Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tuningkid, vertel eens hoe je komt aan die tuning-trauma?
    Laat het duidelijk zijn dat je liefde niet gaat naar BrunoL.
    Mag ik als potentiële klant eens vragen waarom?

Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
    1/ ik heb niet gezegd dat het er niet staat, maar wél dat het niet het correcte is. (en dat heeft zo zijn reden...)
    2/ de "beste chiptuners" zijn diegene die ook correcte informatie aan hun (potentiële) klanten verschaffen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pilot pie Bekijk Berichten
      dus als ik mijn golf 5 tdi 1,9 105pk wil laten chippen regio antwerpen tegen een goede prijs/kwaliteit wat bieden jullie me dan aan?
      *** APEC ***
      ////1 - 2 - 4 - 5 - 3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
        Een vraag:

Ik heb enkele weken geleden bij mijn concessie van BMW een vraag gelanceerd naar de BMW Performance Kit, een tuning voor je BMW door BMW uitgevoerd en waarbij je dus geen garantie verliest.

Blijkbaar heb ik met deze vraag weer wat in gang gezet, want nu blijkt dat hoewel elke concessie er brochures over heeft ze dit eigenlijk niet mogen/kunnen doen.

Na wat onderzoek van de man van de naplaatsingen bij de concessie blijkt dat de overheidsdienst voor homologaties geen toestemming geeft voor tunings in België.

Nu stel ik mij de volgende vraag:

als een grote firma zoals BMW geen toestemming krijgt om huistunings te doen van de overheidsdienst, hoe gebeurt dat dan bij tuningbedrijven zelf. Gebeurt daar alles echt in het zwart?? maw gaat daarvan geen enkele wagen een nieuwe keuring (of wa is daar allemaal voor nodig?) of zo doen om volledig in orde te zijn?
        Da is toch onmogelijk, want dat zouden al die firma's dingen doen die niet legaal zijn???

Wie kan mij daar officiële info over verschaffen. Ik zou dit graag meenemen naar de concessie om hier vanuit BMW toch zelf iets gedaan te krijgen.

(btw. Ik wil hier geen antwoorden zien komen van tuningbedrijven in het genre van: 'komt gewoon naar ons en wij doen het voor u'...)

thnx!

Bon, gewoon ter info voor al onze BMW rijders.

Officieel antwoord van BMW op de vraag of indien ik de huistuning van BMW in DE, NL of LU zou laten doen, de software instellingen overschreven worden hier in BE als mijn auto een software update vereist, is NEE.

maw je mag/kan een BMW Performance Tuning laten uitvoeren bij BMW in een ander land dan BE. Hierbij verlies je je waarborg niet en heb je waarborg op al je eventuele nieuwe onderdelen. Ook worden de software instellingen die gezet worden NIET overschreven indien je auto hier in BE een software update zou nodig hebben.

Dat maakt dat je als je er tijd voor wil maken je je BMW kan laten huistunen en toch niets van je waarborgen verliest.

Lijkt mij persoonlijk interessant en ik ga hier verder op onderzoek naar prijzen + tijd vereist om de tuning te doen.
        Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

Comment

• Ik ben momenteel in het bezit van een audi a5 2.0 diesel (20000km) ik zelf ben van westvlaanderen regio roeselare
          waar raden julie aan op mijn wagen te laten chiptunen ? Iemand vertelde me over John Deconinck in Wevelgem ? Betrouwbaar en goed of raden jullie
          me iemand anders aan in de streek

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doohie Bekijk Berichten
            *** APEC ***
            Aha.....een duidelijke statement.... vertel dan eens uw ervaringen bij Apec?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Opelboy Bekijk Berichten
              Aha.....een duidelijke statement.... vertel dan eens uw ervaringen bij Apec?
              APEC is in ieder geval veeeel duurder dan wat BR-performance voorstelt en de vermogenwinst is niet zo hoog.
              Post#881 en#882 al gezien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                Er is een hemelsbreed verschil tussen een onderneming daadwerkelijk bezitten OF "deel uitmaken van" een of andere naam die als gemeenschappelijke noemer wordt gehanteerd.

Als ik jou was zou ik ze zélf eens goed gaan bekijken...
                Het fysieke adres te Willebroek is ook niet correct vermeld op zijn website....

...raar hé ?
                het fysieke adres in Willebroek staat toch perfect vermeld op de site bij contact, Molenweg 94 in Willebroek : http://www.br-performance.be/nl-be/contact/
                Last edited by ; 26/06/2012, 18:14.

Comment

1/ ik heb niet gezegd dat het er niet staat, maar wél dat het niet het correcte is. (en dat heeft zo zijn reden...)
                  beste Tuningkid,

ik begin u gelul en valse beschuldigingen wel wat beu te worden, het adres op onze website is volledig correct, u kan ook gewoon tot hier komen en het zelf bekijken.

en indien je wil discussieren over wetgeving, wat wel of volgens jou niet mag, daarvoor heeft de moderator deze sticky gemaakt, gelieve je commentaar over wetgeving enkel daar te plaatsen, in dit topic gaat het over pk's en Nm ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                    beste Tuningkid,

ik begin u gelul en valse beschuldigingen wel wat beu te worden, het adres op onze website is volledig correct, u kan ook gewoon tot hier komen en het zelf bekijken.

en indien je wil discussieren over wetgeving, wat wel of volgens jou niet mag, daarvoor heeft de moderator deze sticky gemaakt, gelieve je commentaar over wetgeving enkel daar te plaatsen, in dit topic gaat het over pk's en Nm ;-)
                    http://www.autoforum.be/showthread.p...-aka-chippen-)
                    Goed gezegd
                    Last edited by ; 27/06/2012, 09:37.

Comment

beste Tuningkid,

Kort lontje ? Dan begin maar eens eerst met Molenweg 94 bus 2 te zetten, ipv enkel 94.

Comment

Kort lontje ? Dan begin maar eens eerst met Molenweg 94 bus 2 te zetten, ipv enkel 94.
                        Tuningkid: bedankt voor de info! Ik ging het anders niet gevonden hebben....

Comment

Oh nee! Nu gaat echt de wereld vergaan!

@Bruno: Hebben jullie nog GoPro's liggen?

Comment

excuseer, officieel is het wel bus 3 maar je kan niet missen hoor want er hangt een banner van 3 meter op 1 meter tegen de gevel, dan weet je precies waar het is :-)
                            Last edited by ; 26/06/2012, 17:53.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten

@Bruno: Hebben jullie nog GoPro's liggen?
                              heb ze op voorraad, die hero2 motorsport edition is de max, zuignap zit er ook bij !

Comment

heb ze op voorraad, die hero2 motorsport edition is de max, zuignap zit er ook bij !
                                Weet jij toevallig of die ook op een piper (vliegtuig) of op een zweefvliegtuig kunnen werken? Zouden die daartegen bestand zijn. Dat je niet vliegt en hopa je go pro weg :p Dan zouden wij eentje kopen om filmpjes te maken

Comment

excuseer, officieel is het wel bus 3 maar je kan niet missen hoor want er hangt een banner van 3 meter op 1 meter tegen de gevel, dan weet je precies waar het is :-)
                                  Dus afgezien van de onvolledige en wettig verplichte informatie, is bus 3 NIET in overeenstemming met de officiële vestigingsgegevens Mr Bruno.
                                  Jij blijft je klanten, de overheid én jezelf iets wijsmaken.
                                  Dit is een verregaande vorm van Pseudologia phantastica.

Comment

• Mijn 2 gopro's blijven toch hangen als ik tegen 225km/h richting Combes vlieg
                                    Gaat een zweefvlieger rapper?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk Berichten
                                      Mijn 2 gopro's blijven toch hangen als ik tegen 225km/h richting Combes vlieg
                                      Gaat een zweefvlieger rapper?
                                      Weet ik niet mijn broer is piloot & hij wou al langer zo een camera om zijn tripjes te filmen voor instructie video's die hij dan op zijn werk kan gebruiken. Maar ze zullen er wel tegen kunnen denk ik. Ik hoop het eerder, anders zie je letterlijk je geld wegvliegen ik overleg dit eens met hem & als hij akkoord ga kom ik er om

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
                                        Weet ik niet mijn broer is piloot & hij wou al langer zo een camera om zijn tripjes te filmen voor instructie video's die hij dan op zijn werk kan gebruiken. Maar ze zullen er wel tegen kunnen denk ik. Ik hoop het eerder, anders zie je letterlijk je geld wegvliegen ik overleg dit eens met hem & als hij akkoord ga kom ik er om
                                        past perfect op alles wat vliegt , alleen niet te dicht bij de motor plaatsen of je krijgt trillingen en dus een onscherp beeld

Comment

Dus afgezien van de onvolledige en wettig verplichte informatie, is bus 3 NIET in overeenstemming met de officiële vestigingsgegevens Mr Bruno.
                                          Jij blijft je klanten, de overheid én jezelf iets wijsmaken.
                                          Dit is een verregaande vorm van Pseudologia phantastica.
                                          spring gerust eens binnen bij ons, op al onze officiele documenten staat toch bus3 , maar misschien zie ik iets over het hoofd

Comment

Working...
                                          X