Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het is omdat ik me afvraag of alle gelijke M3's gelijk presteren na chippen omdat ze individueel getuned worden.

Merci voor de uitleg krikke en een EVO is altijd mijn droomwagen geweest maar steeds buiten mijn budget. 'k zou het anders wel weten...

Comment

• Ur welcome Bart... Maar euh... Is een M3 niet duurder dan een evo? In tweedehands kan je wel 'koopjes' doen want de huidige wordt bij wijze van spreken massaal gedumpt omwille van vaa.

Heb die optie ook even bekeken en std komen ze overeen, maar tune een evo en de m3 hinkt achterop. Bij droog weer en beiden standaard ca va maar bij nat wegdek is er geen vergelijk meer. M3 is wel 'leuker/speelser' om te rijden a fond op voorwaarde dat je kunt rijden (lees corrigeren).
      Last edited by ; 29/09/2012, 13:56.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
        No disrespect maar 20 a 25 pk erbij op 333pk of 420 (weet model ni) zal je voelen maar is het mij niet waard. (tenzij topspeed delimit je iets zegt)
        25pk dat klinkt en is ook niet veel, 0-200km/h zal niet veel wijzigen, maar je voelt het duidelijk, de motor is nerveuser, sportiever, hangt beter aan de gas en is op de koop toe nog zuiniger ook ( heb +-0.3l /100km minder gemeten op een E90 V8 ), hij gaat dan ook nog eens wat verder in toeren en dus zou een herprogrammatie voor mij wel het eerste zijn wat ik doe met zo'n M3 , je hoort ook enkel positieve reacties van M3 rijders na herprogrammatie en dat ondanks de "slechts" 25pk.... conclusie je mag niet alleen naar de pk's kijken ;-)

Comment

Ur welcome Bart... Maar euh... Is een M3 niet duurder dan een evo? In tweedehands kan je wel 'koopjes' doen want de huidige wordt bij wijze van spreken massaal gedumpt omwille van vaa.

Heb die optie ook even bekeken en std komen ze overeen, maar tune een evo en de m3 hinkt achterop. Bij droog weer en beiden standaard ca va maar bij nat wegdek is er geen vergelijk meer. M3 is wel 'leuker/speelser' om te rijden a fond op voorwaarde dat je kunt rijden (lees corrigeren).
          M3 kan je voor 25000euro al een mooie E9x kopen ( dank u VAA ) en is toch 420pk , denk ook niet dat die nu nog veel in waarde gaan dalen, je zou er dus 1-2 jaar mee kunnen rijden en zonder verlies terug verkopen, eventueel zelfs met winst naar Frankrijk waar ze een stuk duurder staan. Prijs/pk geen slechte zet zo'n M3 , EVO's zou je eens moeten nakijken wat de herverkoopwaarde ;-)

Comment

• Hey krikke, ik schreef dan ook "EVO is altijd mijn droomwagen geweest" dus ik zou niet voor een M3 gaan, maar het interesseert me wel.
            Dus mocht ik de jackpot winnen, dan stond er een EVO voor de deur

Comment

• Hehe Bruno uw vergelijk klopt ivm waardeverlies en 'koopje voor het aantal pk's) maar niet helemaal:
              Ik hoop van mijn evo x binnen 4 jaar nog +- de helft te mogen recupereren (44000-->25000) maar de M3 eigenaar krijgt slechts 1/3e terug. (75000-->25000).

t'is maar hoe je het bekijkt. (biv en rijtaks spreek ik nog niet van)

Comment

Ik hoop van mijn evo x binnen 4 jaar nog +- de helft te mogen recupereren (44000-->25000) maar de M3 eigenaar krijgt slechts 1/3e terug. (75000-->25000).
                zou ook nooit een nieuwe M3 kopen, maar nu 1 kopen kan interessant zijn, de evo X kan je nu kopen voor 23000 ( zie zoekertje ) dus denk dat die over ca 4jaar nog 15000 waard is, zal vooral van de evo XI afhangen...

Comment

• Beste Bruno,

ik heb een S4 V8 tiptronic: heeft het zin om deze auto te tunen? ga ik het merken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rangeev Bekijk Berichten
                    Beste Bruno,

ik heb een S4 V8 tiptronic: heeft het zin om deze auto te tunen? ga ik het merken?
                    welk bouwjaar precies, dat is belangrijk om je precies te informeren. Stuur me anders een mailtje dan bespreken we de mogelijkheden

Comment

• mail gestuurd, ben benieuwd naar de mogelijkheden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                        Dat komt Geert omdat jij een verstandige jongen bent waarmee kan gepraat worden, dat ligt helemaal anders voor uw werkgever Davy, die kopieert zonder schaamte van andere tuners, zo zie ik opvallend veel overeenkomsten in zelfs logo, layout, website , .... tussen BR Performance en DVX Performance ,zelf merk van testbank, materiaal en blaasinstallatie is afgekeken, vind dat toch maar bedenkelijke praktijken voor een tuner die zichzelf op zijn facebook steeds de primeur en verdiensten toe-eigent voor het werk van anderen. Ook hoor je heel wat tegenstrijdige verhalen over jullie samenwerking met een andere tuner, dus of jullie al je software zelf ontwikkelen is nog maar sterk de vraag. Een bekende quote zeg dat , "Marketing is making reality looking better than it is", vermoedelijk dat DCX Performance daarom dringend nood had aan een goede marketing man, en ik moet zeggen je doet dat goed ( niet altijd even subtiel, want voor wie op forums zit valt het wel op dat je je op 2 weken tijd op zowat elk forum in Vlaanderen een account hebt gemaakt ).

Maar zoals ik al zei, ik ben oprecht gelukkig dat jij de nieuwe marketing manager bent van DCX Performance.

Welkom op Autowereld forum, voel je vrij om af en toe eens iets leuks te posten want we zijn hier allen mega horsepower-freaks in dit topic ;-)

Bruno, met u dikkenek alleen zoude zelf ni aan men auto mogen komen, als ge verstandig zijt post ge zo een zaken niet op een forum dat hij tuning overneemt van andere tuners enige wat ge voelt is waarschijnlijk concurrentie vandaar die uitspraken

Comment

• Amai een beetje gefrustreerd?:confused:

Comment

• Hoge bomen vangen veel wind

Maar hopelijk heeft bruno gelijk want anders is het een serieuze beschuldiging

Sent from my iPhone using Tapatalk
                            BMW X5 45e

Comment

• Echt volledige software klakkeloos overnemen denk ik niet dat er gebeurt.
                              Een basis gebruiken, dat kan ik zeker wel geloven. (Op zich heb ik daar ook helemaal niets tegen. Het is het resultaat dat telt!)

Maar ik veronderstel dat dat zo is, zowel bij DVX, BR als Apec. (correct me if I'm wrong!)

greets

Comment

• +1 Inderdaad, het is ontegensprekelijk het resultaat wat telt.
                                Want uiteindelijk, met of zonder basis, het is je kunde die je goed maakt..

Comment

• Denk niet dat het de bedoeling is van deze tread om mekaar te beschuldigen en uit te schelden..zitten hier al genoeg klein kinderen ....

Comment

• +1

Comment

• Had hij zo geen uitspraak gedaan was er ook geen probleem geweest maar als je zo een professionele tuner bent zet je zo iets niet op een forum zonder bewijzen en over het stelen van software kben me zo is iets aan het voorstellen correct me if i'm wrong: Davy kruipt stiekem binnen bij BR en zet een mini camera waar hij alles kan zien hoe BR tuned? Of davy brengt klanten van hem naar BR en ze moeten hun auto achterlaten en later opnieuw komen halen? Knoem het gewoon belachelijke reactie

Comment

• Btw BR verkoopt toch zijn progs aan 100euro? Bewijs het dan eens dat ze gekocht hebben?

Comment

Working...
                                        X