Oorspronkelijk geplaatst door vfr50
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2011
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk BerichtenIk gok op 5 jaren effectief
Mensen die problemen hebben met gokken, kunnen zich (via de Kansspelcommissie in Brussel) laten registreren voor een toegangsverbod bij casino's (klasse I) en speelautomatenhallen (klasse II). De wetswijziging breidt het toegangsverbod uit naar 'kansspelen waarvoor een registratieplicht geldt'. Dus ook voor de (vergunde) spelen via internet heeft men dan een toegangsverbod.
Comment
-
niet meer dan normaal dat men hier chipped in belgië. De invoerders zeiken zelf massaal hun klanten af. BMW in de eerste plaats. Hoeveel van die verschillende vermogensuitvoeringen zijn in werkelijkheid niet dezelfde motor maar met een andere cartografie om het vermogen te beperken. Maar voor dezelfde motor die enkel een ander programma heeft wel ettelijke duizenden euro's meer vragen...
Waarom zou ik nog voor de duurdere versie kiezen als ik voor een 'schijntje' over het volledige potentieel kan beschikken?
En wettelijkheid? Ach zie rond u. Wedden dat als iemand anders uw leven komt uitspitten er ook hier en daar wel een fameus reukske aanzit? Iedereen foefelt in België. Het verschil met de Grieken is dat wij er nog belastingen op betalen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk BerichtenAl de moeite en tijd die door sommige posters in deze chiptuning topics wordt gestoken, zou eens moeten zijn voor een goed doel of zo. Lives would be saved!Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
Audi S3 '02 sold => topic
Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic
Comment
-
Chiptuning = extra slijtage
Is dat een probleem ? bijlange niet. Hoeveel automobilisten verslijten echt de motor van hun auto ? Quasi zero.
ik ken iemand met 2 VAG TDI 110 pk's
1 met +300.000 km, 2 jaar gelden gechipt en trekt echt goed.
1 met +400.000 km, al jaren geleden gechipt + grotere turbo en injecteurs, loopt echt abnormaal goed voor een 1.9 tdi. ik viel persoonlijk van de prestaties omver, gezien het standaardvermogen.
2 keer gechipt door VW mekanieker die chiptuning als hobby heeft. Dus zonder testbank, maar met laptop in de auto en testen maar.
Dit 2maal zonder extra kosten aan blok of boîte ofzo. Veiligheidsmarge genoeg in de blokken/mekaniek.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMeer vermogen en meer koppel op eenzelfde blok = betrouwbaarheid achteruit. Hoef je zelfs niet over te discussiëren. Is een loepzuiver feit. Einde discussie.
Ik zie niet in wat er meer zal slijten als die wagen weer op zijn vol vermogen gezet word. (er zit dan nog een grote marge op)
Bij een 1.4 turbo heb ik ook mijn bedenkingen maar bij een 2.0 die verkocht word als 190, 163 en 140 en telkens dezelfde motor en versnellingsbak hebben niet. Einde discussie.
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk jaloers????!!
Op wie? op die mensen die de centen niet hebben om met een echte dikke motor te rijden en dan maar rap naar een chipper gaan en voor een paar marginale 100 euro hun bak laten doperen naar het vermogen van een échte dikke motor?? Laat me niet lachen man!den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenniet meer dan normaal dat men hier chipped in belgië. De invoerders zeiken zelf massaal hun klanten af. BMW in de eerste plaats. Hoeveel van die verschillende vermogensuitvoeringen zijn in werkelijkheid niet dezelfde motor maar met een andere cartografie om het vermogen te beperken. Maar voor dezelfde motor die enkel een ander programma heeft wel ettelijke duizenden euro's meer vragen...
Waarom zou ik nog voor de duurdere versie kiezen als ik voor een 'schijntje' over het volledige potentieel kan beschikken?
En wettelijkheid? Ach zie rond u. Wedden dat als iemand anders uw leven komt uitspitten er ook hier en daar wel een fameus reukske aanzit? Iedereen foefelt in België. Het verschil met de Grieken is dat wij er nog belastingen op betalen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtenhet ging hier over chiptuning en BR-Performance, een van de betere tuners in Belgie , met eigen testbank
Het stinkt nogal om zoiets over je eigen bedrijf te zeggen vind ik, tevens erg wanhopig om op een forum te gaan roepen dat je een van de betere tuners bent. Heb je klanten nodig? Zo lijkt het wel namelijk.
Hoe vaak je overigens in een post schrijft MET testbank wat brengt een testbank voor extra's als je de software iedere keer blind schrijft en klanten laat zien hoeveel vermogen er bij is gekomen dit noemt men geen maatwerk. Leuk om die cijfers te zien maar om daar nu 500 euro voor te betalen?
Al rijdend een auto afstellen dat is maatwerk....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenEr zijn zoveel merken die hun motoren software matig terug tunen om meer klanten te bereiken, enz.
Ik zie niet in wat er meer zal slijten als die wagen weer op zijn vol vermogen gezet word. (er zit dan nog een grote marge op)
Bij een 1.4 turbo heb ik ook mijn bedenkingen maar bij een 2.0 die verkocht word als 190, 163 en 140 en telkens dezelfde motor en versnellingsbak hebben niet. Einde discussie.
Die dikke motor die bv. 2000€ meer kost in aankoop, bv. 1500€ meer aan BIV kost en ook een pak meer aan jaarlijkse taksen en eigenlijk dezelfde is, maar enkel softwarematig aangepast is. Wie is er hier de slimme?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door birdy89 Bekijk BerichtenDit is wel een toppunt!!!
Het stinkt nogal om zoiets over je eigen bedrijf te zeggen vind ik, tevens erg wanhopig om op een forum te gaan roepen dat je een van de betere tuners bent. Heb je klanten nodig? Zo lijkt het wel namelijk.
Hoe vaak je overigens in een post schrijft MET testbank wat brengt een testbank voor extra's als je de software iedere keer blind schrijft en klanten laat zien hoeveel vermogen er bij is gekomen dit noemt men geen maatwerk. Leuk om die cijfers te zien maar om daar nu 500 euro voor te betalen?
Al rijdend een auto afstellen dat is maatwerk....
en bruno heeft mijn software NIET blind geschreven. hij heeft ook een aanhoudend probleem opgelost waar mijn officiële dealer mij al voor op onnodige kosten had gejaagd die niks uithaalden. mijn auto rijdt nu VEEL beter. en ik gebruik hem/haar niet voortdurend als scheurijzer, of als trage stadsslak, maar probeer een gezond gemiddelde aan te houden (zowel tussen rustig rijden en wat dieper gaan als tussen stadsverkeer en autosnelweg), en ik geef hem/haar steeds voldoende tijd om op te warmen, én ook om weer af te koelen. mijn tweede laatste wagen was van het zogenaamde meest betrouwbare merk ter wereld, en niet gechipped, en ik blies met dezelfde rijstijl en met trouw en regelmatig (duur!) merkonderhoud op 180.000km zijn/haar turbo op. met andere woorden : alles is relatief.
Comment
-
dat de overheid zorgt voor een bepaald fiscaal beleid: akkoord. Maar dat ge voor dezelfde auto enkel voor meer pk's diep in uw geldbuidel moet tasten ligt wel degelijk bij de invoerder. Wat houdt die tegen om al die wagens tegen dezelfde prijs te verkopen. Er zijn merken die dat wel doen en dan weet ge als consument perfect wat ge meer betaalt: de fiscus en niemand anders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtendat de overheid zorgt voor een bepaald fiscaal beleid: akkoord. Maar dat ge voor dezelfde auto enkel voor meer pk's diep in uw geldbuidel moet tasten ligt wel degelijk bij de invoerder. Wat houdt die tegen om al die wagens tegen dezelfde prijs te verkopen. Er zijn merken die dat wel doen en dan weet ge als consument perfect wat ge meer betaalt: de fiscus en niemand anders.
Comment
-
Serieus "zotte" mensen hier, er zijn de fervente voorstanders die alles en iedereen zullen aanvallen, tegenstanders die er dan nog eens harder op reageren,...
Zijn hier nu geen realisten die gwn kunnen toegeven, ja ik heb mijn auto laten chippen en nee het is niet echt toegelaten maar er staan geen straffen op dus ik doe het toch..BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenSerieus "zotte" mensen hier, er zijn de fervente voorstanders die alles en iedereen zullen aanvallen, tegenstanders die er dan nog eens harder op reageren,...
Zijn hier nu geen realisten die gwn kunnen toegeven, ja ik heb mijn auto laten chippen en nee het is niet echt toegelaten maar er staan geen straffen op dus ik doe het toch..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door onefivenine Bekijk Berichtenwat mij betreft mag de waarheid gezegd worden. wat is dat met die vlaamse mentaliteit om steeds de bescheiden underdog te spelen? als ge ergens goed in zijt, is dat echt ok hoor, en dan kan dat ook geen kwaad als ge u daar bewust van zijt en als ge dat, jawel, af en toe eens zegt.
en bruno heeft mijn software NIET blind geschreven. hij heeft ook een aanhoudend probleem opgelost waar mijn officiële dealer mij al voor op onnodige kosten had gejaagd die niks uithaalden. mijn auto rijdt nu VEEL beter. en ik gebruik hem/haar niet voortdurend als scheurijzer, of als trage stadsslak, maar probeer een gezond gemiddelde aan te houden (zowel tussen rustig rijden en wat dieper gaan als tussen stadsverkeer en autosnelweg), en ik geef hem/haar steeds voldoende tijd om op te warmen, én ook om weer af te koelen. mijn tweede laatste wagen was van het zogenaamde meest betrouwbare merk ter wereld, en niet gechipped, en ik blies met dezelfde rijstijl en met trouw en regelmatig (duur!) merkonderhoud op 180.000km zijn/haar turbo op. met andere woorden : alles is relatief.
Dus niet even uitgelezen en aangepast en weer herschreven???
Op maat tunen houdt het volgende in:
Je auto wordt voor de tuning gelogd, RIJDEND. Men krijgt dan inzicht in de conditie en staat van de motor, turbo etc.
Hier stemt men vervolgens de tuning op af. Vervolgens wordt de auto weer RIJDEND gelogd en wordt de software waar nodig aangepast. Dat is maatwerk.
Als je gewoon een auto uitleest, tuning maakt, herschrijft dat is geen maatwerk.... dat bedoel ik. Een vermogenbank is mooi als je RIJDEND een log maakt en niet even kijkt wat die origineel aan vermogen heeft en wat met tuning.
Voor de duidelijkheid ik heb niets tegen Bruno ik ken hem niet eens. Alleen vind het best ver gaan dat hij zegt dat andere bedrijven zonder testbank geen goede tuning kunnen maken. Terwijl ze hetzelfde doen als wat hij doet.
En om dat op een forum te gaan schrijven onder een nickname BrunoL dat ze maar naar br moeten gaan voor tuning komt beetje wanhopig over.
Dit is enkel mijn mening, ga er ook vanuit dat je hier zonder problemen je mening mag geven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door birdy89 Bekijk BerichtenIs je wagen dan al rijdend afgestelt?
Dus niet even uitgelezen en aangepast en weer herschreven???
Op maat tunen houdt het volgende in:
Je auto wordt voor de tuning gelogd, RIJDEND. Men krijgt dan inzicht in de conditie en staat van de motor, turbo etc.
Hier stemt men vervolgens de tuning op af. Vervolgens wordt de auto weer RIJDEND gelogd en wordt de software waar nodig aangepast. Dat is maatwerk.
Als je gewoon een auto uitleest, tuning maakt, herschrijft dat is geen maatwerk.... dat bedoel ik. Een vermogenbank is mooi als je RIJDEND een log maakt en niet even kijkt wat die origineel aan vermogen heeft en wat met tuning.
Voor de duidelijkheid ik heb niets tegen Bruno ik ken hem niet eens. Alleen vind het best ver gaan dat hij zegt dat andere bedrijven zonder testbank geen goede tuning kunnen maken. Terwijl ze hetzelfde doen als wat hij doet.
En om dat op een forum te gaan schrijven onder een nickname BrunoL dat ze maar naar br moeten gaan voor tuning komt beetje wanhopig over.
Dit is enkel mijn mening, ga er ook vanuit dat je hier zonder problemen je mening mag geven.
mijn wagen is op de manier van BR 'behandeld' : op de bank gechecked, herschreven, en nadien opnieuw op de bank gechecked (twee keer) en vervolgens testrit. ben alles bijeen meer dan drie uur ter plaatse geweest. dus dat beantwoordt waarschijnlijk niet aan uw definitie van 'maatwerk'... in alle geval : ik ben er blij mee, en ik ben er ook van overtuigd dat er niet 'één' juiste aanpak is. ik wil hier dus niet zeggen dat bruno de enige is die gelijk heeft (dus dat je zonder 'zijn' aanpak een wagen niet deftig kan herprogrammeren). ik volg je verhaal met andere woorden. iemand als squadra in nederland heeft bijvoorbeeld ook geen eigen testbank, en ik denk dat het intussen ook wel duidelijk is dat die gast nogal heel goed is in het tunen van italiaanse wagens. dus ik vind dus ook dat bruno 'overdrijft' in zijn statements, maar langs de andere kant is het ook normaal dat hij praat in het voordeel van zijn eigen winkel. en dat hij bekwaam is, staat voor mij buiten twijfel.
en 'wanhopig' is hij denk ik niet, want hij heeft handenvol werk.
voor alle duidelijkheid : dit is geen ghost-BR-account:-) ik ben gewoon blij met zijn werk.
Comment
-
Dat is wat ik bedoel, Veel mensen zeggen een tuner moet een testbank hebben. Terwijl tuners zonder een testbank niets anders doen als iemand met.
Het is leuk dat je uiteindelijk kunt zien wat de resultaten zijn natuurlijk maar moet je daar dan 300 euro extra voor betalen?
Ik wil ook totaal geen verkeerd woord over meneer Bruno zeggen verder vind het alleen vreemd overkomen dat hij op dit forum onder een nickname mensen naar BR doorstuurt. Maak dan je nickname BR-performance.
Tevens oordeelt die over bedrijven zonder dat die het bedrijf verder kent.
Wat Bruno doet is niets anders als het bedrijf Tunex in Nederland doet alleen hun verkopen de tuning stukken goedkoper.
ATM Chiptuning is ook een hoog aangeschreven tuner in Nederland en Belgie hij verkoopt zelf zijn tuning bestanden aan andere bedrijven voor 75 euro per file, terwijl als je bij hem komt je ook 350 euro en meer betaald voor de tuning. Zo kun je zien hoe dubbel het wereldje kan zijn.
Nogmaals Bruno je moet je hier niet aangevallen voelen of iets dergelijks want ik zeg niets negatiefs over je werk. Ik ben de laatste die hier over kan oordelen namelijk.
Vind alleen soms je uitspraken niet geheel correct. Dat jij een tuner bent die mensen het eindresultaat kunt laten zien dat is mooi maar geen maatwerk tuning.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWees maar heel zeker dat er mensen hun motor en/of versnellingsbak in gort hebben gereden omwille van chiptuning! Het is alleen nogal moeilijk om te gaan bewijzen dat het net daar aan lag natuurlijk.
Die mannen rijden zonder motortuning even goed hun motor en/of versnellingsbak naar de klote.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door birdy89 Bekijk BerichtenDat is wat ik bedoel, Veel mensen zeggen een tuner moet een testbank hebben. Terwijl tuners zonder een testbank niets anders doen als iemand met.
Het is leuk dat je uiteindelijk kunt zien wat de resultaten zijn natuurlijk maar moet je daar dan 300 euro extra voor betalen?
Ik wil ook totaal geen verkeerd woord over meneer Bruno zeggen verder vind het alleen vreemd overkomen dat hij op dit forum onder een nickname mensen naar BR doorstuurt. Maak dan je nickname BR-performance.
Tevens oordeelt die over bedrijven zonder dat die het bedrijf verder kent.
Wat Bruno doet is niets anders als het bedrijf Tunex in Nederland doet alleen hun verkopen de tuning stukken goedkoper.
ATM Chiptuning is ook een hoog aangeschreven tuner in Nederland en Belgie hij verkoopt zelf zijn tuning bestanden aan andere bedrijven voor 75 euro per file, terwijl als je bij hem komt je ook 350 euro en meer betaald voor de tuning. Zo kun je zien hoe dubbel het wereldje kan zijn.
Nogmaals Bruno je moet je hier niet aangevallen voelen of iets dergelijks want ik zeg niets negatiefs over je werk. Ik ben de laatste die hier over kan oordelen namelijk.
Vind alleen soms je uitspraken niet geheel correct. Dat jij een tuner bent die mensen het eindresultaat kunt laten zien dat is mooi maar geen maatwerk tuning.
Noem mij dan ook ineens maar nen dief
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door birdy89 Bekijk BerichtenHet is leuk dat je uiteindelijk kunt zien wat de resultaten zijn natuurlijk maar moet je daar dan 300 euro extra voor betalen?
Comment
Comment