In ieder geval, ik ben er zeker van dat de chiptuning voor "Jan met de pet" er heel anders uitziet als die van een race auto, duidelijk.
Paul werkt evenlang en hard aan klantenauto's als aan mijn raceauto.
Enige wat langer duurt op de racer zijn bepaalde extra features en veiligheden programmeren. (en dat is gewoon omdat die op de andere auto's niet zitten)
Uiteindelijk gaat het om paar heel simpele dingen.
Hoe haal je zoveel mogelijk vermogen uit een bepaalde setup ZONDER dat de veiligheid in gevaar komt.
Of het nu een racer is of een straatauto....op dat vlak zijn ze gelijk.
En ik snap ook wel dat er meerdere technische factoren een rol spelen voor meer constante en betrouwbare pk's maar meer pk's zullen er zowiezo wel zijn dan bij een gelijkaardige "street" versie.
Die op circuit moet immers vb een uur voluit meegaan.
Terwijl je zo'n situatie op de straat zo goed als nooit zal tegenkomen.
Maar vaak zijn street en race niet meer te vergelijken in de gebruikte materialen en
daardoor wordt het moeilijk vergelijken.
Tja dat is eigenlijk het issue hier, wie wel en wie niet!? Ga daar maar eens aanstaan als leek, veel bomen in een bos, weet je wel.
Niet alle goeie verslagen komen op het net maar
omgekeerd werkt dat ook....
niet alle slechte verslagen komen op het net!
Enige wat je kan doen als leek is zoveel mogelijk met mensen praten of opzoekingen doen of naar trackdays komen en vragen stellen of hopen dat je bij de juiste persoon terecht komt.....
Het blijft zoals met alle verbruiksgoederen....een persoonlijke keuze
En of je het bij het rechte eind had weet je pas enkele jaren later.
(hopelijk nog altijd met een grote en geen lege portefieuille)
Comment