klopt.. ook fiat, abarth en lancia
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2011
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bsomers Bekijk Berichtenhallo ,
effe vraag nu we het toch over chippen hebben, een astra j 1.7 110 pk 260 nm zou bij heinz 145 pk zijn en 330 nm ongeveer gaat dit veel doen of ?,
alvast bedankt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zephir Bekijk BerichtenNa Fast_audi's post gelezen te hebben vraag ik me ook wel af wat een chip in mijn Octavia VRS Combi zou geven? Het is een 2012 TSI met de CCZA blok, met handbak. Ik doe geen circuit maar merk wel dat ik minder koppel heb dan vroeger in de nooit getunede Golf V met 2.0 TDI PD (320Nm tegen 280Nm nu). Ik hou niet van zenuwachtige motoren maar zou wat een responsiever karakter bij het hernemen en eventueel een lager verbruik ook wel kunnen waarderen. Sneller sprinten is uiteraard geen probleem , maar niet per se het belangrijkste.
Hebben jullie er zo al gedaan met dat blok (ik lees dat dit blok nog maar net in de Octavia's ligt) en wat waren de wensen van de klanten en de resultaten dan?
Bedankt!
Ter info: een CCZA motor is een 200pk-versie van de CCZB motor. Beiden hebben een distributieketting, dezelfde IHI-turbo en een 150 bar hogedrukpomp.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten25pk dat klinkt en is ook niet veel, 0-200km/h zal niet veel wijzigen, maar je voelt het duidelijk, de motor is nerveuser, sportiever, hangt beter aan de gas en is op de koop toe nog zuiniger ook ( heb +-0.3l /100km minder gemeten op een E90 V8 ), hij gaat dan ook nog eens wat verder in toeren en dus zou een herprogrammatie voor mij wel het eerste zijn wat ik doe met zo'n M3 , je hoort ook enkel positieve reacties van M3 rijders na herprogrammatie en dat ondanks de "slechts" 25pk.... conclusie je mag niet alleen naar de pk's kijken ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jochen_GT Bekijk Berichtenklopt.. ook fiat, abarth en lancia
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHoe komt het dat die ingenieurs bij BMW die verbluffende verbeteringen niet standaard kunnen doorvoeren?
En dat scheelt dus in de garantieclaims, wat ook weer bijdraagt in de stabiliteit van hun winst balans.
Zoals vermeld, heel eenvoudig voorgesteld maar daar komt het ongeveer op neer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk BerichtenEr wordt een bepaald aantal % veiligheidsmarge ingebouwd door alle autoconstructeurs omdat...tja, laat ik het heel simplistisch zeggen: om zich te beschermen tegen destructieve figuren of onbetrouwbare landen, qua brandstof bijv. en nog tal van andere redenen.
En dat scheelt dus in de garantieclaims, wat ook weer bijdraagt in de stabiliteit van hun winst balans.
Zoals vermeld, heel eenvoudig voorgesteld maar daar komt het ongeveer op neer.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDe ingenieurs van BMW kunnen gemakkelijk de OEM fabrieksmapping zodanig schrijven dat ze voor Westerse landen (met betere brandstof) anders is dan voor een M3 voor Timboektoe hé. En destructieve figuren rijden een standaard M3 ook binnen de kortste keren in gort hoor. En wat met het mindere verbruik dat een chiptuner bereikt? Ik kan me moelijk inbeelden dat een zuinigere M3 iets aan de betrouwbaarheid ervan doet.
Ik denk het niet, geen enkele constructuer doet dat, puur uit eigenbelang.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk BerichtenOpnieuw..
Ik denk het niet, geen enkele constructuer doet dat, puur uit eigenbelang.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zephir Bekijk BerichtenNa Fast_audi's post gelezen te hebben vraag ik me ook wel af wat een chip in mijn Octavia VRS Combi zou geven? Het is een 2012 TSI met de CCZA blok, met handbak. Ik doe geen circuit maar merk wel dat ik minder koppel heb dan vroeger in de nooit getunede Golf V met 2.0 TDI PD (320Nm tegen 280Nm nu). Ik hou niet van zenuwachtige motoren maar zou wat een responsiever karakter bij het hernemen en eventueel een lager verbruik ook wel kunnen waarderen. Sneller sprinten is uiteraard geen probleem , maar niet per se het belangrijkste.
Hebben jullie er zo al gedaan met dat blok (ik lees dat dit blok nog maar net in de Octavia's ligt) en wat waren de wensen van de klanten en de resultaten dan?
Bedankt!
Zeker een aanrader
Niet twijfelen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk BerichtenWat vragen jullie eigenlijk voor een map (seat leon fr tdi 2007) + egr aftesluiten?
Wagen heeft 110.000km, perfect onderhouden, stottert niks of dergelijke dingen.
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk BerichtenBeste Br3cht,
is de wagen al geremapped?
ps. als die avatar u vriendin is, en je brengt ze mee doen we het mss wel gratis
Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk BerichtenTelt dat voor de mijne ook als ik mijn vriendin meebreng?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk Berichtenpics or it didn't happen
Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
Comment
-
Bedankt Geert & Dimitri
Dat zijn mooie waardes, zo rond 25% winst... Dat had ik niet verwacht.
Bedankt voor de info.
Mvg
Zephir
Comment
Comment