Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2011
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door allalin Bekijk BerichtenJij zou dus niet naar Heinz gaan lol
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door allalin Bekijk BerichtenIk dacht ook hier antwoord te vinden lol.
Heinz is een goed voorbeeld. Bestaat al lang. Je leest positief en negatief. Is t nu ne goeien en betrouwbare of niet?
Ik zou mijn volgende wagen (2008 118d) graag laten tunen maar weet totaal niet meer bij wie... :-)
Verstuurd van mijn HTC One X+ met Tapatalk
Powerplus engineering.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door allalin Bekijk BerichtenA, ik ken het wereldje niet zo goed. Specialisten dus?
Verstuurd van mijn HTC One X+ met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door allalin Bekijk BerichtenIdd, hoe weet je wie een goeie is en wie niet?
Verstuurd van mijn HTC One X+ met Tapatalk
Zowel bvb bij de Impreza STI's als de Mitsi Evo's zijn er zoveel wagens die al getuned zijn geweest dat je via de Scooby / Evo fora direct gaat weten waar de probleemgevallen zich bevinden.
Daarnaast is er ook de vraag wat je wil betalen en hoeveel risico je wil nemen. Ikzelf wou met mijn Evo destijds betrouwbaarheid op de eerste plaats evenals het aanpassen om in Noord Finland te rijden. Ik ben zo met de vroegere motorenbouwer van het Mitsubishi Ralliart WRC team in contact gekomen. Dat was niet de goedkoopste, maar hij heeft de motor wel perfect bewerkt en de motor heeft duidelijk geen last van zelfs de laagste temperaturen.
Ik kon misschien ook bij een goedkopere tuner gaan, maar het risico bestond dat die niet ging weten hoe een dergelijke wagen juist af te stellen om bij erg koude temperaturen te rijden.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenDaarnaast is er ook de vraag wat je wil betalen en hoeveel risico je wil nemen. Ikzelf wou met mijn Evo destijds betrouwbaarheid op de eerste plaats evenals het aanpassen om in Noord Finland te rijden. Ik ben zo met de vroegere motorenbouwer van het Mitsubishi Ralliart WRC team in contact gekomen. Dat was niet de goedkoopste, maar hij heeft de motor wel perfect bewerkt en de motor heeft duidelijk geen last van zelfs de laagste temperaturen.
Héél belangrijk is dat je inderdaad met je tuner kunt praten en dat beiden eerlijk zijn tov mekaar.
Mijn wagen kan bv met uitlaat en ecutek tot op 400pk gelegd worden, maar de mapper zegt er wel heel eerlijk bij dat als je dan intensief gaat rijden en dus vaak dat meervermogen gaat aanspreken, je op de limiet zit van enkele motoronderdelen.
Wil je slechts enkele keren per maand de sjonnie uithangen aan de lichten, of gewoon pochen met een grafiek dat je 400pk hebt, dan is er geen probleem, maar als je bv wilt gaan tracken, dan wordt 400pk ten stelligste afgeraden omdat je op korte termijn brokken gaat rijden.
Als klant dien je dus eerlijk en open te communiceren met wat je van plan bent om met de wagen te doen. Op die manier kan je tuner de wagen zo goed mogelijk afstellen voor jouw gebruik en behoeften. Als hij zijn stiel kent en de nodige ervaring heeft met jouw type wagen, dan is hij de beste persoon om je hierin te adviseren en weet hij als geen ander wat kan en wat niet kan bij verschillende types van gebruik. Deze expertise is voor mij véél belangrijker dan 'een grote naam hebben' of uitpakken met duur spul bij de grote massa. Piek pk's zijn misschien leuk, maar spijtig genoeg bepalen deze niet altijd hoe snel of goed een wagen is. Geef mij dan maar een wagen met 50pk minder en een curve om jaloers op te zijn... (om even te verwijzen naar de grafiek die Hozee postte en die duidelijk laat zien hoe het niet moet).
Comment
-
+1 (De tweede grafiek dan toch )
'k Had het niet beter kunnen verwoorden, inderdaad zo hoort het te zijn
Je dient dus ook zelf je verantwoordelijk te nemen als je iets afspreekt met de chiptuner.
Er hoort zondermeer een wederzijds vertrouwen te zijn en die heb ik bijv. met Bruno opgebouwd.
In mijn familie zijn er reeds 8 auto's door hem gechipt en allemaal ten volle tevredenheid dus ja, wat kan ik nog meer zeggen.
Ja misschien dit nog: Het is inderdaad verschrikkelijk moeilijk om aan zoiets als chiptuning te beginnen als je van toeten nog blazen weet maar daar dient deze (lei-)draad voor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk BerichtenJe dient dus ook zelf je verantwoordelijk te nemen als je iets afspreekt met de chiptuner.
Hoezo "niet nodig" ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk BerichtenDan ga ik er dus vanuit dat je ook keurig bij deze 8 voertuigen de nodige papierhandel én je verzekering in orde hebt gemaakt...
Hoezo "niet nodig" ?
Het klink raar maar in bepaalde redeneringen en uitspraken delen we dezelfde mening. Het is echter wel zo dat als iemand besluit om zijn voertuig te wijzigen en bijgevolg dus niet meer conform de wetgeving is, dit een keuze van het individu is. Zolang de betrokken persoon kennis heeft van de mogelijke gevolgen en zich niet in regel wenst te zetten met de gedane modificaties, dan is dit nog altijd op zijn of haar verantwoordelijkheid. De mogelijke consequenties zullen dan voor hem of haar op die moment naar boven komen.
Iedereen mag en kan volgens mij nog altijd zelf bepalen of hij zich aan de regels houdt of niet. Dit moeten jij noch ik niet opdringen. Loop je vroeg of laat tegen de lamp, dan zal er door derden wel beslist worden welke gevolgen je dient te dragen omdat je je eerder niet in regel wenste te stellen.
Just my 2 cents.
PS: soms geef je mij de indruk dat je uit ben op bekentenissen in de zin van: "ja mijn wagen is getuned, en nee ik heb me niet in orde gezet door dit te melden". Ik vrees echter dat je nog lang kunt vissen eer iemand zo dom is om dergelijke uitspraak te doen op een publiekelijk forum...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk BerichtenDan ga ik er dus vanuit dat je ook keurig bij deze 8 voertuigen de nodige papierhandel én je verzekering in orde hebt gemaakt...
Hoezo "niet nodig" ?
Dit is nogmaals een zeer duidelijk voorbeeld dat je nog maar eens een keer totaal naast de kwestie zeurt, totaal offtopic.
Comment
-
Vandaag weer wat bijgeleerd. Mijn Evo heeft een licht andere map, zoals algemeen geweten. Nu staat dat ding binnen voor een andere distributieriem en blijken ze in de computer niet binnen te geraken met hun apparatuur
Heb al de unlockers en andere software moeten opsturen om d'r in te geraken. Duidelijk kunt ge uw dealer ook buitensluiten. Weer wat bijgeleerd.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk BerichtenHet is echter wel zo dat als iemand besluit om zijn voertuig te wijzigen en bijgevolg dus niet meer conform de wetgeving is, dit een keuze van het individu is. Zolang de betrokken persoon kennis heeft van de mogelijke gevolgen en zich niet in regel wenst te zetten met de gedane modificaties, dan is dit nog altijd op zijn of haar verantwoordelijkheid. De mogelijke consequenties zullen dan voor hem of haar op die moment naar boven komen.
Dat staat nu eenmaal zo in het strafrecht. Zelfs in de onmogelijke veronderstelling dat X zich van de domme houdt, dan NOG is X strafbaar omdat het O.M. bij mededaderschap het morele element niet hoeft aan te tonen.
Bijkomend zal X (de uitvoerder) door het aanbieden of de gelegenheid te scheppen om illegale handelingen ten uitvoer te brengen, welliswaar zonder over de nodige vergunningen te beschikken, bijkomend vervolgd worden.
Niemand hoort dit graag, maar dit is nu eenmaal de realiteit.
Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk BerichtenIedereen mag en kan volgens mij nog altijd zelf bepalen of hij zich aan de regels houdt of niet.
Doet de tuner dat NIET, dan heeft ook hij een probleem.
Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk BerichtenPS: soms geef je mij de indruk dat je uit ben op bekentenissen in de zin van: "ja mijn wagen is getuned, en nee ik heb me niet in orde gezet door dit te melden". Ik vrees echter dat je nog lang kunt vissen eer iemand zo dom is om dergelijke uitspraak te doen op een publiekelijk forum...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDie nickname: tuningkid... en dan die posts van hem. Zalig!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenMijn auto is ook getuned (allez, toch éne) en ik zie niet wat daar illegaal mee is.
Comment
Comment