Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
    @Geert : Hebben jullie ervaring met de E92 325i n53 motor om deze naar 330i waardes te brengen. Wat kost dit zoal.
    Hej, hier hebben we idd ervaring mee.
    Maar de praktijk leert ons dat de behaalde waardes (+/-265pk en 315Nm) net iets onder de opgegeven waardes liggen van deze van de 330i.(272pk en 315Nm)

Comment

• Kan een mercedes viano "getuned" worden dat hij bv nog max 130km/h loopt? Dus een snelheidsbegrenzer?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
        Hej, hier hebben we idd ervaring mee.
        Maar de praktijk leert ons dat de behaalde waardes (+/-265pk en 315Nm) net iets onder de opgegeven waardes liggen van deze van de 330i.(272pk en 315Nm)
        De collector word vervangen door de 330i collector zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
          De collector word vervangen door de 330i collector zeker?
          Neen, dit gebeurt niet in de stage 1.
          Maar je mag steeds een mailtje sturen naar sales@dvxperformance.be.
          Collector past volgens mij wel. Als je bij supersprint kijkt is het dezelfde artikelcode voor de 325i en de 330i. Uiteinde weet ik niet vanbuiten. Ben niet op de bureau nu.

mvg ;-)
          Last edited by Geert DVX; 03/12/2012, 19:25.

Comment

• Mvg Timozzzzzzzzzzzzzzzzz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Motormark Bekijk Berichten
              Kan een mercedes viano "getuned" worden dat hij bv nog max 130km/h loopt? Dus een snelheidsbegrenzer?
              Een 20, 22 en 25 kunnen we herprogrammeren en dan is dit softwarematig mogelijk.
              We hebben ergens eens de vraag gekregen of het mogelijk is dit in te schakelen wanneer je zelf wil, maar zo simpel is het allemaal niet.
              Er bestaan wel tools gelinkt aan je chassis waar je van programma kan switchen (origineel en remap).
              Last edited by Geert DVX; 03/12/2012, 19:27.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                so funny because ...
                Hahaha... Zowiezooo!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                  Een 20, 22 en 25 kunnen we herprogrammeren en dan is dit softwarematig mogelijk.
                  We hebben ergens eens de vraag gekregen of het mogelijk is dit in te schakelen wanneer je zelf wil, maar zo simpel is het allemaal niet.
                  Er bestaan wel tools gelinkt aan je chassis waar je van programma kan switchen (origineel en remap).
                  Bij mij hebben ze vroeger (1994) op mijn sprinter een (licht)schakelaar bijgezet en als ik die aanlegde op een bepaalde snelheid ging hij ook niet rapper.
                  Het was geen cruise control, gewoon een begrenzer en je bepaalde zelf de snelheid.
                  Hoe het werkte weet ik niet maar het was handig.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Bij veel mercs kan je met de OEM cruise control hendel ook een snelheidslimiet instellen. Echter niet bij alle modellen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                      Bij veel mercs kan je met de OEM cruise control hendel ook een snelheidslimiet instellen. Echter niet bij alle modellen
                      Idd. en heel bruikbaar. Maar het gaat hier over een wagen die ook gebruikt wordt door werknemers om goederen te vervoeren. Ik vind het gewoon niet nodig om tijdens de werkuren, die ik betaal, sneller te gaan dan 130km/u
                      Niet alleen op langere termijn gewoon veel zuiniger, maar ook veiliger.

Comment

• @ DVX , BR,... heeft iemand van jullie al ervaring met het chiptune van een saab 9-3 TTID aero, dus de 1900 diesel met biturbo? (standaard 180pk - 400nm)
                        Ik ben aan het twijfelen om de mijne te laten doen, maar heb wat schrik voor het vliegwiel enz...
                        Mazda MX-5 NA
                        Saab 9-3 TTID Aero

Comment

• Best HIM-250,

van welk bouwjaar is de Saab? Aantal km?
                          mvg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HIM-250 Bekijk Berichten
                            @ DVX , BR,... heeft iemand van jullie al ervaring met het chiptune van een saab 9-3 TTID aero, dus de 1900 diesel met biturbo? (standaard 180pk - 400nm)
                            Ik ben aan het twijfelen om de mijne te laten doen, maar heb wat schrik voor het vliegwiel enz...
                            Hej,

Heb daar inderdaad ervaring mee, zowel model "2007-2010" als "2010 en volgende". Nog nooit een probleem gehad met het vliegwiel. We zorgen er steeds voor dat het koppel er rustig inkomt.
                            Hoeveel km heeft je wagen nu?
                            Is het mogelijk om even een mailtje te sturen?

Hieronder vind je de gegevens van op onze site. Dit zijn de richtwaardes, maar minder kan ook natuurlijk. Erboven gaan doen we (liever) niet.

STAGE 1 standaard
                            pk
                            tuned
                            pk
                            standaard
                            koppel
                            tuned
                            koppel
                            tuning
                            type
                            prijs
                            1.9 TTiD 180pk 220pk 400Nm 480Nm chip 449
                            Last edited by Geert DVX; 05/12/2012, 15:20.

Comment

• Ik heb hier ook eens een vraagje voor de tuners (eigenlijk een tweeledige). Chippen ga ik niet doen, maar ik vraag me af of (specifiek dan: op mijn Doblo 1.3 Multijet 85 pk, zie onderschrift):

- een DPF-delete tot de mogelijkheden behoort, wat dit moet kosten en wat de gevolgen zijn?
                              - Of dit legaal is? Ttz. begeef ik me in de illegaliteit & geraak ik nog door de jaarlijkse technische controle?

Thanks!
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Ik heb op een van mijn vorige wagens (Volvo s40 2.0d) de dpf en egr klep laten "uitschakelen" ik kan je zeggen dat ik met een andere wagen buiten reed! Keuring was geen probleem, ging door alle testen/controles.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk Berichten
                                  Best HIM-250,

van welk bouwjaar is de Saab? Aantal km?
                                  mvg
                                  Bruno met verlof?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                    - Of dit legaal is? Ttz. begeef ik me in de illegaliteit & geraak ik nog door de jaarlijkse technische controle?
                                    Thanks!
                                    neen , niet legaal. Keuring merkt meteen de verwijdering van de filter op.
                                    Uitstoot is ook compleet afwijkend.

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Bruno met verlof?
                                    Een "dwangmatige" afwezigheid...?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                      Ik heb hier ook eens een vraagje voor de tuners (eigenlijk een tweeledige). Chippen ga ik niet doen, maar ik vraag me af of (specifiek dan: op mijn Doblo 1.3 Multijet 85 pk, zie onderschrift):

- een DPF-delete tot de mogelijkheden behoort, wat dit moet kosten en wat de gevolgen zijn?

Thanks!
                                      Op jouw model doen wij het in ieder geval niet.
                                      DPF leegmaken doe je niet zomaar. Je programma moet ook aangepast worden en daar wringt het schoentje een beetje.(DPF delete)
                                      (=problematiek bij deze motoren) Voor ons althans
                                      Algemene kostprijs is tussen de 300 en 500euro afhankelijk van model.
                                      Maar waarom zou je dit doen? Herprogrammatie kost 349euro en heb je een veel beter resultaat mee. Maar dan moet je dit wel aangeven

Wat de keuring betreft moet je en beetje geluk hebben.
                                      Hangt af van station tot station, wie de keuring doet (goedgeluimd? Oplettend?) en zoals tuningkid zegt mag het in principe niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Bruno met verlof?
                                        Nee, het is momenteel enorm druk bij ons... laatste loodjes wegen het zwaarst
                                        Iedereen wil nog zijn wagen laten tunen voor kerstmis!

Momenteel bezig aan een R8, 458 Italia en 360Modena...

Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                                        neen , niet legaal.
                                        Keuring merkt meteen de verwijdering van de filter op.
                                        Uitstoot is ook compleet afwijkend.

Een "dwangmatige" afwezigheid...?

- Legaal als de wagen euro4 heeft (voor september 2009)
                                        - Keuring merkt het niet (voor alle wagens en op een goede manier uitgevoerd, hoe? Don't tell )
                                        - Gemeten waardes in het keuringsstation zijn perfect normaal

Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                                        Ik heb op een van mijn vorige wagens (Volvo s40 2.0d) de dpf en egr klep laten "uitschakelen" ik kan je zeggen dat ik met een andere wagen buiten reed! Keuring was geen probleem, ging door alle testen/controles.
                                        danku voor de bevestiging

Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                        Op jouw model doen wij het in ieder geval niet.
                                        DPF leegmaken doe je niet zomaar. Je programma moet ook aangepast worden en daar wringt het schoentje een beetje.(DPF delete)
                                        (=problematiek bij deze motoren) Voor ons althans
                                        Algemene kostprijs is tussen de 300 en 500euro afhankelijk van model.
                                        Maar waarom zou je dit doen? Herprogrammatie kost 349euro en heb je een veel beter resultaat mee. Maar dan moet je dit wel aangeven

Wat de keuring betreft moet je en beetje geluk hebben.
                                        Hangt af van station tot station, wie de keuring doet (goedgeluimd? Oplettend?) en zoals tuningkid zegt mag het in principe niet

klopt, DPF moet worden weggeschreven in de sw.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk Berichten
                                          Nee, het is momenteel enorm druk bij ons... laatste loodjes wegen het zwaarst
                                          Iedereen wil nog zijn wagen laten tunen voor kerstmis!
                                          Voor kerstmis, ah ja tuurlijk dat, met kerstmis wil iedereen snel op vakantie hé. Ga hem maar vlug helpen!!

Comment

Working...
                                          X