Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Dat Tuningkid omwille van zijn constante herhaling en doordraven irritant overkomt is een feit. Langs de andere kant heeft hij wel een punt in vele van zijn posts. Een beetje minder herhalen en minder doordrammen zou het allemaal al veel aangenamer maken.
Het zijn echter de opmerkingen en/of het gedrag van sommige anderen die veel minder volwassen overkomen. Ikzelf heb sterk de indruk dat er hier veel 'bleiters' zitten die over alles en nog wat hun gedacht hebben, en als dat verschillend is van iemand anders, dan zullen ze maar raak 'lullen' en hun in alle bochten wringen en doen om zogezegd op hun pootjes te vallen. Dat je van mening verschilt is toch niet zo erg? Als je maar volwassen genoeg bent om ook een andere zijn mening te respecteren. En als blijkt dat jouw redenering dan toch niet zo waterdicht is, wat is dan het probleem om deze bij te schaven of om publiekelijk je mening te herzien?
Er wordt hier geroepen tot en met en er worden tal van zaken beweerd door bepaalde personen... Mensen die dezelfde mening hebben blijven koppig bij hun standpunt en kraken die ene af die een ander gedacht heeft. Op zich allemaal goed en wel tot die ene van antwoord dient waar de anderen zichzelf op vastrijden. Dan hoor je opeens niks meer en wordt er zelfd niet meer gereageerd...
Dit kinderachtige gedrag kan je hier meermaals vaststellen en dat vind ik een bijzonder spijtige zaak. Als je als volwassenen (alé daar ga ik toch van uit) op een forum zit dan respecteer je best ieders mening. Als blijkt dat de andere toch een punt heeft, reageer dan op z'n minst al is het maar uit beleefdheid of sterker nog, durf je eigen mening te herzien en verrijk jezelf.
Ik vergelijk het graag met een een kleuterklas: alle peuters steken constant dingen uit maar als ze door de Juf 'beptrapt' worden, dan heeft niemand iets gedaan of houden ze zich van de domme...
Een voorbeeld? Enkele weken geleden werden ik en een paar mensen gewoon afgekraakt door te beweren dat er evengoed kan getuned worden zonder een dyno. Veel geschreeuw en geroep natuurlijk maar vooral uitspraken als: als je geen dyno hebt, heb ik er geen vertrouwen in. Of: zonder dyno kan je je job als tuner niet goed uitoefenen en sterker nog: een dyno is een onontbeerlijke tool om een wagen goed te mappen.
Ok een verschil van mening, no problem... Een mens doet dan de moeite om eens een map te plaatsen die zonder dyno is gemaakt en dan is het doodleuk muisstil. Zelfs nog geen tegenreactie...
Ik heb sterk de indruk dat het er hier soms aan toe gaat zoals in het café: wie het hartst kan roepen heeft altijd gelijk... alleen hoor ik nu niemand meer roepen?
grafiekje
Comment