Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Je snap het blijkbaar nog niet!

Deze thread gaat over de kwaliteit van chiptuners en heeft geen bal te maken over het wel en wee van de ilegaliteit daarvan.
    Ervaringen, klachten en/of positieve reacties die kunnen voorkomen in dit onderwerp is DE issue van deze thread en daar gaat het hierom en NIET wat de wet voorschrijft.
    Ieder maakt voor zichzelf uit of hij/zij er aan begint, wettelijk of niet.

Wil je de ilegaliteit van chiptuning aan de kaak stellen dan moet je zelf een nieuwe thread beginnen daarover want hier is je commentaar hoogst onacceptabel en irrelevant.
    Dat heb ik je al eerder gemeld maar je blijft steeds lomp eigenwijs offtopic melken.
    Last edited by ; 11/06/2012, 16:55.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
      De gegeven informatie, aangevuld door McClane, is derhalve onontbeerlijk en louter ter aanvulling mbt het gevraagde.
      Iets dat "onontbeerlijk" is, is per definitie nooit "louter ter aanvulling".
      Swat, in die omzendbrief lees ik enkel dat motortuning verboden is voor een voertuig van het type M1 bestemd voor gebruik op de openbare weg.
      De chiptuner kan toch nooit verantwoordelijk gesteld worden voor het feit dat iemand met een gechipte wagen zich op de openbare weg begeeft?
      Los van het feit dat die omzendbrief niet de eerste zou zijn die voor de Raad van State geen stand houdt door een fundamenteel onjuiste interpretatie van de betrokken wetgeving (voor alle duidelijkheid, dat laat ik in het midden, ik ben geen rechter) kan ik nergens uit afleiden dat chiptuning in alle omstandigheden (bijvoorbeeld ook voor gebruik op privéterrein) verboden zou zijn.
      Als ik iets over het hoofd zie wil ik die passage wel eens zien.
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• die "kiddo" kan waarschijnlijk niet verdragen dat vermogenupgrader's geld verdienen aan dergelijke zaken.

trouwens wat WEL mag => een CE gekeurde intercooler monteren & een motor optimalisatie laten uitvoeren.. in geleerde termen > kort gezegd chippen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
          In die omzendbrief lees ik enkel dat motortuning verboden is voor een voertuig van het type M1 bestemd voor gebruik op de openbare weg.
          De chiptuner kan toch nooit verantwoordelijk gesteld worden voor het feit dat iemand met een gechipte wagen zich op de openbare weg begeeft?
          Rijden met een getuned voertuig zijn 2 verschillende onderwerpen ;
          1/ De eigenaar van een "gewijzigd" motorvoertuig, dat niet in overeenstemming is met het gelijkvormigheidsattest, mag niet op de openbare weg. Dat is één.
          2/ De persoon die deze wijzigingen heeft aangebracht is medeverantwoordelijk. Dat is twéé.

Eigenaar heeft 2 problemen (rijden + tuning), de tuner één (tuning).

De klant vraagt een wijziging van het vermogen (dat wettelijk verboden is) én de chiptuner gaat hierop in én "helpt" hierbij (kortom beide strafbaar)

Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichten
          trouwens wat WEL mag => een CE gekeurde intercooler monteren & een motor optimalisatie laten uitvoeren.. in geleerde termen > kort gezegd chippen
          Graag een verwijzing naar de tekst.

Comment

• porsche 4ever
            '06 Skyteam Dax 50cc

Comment

• Hoi iedereen.

Ik stel voor dat we 3 dingen afspreken:
              1. chiptuning teneinde het vermogen van een wagen te veranderen is in Belgie voor voertuigen die het eigendom zijn van natuurlijke en rechtspersonen die op de openbare weg rijden illegaal.
              2. Punt 14 van de forumregels stipuleert: "Alle content die blijk geeft van, of aanzet geeft tot onwettige handelingen zijn strikt verboden." Verder herinner ik graag ook aan punt 11 en 12.
              3. Bijgevolg stel ik voor dat iedereen even wat gas terugneemt en rekening houdt met bovenstaande.

Het alternatief is natuurlijk dat we punt 14 strikt toepassen en dit topic verwijderen, hoewel het me beter lijkt om duidelijk te maken dat gaan sleutelen aan het vermogen van een voertuig niet zonder risico's is.

Discussie over het al dan niet wenselijk zijn over wettelijk toestaan van aanpassingen van het vermogen kan natuurlijk in een andere draad gevoerd worden.

Comment

• Vooral dat laatste lijkt mij van toepassing voor mensen die vinden dat chiptuning niet kan.
                Deze thread sluiten omdat chiptuning niet legaal zou zijn lijkt mij wat overdreven daar het hier gaat om de kwaliteit van het geleverde werk van verschillende chiptuners en niet of het wel of niet mag.
                Tenslotte bestaat er ook ecotuning, wat volgens mij wel legaal is omdat het niets te maken heeft met pk winst maar met vermindering van de uitstoot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Hoi iedereen.

Ik stel voor dat we 3 dingen afspreken:
                  1. chiptuning teneinde het vermogen van een wagen te veranderen is in Belgie voor voertuigen die het eigendom zijn van natuurlijke en rechtspersonen die op de openbare weg rijden illegaal.
                  2. Punt 14 van de forumregels stipuleert: "Alle content die blijk geeft van, of aanzet geeft tot onwettige handelingen zijn strikt verboden." Verder herinner ik graag ook aan punt 11 en 12.
                  3. Bijgevolg stel ik voor dat iedereen even wat gas terugneemt en rekening houdt met bovenstaande.
                  Het alternatief is natuurlijk dat we punt 14 strikt toepassen en dit topic verwijderen, hoewel het me beter lijkt om duidelijk te maken dat gaan sleutelen aan het vermogen van een voertuig niet zonder risico's is.

Discussie over het al dan niet wenselijk zijn over wettelijk toestaan van aanpassingen van het vermogen kan natuurlijk in een andere draad gevoerd worden.
                  Voila !

Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                  Vooral dat laatste lijkt mij van toepassing voor mensen die vinden dat chiptuning niet kan.
                  Lezen wat er staat Hozee. Mijn replieken passen volledig binnen het kader van vraag-antwoord, ook in deze thread.
                  Het feit dat mijn antwoorden (met wettige grondslag) zowel U en als vele anderen niet zinnen of plezieren, kan U in een andere thread ventileren.

Comment

• Je doet maar..
                    Last edited by ; 11/06/2012, 20:39.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                      2/ De persoon die deze wijzigingen heeft aangebracht is medeverantwoordelijk. Dat is twéé.
                      Waar lees je dat?
                      Als een motordealer een motorfiets klaar maakt voor het circuit en bijvoorbeeld de verlichting verwijdert, is die dan medeverantwoordelijk als ik met die motor op de openbare weg rijd? I don't think so.

Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                      De klant vraagt een wijziging van het vermogen (dat wettelijk verboden is) én de chiptuner gaat hierop in én "helpt" hierbij (kortom beide strafbaar)
                      Nogmaals, een wijziging van het vermogen in sé is niet "verboden", dat doen voor een gehomologeerd voertuig dat achteraf terug in het verkeer gebracht wordt wel. De verantwoordelijkheid van de chiptuner eindigt van zodra de eigenaar van het voertuig er mee buiten rijdt.

Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                      Graag een verwijzing naar de tekst.
                      Idem.
                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• & puntje 4...negeer gewoon alles die niets met dit topic te maken geeft de rest lost vanzelf op...

Dus back on-topic
                        Iemand ervaring met ATM
                        Last edited by Doohie; 12/06/2012, 18:47.
                        ////1 - 2 - 4 - 5 - 3

Comment

• Bij BR hebben ze net een foto gepost van een Carbon Dynamic Airbox, geschikt voor motors tot 1600cc.
                          Ken dit niet echt, dus nu is mijn vraag of dit een goede optie is om te installeren?
                          Heb nu nog geen 3000km, maar chippen zit er momenteel nog niet in. Zou dit dan de moeite zijn om 5 à 10 pk te winnen?

Opmerking chippen:
                          Een vriend van mij werkt bij BMW en vertelde me onlangs dat hij via hun systeem kan zien welke auto gechipt is. De concessie kan dit niet zien, maar wanneer er bv. garantie aan te pas komt en zij hiervoor naar de hoofdzetel bellen, kan men dit blijkbaar inkijken en direct zien of de motor gechipt is.
                          Zijn er mensen die dit reeds hebben voorgehad dat ze hierdoor hun garantie verloren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dieter_88 Bekijk Berichten
                            Bij BR hebben ze net een foto gepost van een Carbon Dynamic Airbox, geschikt voor motors tot 1600cc.
                            Ken dit niet echt, dus nu is mijn vraag of dit een goede optie is om te installeren?
                            Heb nu nog geen 3000km, maar chippen zit er momenteel nog niet in. Zou dit dan de moeite zijn om 5 à 10 pk te winnen?

Opmerking chippen:
                            Een vriend van mij werkt bij BMW en vertelde me onlangs dat hij via hun systeem kan zien welke auto gechipt is. De concessie kan dit niet zien, maar wanneer er bv. garantie aan te pas komt en zij hiervoor naar de hoofdzetel bellen, kan men dit blijkbaar inkijken en direct zien of de motor gechipt is.
                            Zijn er mensen die dit reeds hebben voorgehad dat ze hierdoor hun garantie verloren?
                            Wil ik ook wel weten over die Airbox, ik vroeg het mij ook net af als ik het zag op fb.

Ze kunnen dat idd nakijken, bij mijn vader zijn mercedes was dit ook zo. Hij had net een ML 280 cdi gekocht & een paar maanden later was er een probleem met de airco. Hij kreeg een uur later een telefoon met de vraag of ze hem hebben proberen chippen hebben. Ze vertelden hem dat hun systeem niets vond over de hermapping, maar het raar was dat die airco zot werd. Alles viel gelukkig onder de garantie, ze hebben er wel mogen op zoeken wat het probleem was. Maar ik zou toch niet direct mijn auto laten hermappen als ik een nieuwe auto koop. Eerst de garantie laten verlopen & dan laten hermappen

Comment

• Ongeacht het feit of het nu legaal is of niet, feit is dat je bij vele merken onmiddellijk de garantie op je wagen kwijt bent en ik vraag me af of de chiptuners dit vermelden aan hun (potentiële) klanten.

Oorspronkelijk geplaatst door Dieter_88 Bekijk Berichten
                              Opmerking chippen:
                              Het is zelfs nog erger.
                              Als je bij BMW binnenkomt voor onderhoud, gaat de wagen sowieso aan de computer. Als er is gechipt vertrekt er onmiddellijk (15 seconden) een melding naar Duitsland (de dealer of mecanicien kan dit niet stoppen) en de dealer krijgt daarna bericht uit Duitsland dat hij de klant vriendelijk mag melden dat de garantie op de wagen niet meer geldig is.
                              Last edited by N-D-D-V-D-B; 20/06/2012, 12:41.
                              For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                                Het is zelfs nog erger.
                                Als je bij BMW binnenkomt voor onderhoud, gaat de wagen sowieso aan de computer. Als er is gechipt vertrekt er onmiddellijk (15 seconden) een melding naar Duitsland (de dealer of mecanicien kan dit niet stoppen) en de dealer krijgt daarna bericht uit Duitsland dat hij de klant vriendelijk mag melden dat de garantie op de wagen niet meer geldig is.
                                Waar heb je dat gehoord ?

Ik heb toch andere informatie van bij BMW zelf
                                Het kan maar niet 15sec later ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                  Waar heb je dat gehoord ?

Ik heb toch andere informatie van bij BMW zelf

Van bij BMW zelf (enkele weken geleden).

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                  Het kan maar niet 15sec later ...
                                  Die 15 seconden zijn misschien gewoon gebruikt om er de nadruk op te leggen dat het snel gaat en dat de concessie de melding aan Duitsland niet kan tegenhouden.
                                  Last edited by N-D-D-V-D-B; 20/06/2012, 15:15.
                                  For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

Het is zelfs nog erger.
                                    Interessant. Had een tijd geleden ook al zoiets in die aard gehoord. Enfin, een reden temeer om van die 'vuiligheid' af te blijven hé.

Comment

Bij BR hebben ze net een foto gepost van een Carbon Dynamic Airbox, geschikt voor motors tot 1600cc.
                                      De BMC CDA is een gekende, niet goedgekeurd voor de weg, oplossing. Hoeveel winst er is hangt af van de motor en hoeveel de ecu zich aanpast, en de installatie: mag geen warme lucht trekken, lengte en kwaliteit van de nieuwe aansluitingen etc.
                                      Best resultaat is een custom remap na installatie (illegaal op de openbare weg).

Heb recent zoeen geïnstalleerd op mijn Swift sport zonder programmatie. Of het meer vermogen geeft geen idee (wedstrijdjes op openbare weg ook verboden en met reden), maar het klinkt echt beter (zoek eens naar "BMC CDA" + automodel op youtube) en gaat subjectief sneller en dat laatste was het belangrijkste
                                      ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Is dit een retorische vraag?

Comment

• Bij audi is dat ook ze! als er een rapport word verzonden naar de centrale server dan wete ze al hoelaat het is. Dit word ook gebruikt over bepaalde terugroepacties van motormanagment ed.

Comment

Working...
                                          X