Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik koop een mes in de winkel
    de verkoper zegt: enkel gebruiken om vissen mee proper te maken
    ik gebruik dat om iemand mee neer te steken

volgens uw logica moet de verkoper dan maar mee gestraft worden

en uw vergelijking met inbreken?? De fout is daar dat ge iemand ANDERS zijn eigendom zonder zijn toestemming betreedt. Hier doet ge iets aan uw bezit en kiest ge er zelf voor na voldoende te zijn geinformeerd geweest.
    www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
      ik koop een mes in de winkel
      de verkoper zegt: enkel gebruiken om vissen mee proper te maken
      ik gebruik dat om iemand mee neer te steken

volgens uw logica moet de verkoper dan maar mee gestraft worden

en uw vergelijking met inbreken?? De fout is daar dat ge iemand ANDERS zijn eigendom zonder zijn toestemming betreedt. Hier doet ge iets aan uw bezit en kiest ge er zelf voor na voldoende te zijn geinformeerd geweest.

Er is een groot verschil tussen het verkopen van een produkt (waar je als verkoper inderdaad niet aansprakelijk bent voor de manier waarop de klant dit gebruikt) ;
      of tussen het verlenen van een dienst-hulp-meehelpen uitvoeren.

Bij een tuning breng jij als tuner het produkt (software) aan in het voertuig. Je helpt dus mee. Als de klant dit zélf kon had hij jou dus niet nodig.

De vergelijking met inbreken gaat wel degelijk op. Waarom voer je een dan tuning uit, wetende dat jij (of de klant) géén toestemming hebt van de constructeur ?

Dat jij de toestemming hebt van je klant om dit aan in zijn voertuig aan te brengen is iets totaal anders.

Comment

• Is er al wat bekend over de tuning van de 991 carrera S met PDK?

of andere tuners zoals Ruf e.d..

Merci!
        BMW X5 45e

Comment

• Och tuningkit. Ik veronderstel dat jij ook niet voor advocaat hebt gestudeerd. Zo mag je bevoorbeeld legaal een anti radar verkopen, maar je mag het als koper gewoon niet gebruiken. Ik denk dat jij je les een beetje beter moet leren hoor. Wapens verkopen aan iemand die geen verguning heeft, dat is ilegaal. Maar wat wij doen is perfect legaal. Zoals gezegd is het aan de klant om hierna te doen wat moet. Zoals gezegd werk ik ook voor invoerders die de wagen herhomologeren. Waar is mijn ilegale praktijk dan naartoe? Einde discutie.
          Last edited by Geert DVX; 09/11/2012, 16:26.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
            Is er al wat bekend over de tuning van de 991 carrera S met PDK?

of andere tuners zoals Ruf e.d..

Merci!
            komt eraan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
              Och tuningkit. Ik veronderstel dat jij ook niet voor advocaat hebt gestudeerd. Zo mag je bevoorbeeld legaal een anti radar verkopen, maar je mag het als koper gewoon niet gebruiken. Ik denk dat jij je les een beetje beter moet leren hoor. Wapens verkopen aan iemand die geen verguning heeft, dat is ilegaal. Maar wat wij doen is perfect legaal. Zoals gezegd is het aan de klant om hierna te doen wat moet. Zoals gezegd werk ik ook voor invoerders die de wagen herhomologeren. Waar is mijn ilegale praktijk dan naartoe? Einde discutie.
              Och Geert toch, lees eens eerst wat er staat voordat je "goederen" en "diensten" door elkaar gaat halen.
              Chiptuning bij ingeschreven wagens zonder goedkeuring-tot-wijziging is wel degelijk illegaal en strafbaar. Einde discuSSie

PS : die trukkendoos met je comm. venootschap met spaanse eigenaars is ook zeer bedenkelijk hoor !

Comment

• Davy heeft dit jaren geleden opgestart toen hij nog in spanje woonde en het in bijberoep deed. Nu is het een belgische bvba samen met mij opgestart. Leer uw les eens voor je iets neerschrijft.
                Als het mij gepermiteert is ga ik effe verder ontwaken vanuit mijn narcose!
                Last edited by Geert DVX; 09/11/2012, 17:01.

Comment

komt eraan
                  hoelang duurt het nog? idee van de waardes?
                  BMW X5 45e

Comment

hoelang duurt het nog? idee van de waardes?
                    Ik gok op 20 25 pk en 30nm extra. Moeten we natuurlijk eerst testen. Stuur me anders even een mailtje op sales@dvxperformance.be en dan word je automatisch op de hoogte gehouden van zodra we iets meer weten.

Comment

• Oei das genne vette

zijn er nog mogelijkheden buiten chippen?
                      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                        Er is een groot verschil tussen het verkopen van een produkt (waar je als verkoper inderdaad niet aansprakelijk bent voor de manier waarop de klant dit gebruikt) ;
                        of tussen het verlenen van een dienst-hulp-meehelpen uitvoeren.

Bij een tuning breng jij als tuner het produkt (software) aan in het voertuig. Je helpt dus mee. Als de klant dit zélf kon had hij jou dus niet nodig.

De vergelijking met inbreken gaat wel degelijk op. Waarom voer je een dan tuning uit, wetende dat jij (of de klant) géén toestemming hebt van de constructeur ?

Dat jij de toestemming hebt van je klant om dit aan in zijn voertuig aan te brengen is iets totaal anders.
                        Als die messen verkoper nadien ook nog eens de messen slijpt verleent hij u een dienst en dan is hij dus medeplichtig als jij er iemand mee vermoord.
                        Ik denk niet dat de messen constructeur u toestemming gaat geven om iemand neer te steken, om de messen te slijpen dan weer wel.
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Tuningkid het is toch goed geweest niet ? Pfff altijd maar het zelfde gezaag who cares . Ga dan voor advocaat studeren en span een rechtzaak . Sluit die panden één voor één dan , maar kom tot dan hier niet zagen dat chiptuning illegaal is .

Comment

• pm ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                              Beste Bruno,

Het in het verkeer brengen op de openbare weg van een voertuig van de categorieën M, N, O, T, C, R en S dat niet in alle opzichten
                              overeenkomt met het goedkeuringscertificaat, is verboden. Chiptuning is verboden volgens meerdere omzendbrieven.
                              Jouw ingrepen (chiptuning) maken jou dus mededader in deze (reeds jaren) verboden praktijken.

Kan je me daarom eens uitleggen hoe de regering hierin snel iets moet ondernemen, want ik begrijp jouw punt hier niet zo goed.
                              Je had toch vele connecties bij FOD Mobiliteit volgens jouw uitspraken in eerdere posts...

Moeten ze de drugspandjes dus ook maar dogen of legaliseren ?

Graag Uw professionele mening hieromtrent.

Met dank
                              Waar ge uw auto laat chippen MOET je altijd een papier teken waarin vermeld staat dat uw voertuig na tuning niet meer overeenstemt met uw gelijkvormigheidsattest, en dat hij eigenlijk de openbare niet meer op mag. Dus je weet waar je aan begint, en dat is zo bij Shiftech en dat zal bij DVX en BR zeker ook zo zijn. En wat is uw probleem eigenlijk met Bruno of chiptuners in het algemeen, als ge het niet kunt verdragen blijf dan weg uit zo'n topics of auto gerelateerde forums toekoer. Groetjes een dader met illegale gechipte voertuigen.
                              2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

Oei das genne vette

zijn er nog mogelijkheden buiten chippen?
                                ik vermoed dat tuning prijs/pk totaal niet interessant zal zijn op dat model ;-)

Comment

• man man ... het was nu weeral een tijdje geleden dat ik hier nog eens meelas .. en plots weet ik ook weer waarom het zo lang geleden was ...
                                  hier zitten een bende mongolen bij elkaar die niks anders te doen hebben dan topics te vervuilen waardoor de essentie van de zaak gewoon verloren gaat ..
                                  als je bv deze 80 bladzijden zou opkuisen , dan denk ik dat er nog 20 gaan overblijven waar je iets aan hebt ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
                                    Groetjes een dader met illegale gechipte voertuigen.
                                    Goeke
                                    bon, terug on topic? En laten we anders collectief tuningkid negeren;-)
                                    Last edited by Geert DVX; 09/11/2012, 20:19.

Comment

Goeke
                                      bon, terug on topic? En laten we anders collectief tuningkid negeren;-)
                                      Yes, we can!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                                        man man ... het was nu weeral een tijdje geleden dat ik hier nog eens meelas .. en plots weet ik ook weer waarom het zo lang geleden was ...
                                        hier zitten een bende mongolen bij elkaar die niks anders te doen hebben dan topics te vervuilen waardoor de essentie van de zaak gewoon verloren gaat ..
                                        als je bv deze 80 bladzijden zou opkuisen , dan denk ik dat er nog 20 gaan overblijven waar je iets aan hebt ...
                                        Hoe zit da met u? Is super camionette al gepeperd?

Comment

• Nee tot nog toe,nog niks ondernomen ... Eerst moet hij deftig gerepareerd worden en daarna ga ik proberen met een gepeperd exemplaar een proefrit te versieren .
                                          Ik heb momenteel 12000 km en hij is nu pas goed los aan het komen , heb zelfs niet echt het gevoel veel vermogen te kort te komen , enkel is er soms wel een kleine vertraging in de reactie , maar dat komt volgens mij door de oude vijf bak . Spel gaat vlot 200 op gps en blijft daarbij verassend strak op de baan liggen .

Comment

Working...
                                          X