Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Koundi
    Geachte,

    het zal iedereen wel al opgevallen zijn dat de crisis hier in België toeslaat, tot de grote ergernis van alle Belgen.
    Onlangs zijn er nog 1000den jobs moeten gaan door het sluiten van Ford Genk.
    Ikzelf heb mijn job mogen houden, maar het brood begint stilaan duurder en duurder te worden.

    Vandaar ben ik op zoek naar een bijverdienste en wou ik vragen hoeveel het verdient om positieve post te plaatsen van een tuner.
    Mij maakt het niet uit voor welke tuner.
    Hoe meer betaald wordt, hoe meer ik mee wil doen aan de leugens.

    Kan je mij dit aub laten weten?
    Zijn er ook extralegale voordelen aan verbonden? Bedrijfswagen, laptop, gsm, tankkaart,... Ik noem maar op.

    Momenteel heb ik een aanbod gekregen als spion om bewijzen aan te leveren van gestolen files, maar dit lijkt me toch wel makkelijker geld verdienen.
    Lui vanachter mijn PC de koning van de straat aanbidden en meedoen met deze leuke speeltjes.

    Grapjas...Meneer is een beetje verzuurd door de crisis?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Koundi
      Geachte,

      het zal iedereen wel al opgevallen zijn dat de crisis hier in België toeslaat, tot de grote ergernis van alle Belgen.
      Onlangs zijn er nog 1000den jobs moeten gaan door het sluiten van Ford Genk.
      Ikzelf heb mijn job mogen houden, maar het brood begint stilaan duurder en duurder te worden.

      Vandaar ben ik op zoek naar een bijverdienste en wou ik vragen hoeveel het verdient om positieve post te plaatsen van een tuner.
      Mij maakt het niet uit voor welke tuner.
      Hoe meer betaald wordt, hoe meer ik mee wil doen aan de leugens.

      Kan je mij dit aub laten weten?
      Zijn er ook extralegale voordelen aan verbonden? Bedrijfswagen, laptop, gsm, tankkaart,... Ik noem maar op.

      Momenteel heb ik een aanbod gekregen als spion om bewijzen aan te leveren van gestolen files, maar dit lijkt me toch wel makkelijker geld verdienen.
      Lui vanachter mijn PC de koning van de straat aanbidden en meedoen met deze leuke speeltjes.

      Jammer voor je, maar ik verdien niets met mijn bevindingen te posten

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Koundi
        Geachte,

        het zal iedereen wel al opgevallen zijn dat de crisis hier in België toeslaat, tot de grote ergernis van alle Belgen.
        Onlangs zijn er nog 1000den jobs moeten gaan door het sluiten van Ford Genk.
        Ikzelf heb mijn job mogen houden, maar het brood begint stilaan duurder en duurder te worden.

        Vandaar ben ik op zoek naar een bijverdienste en wou ik vragen hoeveel het verdient om positieve post te plaatsen van een tuner.
        Mij maakt het niet uit voor welke tuner.
        Hoe meer betaald wordt, hoe meer ik mee wil doen aan de leugens.

        Kan je mij dit aub laten weten?
        Zijn er ook extralegale voordelen aan verbonden? Bedrijfswagen, laptop, gsm, tankkaart,... Ik noem maar op.

        Momenteel heb ik een aanbod gekregen als spion om bewijzen aan te leveren van gestolen files, maar dit lijkt me toch wel makkelijker geld verdienen.
        Lui vanachter mijn PC de koning van de straat aanbidden en meedoen met deze leuke speeltjes.
        ik denk niet dat er tegenwoordig nog iemand wat dan ook verdient aan chiptuning, in elk dorp heb je een chiptuner, prijzen zijn de laatste 10 jaar ongeveer gehalveerd van chiptuning en de kosten van materiaal en personeel verdubbeld, ik ben er vrij zeker van dat er in deze sector ook nog veel jobs gaan moeten gaan als de regering niet snel iets onderneemt.

        Dat er zoveel "gekibbeld" wordt tussen tuners op de forums is het bewijs dat het slecht gaat in de sector, maar dat ze nu ook al mensen gaan betalen om valse positieve posts te plaatsen , dat is er toch wel wat over, denk dat bij sommigen het water dan ook echt zeer hoog staat....

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Koundi
          Geachte,

          het zal iedereen wel al opgevallen zijn dat de crisis hier in België toeslaat, tot de grote ergernis van alle Belgen.
          Onlangs zijn er nog 1000den jobs moeten gaan door het sluiten van Ford Genk.
          Ikzelf heb mijn job mogen houden, maar het brood begint stilaan duurder en duurder te worden.

          Vandaar ben ik op zoek naar een bijverdienste en wou ik vragen hoeveel het verdient om positieve post te plaatsen van een tuner.
          Mij maakt het niet uit voor welke tuner.
          Hoe meer betaald wordt, hoe meer ik mee wil doen aan de leugens.

          Kan je mij dit aub laten weten?
          Zijn er ook extralegale voordelen aan verbonden? Bedrijfswagen, laptop, gsm, tankkaart,... Ik noem maar op.

          Momenteel heb ik een aanbod gekregen als spion om bewijzen aan te leveren van gestolen files, maar dit lijkt me toch wel makkelijker geld verdienen.
          Lui vanachter mijn PC de koning van de straat aanbidden en meedoen met deze leuke speeltjes.
          Dan kan tellen als een van uw eerste posts, scheelt er iets?

          En als gij uwen job kunnen houden hebt wat is uw probleem dan eigenlijk. En als u dat niet kan verdragen dat andere mensen nog geld kunnen en willen uitgeven aan hun auto, blijft hier dan weg. De Flair heeft ook een forum.
          2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

          2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
            Dan kan tellen als een van uw eerste posts, scheelt er iets?
            Als je even "AL" zijn 7 posts naleest dan zie je dat er 2 tegen mij gericht zijn en 2 pro "een andere tuners wiens naam we even niet vermelden" , ik denk dat het dus wel duidelijk is wat hij hier op het forum komt doen

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
              Als je even "AL" zijn 7 posts naleest dan zie je dat er 2 tegen mij gericht zijn en 2 pro "een andere tuners wiens naam we even niet vermelden" , ik denk dat het dus wel duidelijk is wat hij hier op het forum komt doen
              Pff is het weer zo eentje.
              2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

              2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                ik denk niet dat er tegenwoordig nog iemand wat dan ook verdient aan chiptuning, in elk dorp heb je een chiptuner, prijzen zijn de laatste 10 jaar ongeveer gehalveerd van chiptuning en de kosten van materiaal en personeel verdubbeld, ik ben er vrij zeker van dat er in deze sector ook nog veel jobs gaan moeten gaan als de regering niet snel iets onderneemt.

                Dat er zoveel "gekibbeld" wordt tussen tuners op de forums is het bewijs dat het slecht gaat in de sector, maar dat ze nu ook al mensen gaan betalen om valse positieve posts te plaatsen , dat is er toch wel wat over, denk dat bij sommigen het water dan ook echt zeer hoog staat....
                Bruno,

                Ik wil nu niet dwars liggen of meedoen aan dit belachelijke 'wie is de betere tuner?' en 'ja, ik ben de beste want ik heb de meeste fans' discussies... Om eerlijk te zijn (en ja ik zal wel als antwoord krijgen dat ik hier dan maar niet moet lezen... maar ik wil het toch even kwijt) is de 'oproep' die je doet niet zo slim.

                Je klaagt (en waarschijnlijk ook wel terecht) dat er een overaanbod van tuners is... meer nog, van onervaren tuners, want als er plots zovelen bijkomen op zulke korte periode dan zegt mij dit 2 zaken:

                -1- het is 'te' makkelijk om een tuningsbedrijf op te starten, vandaar dat 'Jan met de Pet' ermee begint... Ik denk te begrijpen dat jij vragende partij bent om toch min of meer maatregelen op te leggen om deze wildgroei tegen te houden. Ik denk hierbij dan aan bv controle of vereisten van bepaalde diploma's of getuigchriften, alvorens je het vestigingsattest krijgt. (wat me ook wel ergens logisch lijkt, wil je trachten om het onkruid uit de gazon te halen)

                -2- Dat het dan toch wel een lucratieve business moet zijn waar er velen een stukje van willen mee snoepen. Dat er geld mee wordt verdiend (en misschien zelfs veel), daar heb ik geen enkel probleem mee... iedereen moet leven en van mijn part maakt het niet hoe groot de winstmarge of ROI (return on investment) op tuning/mapping is. Als iemand veel centen kan verdienen, dan is dat zijn goed recht en verdienste en ben ik de laatste persoon om 'jaloers' te zijn of om dit af te keuren door bv een socialistische mentalitieit te hanteren...

                Door het overaanbod (of het nu wildgroei is of niet, dat laat ik in het midden) zullen de marges en bijgevolg de prijzen zichzelf wel regulariseren... dit is eenvoudigweg het basisprincipe van vraag en aanbod. Dat dit voor de 'anciens' op de markt een bittere pil is, kan ik me goed voorstellen. (ik ben ook ondernemer) Vandaar dat ik ook jouw 'vraag' aan de overheid begrijp om maatregelen te treffen in jouw sector.

                Langs de andere kant is het wel een gevaarlijk spelletje om aan de scheidsrechter te vragen om de match correct te fluiten... als de match op zich al niet 'correct' is. Hiermee bedoel ik, dat als de overheid het fenomeen chiptuning onder de loep zou nemen, ik van mening ben dat niet alleen het 'onkruid', maar ook het mooie felgroene gazon zal kapot gespoten worden. Het topic van 'mag het of mag het niet' is op zich al lang genoeg en heeft elk zijn eigen voorstanders en tegenstanders. Ik ben er wel praktisch zeker van dat als jullie ooit onder het vergrootglas terechtkomen van vadertje staat, dit voor elke tuner slecht zou uitpakken. Je kan het ontkennen of tegenspreken, maar jullie sector bevindt zich nu eenmaal in een juridisch grijze zone die (gelukkiglijk voor jullie en voor ons als zijnde autoliefhebbers en klanten) actueel ongemoeid wordt gelaten. De dag dat er eens iets 'serieus' gebeurd -en ik hoop dat deze nooit mag komen-, dan vrees ik dat een juridische verstrenging of verduidelijking zware consequenties gaat hebben voor iedereen die tewerkzaam is in deze sector. Met iets serieus bedoel ik bijvoorbeeld een dodelijk ongeval waarbij de wagen volledig wordt onderzocht en wanneer het juridisch getouwtrek (lees aansprakelijkheid en meldingsplicht) tussen de betrokken partijen van start zal gaan. Nogmaals ik hoop van harte dat het nooit zover komt en dat iedereen die met een opgekietelde wagen rijdt, gevrijwaard blijft van zulkse tragedie.

                Om af te sluiten wil ik als neutrale buitenstaander nog even toevoegen dat sommigen hun posts inderdaad wel overkomen als zijnde overdreven enthousiast. Ik kweet ook wel dat op een forum alle leeftijden en karakters aan bod komen, maar dit topic begint wel een beetje te partijtig over te komen. Dat iemand tevreden klanten heeft en 'fans' heeft (sorry voor deze sterke woordkeuze) daar heb ik allerminst een probleem mee... Het zou misschien beter zijn om een voorbeeld te nemen aan andere forums waar elke 'sponsor' zijn eigen thread heeft zodat zijn 'aanhang' daar terecht kan. Loven of klagen kan dan in de betreffende tuner zijn thread.

                Aanvaringen van voor en tegenstaanders zullen op die manier veel minder snel terecht komen in het 'algemeen' tuning topic. Mensen die op het forum zitten om informatie te zoeken hebben allerminst behoefte aan het zoveelste 'lof' grafiekje van tuner x... (in een algemeen forum gedeelte wel te verstaan). Dat ze in de betreffende tuner zijn topic van mijn part elke dag 100 grafiekjes posten, kan me geen bal schelen).

                Waar het op neerkomt is dat niet iedereen zot is van iedereen... om welke reden of idee fixe dan ook... Leg je daar bij neer of ga de uitdaging aan om iemand zijn visie/perceptie beter te leren kennen. Je zal er van verschieten van hoeveel mensen je anders gaat bekijken als je ook maar even de moeite doet om vanuit je eigen toren neer te dalen. Ik heb een idee, jij hebt een idee en dat is prima.
                Sta je open voor iemand anders zijn idee te leren 'begrijpen', nog beter dan! Sta je er niet voor open, dan moet er ook niet altijd in de aanval worden gegaan... elk z'n mening respecteren is dan de slimste wijze van met mekaar (niet) om te gaan

                Even ter verduidelijking, deze saaie post is enkel in het begin aan jou gericht eh, voor de rest zet ik even m'n gedacht neer over de gang van zaken hier... (of zoals ze bij mij en waarschijnlijk nog enkele anderen overkomen)
                Last edited by ; 07/11/2012, 23:58.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                  Het zou misschien beter zijn om een voorbeeld te nemen aan andere forums waar elke 'sponsor' zijn eigen thread heeft zodat zijn 'aanhang' daar terecht kan. Loven of klagen kan dan in de betreffende tuner zijn thread.
                  Dit is grote onzin. Op fora waar chiptuners sponsoren heerst er strenge censuur wat betreft kritiek op de betreffende sponsors. De beheerder van zo'n forum zijn inkomsten hangen immers af van de return die zijn sponsors krijgen. Ik heb zelf al genoeg gezien dat personeel van een bepaalde firma (Heinz voor de duidelijkheid) enorm arrogant uit de hoek kwam tegen mensen die kritisch uit de hoek kwamen of slechte ervaringen kwamen posten.

                  Dan ben je hier echt wel een pak beter af.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                    ik denk niet dat er tegenwoordig nog iemand wat dan ook verdient aan chiptuning, in elk dorp heb je een chiptuner, prijzen zijn de laatste 10 jaar ongeveer gehalveerd van chiptuning en de kosten van materiaal en personeel verdubbeld, ik ben er vrij zeker van dat er in deze sector ook nog veel jobs gaan moeten gaan als de regering niet snel iets onderneemt.

                    Beste Bruno,

                    Het in het verkeer brengen op de openbare weg van een voertuig van de categorieën M, N, O, T, C, R en S dat niet in alle opzichten
                    overeenkomt met het goedkeuringscertificaat, is verboden. Chiptuning is verboden volgens meerdere omzendbrieven.
                    Jouw ingrepen (chiptuning) maken jou dus mededader in deze (reeds jaren) verboden praktijken.

                    Kan je me daarom eens uitleggen hoe de regering hierin snel iets moet ondernemen, want ik begrijp jouw punt hier niet zo goed.
                    Je had toch vele connecties bij FOD Mobiliteit volgens jouw uitspraken in eerdere posts...

                    Moeten ze de drugspandjes dus ook maar dogen of legaliseren ?

                    Graag Uw professionele mening hieromtrent.

                    Met dank

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                      Dit is grote onzin. Op fora waar chiptuners sponsoren heerst er strenge censuur wat betreft kritiek op de betreffende sponsors. De beheerder van zo'n forum zijn inkomsten hangen immers af van de return die zijn sponsors krijgen. Ik heb zelf al genoeg gezien dat personeel van een bepaalde firma (Heinz voor de duidelijkheid) enorm arrogant uit de hoek kwam tegen mensen die kritisch uit de hoek kwamen of slechte ervaringen kwamen posten.

                      Dan ben je hier echt wel een pak beter af.
                      Slechte ervaringen worden op dergelijke fora inderdaad gecensureerd. Daar heeft de consument ook weinig baat bij.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                        Beste Bruno,

                        Het in het verkeer brengen op de openbare weg van een voertuig van de categorieën M, N, O, T, C, R en S dat niet in alle opzichten
                        overeenkomt met het goedkeuringscertificaat, is verboden. Chiptuning is verboden volgens meerdere omzendbrieven.
                        Jouw ingrepen (chiptuning) maken jou dus mededader in deze (reeds jaren) verboden praktijken.

                        Kan je me daarom eens uitleggen hoe de regering hierin snel iets moet ondernemen, want ik begrijp jouw punt hier niet zo goed.
                        Je had toch vele connecties bij FOD Mobiliteit volgens jouw uitspraken in eerdere posts...

                        Moeten ze de drugspandjes dus ook maar dogen of legaliseren ?

                        Graag Uw professionele mening hieromtrent.

                        Met dank
                        gij moest een medaille krijgen gij...
                        2011 Porsche Boxster S Black Edition

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                          Beste Bruno,

                          Het in het verkeer brengen op de openbare weg van een voertuig van de categorieën M, N, O, T, C, R en S dat niet in alle opzichten
                          overeenkomt met het goedkeuringscertificaat, is verboden. Chiptuning is verboden volgens meerdere omzendbrieven.
                          Jouw ingrepen (chiptuning) maken jou dus mededader in deze (reeds jaren) verboden praktijken.

                          Kan je me daarom eens uitleggen hoe de regering hierin snel iets moet ondernemen, want ik begrijp jouw punt hier niet zo goed.
                          Je had toch vele connecties bij FOD Mobiliteit volgens jouw uitspraken in eerdere posts...

                          Moeten ze de drugspandjes dus ook maar dogen of legaliseren ?

                          Graag Uw professionele mening hieromtrent.

                          Met dank
                          je begrijpt me verkeerd, ik bedoel als de regering niet snel iets onderneemt om de economie te ondersteunen, dat was algemeen bedoeld, niet over chiptuning.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                            Bruno,

                            Ik wil nu niet dwars liggen of meedoen aan dit belachelijke 'wie is de betere tuner?' en 'ja, ik ben de beste want ik heb de meeste fans' discussies... Om eerlijk te zijn (en ja ik zal wel als antwoord krijgen dat ik hier dan maar niet moet lezen... maar ik wil het toch even kwijt) is de 'oproep' die je doet niet zo slim.

                            Je klaagt (en waarschijnlijk ook wel terecht) dat er een overaanbod van tuners is... meer nog, van onervaren tuners, want als er plots zovelen bijkomen op zulke korte periode dan zegt mij dit 2 zaken:
                            Sorry Krikke, ik heb me duidelijk verkeerd uitgedrukt, mijn oproep was aan de regering om de ECONOMIE te stimuleren, niet de chiptuning, zoals je zelf hebt gemerkt is er een wildgroei dus denk niet dat deze sector moet gestimuleerd worden.

                            groetjes
                            Bruno

                            Comment


                            • Van mij mogen ze gerust de statuten eens controleren en zien dat iedereen bevoegd is om zijn job uit te oefenen. Denk dat er dan al veeeel 'tuners" zullen sneuvelen.
                              In ieder geval ben ik van mening dat diegene die zijn best doet en de nodige documenten heeft zal blijven. Is zo in elke sector.
                              Wat de stimulans van de economie betreft: groot gelijk. Maar denk dat iedereen een beetje genoeg heeft van minster X en de gevolgen hiervan.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                Van mij mogen ze gerust de statuten eens controleren en zien dat iedereen bevoegd is om zijn job uit te oefenen. Denk dat er dan al veeeel 'tuners" zullen sneuvelen. In ieder geval ben ik van mening dat diegene die zijn best doet en de nodige documenten heeft zal blijven.
                                Dan vrees ik dat ook gij uw deuren moet sluiten, of minstens uw activiteiten moet staken.
                                Uw statuten mogen dan wel wel deels in orde zijn als je "werken aan voertuigen" uitvoert, doch is dit géén
                                vrijgeleide om het vermogen van wagens te wijzigen zonder goedkeuring.


                                Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                ... die zijn best doet en de nodige documenten heeft zal blijven...
                                Iedereen doet zijn best natuurlijk, maar je moet hier niet komen beweren dat jij dan ook maar ooit één enkele goedkeuring hebt ontvangen
                                om het vermogen van een voertuig te wijzigen.

                                Comment


                                • niet akkoord, dat is de taak van de eigenaar. Die moet maar zien dat zijn voertuig conform de wetgeving blijft. Doet die dat niet is dat zijn verantwoordelijkheid en niet van diegene die de verandering heeft aangebracht. Als de chiptuner de eigenaar hierop wijst dat na de tuning zijn wagen niet meer op de openbare weg mag, maar de eigenaar dit toch doet, kan je moeilijk van de tuner verwachten dat hij/zij de eigenaar gaat verbieden om met de wagen door te rijden.
                                  Gij zijt eigenaar, gij neemt verantwoordelijkheid. Als ge dan een ongeval veroorzaakt door de tuning, moet ge niet komen zagen dat het iemand anders zijn fout is. Gij hebt zelf beslist om de verandering te (laten) doen, niet degene die de tuning heeft gedaan.
                                  www.peugeotforum.be

                                  Comment


                                  • Legale chiptuning is in nederland en Duitsland perfect mogelijk

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                                      Dan vrees ik dat ook gij uw deuren moet sluiten, of minstens uw activiteiten moet staken.
                                      Uw statuten mogen dan wel wel deels in orde zijn als je "werken aan voertuigen" uitvoert, doch is dit géén
                                      vrijgeleide om het vermogen van wagens te wijzigen zonder goedkeuring.




                                      Iedereen doet zijn best natuurlijk, maar je moet hier niet komen beweren dat jij dan ook maar ooit één enkele goedkeuring hebt ontvangen
                                      om het vermogen van een voertuig te wijzigen.
                                      De statuten zijn wel degelijk in orde voor de werken die wij uitvoeren.
                                      Je denkt toch niet dat we zoiets zomaar kunnen en mogen doen. De nodige diploma's zijn er ook nog.

                                      En zoals Flappy zegt is het de keuze van de klant om dit te laten doen.
                                      Wij werken namelijk ook rechtstreeks met een invoerder waarbij we aanpassingen doen van het vermogen waarna deze wagens gehomologgerd worden (vb een GT versie maken)
                                      Of zelfs downgraden toen de BIV nog bepaald werd door het vermogen.
                                      Nu fixeren we ons zelfs op de CO2 uitstoot.

                                      Alles hangt af van wat de klant hierna doet.
                                      Dit wordt trouwens ook meermaals aangehaald en verschillende keren gevraagd door de mensen die hier langskomen.

                                      Bij deze ben ik wel blij dat u (tuningkid) niet meer met DVX geassocieerd wordt zoals velen in het verleden dachten...
                                      Last edited by Geert DVX; 08/11/2012, 23:03.

                                      Comment


                                      • Jouw statuten of diploma's doen hier niet terzake en zijn ook géén pasmunt om jouw (verboden) activiteiten goed te praten.
                                        Jij bent, net zoals iedere "garagehouder", ten alle tijde verantwoordelijk voor jouw werken én de aangebrachte onderdelen.
                                        Wil jouw klant iets niet-reglementair, oftewel een "grote" verbouwing (chiptuning) zodat het voertuigniet meer overeenstemt
                                        met het gelijkvormigheidsattest, dan heb je als tuner/garagist 4 keuze's :

                                        1) Je wijst hem op dit verbod en je voert geen chiptuning uit.
                                        2) Jij (néén, niet de klant) doet een aanvraag tot wijziging bij de constructeur en voert pas na hun goedkeuring de tuning uit.
                                        Dus éérst chippen en dan pas de goedkeuring vragen is onzin omdat je nooit weet of ze je aanvraag gaan goedkeuren.
                                        3) De klant doet (zoals jij zelf zegt) de aanvraag tot wijziging. In de onmogelijke veronderstelling dat deze ooit
                                        wordt goedgekeurd, mag jij pas een tuning uitvoeren als de klant je éérst deze goedkeuring zwart op wit kan voorleggen.
                                        4) Of je voert zonder enige goedkeuring de chiptuning uit (zoals iedereen) wat jouw "mededader" maakt, want zonder jouw
                                        hulp was de tuning niet mogelijk geweest. Ook al vraagt de klant pas later een goedkeuring aan (die hij toch nooit gaat bekomen),
                                        jij bent en blijft strafbaar omdat jij hebt geholpen.

                                        Doet de klant alles zélf (ook de tuning), dan treft jou natuurlijk geen enkele schuld omdat hij jouw hulp niet nodig had.
                                        Jij wordt als tuner/garagist, méér dan Jan Modaal, geacht de wet te kennen.

                                        Andere voorbeelden :
                                        als je iemand "helpt" inbreken, ben je ook mededader.
                                        een huis bouwen zonder goedgekeurde bouwaanvraag heeft ook zo zijn risico's...

                                        Het enige waarin je gelijk hebt is dat velen (ook jouw concurrent) geen enkele bekrachtiging hebben
                                        om überhaupt "werken aan voertuigen" uit te voeren. De meesten staan enkel ingeschreven als een of
                                        ander softwarebedrijfje. Da's zoiets als je uitgeven als architect én plannen tekenen terwijl je
                                        slechts een getuigschrift van interieur-architect bezit.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        niet akkoord, dat is de taak van de eigenaar. Die moet maar zien dat zijn voertuig conform de wetgeving blijft. Doet die dat niet is dat zijn verantwoordelijkheid en niet van diegene die de verandering heeft aangebracht. Als de chiptuner de eigenaar hierop wijst dat na de tuning zijn wagen niet meer op de openbare weg mag, maar de eigenaar dit toch doet, kan je moeilijk van de tuner verwachten dat hij/zij de eigenaar gaat verbieden om met de wagen door te rijden.
                                        Gij zijt eigenaar, gij neemt verantwoordelijkheid. Als ge dan een ongeval veroorzaakt door de tuning, moet ge niet komen zagen dat het iemand anders zijn fout is. Gij hebt zelf beslist om de verandering te (laten) doen, niet degene die de tuning heeft gedaan.
                                        Dat is dus pure onzin, jij bent wel degelijk (mede)verantwoordelijk.

                                        Comment


                                        • Wat een gezeik...jongens toch ....leven en laten leven

                                          Comment

                                          Working...
                                          X