Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ach ja, als mijn tante twee kl... had...maar zo simpel is het niet. Denk je nu echt dat zo'n wet erdoor zou komen? Persoonlijk betwijfel ik dat.

    Maar ok, laten wij aannemen dat het toch zou gebeuren, hoe zit het dan met de juridische kant? Zit je wel met een probleem want chiptuning gaat niet alleen over peekaas maar ook over Eco tuning , dus minder CO uitstoot én dat hoort ook bij chiptuning (Wat velen over het hoofd zien).
    Eco tuning zal zeker niet tegen de wet zijn, sterker nog, ik vermoed dat het zelfs zeer gewenst is tegenwoordig.

    En dat is het nu net, lijkt mij geen gemakkelijke materie voor de heren die het zouden willen bepalen, aka afschaffen.
    Last edited by ; 17/11/2012, 03:06.

    Comment


    • +1
      Wees ervan bewust dat dergelijke gestelde vragen de staat wakker maakt...

      Comment


      • Eco tuning is zever. De eerste die eco tuning heeft laten uitvoeren met een duidelijk minder verbruik en zelfde motorprestaties, die mag opstaan.

        Comment


        • als ze nu die tuning eens extra zouden belasten .. zou dat niet helpen om de begroting in evenwicht te brengen

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
            Denk je nu echt dat zo'n wet erdoor zou komen? Persoonlijk betwijfel ik dat.
            Die wetten zijn er reeds, maak U maar niet zo ongerust.

            Het chassisnummer staat, naast het vermogen, ook op het gelijkvormigheidsattest, en dat verander je ook niet zo maar ongestraft.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Eco tuning is zever. De eerste die eco tuning heeft laten uitvoeren met een duidelijk minder verbruik en zelfde motorprestaties, die mag opstaan.
              Volgens mij wil DBR2 daar gerust wel ne keer proefkonijn voor spelen hoor.
              Anders moeten de heren tuners als 'geste' DBR2 zijne golf is onder handen pakken zodat ze hun punt kunnen bewijzen

              ik heb weet van gechipte vrachtwagens en die hebben meer vermogen en vooral duidelijk minder verbruik. Maar ik durf er voor wedden dat ze hun originele euro5 norm niet meer halen hoor Eco zou ik dat niet durven noemen, maar het maakt wel een serieus verschil in de portemonnee.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                als ze nu die tuning eens extra zouden belasten .. zou dat niet helpen om de begroting in evenwicht te brengen

                Alsof autorijden nog niet genoeg belast is.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                  Die wetten zijn er reeds, maak U maar niet zo ongerust.

                  Het chassisnummer staat, naast het vermogen, ook op het gelijkvormigheidsattest, en dat verander je ook niet zo maar ongestraft.
                  Moeten alleen nog ooit eens een aanpassing doen zodoende dat het resultaat hetzelfde wordt als bij opgefokte bromfietsen (mbt de uitvoerder ervan)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                    als ze nu die tuning eens extra zouden belasten .. zou dat niet helpen om de begroting in evenwicht te brengen
                    Het wordt al belast met 21% btw maar het is wel verboden. De staat int gewoon frauduleus geld :-)
                    2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                    2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                    2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                    2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Eco tuning is zever. De eerste die eco tuning heeft laten uitvoeren met een duidelijk minder verbruik en zelfde motorprestaties, die mag opstaan.
                      Dat is helemaal geen zever, zelfs bij gewone tuning (dus voor meer pk's) zal je bij een zelfde rijstijl als voorheen een lager verbruik hebben!
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Commander Bekijk Berichten
                        ik heb weet van gechipte vrachtwagens en die hebben meer vermogen en vooral duidelijk minder verbruik. Maar ik durf er voor wedden dat ze hun originele euro5 norm niet meer halen hoor Eco zou ik dat niet durven noemen, maar het maakt wel een serieus verschil in de portemonnee.
                        Lees u eigen tekst nu nog eens na en stel vast dat er twee tegenstrijdige dingen in staan!
                        Ze hebben een lager verbruik (dus minder brandstof nodig om dezelfde prestatie te kunnen doen), door de tuning gaan ze deze brandstof optimaler verbranden waardoor ze uit een kleinere hoeveelheid brandstof meer power halen.
                        Er is dus een betere verbranding, bij gevolg zal de uitstoot lager zijn, en zullen ze dus zeker nog aan de normen voldoen, beter zelfs dan voorheen.

                        Beetje logisch denken kan voor sommigen toch moeilijk zijn.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • Ik heb daarstrak iets gehoord waar ik men bedenkingen bij heb!
                          Iemand die naar de keuring moest en ze hadden daar via een of andere controle gezien dat zen wagen gechipt was, van origineel 200+PK naar 300PK en die van de keuring hadden dat gemeld aan zen verzekering....en die persoon kreeg een bericht van zen verzekering dat hij binne de maand de som van 1600euro moest bijbetalen
                          Op de keuring hebben ze toch geen testbank of dergelijke!
                          Dus veronderstel ik dat daar ni teveel van waar is

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Dat is helemaal geen zever, zelfs bij gewone tuning (dus voor meer pk's) zal je bij een zelfde rijstijl als voorheen een lager verbruik hebben!
                            Bij eco tuning heb je wel geen toename van vermogen. Uw extra vermogen waardoor je (zogezegd) zuiniger kan rijden kan je dan niet gebruiken hé, want het is er niet.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
                              Ik heb daarstrak iets gehoord waar ik men bedenkingen bij heb!
                              Iemand die naar de keuring moest en ze hadden daar via een of andere controle gezien dat zen wagen gechipt was, van origineel 200+PK naar 300PK en die van de keuring hadden dat gemeld aan zen verzekering....en die persoon kreeg een bericht van zen verzekering dat hij binne de maand de som van 1600euro moest bijbetalen
                              Op de keuring hebben ze toch geen testbank of dergelijke!
                              Dus veronderstel ik dat daar ni teveel van waar is
                              ongeloofwaardig
                              2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                              2009 - Yamaha R1 Model 2008

                              Comment


                              • Had mss stickers hangen van chiptuning zo zie ik hier veel hoor, pimped car met chiptuning logos

                                Comment


                                • Wsl elke sticker = +5PK
                                  Last edited by ; 18/11/2012, 00:00.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Bij eco tuning heb je wel geen toename van vermogen. Uw extra vermogen waardoor je (zogezegd) zuiniger kan rijden kan je dan niet gebruiken hé, want het is er niet.
                                    De pk's nemen inderdaad niet toe, maar kunnen bijvoorbeeld bij een lager toerental reeds beschikbaar komen, ook koppel kan aangepast worden.
                                    Je berijkt niet enkel een beter verbruik door de pk's te laten toenemen he, d'r zijn meerdere factoren die daar een rol in spelen.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      De pk's nemen inderdaad niet toe, maar kunnen bijvoorbeeld bij een lager toerental reeds beschikbaar komen, ook koppel kan aangepast worden.
                                      Je berijkt niet enkel een beter verbruik door de pk's te laten toenemen he, d'r zijn meerdere factoren die daar een rol in spelen.
                                      Dat chiptunertje met z'n garage in de tuin kan een auto zuiniger maken dan die 100 ingenieurs in de fabriek. Dat wist ik nog niet! Morgen eens een afspraak maken!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Dat chiptunertje met z'n garage in de tuin kan een auto zuiniger maken dan die 100 ingenieurs in de fabriek. Dat wist ik nog niet! Morgen eens een afspraak maken!
                                        Ik kom mee, dan kunnen we hem voordragen aan de commissie voor de Nobelprijs-kandidaten, discipline natuurkunde.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                          Lees u eigen tekst nu nog eens na en stel vast dat er twee tegenstrijdige dingen in staan!
                                          Ze hebben een lager verbruik (dus minder brandstof nodig om dezelfde prestatie te kunnen doen), door de tuning gaan ze deze brandstof optimaler verbranden waardoor ze uit een kleinere hoeveelheid brandstof meer power halen.
                                          Er is dus een betere verbranding, bij gevolg zal de uitstoot lager zijn, en zullen ze dus zeker nog aan de normen voldoen, beter zelfs dan voorheen.

                                          Beetje logisch denken kan voor sommigen toch moeilijk zijn.
                                          Ge kent er duidelijk de ballen van en snapt hierdoor de logica niet.

                                          Zo'n euro 5 uit ne camion heeft uitlaatgasrecirculatie en of Ad blue etc... om die uitlaatgassen toch maar proper te krijgen.
                                          Al die 'restricties' leveren een hoger verbruik op voor mindere prestaties. Als ge als chipper die restricties wegneemt doet ge 2 keer winst. Prestaties gaan omhoog en minder verbruik. De smerigheid van uw uitlaatgassen gaat wel serieus omhoog. Niks eco dus. Anders moet ge mij ne keer uitleggen waarom het verbruik van zo'n ding per euronorm omhoog gaat terwijl hij wel steeds properder is.(Nen euro3 heeft een duidelijk lager verbruik dan nen euro5 bij gelijke prestaties). Wel zal ik het u vertellen. Dat is dankzij dat complete eco-fabriekske dat rond dat blok hangt.

                                          Beetje verder denken kan voor sommigen toch moeilijk zijn.
                                          Last edited by ; 18/11/2012, 13:34.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X