Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
    is dat nog veilig want serieuze upgrade??
    Tja, als Bruno een knoeier is dan heb je pech!
    Maar laten we daar niet vanuitgaan eh..

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
      Mijn manuele A4 1.9tdi destijds, binnen aan 100.000km met standaard 130pk en verkocht met 310.000km op de teller en 174pk.
      Ook nooit problemen mee gehad buiten een koppeling en een kapot vliegwiel maar dat laatste was eerder een algemeen probleem van de eerste audi's met dubbel vliegwiel ofzo. Ben de exacte naam vergeten.

      Maar ik maak me nooit zorgen om de motor, eerder om de automaat. De huidige multitronic is niet getuned en de S-Tronic zou ook maar 550Nm aankunnen. Als die stukgaan kost het VEEL geld!!
      En ook de tuner kan daar wat aan doen...
      Bijv. het koppel in de eerste versnelling beperken en zorgen dat het max. koppel die de boite aankan niet wordt overschreden. Voldoet de tuning aan deze eisen, geen vuiltje aan de lucht voor je automaat..

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
        En ook de tuner kan daar wat aan doen...
        Bijv. het koppel in de eerste versnelling beperken en zorgen dat het max. koppel die de boite aankan niet wordt overschreden. Voldoet de tuning aan deze eisen, geen vuiltje aan de lucht voor je automaat..
        I know maar moet dan nog de moeite zijn hé, standaard 245pk/500Nm.
        Een manuele tunen ze tot 310pk/600Nm

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
          I know maar moet dan nog de moeite zijn hé, standaard 245pk/500Nm.
          Een manuele tunen ze tot 310pk/600Nm
          Tja, de moeite of niet het gaat erom dat de boite het aankan en het is aan de chiptuner om dat te weten.
          En als em dat niet weet dan kun je met de gebakken patatten zitten...

          Comment


          • Maakt niet veel uit, banden slippen toch in eerste en tweede versnelling.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ßart West-VL. Bekijk Berichten
              Maakt niet veel uit, banden slippen toch in eerste en tweede versnelling.

              Slechte banden..

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ßart West-VL. Bekijk Berichten
                Maakt niet veel uit, banden slippen toch in eerste en tweede versnelling.

                Quattro

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door ßart West-VL. Bekijk Berichten
                  Bij deze wil ik me introduceren als nieuw forum-lid omdat ik vandaag mijn karretje heb laten tjoenen.
                  En dit wou ik wel even kwijt, omdat het een enorm verschil geeft...!

                  Vanmorgen vroeg bij BR-Performance opgereden en na een test-run waren de waardes:
                  118pk@3961tr/min en 274,5Nm@1800tr/min

                  Nadien:
                  183,4pk@3891tr/min en 433,6Nm@2367tr/min



                  Een echte aanrader om bij BR-Performance te gaan, vriendelijk, duidelijke uitleg, niets te verbergen.
                  Voor mij dus de beste tuner. Heb trouwens veel gezocht en gelezen over het onderwerp voordat ik besliste om ruim 150km te rijden voor de tuning.
                  Geen spijt van!

                  Bart.
                  Goede keuze, veel plezier ermee.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                    Mijn manuele A4 1.9tdi destijds, binnen aan 100.000km met standaard 130pk en verkocht met 310.000km op de teller en 174pk.
                    Ook nooit problemen mee gehad buiten een koppeling en een kapot vliegwiel maar dat laatste was eerder een algemeen probleem van de eerste audi's met dubbel vliegwiel ofzo. Ben de exacte naam vergeten.

                    Maar ik maak me nooit zorgen om de motor, eerder om de automaat. De huidige multitronic is niet getuned en de S-Tronic zou ook maar 550Nm aankunnen. Als die stukgaan kost het VEEL geld!!
                    Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                    En ook de tuner kan daar wat aan doen...
                    Bijv. het koppel in de eerste versnelling beperken en zorgen dat het max. koppel die de boite aankan niet wordt overschreden. Voldoet de tuning aan deze eisen, geen vuiltje aan de lucht voor je automaat..
                    Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                    I know maar moet dan nog de moeite zijn hé, standaard 245pk/500Nm.
                    Een manuele tunen ze tot 310pk/600Nm
                    Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                    Tja, de moeite of niet het gaat erom dat de boite het aankan en het is aan de chiptuner om dat te weten.
                    En als em dat niet weet dan kun je met de gebakken patatten zitten...
                    Inderdaad, heb het ook gelezen op de website van de automaten contructeur.
                    Zal Bruno nog eens moeten raadplegen (of hij leest misschien nu mee) want op zijn website staat dat de S-tronic tot inderdaad 600Nm kan gebracht worden.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                      Quattro
                      En weg was hij..........
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door ßart West-VL. Bekijk Berichten
                        Bij deze wil ik me introduceren als nieuw forum-lid omdat ik vandaag mijn karretje heb laten tjoenen.
                        En dit wou ik wel even kwijt, omdat het een enorm verschil geeft...!

                        Vanmorgen vroeg bij BR-Performance opgereden en na een test-run waren de waardes:
                        118pk@3961tr/min en 274,5Nm@1800tr/min

                        Nadien:
                        183,4pk@3891tr/min en 433,6Nm@2367tr/min



                        Een echte aanrader om bij BR-Performance te gaan, vriendelijk, duidelijke uitleg, niets te verbergen.
                        Voor mij dus de beste tuner. Heb trouwens veel gezocht en gelezen over het onderwerp voordat ik besliste om ruim 150km te rijden voor de tuning.
                        Geen spijt van!

                        Bart.
                        Ik zag hem al passeren op de facebook pagina

                        Eigenlijk ook logisch, het is een 120d met een kleinere turbo, hopelijk voor de rest niet teveel verschillen wat lagering en dergelijke betreft

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                          Inderdaad, heb het ook gelezen op de website van de automaten contructeur.
                          Zal Bruno nog eens moeten raadplegen (of hij leest misschien nu mee) want op zijn website staat dat de S-tronic tot inderdaad 600Nm kan gebracht worden.
                          Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                          En weg was hij..........
                          Wat heb jij nu gekocht, de multitronic of s-tronic A6?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door ßart West-VL. Bekijk Berichten
                            Maakt niet veel uit, banden slippen toch in eerste en tweede versnelling.

                            welkom op het forum Bart , doet me plezier dat je tevreden bent

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                              Zal Bruno nog eens moeten raadplegen (of hij leest misschien nu mee) want op zijn website staat dat de S-tronic tot inderdaad 600Nm kan gebracht worden.
                              S-tronic geen probleem voor 600Nm , het punt is dat de boite een interne koppelbegrenzing heeft op 550Nm, vandaar dat veel tuners er niet meer uitkrijgen, maar dat wil niet zeggen dat hij niet meer aankan, heb een rondrijden met 660Nm

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                S-tronic geen probleem voor 600Nm , het punt is dat de boite een interne koppelbegrenzing heeft op 550Nm, vandaar dat veel tuners er niet meer uitkrijgen, maar dat wil niet zeggen dat hij niet meer aankan, heb een rondrijden met 660Nm
                                En hoe kijk je tegen een D5 Geartronic aan? 185pk versie, maar mijn zorg zit bij de bak ...

                                Comment


                                • Ik had het nog over die Audi TT Quatro en toen zei je dat de meesten 225pk zijn maar die van mijn collega is net een 180pk versie natuurlijk. (pech voor hém, HA!)
                                  Je hoort em al komen zeker.... kan daar wat aan getuned worden?
                                  Toen hij de cijfers hoorde van mijn dieseltje zei hij direct dat hij het mocht vergeten met zijn quatro, maar daar ben ik zelf niet zo van overetuigd, is toch een andere categorie qua opbouw of maakt dat niets uit ... ? Ik kan zelf niet geloven dat het puur en alleen op koppel aankomt hoor.

                                  OT: Ik zoek nog een trekhaak voor mijn 1tje. Iemand tips?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                    Wat heb jij nu gekocht, de multitronic of s-tronic A6?
                                    S-tronic, nog 2 weken wachten....
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                      S-tronic geen probleem voor 600Nm , het punt is dat de boite een interne koppelbegrenzing heeft op 550Nm, vandaar dat veel tuners er niet meer uitkrijgen, maar dat wil niet zeggen dat hij niet meer aankan, heb een rondrijden met 660Nm


                                      Thanks!
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • Hoeveel piekvermogen (koppel) je door een transmissie jaagt is één ding, hoe je dat doet is een ander. Fabrikanten vermelden niet het maximale koppel dat een transmissie kan verteren in pieksituaties, maar eerder continu of als motorvermogensaanbeveling voor "fool proof" betrouwbaarheid. Je rijdt niet 100% van de tijd volgas op je koppelpiek, right? Als je gaat clutch dumpen of (ihgv een automaat) brake boosten zal je zelfs met het originele vermogen niet lang moeten wachten op de eerste brokken.

                                        Kan een transmissie volgens opgave 500 Nm aan en produceert je motor er 650 op de koppelpiek, dan is er geen vuiltje aan de lucht zolang je er niet constant als een bezetene mee rijdt. In het huidige verkeer (cliché, dat weet ik) krijg je niet eens de kans om de transmissie zo hard op proef te stellen. Besef dat je bij doorsnee verkeer nog niet de helft van dat koppel zal benutten bij acceleratie en nog geen derde ervan op kruissnelheid en je weet voldoende. Want dat betreft zowat 95% van de afgelegde kilometers.

                                        On topic gaan mijn vlagjes op voor Stef van Power Plus Engineering, Bruno van BR Performance en Stephan van Squadra Tuning. Bekwame tuners die een realistische veiligheidsmarge hanteren en ook rekening houden met pakweg een vermogenscurveverloop, deellast (wederom, 95% van de tijd) en gasrespons waar mogelijk.

                                        Overigens zie ik geen problemen in een "street tune", zonder testbank dus. Het enige wat daar anders aan is, is dat men de vermogenscurve minder accuraat kan bijschaven. De overige gegevens zijn evenzeer voorhanden als op een testbank, want iedere straattuner gebruikt datalogging met wideband AFR, EGT metingen en leest daar bovenop zowat elke beschikbare standaardsensor uit. In de Hondawereld is dit zelfs de norm, en die mannen draaien vrolijk 500 pk uit een 1.8 daily driver. Zou ik zelf voor een dyno tune gaan? Ja, al is het maar om een uitdraai te hebben van het verschil voor en na. Het uiteindelijke cijfer op die uitdraai varieert toch van testbank tot testbank, tot wel 15%. Water onder de brug dus, maar tenminste iets tastbaar. Niets frustrerender dan elke vraag omtrent het vermogen van je wagen te moeten beantwoorden met een "ik weet het niet, maar...".

                                        Comment


                                        • Zo'n posts lees ik nu graag zie, thanks!
                                          Wat betekent "ihgv"?

                                          Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
                                          Hoeveel piekvermogen (koppel) je door een transmissie jaagt is één ding, hoe je dat doet is een ander. Fabrikanten vermelden niet het maximale koppel dat een transmissie kan verteren in pieksituaties, maar eerder continu of als motorvermogensaanbeveling voor "fool proof" betrouwbaarheid. Je rijdt niet 100% van de tijd volgas op je koppelpiek, right? Als je gaat clutch dumpen of (ihgv een automaat) brake boosten zal je zelfs met het originele vermogen niet lang moeten wachten op de eerste brokken.

                                          Kan een transmissie volgens opgave 500 Nm aan en produceert je motor er 650 op de koppelpiek, dan is er geen vuiltje aan de lucht zolang je er niet constant als een bezetene mee rijdt. In het huidige verkeer (cliché, dat weet ik) krijg je niet eens de kans om de transmissie zo hard op proef te stellen. Besef dat je bij doorsnee verkeer nog niet de helft van dat koppel zal benutten bij acceleratie en nog geen derde ervan op kruissnelheid en je weet voldoende. Want dat betreft zowat 95% van de afgelegde kilometers.

                                          On topic gaan mijn vlagjes op voor Stef van Power Plus Engineering, Bruno van BR Performance en Stephan van Squadra Tuning. Bekwame tuners die een realistische veiligheidsmarge hanteren en ook rekening houden met pakweg een vermogenscurveverloop, deellast (wederom, 95% van de tijd) en gasrespons waar mogelijk.

                                          Overigens zie ik geen problemen in een "street tune", zonder testbank dus. Het enige wat daar anders aan is, is dat men de vermogenscurve minder accuraat kan bijschaven. De overige gegevens zijn evenzeer voorhanden als op een testbank, want iedere straattuner gebruikt datalogging met wideband AFR, EGT metingen en leest daar bovenop zowat elke beschikbare standaardsensor uit. In de Hondawereld is dit zelfs de norm, en die mannen draaien vrolijk 500 pk uit een 1.8 daily driver. Zou ik zelf voor een dyno tune gaan? Ja, al is het maar om een uitdraai te hebben van het verschil voor en na. Het uiteindelijke cijfer op die uitdraai varieert toch van testbank tot testbank, tot wel 15%. Water onder de brug dus, maar tenminste iets tastbaar. Niets frustrerender dan elke vraag omtrent het vermogen van je wagen te moeten beantwoorden met een "ik weet het niet, maar...".

                                          Comment

                                          Working...
                                          X