Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid
Bekijk Berichten
Beste tuningkid.
Ik wil helemaal niet aanvallend overkomen. Maar je slaat de bal (deels) mis.
Ik heb de indruk dat jij dus degelijk iemand bent die zich met strafwet bezighoudt.
Maar mij lijkt er een beetje ambtenaarij naar boven te komen.
Met ambtenaarij bedoel ik dus mensen die het zwart of wit zien en enkel de voorgeschreven regels volgen, regeltje per regeltje.
Erger nog. Hun eigen interpretatie van de regels die zij hebben gelezen.
Als je wet per wet afzonderlijk gaat interpreteren heb je voor 200% gelijk.
Maar de belgische wet bestaat nu eenmaal uit achterpoortjes.
Ik denk dat je zelfs moet weten dat er eerst een poortje wordt aangemaakt en dan pas wetten worden ophgesteld rond dat poortje.
Dit is nu eenmaal het egocentrische van de regering.
Anti-radars mogen verkocht worden, maar mogen echter niet gebruikt worden door de eindgebruiker.
Ik ben niet illegaal als ik zo een anti-radar koop over verkoop.
Hetzelfde met tuning.
je hebt gelijk dat je wagen dan niet meer comform is. Iedreen die zijn wagen laat tunen is hiervan op de hoogte. Dus het heeft geen enkele zin dat je je op dit standpunt in elke post probeert te verdedigen.
Ja je hebt gelijk. Maar je vergeet het poortje.
Elke tuner heeft de algemene voorwaarden van toepassing waarop staat dat hij de wagen hertuned en dat de klant dit niet op de baan mag gebruiken.
De tuner heeft zijn plicht gedaan en de klant neemt zijn verantwoordelijkheid over.
Morgen verkoop ik u een breekijzer en moet u melden dat je er niet mee mag inbreken. Je breekt ermee in en ik ben dus medeplichtig?
OK, boek mij alvast maar een kamer van 7m² met tv en een bord om in mijn broek te steken...
Comment