Oorspronkelijk geplaatst door Hozee
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2011
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtenca 145pk en 320Nm
Zou het eventueel overwegen de caddy te chippen na de zomer, eerst zien hoe hij 't in 140pk trim doet met de caravan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenniet om moeilijk te doen, maar zoiets kunt ge niet in procenten omzetten. Dikke statistische fout
Je zou bijvoorbeeld per 500tr/min kunnen de procenten uitrekenen en dan van al deze uitkomsten het gemiddelde nemen, zou realistischer zijn.
Als ik eens wat extra tijd heb.....
Comment
-
dan nog kunt ge geen procenten gebruiken. Ge zit met verschillende 'populaties' die ge onderling vergelijkt. Procenten laten zich enkel gebruiken binnen een zelfde populatie. Gaat de daarbuiten moet ge eigenlijk van een groeifactor spreken. Procenten kunnen nooit, maar dan ook nooit over 100% gaan en dat lukt in uw geval makkelijk (en is daarom dus fout): nu 115pk en stel na magische ingreep 560 pk. Da's dus meer dan 100% toename volgens die berekening? Juiste zou zijn, bijna 5 keer meer dan oorspronkelijk.
Maar kom genoeg statistische proza. Ge zult dergelijke verhoging van koppel en pk's wel degelijk goed voelen onder de rechtervoet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tyrant Bekijk Berichtenheb je link van BR-Performance 'ns aangeklikt, mooie site trouwens. 2.0TDI van VW wordt op 185pk en 410Nm gezet. Is dat koppel nog gezond voor de manuele 6 bak of is dat eerder een waarde voor de dsg bakken?
Zou het eventueel overwegen de caddy te chippen na de zomer, eerst zien hoe hij 't in 140pk trim doet met de caravan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtendan nog kunt ge geen procenten gebruiken. Ge zit met verschillende 'populaties' die ge onderling vergelijkt. Procenten laten zich enkel gebruiken binnen een zelfde populatie. Gaat de daarbuiten moet ge eigenlijk van een groeifactor spreken. Procenten kunnen nooit, maar dan ook nooit over 100% gaan en dat lukt in uw geval makkelijk (en is daarom dus fout): nu 115pk en stel na magische ingreep 560 pk. Da's dus meer dan 100% toename volgens die berekening? Juiste zou zijn, bijna 5 keer meer dan oorspronkelijk.
Maar kom genoeg statistische proza. Ge zult dergelijke verhoging van koppel en pk's wel degelijk goed voelen onder de rechtervoet.
Comment
-
Een groei van meer dan 100% is zeker mogelijk.
van 115 naar 560 is een stijging met 487%
Waarom kan dit niet volgens jou?...
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtendan nog kunt ge geen procenten gebruiken. Ge zit met verschillende 'populaties' die ge onderling vergelijkt. Procenten laten zich enkel gebruiken binnen een zelfde populatie. Gaat de daarbuiten moet ge eigenlijk van een groeifactor spreken. Procenten kunnen nooit, maar dan ook nooit over 100% gaan en dat lukt in uw geval makkelijk (en is daarom dus fout): nu 115pk en stel na magische ingreep 560 pk. Da's dus meer dan 100% toename volgens die berekening? Juiste zou zijn, bijna 5 keer meer dan oorspronkelijk.
Maar kom genoeg statistische proza. Ge zult dergelijke verhoging van koppel en pk's wel degelijk goed voelen onder de rechtervoet.Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk BerichtenBijna 5 keer meer kun je toch ook in procenten omzetten?
Comment
-
als ge dat denkt dan redeneert ge verkeerd. Het heeft alles te maken met uw populatie. Van 1000 mensen kunt ge zeggen 49% mannen en 51% vrouwen. Hoe doet ge dat met deze cijfers? Niet dus. Dus geen % berekening.
Ik weet waarom ze het doen: staat chiquer al ge kunt zeggen zoveel % toename of 10 % minder verbruik. Dat bekt beter dan te zeggen 1/10 minder. Mensen denken dan: 'pfff 1/10 da's niks'.
Of ik zal het anders zeggen: 0% is niets, 100% is alles (maar dan echt ook alles). Hoe kunt ge meer dan alles hebben?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ßart West-VL. Bekijk BerichtenEen groei van meer dan 100% is zeker mogelijk.
van 115 naar 560 is een stijging met 487%
Waarom kan dit niet volgens jou?...
Die redenering van FlappyOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
allé, allemaal mannen die goed zijn met statistiek dus.
Ge haalt nu uit die motor standaard 118 pk. Stel dat het echte maximum dat ge er kunt uithalen 500pk is (500pk is dus de populatie). Ge haalt dus met uw 118pk 23.6% van het maximum vermogen uit die motor. Ge doet een upgrade naar 183pk. Dan haalt ge al 36.6% van het maximum vermogen. Dus 36.6-23.6 = 13% winst. En dat onder de veronderstelling dat ge 500pk eruit kunt halen.
En als ge me dan nog niet gelooft: drink eens 120% van uw glas cola. Dan moet ge toch nen hele straffe zijn om dat te kunnen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenallé, allemaal mannen die goed zijn met statistiek dus.
Ge haalt nu uit die motor standaard 118 pk. Stel dat het echte maximum dat ge er kunt uithalen 500pk is (500pk is dus de populatie). Ge haalt dus met uw 118pk 23.6% van het maximum vermogen uit die motor. Ge doet een upgrade naar 183pk. Dan haalt ge al 36.6% van het maximum vermogen. Dus 36.6-23.6 = 13% winst. En dat onder de veronderstelling dat ge 500pk eruit kunt halen.
En als ge me dan nog niet gelooft: drink eens 120% van uw glas cola. Dan moet ge toch nen hele straffe zijn om dat te kunnen.
Maar je kan ook rekenen vanaf het vermogen dat je standaard hebt, daar is helemaal niks fout mee.
En wat dat glas cola betreft, dat is appelen met peren vergelijken.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
hoe zal ik het zeggen... ge zijt 100% fout. Of om in uw logica te blijven 200%.
Comment
-
Zal best wel fout zijn volgens jouw logica maar "spijkers op laag water zoeken" is nu ook niet bepaald een intelligente bijdrage.
Fout of niet, je kunt toch wel begrijpen dat het een makkelijker beeld geeft van de vermogenswinst voor de lager IQ bedeelden onder ons, waar ik trouwens ook bij hoor.
Comment
-
Of het werken met percentages vanuit statistisch oogpunt geoorloofd is of niet daar spreek ik me niet over uit. Dat is volgens ook totaal irrelevant in deze kwestie.
Wat ik wel weet is dat percentages wel degelijk zinvol zijn omdat absolute cijfers zo weinigzeggend zijn.
Een winst van 70PK is veel op een basisvermogen van 115PK maar al een pak minder indrukwekkend vertrekkende van 310PK bijvoorbeeld.
Dat verschil in winstpercentage zal zich ook zo uiten in de ervaring van de gebruiker.
Het uitdrukken van de winst als een percentage van het standaard-/basisvermogen is dus wel degelijk zinvoller.
Al de rest is een betweterige en zinloze semantisch-academische discussie en compleet off-topic.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenOf het werken met percentages vanuit statistisch oogpunt geoorloofd is of niet daar spreek ik me niet over uit. Dat is volgens ook totaal irrelevant in deze kwestie.
Wat ik wel weet is dat percentages wel degelijk zinvol zijn omdat absolute cijfers zo weinigzeggend zijn.
Een winst van 70PK is veel op een basisvermogen van 115PK maar al een pak minder indrukwekkend vertrekkende van 310PK bijvoorbeeld.
Dat verschil in winstpercentage zal zich ook zo uiten in de ervaring van de gebruiker.
Het uitdrukken van de winst als een percentage van het standaard-/basisvermogen is dus wel degelijk zinvoller.
Al de rest is een betweterige en zinloze semantisch-academische discussie en compleet off-topic.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenallé, allemaal mannen die goed zijn met statistiek dus.
Voorbeelden :
staatsschuld tov BNP, (BNP = 100%) staatsschuld = 104% van het BNP
Loon arbeiders: eigen RSZ bijdrage (13,07%) op 108% van het bruto loon
Dus meer dan 100% is zeker mogelijk, of het voor het berekenen van vermogens en vermogenswinst de meest juiste voorstelling is, is een andere discussie omdat het misschien iets te weinig zeggend zou kunnen zijn maar daarom wiskundig gezien nog altijd geen verkeerde voorstelling, mits er juist voorgesteld wordt wat 100% is.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
Comment