Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
    weet je Jakkel, waarover gaat dat hier eigenlijk, laten we gewoon overeenkomen dat we van mening verschillen , je hebt toen mijn raad gevraagd, ik heb eerlijk mijn persoonlijke mening/voorkeur gegeven uit de keuzes die je mij toen voorstelde (persoonlijk vond ik geen van beide keuzes geweldig ) . Om nog even op die tegendruk terug te komen, als ik me niet vergis heeft die pot van de 330i 2 kamers , 1 per pijp waarvan er 1 meer tegendruk moet geven voor iets meer koppel in lage toeren bij de diesel is dat niet het geval, vandaar dat ik zei dat je moest oppassen aan welke van beide pijpen je de buis last , dus zeker niet zomaar een verkoopspraatje, als ik nog eens zo'n demper open slijp zal ik een foto trekken voor jou
    Kijk Bruno. Je hebt me toen koste wat kost zo'n Eisenmann willen verkopen. En ik begrijp dat je een verdeler van dat merk bent, je natuurlijk zo eentje wilt verpatsen. Maar als je verzinsels begint te vertellen om je waar aan de man te brengen, daar heb ik het wat moeilijk mee. Ik had toen 3 opties in gedachte. Een skytune op maat gemaakte pot, een OEM zescilinder BMW (Eiberspacher makelij) of een Eisenmann. Zowel de skytune als de originele BMW deugden echt NIET volgens u. Eerst sprak je van een bepaalde tegendruk, daarna moesten uitlaten voor turbo diesels zo weinig mogelijk tegendruk creëren. Je sprak je op den duur haast in alles zelf tegen, om maar te kunnen verkopen. Dan zeg je nog dat OEM BMW uitlaten uit minderwaardig plaatstaal vervaardigd zijn (niet correct, zijn ook van RVS), niet passen (niet correct, past wel, net zo slecht of goed als een Eisenmann) en een benzineuitlaat is schadelijk voor een dieselmotor (niet correct, ik heb 100.000 km probleemloos gebold met een zescilinder benzine uitlaat op de 318d). En begin niet over dat de 330i uitlaat met dubbele kamers wel schadelijk is. Ik heb iemand gekend die een 330i uitlaat had op z'n diesel, dat ging ook perfect. Het is trouwens maar een einddemper, de kat en de eerste demper zorgen wel voor de nodige tegendruk. Moest die al nodig zijn... . We zullen trouwens maar zwijgen over de tegendruk van zo'n Eisenmann, die is nog minder dan de 330i hoor. Je hebt trouwens nooit iets gezegd van de buis aan de juiste buis van de twee te lassen, dat haal je nu aan. Het paste gewoon NIET volgens u. Nog nooit van adapterstukjes gehoord misschien? Enkel naar dubbel?

    Kijk, ik ben niet voor gans dat chiptuning gedoe. Zeker niet omdat het balanceert op het illegale, er geen erkend controle orgaan op bestaat, garantieperikelen,... . Het ganse chipwereldje vertoeft wat in de schemerzone. En zolang die schemerzone er is zal ik er ook nooit aan denken om m'n kar te laten chippen. Moest het immers allemaal oké zijn, dan had elke dealer z'n eigen officiële chiptuner in dienst. Ik ben ook van mening dat als je extra vermogen wilt, je maar een van de fabriek dikke kar moet kopen... maar da's een andere discussie. Het kan best zijn dat je je vak goed kent. En dat je misschien wel de beste bent. Toch vind ik dat je je wat agressief opstelt tegenover andere chippers (ik volg u hier al enkele jaren, dat had je al wel door), zowel hier als elders. Het lijkt wel of enkel JIJ het vak beheerst, en al de rest prutsers zijn. Daar heb ik, en vele anderen ook wel wat bedenkingen bij.
    Last edited by Jakkel; 07/12/2012, 21:24.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Kijk Bruno. Je hebt me toen koste wat kost zo'n Eisenmann willen verkopen. En ik begrijp dat je een verdeler van dat merk bent, je natuurlijk zo eentje wilt verpatsen. Maar als je verzinsels begint te vertellen om je waar aan de man te brengen, daar heb ik het wat moeilijk mee. Ik had toen 3 opties in gedachte. Een skytune op maat gemaakte pot, een OEM zescilinder BMW (Eiberspacher makelij) of een Eisenmann. Zowel de skytune als de originele BMW deugden echt NIET volgens u. Eerst sprak je van teveel tegendruk, daarna moesten uitlaten voor turbo diesels zo weinig mogelijk tegendruk creëren. Je sprak je op den duur haast in alles zelf tegen, om maar te kunnen verkopen. Dan zeg je nog dat OEM BMW uitlaten uit minderwaardig plaatstaal vervaardigd zijn (niet correct, zijn ook van RVS), niet passen (niet correct, past wel, net zo slecht of goed als een Eisenmann) en een benzineuitlaat is schadelijk voor een dieselmotor (niet correct, ik heb 100.000 km probleemloos gebold met een zescilinder benzine uitlaat op de 318d). En begin niet over dat de 330i uitlaat met dubbele kamers wel schadelijk is. Ik heb iemand gekend die een 330i uitlaat had op z'n diesel, dat ging ook perfect. Het is trouwens maar een einddemper, de kat en de eerste demper zorgen wel voor de nodige tegendruk. Moest die al nodig zijn... . We zullen trouwens maar zwijgen over de tegendruk van zo'n Eisenmann, die is nog minder dan de 330i hoor.

      Kijk, ik ben niet voor gans dat chiptuning gedoe. Zeker niet omdat het balanceert op het illegale, er geen erkend controle orgaan op bestaat, garantieperikelen,... . Het ganse chipwereldje vertoeft wat in de schemerzone. En zolang die schemerzone er is zal ik er ook nooit aan denken om m'n kar te laten chippen. Moest het immers allemaal oké zijn, dan had elke dealer z'n eigen officiële chiptuner in dienst. Ik ben ook van mening dat als je extra vermogen wilt, je maar een van de fabriek dikke kar moet kopen... maar da's een andere discussie. Het kan best zijn dat je je vak goed kent. En dat je misschien wel de beste bent. Toch vind ik dat je je wat agressief opstelt tegenover andere chippers (ik volg u hier al enkele jaren, dat had je al wel door), zowel hier als elders. Het lijkt wel of enkel JIJ het vak beheerst, en al de rest prutsers zijn. Daar heb ik, en vele anderen ook wel wat bedenkingen bij.
      sorry, ik kon geen 2.0TDI vinden naar mijn zin

      BMW X5 45e

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        sorry, ik kon geen 2.0TDI vinden naar mijn zin

        Ik weet wat je bedoelt hoor. Je hebt daar wel ergens een punt. Nu, ik zou dan gewoon een andere auto kopen, die wel een 2.0 TDI heeft.

        Comment


        • vraag eens goed door bij uw garage. Wedden dat die u willen doorsturen naar iemand die ze kennen? Natuurlijk in het begin het klassieke praatje, maar als ge dan afkomt van: tja bij de concurrentie is de motor toch iets krachtiger, of ik kan die versie maar pakken voor dat bepaald bedrag... dan gingen de fichebakjes met telefoonnummers rap open. Alles om te verkopen!
          Bij al mijn leasewagens vroeger maakten ze er toch geen problemen van hoor. En dat was niet 1 bepaald merk... Volvo, bmw, VAG,... allemaal. En als ge vroeg naar garantieproblemen: wij zullen wel zorgen dat bij problemen de software standaard staat.
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            vraag eens goed door bij uw garage. Wedden dat die u willen doorsturen naar iemand die ze kennen? Natuurlijk in het begin het klassieke praatje, maar als ge dan afkomt van: tja bij de concurrentie is de motor toch iets krachtiger, of
            Dat woord 'doorsturen' zegt eigenlijk toch al genoeg hé.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Dat woord 'doorsturen' zegt eigenlijk toch al genoeg hé.
              Zeg Jakkel, is het puur pricipieel dat je zo tegen chippen bent?
              Of heb je zelf ook al slechte ervaringen achter de rug?
              Want als ik hier alles zo lees, dan valt het toch wel op dat je alles behalve een voorstander bent.

              Ik heb bv meer problemen met gasten die hun wagen zodanig verlagen dat ze niet meer fatsoenlijk rechtdoor kunnen rijden zonder uit te wijken of te remmen.

              Greets

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                Zeg Jakkel, is het puur pricipieel dat je zo tegen chippen bent?
                Of heb je zelf ook al slechte ervaringen achter de rug?
                Want als ik hier alles zo lees, dan valt het toch wel op dat je alles behalve een voorstander bent.

                Ik heb bv meer problemen met gasten die hun wagen zodanig verlagen dat ze niet meer fatsoenlijk rechtdoor kunnen rijden zonder uit te wijken of te remmen.

                Greets
                Ik heb geen slechte ervaringen met chippen. Zoals je al kon lezen, omdat ik niet meteen een voorstander ben.

                Ik ben helemaal niet tegen chiptuning, iedereen doet met z'n centen wat 'm wilt hé. Ik ben wel tegen de verheerlijking ervan van sommige mensen alsof het allemaal compleet legaal is, totaal niet schadelijk is voor de motor, en nog andere toch wel opmerkelijke uitlatingen.
                Als hier iemand met zo'n verlaagd spel komt vertellen dat 'm elke drempel tegen 100 per uur kan nemen zonder dat er ne spoiler af valt, dan ga ik ook zeggen dat 'm zever verkoopt hoor.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Dat woord 'doorsturen' zegt eigenlijk toch al genoeg hé.
                  soms was er zelfs geen doorsturen bij: "den electronicaspecialist hier zal der eens rap een programmake opflashen". Dat was bij BMW trouwens...
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Als hier iemand met zo'n verlaagd spel komt vertellen dat 'm elke drempel tegen 100 per uur kan nemen zonder dat er ne spoiler af valt, dan ga ik ook zeggen dat 'm zever verkoopt hoor.
                    de mijne is toch ook verlaagd (enfin alle 3 hier thuis) en ik blijf toch nergens hangen of ga nergens trager voor rijden dan de rest...

                    da's net hetzelfde met chiptuning: ge kunt herprogrammeren of ge kunt tever gaan. Vooraleer ge uw machien laat chippen moet ge u goed informeren over wat de wagen aankan en waar de grens zit. Daarom net dat ik bijvoorbeeld nooit een Mitsubishi outlander met de 2.2 diesel zou laten chippen (of zijn peugeot/citroen afgeleiden). Gaat ge daar het koppel/pk's verhogen is de vraag niet 'of?' maar eerder 'wanneer?'. Daar gaat bij de desbetreffende constructeurs een interne nota van rond. Dat de heren chiptuners die nog blijven aanbieden vind ik dan wel weer niet kunnen. Maar kom, als consument moet ge ook uw verantwoordelijkheid nemen en niet alles doorschuiven op diegene die de wijziging doet.
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      en als ze elkaar in het echt zien, staan ze met blozende wangen naar de tippen van hun schoenen te zien
                      Tuninkid, Jakkel en BrunoL zijn accounts van dezelfde persoon. Het is trouwens dezelfde man die ALLE lezersbrieven voor Het Laatste Nieuws schrijft.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Motormark Bekijk Berichten
                        Tuninkid, Jakkel en BrunoL zijn accounts van dezelfde persoon. Het is trouwens dezelfde man die ALLE lezersbrieven voor Het Laatste Nieuws schrijft.
                        stel u voor

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                          Nieuwe account aan het maken
                          Allè derde keer goeie keer dan.
                          2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

                          2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

                          Comment


                          • chiptuning BR Performance Mercedes, BMW , Audi , doen ze bijna allemaal
                            Last edited by ; 08/12/2012, 18:40.

                            Comment


                            • post hierboven klopt helemaal

                              Ik ken iemand dat AL zijn wagens heeft laten chippen....nog nooit problemen gehad.

                              En het is inderdaad makkelijk om langs de zijlijn commentaar te geven, doet me een beetje denken aan 60% van de mensen die op de parking aan de ring staan te zeveren hoe je bepaalde bochten moet aansturen Etc... wetende dat die 60% nog nooit zelf een rondje ring gereden hebben

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                Ik kan je een lijst bezorgen van meer dan 5.000 mensen die stuk voor stuk zullen bevestigen .
                                Naar het schijnt zijn enkelen zelfs naar deze gegevens aan het zoeken...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                  De beste stuurlui staan natuurlijk altijd aan wal, eigenlijk vind ik dat je weinig recht van klagen hebt, je geeft hier zelf toe dat je totaal geen ervaring hebt met chiptuning, waarom dan op de barricade springen en staan roepen dat chiptuning slecht is ??
                                  Meer vermogen en meer koppel op eenzelfde blok = betrouwbaarheid achteruit. Hoef je zelfs niet over te discussiëren. Is een loepzuiver feit. Einde discussie.




                                  Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                  Ik kan je een lijst bezorgen van meer dan 5.000 mensen die stuk voor stuk zullen bevestigen dat ze uiterst tevreden zijn met hun tuning. Leven en laten leven, je moet niet jaloers zijn omdat zij wel de ballen hadden het te proberen en nu met een kleinere motor veel meer rijplezier hebben dan jij met een zwaardere (duurdere) wagen.
                                  Ik jaloers????!!
                                  Op wie? op die mensen die de centen niet hebben om met een echte dikke motor te rijden en dan maar rap naar een chipper gaan en voor een paar marginale 100 euro hun bak laten doperen naar het vermogen van een échte dikke motor?? Laat me niet lachen man!




                                  Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                  Stel jezelf de volgende vraag , hoeveel mensen in Belgie zijn tuning-minded ? Dat zijn er echt niet veel, jij en mijn bomma van 90jaar vallen al af, toch zijn er ontelbaar veel tuners die jaarlijks ongelofelijk veel auto's tunen, dat wil eenvoudigweg zeggen dat mensen die éénmaal tunen , daar zo tevreden van zijn dat ze telkens terug komen met hun volgende wagen. Daardoor heeft een tuner gemiddeld elke 3-4 jaar opnieuw dezelfde klanten, als dat niet zo was, waren we al lang failliet.
                                  Er zijn massa's autoliefhebbers die hun wagens nooit laten chippen. Jij vertelt hier nu allemaal pure veronderstellingen die mooi in uw kraam passen, ze raken echter kant noch wal. Nu, als je 't zelf allemaal gelooft, da's ook een plezier natuurlijk. Ik gun u dat hoor.

                                  Comment


                                  • @Jakkel : Betrouwbaarheid kan achteruit gaan maar niet altijd. Als ik mij goed herinner had Mercedes een motor waar de betrouwbaarheid beter werd na de tuning . 300 of 350 diesel dacht ik van de oudere generaties.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door stekki Bekijk Berichten
                                      mannekes mannekes toch...
                                      +1

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Ik jaloers????!!
                                        Op wie? op die mensen die de centen niet hebben om met een echte dikke motor te rijden en dan maar rap naar een chipper gaan en voor een paar marginale 100 euro hun bak laten doperen naar het vermogen van een échte dikke motor?? Laat me niet lachen man!
                                        ...het is ook bij die mensen waar hun wagen het eerst wordt aangeslagen omdat ze hun boete niet kunnen betalen als de verzekering hun verhaalsrecht uitoefent.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                          @Jakkel : Betrouwbaarheid kan achteruit gaan maar niet altijd. Als ik mij goed herinner had Mercedes een motor waar de betrouwbaarheid beter werd na de tuning . 300 of 350 diesel dacht ik van de oudere generaties.
                                          Alle bewegende onderdelen in en (rechtstreeks) aan de motor worden harder belast. Meer belasting = meer slijtage, verminderde betrouwbaarheid op termijn,... .

                                          Comment

                                          Working...
                                          X