Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
In november hebben wij in occassie een wagen R+ automaat (model maart 2004) gekocht. Heeft nu ongeveer 130.000 km op de teller.
Deze is aangepast met een electronische gasring op het stuur en een manuele bediendbare handbedrijfsrem. Net wat mijn vrouw nodig had.
Sinds een paar dagen rijd ik er zelf ook mee rond en in het stad is dit een handig en vinnig baskske maar op de autosnelweg zit hij precies op z'n gat.
Is het z'n prijs waard dit karretje te laten chippen zodat hij op de autosnelweg een grote marge heeft en dat z'n verbruik op de autosnelweg lager wordt, want je ziet de naald met de minuut zakken ?
Voila ...bij Tunex langsgeweest...
Afspraak gemaakt, ze zijn er direct aan begonnen (eigenlijk aan 3 tegelijk, doch ik was de enige met vermogenmeting). Even gezellig aansluiten bij de vorige groep klanten aan de grote tafel, die zijn allemaal naar een DVD'tje van Top Gear aan het zien op het grote plasma scherm...op een goed uur is de tuning gedaan en sta ik terug buiten.
ik moet zeggen ik ben zeer tevreden...op de weg terug zelfs in 6e geacceleerd terwijl ik dacht in 5e te liggen
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat je bij Tunex heel veel waar voor je geld krijgt. Uiteraard als je nog een run & finetuning of 3 extra op de testbank doet dat het resultaat nog beter wordt, doch dit laat het ook meer kosten. Dit lijkt me een concept dat we in Belgïe nog niet kennen. Goedkope individuele tuning for the masses.
Ik kan me (nog) niet uitspreken over eventuele verschillen in betrouwbaarheid/levensduur etc; ze hebben me echter wel verzekerd dat de tuning niet zomaar detecteerbaar is bij de BMW dealer.
Voor de specialisten - de curves. Op mijn uitdrukkelijke vraag is de correctieparameter op 1 gezet (geen correctie); het vermogen is dus het gemeten vermogen aan de wielen...bijgevoegd de curves voor en na...de koppelkromme na tuning ziet er zelfs iets beter uit dan voor tuning vind ik persoonlijk...om helemaal zeker te zijn zou ik nog es op een onafhankelijke testbank moeten gaan staan natuurlijk.
Ik heb volgende week een afspraak gemaakt voor een 2007 BMW 320 inclusief vermogenmeting; de man sprak idd over 50€ extra ivm mogelijke tuningbeveiliging op deze wagen.
Ze tunen idd aan de lopende band; met de Mercedes ML was ik idd op een uurtje terug buiten (dit was zonder vermogenmeting, boden ze toen nog niet aan). Het aanpassen zelf leek me individueel te gebeuren.
Voor een BMW 320 lijkt het me niet echt de moeite om bij Kempower of Bruno langs te gaan, of ik nu 200 dan wel 190 dan wel 210 pk eruithaal...of vergis ik me hier? Ik kan natuurlijk altijd na tunex even op een andere vermogenstestbank gaan staan ter controle en eventuele optimalisatie, maar het moet de moeite zijn.
Voor de BMW X3 bvb, ipv 260 pk kwam daar 297 pk uit, voor een 3l vond ik die aanpak bij Kempower het dan weer wel waard..ipv de Tunex approach.
Neenee heeft een 2 uurtjes geduurd. Auto rijdt veel vlotter nu.
Je kan er nog steeds rustig met rijden maar het is leuk te weten nog iets 'onder de voet ' te hebben
@chiptuners: is er eigenlijk al zicht op de mogelijkheid om een F20 te chippen? Een vriend van mij heeft een 120D op bestelling en twijfelt tussen PPK of chiptuning.
@chiptuners: is er eigenlijk al zicht op de mogelijkheid om een F20 te chippen? Een vriend van mij heeft een 120D op bestelling en twijfelt tussen PPK of chiptuning.
Comment