Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

    Enfin, uw uitlating heeft helemaal niks met de zaak te maken beste.
    Ik wil maar zeggen dat alles voor verbetering vatbaar is, dus ook een motor die beter afgesteld kan worden door chiptuning om dat zoals je zelf aangeeft niet alles perfect uit de garage komt

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door bmw5series Bekijk Berichten
      Ik wil maar zeggen dat alles voor verbetering vatbaar is, dus ook een motor die beter afgesteld kan worden door chiptuning om dat zoals je zelf aangeeft niet alles perfect uit de garage komt
      Een afstelling van een motor wordt zo optimaal mogelijk gedaan door de fabrikant met een gans team van ingenieurs, en zo'n afstelling is niet onderhevig aan slijtage. Mechanische onderdelen zijn dat wel.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Een afstelling van een motor wordt zo optimaal mogelijk gedaan door de fabrikant met een gans team van ingenieurs, en zo'n afstelling is niet onderhevig aan slijtage. Mechanische onderdelen zijn dat wel.
        Correct, de koppeling van mijn 525tds is ook vervangen geweest, deze wagen is nooit gechipt geweest

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door bmw5series Bekijk Berichten
          Correct, de koppeling van mijn 525tds is ook vervangen geweest, deze wagen is nooit gechipt geweest
          Alsof de koppeling van een niet gechipte wagen nooit zou kunnen verslijten.
          Ja man, als je het niet wilt begrijpen... .

          Enfin, als jij echt denkt dat charel met z'n garage in de tuin een auto beter kan afstellen dan een gans team ingenieurs die werken voor een bepaalde autofabrikant. Mij niet gelaten hoor...
          Prettige avond nog.

          Comment


          • Hij bedoelt waarschijnlijk gewoon dat de koppeling sowieso verslijt, getuned of niet. Ik denk dat jij 't eerder bent die niet wilt begrijpen .

            Iedereen is vrij om te doen wat 'ie wilt, en de gevolgen daarvan moet ieder voor z'n eigen nemen maar ivm garantiegevallen kun je dus zoals aangegeven in mijn bovenstaande posts dus zelfs op dat gebied problemen voorkomen (dat ze niet zouden tussenkomen).

            Ken auto's die al 200k km's getuned geweest zijn zonder problemen, dus 't hoeft allemaal zo dramatisch niet te zijn zoals jij voorstelt

            Comment


            • Das altijd da zelfde gezever over garantie, kapotte koppelingen, turbo's en wa nog allemaal. Al mijn auto's zijn al gechipt geweest, en geen enkele is in de garage gezien geweest zenne. Mijn leon zijn koppeling was er op 48 dkm door en de reden was +200 pk en 440nm, de computer aangehangen omdat de garagist vond dat die wel heel goe ging voor een diesel'ke en toch was het van " ah ja die is ni gechipt want ik kan niks zien met mijne computer" dus koppeling in garantie gehad. Voor de rest op geen enkele brokken gereden ,nochtans ben ik zeker geen heilig boontje zenne. Volgens als ge bij iemand gaat die zijne stiel kent hebt geen miserie. Mijn c klasse c200cdi is van 136 pk naar 200 pk gechipt en 470nm, iedereen zei toen ook die versnellingsbak kan da niet aan en de koppeling zeker ni. Awel ik heb 2 dagen rondgereden met + 500nm en dan pas voelt ge effectief dat de koppeling het moeilijk heeft, toe terug naar 470 nm gezet en dat gaf geen problemen. Dus ik zie geen kwaad in wa extra pepper in hun gat steken
              2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

              2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Hoe komt het dat die ingenieurs bij BMW die verbluffende verbeteringen niet standaard kunnen doorvoeren?

                Mijn antwoord: Er wordt een bepaald aantal % veiligheidsmarge ingebouwd door alle autoconstructeurs omdat...tja, laat ik het heel simplistisch zeggen: om zich te beschermen tegen destructieve figuren of onbetrouwbare landen, qua brandstof bijv. en nog tal van andere redenen.
                En dat scheelt dus in de garantieclaims, wat ook weer bijdraagt in de stabiliteit van hun winst balans.

                Zoals vermeld, heel eenvoudig voorgesteld maar daar komt het ongeveer op neer.

                Jouw eigenweize opmerking: De ingenieurs van BMW kunnen gemakkelijk de OEM fabrieksmapping zodanig schrijven dat ze voor Westerse landen (met betere brandstof) anders is dan voor een M3 voor Timboektoe hé. En destructieve figuren rijden een standaard M3 ook binnen de kortste keren in gort hoor. En wat met het mindere verbruik dat een chiptuner bereikt? Ik kan me moelijk inbeelden dat een zuinigere M3 iets aan de betrouwbaarheid ervan doet.
                Je stelt een vraag omdat je niet precies weet waarom een constructeur niet direct een ideale mapping toepast, je krijgt daar een antwoord op en vervolgend geef je een eigenwijs antwoord terug die leidt tot zinloze discussies..
                Tja..

                Comment


                • Ieder heeft zijn mening over chiptuning hé, dus ook ik

                  Chiptuning om het maximum uit je wagen te halen is niet gezond. Een constructeur stelt zijn wagens zo af dat hij relatief brede "veiligheidsmarges" houdt zodat er naderhand zo weinig mogelijk problemen en garantiegevallen zijn. Het verkleinen van die veiligheidsmarge verhoogt de kans op snellere slijtage of problemen. Maar dat hoeft daarom niet zo te zijn. Je rijstijl en de kennis van de chiptuner zelf kunnen dat risico dan weer verkleinen.

                  Voor mij is het belangrijker dat het motorgedrag aangepast wordt aan mijn rijstijl op een veilige manier. Wil je er het maximum uithalen zal een goede tuner je ook aanraden om bv een sterkere turbo, meer koeling, een versterkte koppeling enz..... te steken.

                  Wil je aan dat (dikwijls straatje zonder einde) verhaal niet beginnen, laat je auto dan afstellen op je rijgedrag (meestal is meer koppel onderin veel leuker dan het aantal pk alleen opdrijven) en vraag om dit "veilig" te doen.

                  Pk's (zoals hier al werd aangegeven) of van 0-100 in 0.2 seconden sneller laat dat zo, dat is pure lulkoek en goed om stoer te doen. Een goede chiptuner zal je min of meer hetzelfde vertellen als je zijn RAAD vraagt.

                  Comment


                  • wat schiet er dan elke keer in brand bij die motoren?
                    BMW X5 45e

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                      Ieder heeft zijn mening over chiptuning hé, dus ook ik

                      Chiptuning om het maximum uit je wagen te halen is niet gezond. Een constructeur stelt zijn wagens zo af dat hij relatief brede "veiligheidsmarges" houdt zodat er naderhand zo weinig mogelijk problemen en garantiegevallen zijn. Het verkleinen van die veiligheidsmarge verhoogt de kans op snellere slijtage of problemen. Maar dat hoeft daarom niet zo te zijn. Je rijstijl en de kennis van de chiptuner zelf kunnen dat risico dan weer verkleinen.

                      Voor mij is het belangrijker dat het motorgedrag aangepast wordt aan mijn rijstijl op een veilige manier. Wil je er het maximum uithalen zal een goede tuner je ook aanraden om bv een sterkere turbo, meer koeling, een versterkte koppeling enz..... te steken.

                      Wil je aan dat (dikwijls straatje zonder einde) verhaal niet beginnen, laat je auto dan afstellen op je rijgedrag (meestal is meer koppel onderin veel leuker dan het aantal pk alleen opdrijven) en vraag om dit "veilig" te doen.

                      Pk's (zoals hier al werd aangegeven) of van 0-100 in 0.2 seconden sneller laat dat zo, dat is pure lulkoek en goed om stoer te doen. Een goede chiptuner zal je min of meer hetzelfde vertellen als je zijn RAAD vraagt.
                      Mijne doet er wel meer dan 0,2 seconden af hoor!

                      Zoals altijd verkoop jij duidelijke praat jokke en ik ga hier ook weer mee akkoord.
                      Ik heb mijn auto ook laten chippen (+38pk en +80Nm). Ik had dat niet nodig om sneller te vertrekken aan de lichten want daar doe ik toch niet aan mee, resulteert toch maar in een hoop wielspin en een ratelende diesel. Maar vooral om op "hogere" snelheden ( vanaf 100 fzo) wat beter te kunnen hernemen op de autostrades bv.

                      Ik rij elke keer warm, laat de motor nadraaien na een stevige rit, ga nooit volgas in 1ste versnelling en ga niet onnodig boven de 4.000 toeren. Zo denkik IMO niet dat ik (veel) meer slijtage ga toedienen aan de onderdelen dan gewoon. Wel spijtig dat mijn model geen xds sper heeft en de ecomotive versie dat wel had..
                      BMW X5 45e

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk Berichten
                        Wat vragen jullie eigenlijk voor een map (seat leon fr tdi 2007) + egr aftesluiten?
                        Wagen heeft 110.000km, perfect onderhouden, stottert niks of dergelijke dingen.
                        Ik wacht op een antwoord (ja hij staat origineel)

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Hoe komt het dat die ingenieurs bij BMW die verbluffende verbeteringen niet standaard kunnen doorvoeren?
                          sorry voor de late reply maar super druk de laatste tijd, het antwoord op je vraag heeft meerdere aspecten zoals het feit dat ze bij bmw niet elke wagen individueel afstellen maar wel 1 programma maken wat in alle motoren kan lopen, maar hoofdzakelijk de uitlaatgas-emissie norm is spelbreker ;-)

                          groetjes
                          Bruno

                          Comment


                          • +1 voor Jokke

                            Tuning is voor iedereen ook anders eh... Je hebt er die kicken op max vermogens en er zijn er die tuning op een totaal andere manier willen toepassen. Iemand die alleen op de openbare weg rijdt en van tijd tot tijd eens dat extra vermogen aanspreekt, zal veel minder zijn motor belasten dan iemand die dit 40 keer per lap gaat doen...

                            Voor zo iemand is bv een betere koeling veel interessanter omdat hij na x aantal rondjes nog steeds zijn vermogen zal hebben tov iemand die na 4 laps al 10% kwijt is vanwege de oververhitting die toeslaat.

                            Zelfde geldt ook voor ophanging, remmen ed...

                            Zoals Jokke zegt: afstellen op je rijstijl en gebruik is veel productiever dan enkel eindvermogen toevoegen.
                            Last edited by ; 03/10/2012, 14:29.

                            Comment


                            • Een auto laten chippen door iemand die weet wat hij doet zal weinig problemen veroorzaken,helaas zijn er een pak prutsers op de markt.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                sorry voor de late reply maar super druk de laatste tijd, het antwoord op je vraag heeft meerdere aspecten zoals het feit dat ze bij bmw niet elke wagen individueel afstellen maar wel 1 programma maken wat in alle motoren kan lopen, maar hoofdzakelijk de uitlaatgas-emissie norm is spelbreker ;-)

                                groetjes
                                Bruno
                                Zo heb ik het probleem ervaren bij Audi, die in de tijd met hun A6 / 2.0 versie deze niet kon afstemmen met hun Multi/tiptronic. Deze versie is maanden niet door de Euro-emissiekeuring geraakt, totdat ze toch de juiste afstelling gevonden hadden, maar dan waren we al meer dan een half jaar verder. Hierdoor ben ik met de tijd aan een 2.7 geraakt, wat toen een juiste keuze was.
                                Last edited by Metaxa; 03/10/2012, 17:44.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                                  Je stelt een vraag omdat je niet precies weet waarom een constructeur niet direct een ideale mapping toepast, je krijgt daar een antwoord op en vervolgend geef je een eigenwijs antwoord terug die leidt tot zinloze discussies..
                                  Tja..
                                  Uw antwoorden zijn verzinsels en meestal nog naast de kwestie ook. Bruno zegt dat het (vooral) aan de emissie normen ligt. Probeer in het vervolg meteen correct te antwoorden in plaats van verhaaltjes te verzinnen, da's voor iedereen duidelijker.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                    Ieder heeft zijn mening over chiptuning hé, dus ook ik

                                    Chiptuning om het maximum uit je wagen te halen is niet gezond. Een constructeur stelt zijn wagens zo af dat hij relatief brede "veiligheidsmarges" houdt zodat er naderhand zo weinig mogelijk problemen en garantiegevallen zijn. Het verkleinen van die veiligheidsmarge verhoogt de kans op snellere slijtage of problemen. Maar dat hoeft daarom niet zo te zijn. Je rijstijl en de kennis van de chiptuner zelf kunnen dat risico dan weer verkleinen.

                                    Voor mij is het belangrijker dat het motorgedrag aangepast wordt aan mijn rijstijl op een veilige manier. Wil je er het maximum uithalen zal een goede tuner je ook aanraden om bv een sterkere turbo, meer koeling, een versterkte koppeling enz..... te steken.

                                    Wil je aan dat (dikwijls straatje zonder einde) verhaal niet beginnen, laat je auto dan afstellen op je rijgedrag (meestal is meer koppel onderin veel leuker dan het aantal pk alleen opdrijven) en vraag om dit "veilig" te doen.

                                    Pk's (zoals hier al werd aangegeven) of van 0-100 in 0.2 seconden sneller laat dat zo, dat is pure lulkoek en goed om stoer te doen. Een goede chiptuner zal je min of meer hetzelfde vertellen als je zijn RAAD vraagt.
                                    Mooi verwoord!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Uw antwoorden zijn verzinsels en meestal nog naast de kwestie ook. Bruno zegt dat het (vooral) aan de emissie normen ligt. Probeer in het vervolg meteen correct te antwoorden in plaats van verhaaltjes te verzinnen, da's voor iedereen duidelijker.
                                      Whatever..

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk Berichten
                                        Wat vragen jullie eigenlijk voor een map (seat leon fr tdi 2007) + egr aftesluiten?
                                        Wagen heeft 110.000km, perfect onderhouden, stottert niks of dergelijke dingen.



                                        Hallo, normaal is het een PPD? Bij ons komt deze op 499€ (ook voor de CR) incl BTW en testbank. Nog 95 plaatsen vrij voor extra 10% korting op FB.
                                        Last edited by Geert DVX; 04/10/2012, 13:10.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                          Ieder heeft zijn mening over chiptuning hé, dus ook ik

                                          Chiptuning om het maximum uit je wagen te halen is niet gezond. Een constructeur stelt zijn wagens zo af dat hij relatief brede "veiligheidsmarges" houdt zodat er naderhand zo weinig mogelijk problemen en garantiegevallen zijn. Het verkleinen van die veiligheidsmarge verhoogt de kans op snellere slijtage of problemen. Maar dat hoeft daarom niet zo te zijn. Je rijstijl en de kennis van de chiptuner zelf kunnen dat risico dan weer verkleinen.

                                          Voor mij is het belangrijker dat het motorgedrag aangepast wordt aan mijn rijstijl op een veilige manier. Wil je er het maximum uithalen zal een goede tuner je ook aanraden om bv een sterkere turbo, meer koeling, een versterkte koppeling enz..... te steken.

                                          Wil je aan dat (dikwijls straatje zonder einde) verhaal niet beginnen, laat je auto dan afstellen op je rijgedrag (meestal is meer koppel onderin veel leuker dan het aantal pk alleen opdrijven) en vraag om dit "veilig" te doen.

                                          Pk's (zoals hier al werd aangegeven) of van 0-100 in 0.2 seconden sneller laat dat zo, dat is pure lulkoek en goed om stoer te doen. Een goede chiptuner zal je min of meer hetzelfde vertellen als je zijn RAAD vraagt.
                                          Daar komt het ongeveer wel op aan ;-)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X