Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ik heb mijn 172 laten mappen paar jaar terug bij Fastchip. er zou blijkbaar een gewone basismap inzitten waardoor ik niet veel heb kwa vermogenwinst, maar den auto voelt heel anders kwa rijden vind ik. ik rij gewoon op koppel in het gewone verkeer en als ik het vermogen nodig heb is het er onmiddelijk, geen zak, niet wachten, gewoon voet naar beneden en den auto gaat.
    ik heb hem nu 5 jaar denk ik en krijg nog altijd een smile op mijn bakkes als ik eens tweede of derde gebruik.
    het is zoals de mensen wel zeggen, op een na win je niet veel, het is een persoonlijk voorkeur, maar ik ben er wel content van.

    planning is nu om hem nog eens te laten mappen bij br performance denk ik, maar dan wel om te zoeken naar iets meer vermogen indien mogelijk. ook omdat ik nog een paar dingen verandert heb ondertussen en zo wil zien of er nog iets uit te halen valt en eigenlijk ook om te zien of het nodig is om te mappen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door subarufreakdd Bekijk Berichten
      ik heb mijn 172 laten mappen paar jaar terug bij Fastchip. er zou blijkbaar een gewone basismap inzitten waardoor ik niet veel heb kwa vermogenwinst, maar den auto voelt heel anders kwa rijden vind ik. ik rij gewoon op koppel in het gewone verkeer en als ik het vermogen nodig heb is het er onmiddelijk, geen zak, niet wachten, gewoon voet naar beneden en den auto gaat.
      ik heb hem nu 5 jaar denk ik en krijg nog altijd een smile op mijn bakkes als ik eens tweede of derde gebruik.
      het is zoals de mensen wel zeggen, op een na win je niet veel, het is een persoonlijk voorkeur, maar ik ben er wel content van.

      planning is nu om hem nog eens te laten mappen bij br performance denk ik, maar dan wel om te zoeken naar iets meer vermogen indien mogelijk. ook omdat ik nog een paar dingen verandert heb ondertussen en zo wil zien of er nog iets uit te halen valt en eigenlijk ook om te zien of het nodig is om te mappen.
      Als hij getuned is door Fastchip kan je het vergeten je auto nog ergens anders te laten chippen omdat Henk (fastchip) de ecu volledig blokkeerd en niemand buiten Henk kan er nog in.Ik heb het ook meegemaakt en ik heb gewoon een nieuwe ECU moeten kopen,nooit meer Fastchip voor mij....

      Comment


      • verdorie
        had het al gehoord dat het niet dat was bij fastchip...

        shit é

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
          Als hij getuned is door Fastchip kan je het vergeten je auto nog ergens anders te laten chippen omdat Henk (fastchip) de ecu volledig blokkeerd en niemand buiten Henk kan er nog in.Ik heb het ook meegemaakt en ik heb gewoon een nieuwe ECU moeten kopen,nooit meer Fastchip voor mij....

          Man, wat een klote manier van werken. De naam alleen al: Fastchip... Dat boezemt mij weinig vertrouwen in.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
            25pk dat klinkt en is ook niet veel, 0-200km/h zal niet veel wijzigen, maar je voelt het duidelijk, de motor is nerveuser, sportiever, hangt beter aan de gas en is op de koop toe nog zuiniger ook ( heb +-0.3l /100km minder gemeten op een E90 V8 ), hij gaat dan ook nog eens wat verder in toeren en dus zou een herprogrammatie voor mij wel het eerste zijn wat ik doe met zo'n M3 , je hoort ook enkel positieve reacties van M3 rijders na herprogrammatie en dat ondanks de "slechts" 25pk.... conclusie je mag niet alleen naar de pk's kijken ;-)
            Bruno , laat mij toe dit te zeggen ,

            dat is nu niet bepaald over dit onderwerp , heb hier en daar al wat gevolgd

            wij maken al jaren racemotoren , en de pk's dat jij uit uw zak schud kost ons ongeveer een 15000 euro als ze betrouwbaar moeten zijn !!

            dus voor allen , chiptuning is enkel de motorsturing bedriegen door parameters te beinvloeden , hoe ver je kan gaan ?????

            Last edited by ; 07/10/2012, 20:11.

            Comment


            • Racemotoren en gewone baanmotoren gaan vergelijk is nu niet een juiste vergelijking he
              BMW X5 45e

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                Racemotoren en gewone baanmotoren gaan vergelijk is nu niet een juiste vergelijking he
                das een juiste redenering ,
                velen zien het anders en denken dat ze dan al een racemotor hebben
                of er ene gemaakt hebben

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                  Man, wat een klote manier van werken. De naam alleen al: Fastchip... Dat boezemt mij weinig vertrouwen in.
                  mja, is redelijk gekend in het Renault wereldje

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door subarufreakdd Bekijk Berichten
                    mja, is redelijk gekend in het Renault wereldje
                    Ja Henk is goed gekend in de Renault wereld maar in mijn ogen zeer slechte naservice....

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door mini2003 Bekijk Berichten
                      Bruno , laat mij toe dit te zeggen ,

                      dat is nu niet bepaald over dit onderwerp , heb hier en daar al wat gevolgd

                      wij maken al jaren racemotoren , en de pk's dat jij uit uw zak schud kost ons ongeveer een 15000 euro als ze betrouwbaar moeten zijn !!

                      dus voor allen , chiptuning is enkel de motorsturing bedriegen door parameters te beinvloeden , hoe ver je kan gaan ?????

                      http://www.youtube.com/watch?v=97lVZNbETys
                      Snap eigenlijk je commentaar niet, maar goed, laten we het over eens zijn dat turbomotoren de ideale tuningobjecten zijn voor chiptuners, logisch.
                      Maar om nu te beweren dat dat de motorsturing zomaar wordt bedrogen lijkt mij zeer kort door de bocht.

                      Het is de huidige ontwikkeling in de elektronica die dat toelaat en heeft volgens mij niks met bedriegen te maken.
                      Weet wel hoe het vroeger ging.., andere krukas, andere zuigers, andere drijfstangen, andere nokkenassen, grotere kleppen, inlaatkanalen bewerken, vliegwiel lichter maken, aangepaste uitlaatspruitstuk, andere carburators of brandstofinspuiting...enz, enz..en dat voor een 50 pk extra, naargelang de motor..tja, dat kost inderdaad een bom geld.



                      Dus..lang leve de turbomotoren en chiptuning..vooral voor de dieselaars want stel je voor dat je zo'n dieselmotor uit mekaar moet halen voor een paar pk extra!!

                      Een VET filmke, trouwens.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door mini2003 Bekijk Berichten
                        Bruno , laat mij toe dit te zeggen , , chiptuning is enkel de motorsturing bedriegen door parameters te beinvloeden , hoe ver je kan gaan ?????
                        Men kan bvb ook met je cilinderinhoud spelen om met een zwaardere motor in een lichtere raceklasse uit te komen .

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                          kan bij de meeste wel, maar buiten enkele mercedessen denk ik niet dat er al veel personenwagens adblue hebben
                          VW touareg en Audi Q7 hebbe met die 3 liter clean diesel het ook al.
                          Maar als ik hoor wat Mercedes vraat om dit te vullen wordt je echt knettergek.
                          Zal het morgen weten als ik met de GL350 ga.
                          Moet wel omdat die nog in garantie is.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                            Als hij getuned is door Fastchip kan je het vergeten je auto nog ergens anders te laten chippen omdat Henk (fastchip) de ecu volledig blokkeerd en niemand buiten Henk kan er nog in.Ik heb het ook meegemaakt en ik heb gewoon een nieuwe ECU moeten kopen,nooit meer Fastchip voor mij....

                            bruno, weet jij hier iets over?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                              Als hij getuned is door Fastchip kan je het vergeten je auto nog ergens anders te laten chippen omdat Henk (fastchip) de ecu volledig blokkeerd en niemand buiten Henk kan er nog in.
                              Dat noemen ze klantenbinding

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door subarufreakdd Bekijk Berichten
                                bruno, weet jij hier iets over?
                                Er zijn inderdaad tuners die dit doen.

                                Zal het zo uitleggen: wij geven garantie op de volledige aandrijflijn, maar natuurlijk ook op de software. Stel dat een klant op een jaar tijd (bv. 7-reeks van BMW) 6 updates krijgt. En die steeds moet terugkomen voor een gratis tuning, dan kost dit de tuner een pak tijd (én geld). Daarom dat sommige tuners dit blokkeren zodat ze dit niet voor hebben, met alle gevolgen voor de klant natuurlijk...


                                mvg
                                Dimitri

                                Comment


                                • APR en REVO doen dit ook. Maar volgens mij eerder om ervoor te zorgen dat hun programmas niet worden uitgelezen.
                                  Denk dat het een beetje een dubbele bedoeling heeft.
                                  Maar zoals je zegt, met alle gevolgen vandien voor de klant...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door subarufreakdd Bekijk Berichten
                                    verdorie
                                    had het al gehoord dat het niet dat was bij fastchip...

                                    shit é
                                    Dixie heeft volledig gelijk, Fastchip is 1 van de tuners die ervoor zorgt dat je hem nergens anders meer kan laten programmeren, je kan zelfs geen update meer krijgen bij de dealer.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                      APR en REVO doen dit ook. Maar volgens mij eerder om ervoor te zorgen dat hun programmas niet worden uitgelezen.
                                      Denk dat het een beetje een dubbele bedoeling heeft.
                                      Maar zoals je zegt, met alle gevolgen vandien voor de klant...
                                      Heb hier al eens een lange discussie over gehad met APR, ze blokkeren niet het lezen, maar enkel het SCHRIJVEN, dat heeft dus met uitlezen niets te maken want je kan die gewoon uitlezen via OBD, maar niet terug schrijven!
                                      Een tuner als APR or REVO heeft enkele tienduizenden klanten wereldwijd, als die allemaal 1 of meerdere updates krijgen in de levenscyclus, dan kunnen ze dat gewoon niet bolwerken, vandaar het blokkeren van de ECU zodat hun klanten geen updates meer krijgen bij de dealer.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door mini2003 Bekijk Berichten
                                        Bruno , laat mij toe dit te zeggen ,

                                        dat is nu niet bepaald over dit onderwerp , heb hier en daar al wat gevolgd

                                        wij maken al jaren racemotoren , en de pk's dat jij uit uw zak schud kost ons ongeveer een 15000 euro als ze betrouwbaar moeten zijn !!

                                        dus voor allen , chiptuning is enkel de motorsturing bedriegen door parameters te beinvloeden
                                        Dat is nu niet persoonlijk tegen jou, maar als jij race-motoren maakt dan zou je beter moeten weten, want elke "engine builder" weet dat de klus niet af is na de assemblage van de motor, neen, pas dan begint het, je moet de motor nog gaan afstellen ( meestal met een DTA, bosch motorsport of Motec ECU) en daar kruipt de meeste tijd in en hier kan ook het meeste mis gaan. Lijkt me dus dat jij als geen ander zou moeten weten hoe een goede of slechte afstelling van de computer tot een goed of slecht resultaat kan leiden.

                                        Comment


                                        • +1, medunkt..

                                          Comment

                                          Working...
                                          X