Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
    Bedankt voor de info. Blijkbaar is het lachwekkend om een zuiniger voertuig te willen. Aan prijzen van 1.35 euro per liter is elke liter minderverbruk meegenomen. Met de huidige technische kennis moet een verbruik van 3l/ 100 km perfect mogelijk zijn. Een verbruik van 30 l op een toeristische route wijst veeleer op een mankement aan uw wagen vrees ik.

Je kan ook geitenwollen sokken, een gebreide trui en een paanen broek aantrekken en uw haar en een baard laten groeien en uw dagen vullen met bomen knuffelen. Dat is nog eens een goedkope manier van leven...

Comment

• Jammer dat ik hier zo weinig positieve reacties krijg. Ik stel nochtans een heel redelijke vraag. Die tip van het blok onder het gaspedaal is zeker het overwegen waard.

Comment

Bedankt voor de info. Blijkbaar is het lachwekkend om een zuiniger voertuig te willen. Aan prijzen van 1.35 euro per liter is elke liter minderverbruk meegenomen. Met de huidige technische kennis moet een verbruik van 3l/ 100 km perfect mogelijk zijn. Een verbruik van 30 l op een toeristische route wijst veeleer op een mankement aan uw wagen vrees ik.
        Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
        Jammer dat ik hier zo weinig positieve reacties krijg. Ik stel nochtans een heel redelijke vraag. Die tip van het blok onder het gaspedaal is zeker het overwegen waard.
        Ik vind het echt super dat er mensen zijn die zuiniger willen rijden (meestal wel eerder om geld- dan om milieu-redenen)

Maar je kan dat maar doen tot op een bepaald punt he, d'r is een punt waarop je een bepaalde wagen niet meer zuiniger kan laten rijden tenzij je hem gaat laten duwen, of de motor d'r uit zwiert en trappers d'r in zet.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Jammer dat ik hier zo weinig positieve reacties krijg. Ik stel nochtans een heel redelijke vraag. Die tip van het blok onder het gaspedaal is zeker het overwegen waard.
          Je denkt dat je een redelijke vraag stelt maar dat is absoluut niet zo, laat staan dat je dat idee over een blok onder je gaspedaal het overwegen waard vindt....
          Maar ik vermoed dat je net zo denkt als de minister van verkeerswezen, die snapt er ook geen bal van, met dat verschil dat hij ons wel "jost" en gij niet.....maar ik hoop dat gij nooit een minister wordt van verkeerswezen want jij bent in principe ook zo'n "looser"...

Mijn commentaar is wellicht vrij denigrerend jegens jouw maar dat krijg je als je bepaalde zaken niet eerst bestudeert (En dat omdat je er geen jota van snapt, wat begrijpelijk kan zijn ), begrijpt, conclusties trekt en dan pas, eventueel tot een vraag komt....die je daardoor eigenlijk niet wil stellen omdat je dan pas door hebt dat het een vrij zinloze vraag is, met dien verstande, nogmaals, dat je hersenen het wel moeten snappen, uiteraard...

Man toch, wees super blij dat je een wagen hebt die in de buurt ligt van de 4 liter per 100km en lees eens wat meer forums over ervaringen van mensen die met dezelfde wagen rijden als jij....en trek dan je conclusies..

En als je mijn commentaar niet begrijpt....laat dan maar je baard flink groeien, naar 't schijnt zit daar nen hoop wijsheid in..
          Last edited by ; 04/08/2012, 01:29.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
            Je denkt dat je een redelijke vraag stelt maar dat is absoluut niet zo, laat staan dat je dat idee over een blok onder je gaspedaal het overwegen waard vindt....
            Maar ik vermoed dat je net zo denkt als de minister van verkeerswezen, die snapt er ook geen bal van, met dat verschil dat hij ons wel "jost" en gij niet.....maar ik hoop dat gij nooit een minister wordt van verkeerswezen want jij bent in principe ook zo'n "looser"...

Mijn commentaar is wellicht vrij denigrerend jegens jouw maar dat krijg je als je bepaalde zaken niet eerst bestudeert (En dat omdat je er geen jota van snapt, wat begrijpelijk kan zijn ), begrijpt, conclusties trekt en dan pas, eventueel tot een vraag komt....die je daardoor eigenlijk niet wil stellen omdat je dan pas door hebt dat het een vrij zinloze vraag is, met dien verstande, nogmaals, dat je hersenen het wel moeten snappen, uiteraard...

Man toch, wees super blij dat je een wagen hebt die in de buurt ligt van de 4 liter per 100km en lees eens wat meer forums over ervaringen van mensen die met dezelfde wagen rijden als jij....en trek dan je conclusies..

En als je mijn commentaar niet begrijpt....laat dan maar je baard flink groeien, naar 't schijnt zit daar nen hoop wijsheid in..
            En waarom zou dit geen "redelijke" vraag zijn op een autoforum in een topic die gaat over het optimaal afstellen van een motor, hoe dikwijls heb je hier nog niet commentaren gehoord alla "alle motoren worden afgesteld met ruime veiligheidsmarges" en dit dan voornamelijk naar vermogen toe, dit zal naar een werkelijk minimaal verbruik waarschijnlijk ook wel zo zijn... (of misschien niet maar dan kunnen tuners daar toch makkelijk een antwoord op geven waarom niet). Het is toch niet omdat een vraag deviant is ten opzichte van de algemen tendens die heerst in dit topic dat dat geen redelijke vraag zou zijn die daarom ook "eerlijke" en "verhelderende" antworrden verdient ipv de antwoorden die hier nu al gegeven zijn.

Als de vraag om economische reden zou zijn ingegeven dan zal de vraagsteller waarschijnlijk teleurgesteld worden want met de huidige prijzen van diesel zou die om een normale tuningprijs terug te verdienen met een minder verbruik van laat ons nog aanmenen van 10% toch al vlug zo'n 150.000 km moeten rijden om er iets aan te verdienen, als de vraag er gekomen is uit ecologisch oogpunt dan kun je hem toch enkel aanmoedigen want elke liter die er minder doorgaat is een liter gewonnen...
            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• snap de hetse tegen dbr2 ook niet zo...
              www.peugeotforum.be

Comment

• Ik vind de vraag ook niet echt "dom"
                je kan naar een auto of autorijden kijken op verschillende manieren. Misschien is dit forum wel niet de juiste plaats aangezien autoliefhebbers dikwijls niet zo naar een wagen kijken. Wat ik wel raar vind van dbr is dat hij in een ander topic vindt dat een mini cooper S zoveel lawaai maakt dat je oordoppen nodig hebt! Zulke uitspraken snap ik echt niet, noch op welke ervaring ze gebaseerd zijn en doen me dan wel twijfelen......

Comment

• Koop uw zelf een electrische wagen of tenminste een hybride!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                    Is er nog geen tuning beschikbaar voor de F11 520DA?
                    nope, maar hopelijk duurt het niet meer al te lang ;-)
                    Hoe komt dit eigenlijk dat nog niemand die F10/F11 kan "chiptunen"? En weet je hoelang het nog zou duren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door leenper Bekijk Berichten
                      Hoe komt dit eigenlijk dat nog niemand die F10/F11 kan "chiptunen"? En weet je hoelang het nog zou duren?
                      Een auto hermappen is niet gwn een stekker in vd pc in je auto steken. Tegenwoordig zit er veel beveiliging op die modules in auto's (vooral BMW heb ik gehoord) & daar moet dan ook nog op gezocht worden hoeveel het vermogen omhoog kan om toch nog efficient te rijden.

Comment

Weet niet of je dat al hebt of achteraf kan laten installeren maar CC (cruise control) helpt, en daar moet je niet altijd voor op de snelweg te zitten.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

En zet de airco uit & ruiten omhoog, zit je wel warm in de auto soms, maar het scheelt wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
                            Een auto hermappen is niet gwn een stekker in vd pc in je auto steken. Tegenwoordig zit er veel beveiliging op die modules in auto's (vooral BMW heb ik gehoord) & daar moet dan ook nog op gezocht worden hoeveel het vermogen omhoog kan om toch nog efficient te rijden.
                            Dacht al dat dit met beveiliging ging te maken hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door leenper Bekijk Berichten
                              Dacht al dat dit met beveiliging ging te maken hebben...
                              een nieuw model/motor betekent ook vaak een nieuw paswoord, er zijn wereldwijd een 10tal bedrijven die zich bezig houden met het kraken van die paswoorden, van zodra 1 van hen dit gevonden heeft ga je bij vrijwel elke tuner op hun website zien staan dat de F10 kan getuned worden. Alleen wanneer dat zal zijn kan niemand voorspellen, met paswoorden kraken moet je ook wat geluk hebben, dus soms duurt het lang soms gaat het snel. Ik vermoed nog enkele weken/maanden voor de nieuwste BMW's.

Comment

wat jij nodig hebt is een echte eco-tuning, deze is speciaal om het verbruik te doen dalen, ik doe dat wel vaker, maar dan meestal voor grote bedrijven of lease maatschappijen. De wagen gaat na een eco-herprogrammatie soms ( naar mijn mening ) zeer slecht rijden ( lees traag, niet reactief, loom, onaangenaam ) maar daar liggen die lease-maatschappijen of werkgevers niet van wakker zolang het verbruik maar zo laag mogelijk is en de mensen die met deze bedrijfswagens rondrijden gaan dan nadien vaak gewoon naar een tuner omdat ze meer vermogen willen, zo verdienen tuners 2 keer , 1 keer de baas die een eco-tuning betaald en 1 keer de vertegenwoordiger die een tuning laat doen hahahaaaaaa

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                  een nieuw model/motor betekent ook vaak een nieuw paswoord, er zijn wereldwijd een 10tal bedrijven die zich bezig houden met het kraken van die paswoorden, van zodra 1 van hen dit gevonden heeft ga je bij vrijwel elke tuner op hun website zien staan dat de F10 kan getuned worden. Alleen wanneer dat zal zijn kan niemand voorspellen, met paswoorden kraken moet je ook wat geluk hebben, dus soms duurt het lang soms gaat het snel. Ik vermoed nog enkele weken/maanden voor de nieuwste BMW's.
                                  Hopelijk duurt het niet meer te lang, ik kijk er al naar uit!

Comment

• ja heb et ookal onder vonden mar dat denk ik wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                      En waarom zou dit geen "redelijke" vraag zijn op een autoforum in een topic die gaat over het optimaal afstellen van een motor, hoe dikwijls heb je hier nog niet commentaren gehoord alla "alle motoren worden afgesteld met ruime veiligheidsmarges" en dit dan voornamelijk naar vermogen toe, dit zal naar een werkelijk minimaal verbruik waarschijnlijk ook wel zo zijn... (of misschien niet maar dan kunnen tuners daar toch makkelijk een antwoord op geven waarom niet). Het is toch niet omdat een vraag deviant is ten opzichte van de algemen tendens die heerst in dit topic dat dat geen redelijke vraag zou zijn die daarom ook "eerlijke" en "verhelderende" antworrden verdient ipv de antwoorden die hier nu al gegeven zijn.

Als de vraag om economische reden zou zijn ingegeven dan zal de vraagsteller waarschijnlijk teleurgesteld worden want met de huidige prijzen van diesel zou die om een normale tuningprijs terug te verdienen met een minder verbruik van laat ons nog aanmenen van 10% toch al vlug zo'n 150.000 km moeten rijden om er iets aan te verdienen, als de vraag er gekomen is uit ecologisch oogpunt dan kun je hem toch enkel aanmoedigen want elke liter die er minder doorgaat is een liter gewonnen...
                                      Amaai, gij probeert echt intelligent over te komen met zone zware tekst maar...toch is het duidelijk dat je blijkbaar ook 'the point" mist..In ieder geval, BR heeft een adequaat antwoord in # 1097 gegeven en het lijkt mij dus voldoende duidelijk voor degenen die "anders" denken....Het gaat hier in dit topic uiteindelijk over extra peekaa's maar als iemand ecotuning wilt, i.v.m. het verbruik is dat ook zeer welkome info en absoluut niet overbodig zoals sommigen misschien denken omdat wij als , PKhoeren daar niet zo zouden geïnteresseerd in zijn,...pffff, t'is heel simpel, hoe je het ook keert of draait, muggenzifterij zal altijd, hoedanook, veroordeeld worden, blijf normaal en je probleem is zo opgelost.
                                      Wat de boer nie kent is eigenlijk het ergste wat je kunt meemaken...

Comment

Amaai, gij probeert echt intelligent over te komen met zone zware tekst maar...
                                        ...Het gaat hier in dit topic uiteindelijk over extra peekaa's...
                                        Nu jij nog wat intelligenter overkomen en 't wordt weer leuk!
                                        Trouwens, deze thread gaat niet om de extra PK's alleen maar over 'de beste chiptuners'

@dbr2, Een auto die getuned is om meer koppel en peekaas te bieden, zal ook iets minder verbruiken bij een gelijke rijstijl omdat de motor programmatie geoptimaliseerd is.
                                        Als je wil, mag je me PM'n, heb nog wel wat tips voor zuinige rijstijlen maar ik vermoed dat je die zelf ook wel zal kennen... Niet dat ik altijd zuinig rij hoor.

Comment

Amaai, gij probeert echt intelligent over te komen met zone zware tekst maar...toch is het duidelijk dat je blijkbaar ook 'the point" mist..In ieder geval, BR heeft een adequaat antwoord in # 1097 gegeven en het lijkt mij dus voldoende duidelijk voor degenen die "anders" denken....Het gaat hier in dit topic uiteindelijk over extra peekaa's maar als iemand ecotuning wilt, i.v.m. het verbruik is dat ook zeer welkome info en absoluut niet overbodig zoals sommigen misschien denken omdat wij als , PKhoeren daar niet zo zouden geïnteresseerd in zijn,...pffff, t'is heel simpel, hoe je het ook keert of draait, muggenzifterij zal altijd, hoedanook, veroordeeld worden, blijf normaal en je probleem is zo opgelost.
                                          Wat de boer nie kent is eigenlijk het ergste wat je kunt meemaken...
                                          Kerel, zijt gij dronken of zo?

Vooreerst is de "tekst" van 96gr alles behalve "zwaar" (er staan bovendien ook spelfouten in, hoewel minder dan in uwe reply), en volgens jouw logica is dus elke "pk-hoer" per definitie een domme kloot die niet eens deftig Nederlands kan want mensen die wel over een stel breinhelften beschikken horen hier duidelijk niet thuis volgens jou. Chapeau! Als ge de Nederlandse taal niet onder de knie hebt, moet ge een ander die er wél mee overweg kan niet aanvallen op dat punt. Zo lijk je extra dom.

On topic: hij heeft nog gelijk ook, die Eco-tuning is dikke zever en zal nooit rendabel zijn. Dat er mensen zo dom zijn om daarvoor te betalen ipv. een deftige, even illegale, hermapping zonder begrenzing met meer rijplezier en hetzelfde resultaat qua verbruikswinst, dat is dan hun eigen probleem.

Comment

Working...
                                          X