Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk Berichten
    Beste Br3cht,

is de wagen al geremapped?

ps. als die avatar u vriendin is, en je brengt ze mee doen we het mss wel gratis
    Neen, de wagen is nog standaard.
    En was het maar waar haha

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Een wagen die door de constructeur zuiniger gemaakt kan worden, wat heeft dat met eigen belang van die constructeur te maken? Voor de rest, goed dat we nu eindelijk weten dat chiptuning niet gezond is voor de motor.
      Allé jong, serieus?...

Leer eerst eens lezen en trek dan pas conclusies...wie heeft het hiet over zuiniger maken..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
        Allé jong, serieus?...

Leer eerst eens lezen en trek dan pas conclusies...wie heeft het hiet over zuiniger maken..
        Leer eerste zelf een keer lezen beste vriend.
        Ik stelde op onderstaande post een vraag. Jij (die blijkbaar aandelen hebt bij een chiptuner...) antwoordde, dus... .
        Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
        25pk dat klinkt en is ook niet veel, 0-200km/h zal niet veel wijzigen, maar je voelt het duidelijk, de motor is nerveuser, sportiever, hangt beter aan de gas en is op de koop toe nog zuiniger ook ( heb +-0.3l /100km minder gemeten op een E90 V8 ), hij gaat dan ook nog eens wat verder in toeren en dus zou een herprogrammatie voor mij wel het eerste zijn wat ik doe met zo'n M3 , je hoort ook enkel positieve reacties van M3 rijders na herprogrammatie en dat ondanks de "slechts" 25pk.... conclusie je mag niet alleen naar de pk's kijken ;-)

Comment

De ingenieurs van BMW kunnen gemakkelijk de OEM fabrieksmapping zodanig schrijven dat ze voor Westerse landen (met betere brandstof) anders is dan voor een M3 voor Timboektoe hé. En destructieve figuren rijden een standaard M3 ook binnen de kortste keren in gort hoor. En wat met het mindere verbruik dat een chiptuner bereikt? Ik kan me moelijk inbeelden dat een zuinigere M3 iets aan de betrouwbaarheid ervan doet.
          Je mag uiteraard kritisch zijn tegenover chiptuning maar als ik uitga van bovenstaande argumenten waarom biedt bmw dan zelf chiptuning aan?

Zelfs ooit meegemaakt dat een VW verkoper me aanraadde om een 140 pk versie ipv een 170pk versie te kopen en hem onder garantie door VW zelf te 'chippen'
          Last edited by ; 02/10/2012, 21:13.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw5series Bekijk Berichten
            Je mag uiteraard kritisch zijn tegenover chiptuning maar als ik uitga van bovenstaande argumenten waarom biedt bmw dan zelf chiptuning aan?
            Met dezelfde koppeling, koeling,...? Is dat nu nog van toepassing op de nieuwere modellen, met behoud van garantie?

Oorspronkelijk geplaatst door bmw5series Bekijk Berichten
            Zelfs ooit meegemaakt dat een VW verkoper me aanraadde om een 140 pk versie ipv een 170pk versie te kopen en hem onder garantie door VW zelf te 'chippen'
            Bij een geknepen versie kan ik daar nog een beetje inkomen. Alhoewel die dikwijls nog andere onderdelen hebben dan de krachtigere versies (kleinere oliekoeler, slappere koppeling,...). Denk je dat hij de 170 Pk versie nog een chiptuning naar 200 Pk zou aangeraden hebben? Ik denk het niet hoor.

Comment

Met dezelfde koppeling, koeling,...? Is dat nu nog van toepassing op de nieuwere modellen, met behoud van garantie?

Bij een geknepen versie kan ik daar nog een beetje inkomen. Alhoewel die dikwijls nog andere onderdelen hebben dan de krachtigere versies (kleinere oliekoeler, slappere koppeling,...). Denk je dat hij de 170 Pk versie nog een chiptuning naar 200 Pk zou aangeraden hebben? Ik denk het niet hoor.
              Jup, kwas eens gaan horen in de showroom, bmw 116D naar 150pk via bmw zelf. Koste wel 800€

Sent from my iPhone using Tapatalk
              BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                Jup, kwas eens gaan horen in de showroom, bmw 116D naar 150pk via bmw zelf. Koste wel 800€

Met behoud van garantie, op papier?

Comment

• Hy beweerde van wel, maar heb het nie op papier gezien

BMW X5 45e

Comment

Voorlopig enkel leverbaar voor de F20 en F30 20d.

Ik volg je hierin wel in dat het waarschijnlijk betrouwbaarder is om dichtgeknepen varianten te chippen, maar om chiptuning als onbetrouwbaar en nefast voor je wagen te omschrijven lijkt mij ook een beetje te ver gaan.

Comment

Met behoud van garantie, op papier?
                      Dit klopt wel iirc kan je dit bij Dejonckheere in Roeselare ook doen

Comment

• Bij audi was da ook onder volledige garantie..op papier!

Comment

• Dan begrijp ik niet waarom iedereen die meer vermogen wilt, niet gewoon bij z'n dealer gaat.
                          Ga maar eens met een wagen, gedopeerd door jan om de hoek waarvan de motor in gort gereden is naar de dealer vragen naar een herstelling in garantie. Je gaat van een kale reis terug komen hoor.

Comment

Dan begrijp ik niet waarom iedereen die meer vermogen wilt, niet gewoon bij z'n dealer gaat.
                            Ga maar eens met een wagen, gedopeerd door jan om de hoek waarvan de motor in gort gereden is naar de dealer vragen naar een herstelling in garantie. Je gaat van een kale reis terug komen hoor.
                            Ik keur het niet goed en 't is niet eerlijk tov de dealer maar 't is de harde realiteit en de consument zal altijd naar z'n eigen portemonnee kijken: je kan in de meeste gevallen de auto terug standaard zetten en alle sporen wissen dat de auto ooit is getuned, dan zal de dealer wel tussenbeide moeten komen, ALS ze niet kunnen bewijzen dat de wagen ooit getuned is geweest natuurlijk.

Verder is de ene garage de andere niet en klopt 't geen je zegt van "van een kale reis terug komen" niet altijd, sommigen zijn bereid een beetje goodwill te tonen en de auto alsnog te repareren. Zo ken ik zelf een voorbeeld, wagen was nog getuned, turbo lag er door (of 't aan de tuning lag of niet laat ik effe terzijde) en de dealer heeft alsnog 100% tussengekomen , was zelfs al 1 kleine maand buiten fabrieksgarantie! Ze hebben toch nog de moeite gedaan..

Comment

Dan begrijp ik niet waarom iedereen die meer vermogen wilt, niet gewoon bij z'n dealer gaat.
                              De meeste wagens worden pas gechipt na de garantieperiode, als je garantie wil dat er niets aan je wagen komt laat je hem best in de garage staan.

Met een wagen heb je bij mijn weten maar 1 garantie. Na 10 jaar is die niets meer waard, gechipt of niet gechipt.
                              Last edited by ; 02/10/2012, 22:42.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                                Ik keur het niet goed en 't is niet eerlijk tov de dealer maar 't is de harde realiteit en de consument zal altijd naar z'n eigen portemonnee kijken: je kan in de meeste gevallen de auto terug standaard zetten en alle sporen wissen dat de auto ooit is getuned, dan zal de dealer wel tussenbeide moeten komen, ALS ze niet kunnen bewijzen dat de wagen ooit getuned is geweest natuurlijk.

Verder is de ene garage de andere niet en klopt 't geen je zegt van "van een kale reis terug komen" niet altijd, sommigen zijn bereid een beetje goodwill te tonen en de auto alsnog te repareren. Zo ken ik zelf een voorbeeld, wagen was nog getuned, turbo lag er door (of 't aan de tuning lag of niet laat ik effe terzijde) en de dealer heeft alsnog 100% tussengekomen , was zelfs al 1 kleine maand buiten fabrieksgarantie! Ze hebben toch nog de moeite gedaan..
                                800 euro voor een OEM chiptuning van een 116D die standaard 115 Pk heeft??... naar 150 Pk brengen, met behoud van garantie. Ik vind dat een super aanbod!

Comment

De meeste wagens worden pas gechipt na de garantieperiode, als je garantie wil dat er niets aan je wagen komt laat je hem best in de garage staan.
                                  Da's heel dikke zever...! Net m'n stuurhuis laten vervangen in garantie, een probleem met een speling, al van in het begin. Stuurhuis alleen al kost 1.280 euro, zonder plaatsingskosten. Garantie is zeker iets nuttig hé!

Oorspronkelijk geplaatst door bmw5series Bekijk Berichten
                                  Met een wagen heb je bij mijn weten maar 1 garantie. Na 10 jaar is die niets meer waard, gechipt of niet gechipt.
                                  2 jaar garantie is het minimum. Da's al jaren zo... .

Comment

• Is het verschil op een 2010 clio rs 148 kw goed te voelen of is dat verwaarloosbaar.
                                    2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

Da's heel dikke zever...! Net m'n stuurhuis laten vervangen in garantie, een probleem met een speling, al van in het begin. Stuurhuis alleen al kost 1.280 euro, zonder plaatsingskosten. Garantie is zeker iets nuttig hé!
                                      Een niet gechipte wagen en toch de stuurhuis stuk, die wagens komen toch perfect afgesteld door de bmw ingenieurs uit fabriek

Comment

Een niet gechipte wagen en toch de stuurhuis stuk, die wagens komen toch perfect afgesteld door de bmw ingenieurs uit fabriek
                                        Het is: "het stuurhuis".

Enfin, uw uitlating heeft helemaal niks met de zaak te maken beste.

Comment

• Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

Working...
                                          X