Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• klopt.. ook fiat, abarth en lancia

Comment

• met een beetje geluk heb ik binnenkort: Milltek catless pipes en Cat back non resoneted::)))))

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bsomers Bekijk Berichten
        hallo ,

effe vraag nu we het toch over chippen hebben, een astra j 1.7 110 pk 260 nm zou bij heinz 145 pk zijn en 330 nm ongeveer gaat dit veel doen of ?,

alvast bedankt
        Tuurlijk gaat dit veel doen. Onze waarde ligt tegen de 150 pk en denk dat dit bij Heinz ook zo zal zijn. Als je een sportknop hebt kan je ook vragen om je tuning achter je sportknop te plaatsen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zephir Bekijk Berichten
          Na Fast_audi's post gelezen te hebben vraag ik me ook wel af wat een chip in mijn Octavia VRS Combi zou geven? Het is een 2012 TSI met de CCZA blok, met handbak. Ik doe geen circuit maar merk wel dat ik minder koppel heb dan vroeger in de nooit getunede Golf V met 2.0 TDI PD (320Nm tegen 280Nm nu). Ik hou niet van zenuwachtige motoren maar zou wat een responsiever karakter bij het hernemen en eventueel een lager verbruik ook wel kunnen waarderen. Sneller sprinten is uiteraard geen probleem , maar niet per se het belangrijkste.

Hebben jullie er zo al gedaan met dat blok (ik lees dat dit blok nog maar net in de Octavia's ligt) en wat waren de wensen van de klanten en de resultaten dan?

Bedankt!
          Dergelijke motor hebben we al verschillende keren gedaan. Zowel in de VW-modellen als een Octavia specifiek. De Octavia hebben we gedaan voor een klant in spanje en deze was zeker tevreden van het resultaat. Opgegeven waardes zijn 260pk en 380Nm. Meestal komen we uit tussen de 255 en 260pk. Maar blijkbaar wil je niet zo ver gaan en gaat het eerder over uw koppel. Wij kunnen samen met u wel een gewenst programma maken zoals jij het zelf wilt. Bevoorbeeld iets minder vermogen en iets meer koppel (mag iets hoger aangezien je een handgeschakelde bak hebt). Maar niets rijdt beter dan een motor dat zijn vermogen lineair afgeeft.
          Ter info: een CCZA motor is een 200pk-versie van de CCZB motor. Beiden hebben een distributieketting, dezelfde IHI-turbo en een 150 bar hogedrukpomp.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
            25pk dat klinkt en is ook niet veel, 0-200km/h zal niet veel wijzigen, maar je voelt het duidelijk, de motor is nerveuser, sportiever, hangt beter aan de gas en is op de koop toe nog zuiniger ook ( heb +-0.3l /100km minder gemeten op een E90 V8 ), hij gaat dan ook nog eens wat verder in toeren en dus zou een herprogrammatie voor mij wel het eerste zijn wat ik doe met zo'n M3 , je hoort ook enkel positieve reacties van M3 rijders na herprogrammatie en dat ondanks de "slechts" 25pk.... conclusie je mag niet alleen naar de pk's kijken ;-)
            Hoe komt het dat die ingenieurs bij BMW die verbluffende verbeteringen niet standaard kunnen doorvoeren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jochen_GT Bekijk Berichten
              klopt.. ook fiat, abarth en lancia
              En tevreden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Hoe komt het dat die ingenieurs bij BMW die verbluffende verbeteringen niet standaard kunnen doorvoeren?
                Er wordt een bepaald aantal % veiligheidsmarge ingebouwd door alle autoconstructeurs omdat...tja, laat ik het heel simplistisch zeggen: om zich te beschermen tegen destructieve figuren of onbetrouwbare landen, qua brandstof bijv. en nog tal van andere redenen.
                En dat scheelt dus in de garantieclaims, wat ook weer bijdraagt in de stabiliteit van hun winst balans.

Zoals vermeld, heel eenvoudig voorgesteld maar daar komt het ongeveer op neer.
                Last edited by ; 02/10/2012, 16:05. Reden: correcties

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                  Er wordt een bepaald aantal % veiligheidsmarge ingebouwd door alle autoconstructeurs omdat...tja, laat ik het heel simplistisch zeggen: om zich te beschermen tegen destructieve figuren of onbetrouwbare landen, qua brandstof bijv. en nog tal van andere redenen.
                  En dat scheelt dus in de garantieclaims, wat ook weer bijdraagt in de stabiliteit van hun winst balans.

Zoals vermeld, heel eenvoudig voorgesteld maar daar komt het ongeveer op neer.
                  De ingenieurs van BMW kunnen gemakkelijk de OEM fabrieksmapping zodanig schrijven dat ze voor Westerse landen (met betere brandstof) anders is dan voor een M3 voor Timboektoe hé. En destructieve figuren rijden een standaard M3 ook binnen de kortste keren in gort hoor. En wat met het mindere verbruik dat een chiptuner bereikt? Ik kan me moelijk inbeelden dat een zuinigere M3 iets aan de betrouwbaarheid ervan doet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vfr50 Bekijk Berichten
                    En tevreden
                    yep, zeer tevreden...

Comment

• Foutje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        De ingenieurs van BMW kunnen gemakkelijk de OEM fabrieksmapping zodanig schrijven dat ze voor Westerse landen (met betere brandstof) anders is dan voor een M3 voor Timboektoe hé. En destructieve figuren rijden een standaard M3 ook binnen de kortste keren in gort hoor. En wat met het mindere verbruik dat een chiptuner bereikt? Ik kan me moelijk inbeelden dat een zuinigere M3 iets aan de betrouwbaarheid ervan doet.
                        Opnieuw..

Ik denk het niet, geen enkele constructuer doet dat, puur uit eigenbelang.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                          Opnieuw..

Ik denk het niet, geen enkele constructuer doet dat, puur uit eigenbelang.
                          Een wagen die door de constructeur zuiniger gemaakt kan worden, wat heeft dat met eigen belang van die constructeur te maken? Voor de rest, goed dat we nu eindelijk weten dat chiptuning niet gezond is voor de motor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zephir Bekijk Berichten
                            Na Fast_audi's post gelezen te hebben vraag ik me ook wel af wat een chip in mijn Octavia VRS Combi zou geven? Het is een 2012 TSI met de CCZA blok, met handbak. Ik doe geen circuit maar merk wel dat ik minder koppel heb dan vroeger in de nooit getunede Golf V met 2.0 TDI PD (320Nm tegen 280Nm nu). Ik hou niet van zenuwachtige motoren maar zou wat een responsiever karakter bij het hernemen en eventueel een lager verbruik ook wel kunnen waarderen. Sneller sprinten is uiteraard geen probleem , maar niet per se het belangrijkste.

Hebben jullie er zo al gedaan met dat blok (ik lees dat dit blok nog maar net in de Octavia's ligt) en wat waren de wensen van de klanten en de resultaten dan?

Bedankt!

Zeker een aanrader
                            Niet twijfelen!

Comment

• Wat vragen jullie eigenlijk voor een map (seat leon fr tdi 2007) + egr aftesluiten?
                              Wagen heeft 110.000km, perfect onderhouden, stottert niks of dergelijke dingen.

Comment

• Beste Br3cht,

is de wagen al geremapped?

ps. als die avatar u vriendin is, en je brengt ze mee doen we het mss wel gratis

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk Berichten
                                  Wat vragen jullie eigenlijk voor een map (seat leon fr tdi 2007) + egr aftesluiten?
                                  Wagen heeft 110.000km, perfect onderhouden, stottert niks of dergelijke dingen.
                                  Is dat de vervanger van u Civic? Kbem benieuwd om deze eens te zien dan

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk Berichten
                                  Beste Br3cht,

is de wagen al geremapped?

ps. als die avatar u vriendin is, en je brengt ze mee doen we het mss wel gratis
                                  Telt dat voor de mijne ook als ik mijn vriendin meebreng?

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
                                    Telt dat voor de mijne ook als ik mijn vriendin meebreng?
                                    pics or it didn't happen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk Berichten
                                      pics or it didn't happen
                                      Das pas een reclamestunt al post ik toch liever niet fotos van de vriendin ze :p

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

Comment

• hi Dimitri: ik neem zn meisje voor je mee en mijn tuning is gratis?

Comment

• Bedankt Geert & Dimitri

Dat zijn mooie waardes, zo rond 25% winst... Dat had ik niet verwacht.
                                          Bedankt voor de info.

Mvg
                                          Zephir
                                          Skoda Octavia Combi RS 2.0 TSI

Comment

Working...
                                          X