Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
    Wat kunnen jullie doen met een Astra J 1.4T van 120pk ?

    Ik hoef geen 180pk te hebben, maar een beetje vlotter en een lager verbruik mag wel.

    Vanaf hoeveel km's raden jullie aan dit te doen ? Wagen is nieuw.
    idd 2a3000km inrijden is een aanrader.
    STAGE 1 standaard
    pk
    tuned
    pk
    standaard
    koppel
    tuned
    koppel
    tuning
    type
    prijs
    1.4 T 120pk 165pk 200Nm 250Nm chip 549

    Comment


    • Ondertussen 10.000km verder na mijn tuning midden augustus en ben er nog altijd content van. Al begint het nu wat te wennen
      BMW X5 45e

      Comment


      • Mag hopelijk mijn wagen gaan halen morgen bij BR , want begin stillekes aan zot te worden hier ;

        Jongens van BR verdienen een pluim , zelden een tuner gezien die om 22 uur pas zijn poort sluit ! , was nu al het nevenmateriaal dat men nodig heeft op tijd , dan hadden zij miss ook wat meer rust , en dan moest ik nie elke dag bellen tot vervelens .


        340 pk 420 pk + 80 pk
        450 Nm 640 Nm + 190 Nm
        Stage 2:
        - Milltek Race Exhaust System met sportcats
        - Forge Intercooler
        - Sportluchtfilter BMC
        - Montage van onderdelen
        - Individuele herprogrammatie op onze 4x4 vermogenbank
        - Sachs performance koppeling
        - Dual vliegwiel


        -(upgrade later) kut remmen naar RS4 /5 type

        Comment


        • iemand is precies ongeduldig :-) , maar hij is straks klaar hoor ;-)

          Comment


          • T190: ik ben (positief) jaloers
            waar heb je de RS4 remmen gekocht, zouden die ook op een S4 B6 passen?

            Comment


            • Bruno, zijn er ook mogelijkheden voor een remmenupgrade? of is dat niet toegelaten voor de keuring?
              ik vind de mijn niet het van het
              BMW X5 45e

              Comment


              • Alles wat OEM is mag. Dus je kan bvb. de remmen van een Leon Cupra steken. Alles wat niet OEM is mag niet, of je moest al zorgen dat ze het niet doorhebben dat het niet OEM is.

                Begin al eens met andere remolie en eventueel remblokken.

                Comment


                • Bruno: hebben jullie ervaring met JHM (Vortech) superchargers voor een S4 4.2 V8?

                  Comment


                  • Kan je na chiptuning nog steeds op 95 benzine rijden zonder problemen te krijgen? (Opel astra j 1.4 turbo)
                    Opel Astra J 1.4 Turbo

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk Berichten
                      Kan je na chiptuning nog steeds op 95 benzine rijden zonder problemen te krijgen? (Opel astra j 1.4 turbo)
                      zeker en vast mogelijk, maar wij raden het af

                      ps. met 98 verbruik je minder

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk Berichten
                        zeker en vast mogelijk, maar wij raden het af

                        ps. met 98 verbruik je minder
                        Op basis van welke argumenten raden jullie het dan af? Is uw motor meer slijtage gevoelig dan? Graag wat concrete informatie danku!
                        Opel Astra J 1.4 Turbo

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door FreddyF1 Bekijk Berichten
                          Op basis van welke argumenten raden jullie het dan af? Is uw motor meer slijtage gevoelig dan? Graag wat concrete informatie danku!
                          Heeft met slijtage niets te maken, maar wil je meer vermogen dan tank je best 98 octaan, de logica is ver zoek als je zegt ik wil tunen, dus meer vermogen, maar dan brandstof tanken voor minder vermogen.

                          Als je van plan bent altijd op 95oct te rijden dan kunnen we hem perfect op en voor 95oct afstellen, je zal dan wel minder vermogen/koppel hebben als met 98.

                          Is hij echter voor 98 afgesteld en je tankt eens 95 dan kan dat geen kwaad, de motorcomputer compenseert automatisch ( vandaar ook minder vermogen )

                          Weet niet of ik het wat duidelijk heb uitgelegd ?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door rangeev Bekijk Berichten
                            Bruno: hebben jullie ervaring met JHM (Vortech) superchargers voor een S4 4.2 V8?
                            geen ervaring mee, persoonlijk zou ik voor een Roots-type gaan, die kan je mooi in de V tussen de cilinderkoppen steken

                            Comment


                            • ik dacht dat het alleen voor RS4 was....

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk Berichten
                                ...ps. met 98 verbruik je minder
                                Hmmm. Ik dacht dat het octaan getal de stabiliteit van de ontploffing bepaalde bij hoge temperaturen. Vandaar dat dit nog veel hoger is in de F1-sport.
                                Maar voor gewone auto's die niet op circuit constant hoge temperaturen draaien, is dit toch geen probleem en zal het verbruik dan ook niet verschillen?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door ßart West-VL. Bekijk Berichten
                                  Hmmm. Ik dacht dat het octaan getal de stabiliteit van de ontploffing bepaalde bij hoge temperaturen. Vandaar dat dit nog veel hoger is in de F1-sport.
                                  Maar voor gewone auto's die niet op circuit constant hoge temperaturen draaien, is dit toch geen probleem en zal het verbruik dan ook niet verschillen?
                                  jawel, toch wel, de moderne ecu gaat de ontsteking tot aan de pingelgrens laten evolueren om zo een optimaal rendement te hebben, via de klopsensor wordt dit bepaald, een wagen die voorzien is voor 98oct, daar 95 in tanken gaat je ecu automatisch de ontsteking bijregelen en heb je minder vermogen en koppel, voor dezelfde prestaties ga je de motor dan ook zwaarder moeten belasten en heb je meer verbruik.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door rangeev Bekijk Berichten
                                    ik dacht dat het alleen voor RS4 was....

                                    hebben we ook voor S4/S5



                                    Comment


                                    • @ Bruno; Bedankt voor de verduidelijking!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                        hebben we ook voor S4/S5



                                        Pfoe, dat vermogen bij zo'n toerental...en dat koppel, lijkt wel een diesel.
                                        148 PK en 201 NM erbij, da is de moeite..
                                        Mooie waarden.



                                        PS: Bruno, klopt het dat de ECU de max. snelheid die je ooit hebt gereden registreert, alsook het max. toerental.
                                        Last edited by ; 04/11/2012, 10:05.

                                        Comment


                                        • Dit is trouwens ook een vette tuning. Ook zeer mooie waarden voor een 335d.
                                          Bij 4000 tr/m nog in je stoel gedrukt worden met een diesel , man man, wat moet die kerel toch genieten met dat vermogen.

                                          Last edited by ; 05/11/2012, 00:44.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X