Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door birdy89 Bekijk Berichten
    Dat is wat ik bedoel, Veel mensen zeggen een tuner moet een testbank hebben. Terwijl tuners zonder een testbank niets anders doen als iemand met.
    Het is leuk dat je uiteindelijk kunt zien wat de resultaten zijn natuurlijk maar moet je daar dan 300 euro extra voor betalen?

Ik wil ook totaal geen verkeerd woord over meneer Bruno zeggen verder vind het alleen vreemd overkomen dat hij op dit forum onder een nickname mensen naar BR doorstuurt. Maak dan je nickname BR-performance.
    Tevens oordeelt die over bedrijven zonder dat die het bedrijf verder kent.

Wat Bruno doet is niets anders als het bedrijf Tunex in Nederland doet alleen hun verkopen de tuning stukken goedkoper.
    ATM Chiptuning is ook een hoog aangeschreven tuner in Nederland en Belgie hij verkoopt zelf zijn tuning bestanden aan andere bedrijven voor 75 euro per file, terwijl als je bij hem komt je ook 350 euro en meer betaald voor de tuning. Zo kun je zien hoe dubbel het wereldje kan zijn.

Nogmaals Bruno je moet je hier niet aangevallen voelen of iets dergelijks want ik zeg niets negatiefs over je werk. Ik ben de laatste die hier over kan oordelen namelijk.
    Vind alleen soms je uitspraken niet geheel correct. Dat jij een tuner bent die mensen het eindresultaat kunt laten zien dat is mooi maar geen maatwerk tuning.
    Daar waar ik al verscheidene auto's heb laten tunen,wordt op maat getuned.Maar ook met testbank,kan je toch effe zien of auto in goede conditie is of niet 'VOOR' de tuning he

Comment

• Nogmaals lees even goed:

Op maat tunen houdt het volgende in:

Je auto wordt voor de tuning gelogd, dit doet men al RIJDEND met de auto met de laptop op je schoot zodat je alle waardes kunt zien. Men krijgt dan een inzicht in de conditie en staat van de motor, turbo etc.
      Hier stemt men vervolgens de tuning op af. Vervolgens wordt de auto weer RIJDEND gelogd en wordt de software waar nodig aangepast. Dat is maatwerk.

Als een tuner een auto op de vermogenbank zet en hij geeft paar keer gas om jou te laten zien wat uw auto origineel nog aan paardjes over heeft, de auto uitleest en dan na zijn kantoortje gaat even alle kernvelden veranderen en schrijft de tuning in je auto, je mag dan weer enkele keren gas geven en je kunt zien hoeveel pk erbij gekomen is. Dit is toch geen maatwerk tuning! Dit is wat 90% van alle tuners doen. Vermogenbank is dan enkel een pre zodat je kunt zien dat het ook effect heeft gehad. Als je niet de juiste conditie weet van de auto en je verhoogd de turbodruk,inspuiting enzovoort simpel even dan heb je meer pk's en koppel maar ben je nog blind aan het programmeren.

Hier moeten jullie me toch gelijk in geven?

Ik zal hier verder ook niet op in gaan om een discussie te voorkomen. Ik wil hier ook niet BR mee aanvallen want Heinz, ATM, Ziptuning alle bekende tuners werken op deze manier. Zeg ook niet dat het een slechte manier is maar het is geen maatwerk tuning!!
      Last edited by ; 09/12/2012, 11:33.

Comment

• Nogmaals,daar waar mijn wagen wordt gechipt is het op maat,was jij erbij of ik?? Auto wordt meermaals met gereden totdat dit aan mijn eisen voldoet,en niet effe gas geven zoals jij aanhaalt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Devildriver Bekijk Berichten
          Nogmaals,daar waar mijn wagen wordt gechipt is het op maat,was jij erbij of ik?? Auto wordt meermaals met gereden totdat dit aan mijn eisen voldoet,en niet effe gas geven zoals jij aanhaalt
          Is er al rijdend een log gemaakt, jij rijd, tuner zit er langs met laptop op de schoot en maakt een log?

Niet gebeurd? dan heb je geen maatwerk tuning.

Jouw tuning is uitgelezen en aangepast op verschillende kernvelden. Thats all.

Geen logs enkel pk voor en pk na.

Comment

Is er al rijdend een log gemaakt, jij rijd, tuner zit er langs met laptop op de schoot en maakt een log?

Niet gebeurd? dan heb je geen maatwerk tuning.

Jouw tuning is uitgelezen en aangepast op verschillende kernvelden. Thats all.

Geen logs enkel pk voor en pk na.
            Voor mij is op maat gemaakt,dat ikzelf kies hoeveel koppel er is,waar ik die meest nodig heb ( op welke toeren), hoelang dit bereik is.Dat is voor mij op maat,met de nodige proefritten en verscheidene runs op testbank en datgene van u interesseert me eigenlijk geen bal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Devildriver Bekijk Berichten
              Voor mij is op maat gemaakt,dat ikzelf kies hoeveel koppel er is,waar ik die meest nodig heb ( op welke toeren), hoelang dit bereik is.Dat is voor mij op maat,met de nodige proefritten en verscheidene runs op testbank en datgene van u interesseert me eigenlijk geen bal.

U zegt het goed voor u is het maatwerk, zo beschouwd u het. Dat u tevreden bent dat geloof ik meteen. Wil enkel zeggen het is geen maatwerk.
              Ik zal hier nu verder ook niet meer op reageren ik zeg enkel mijn mening.
              U heeft een andere mening dat mag natuurlijk.

Ik zeg dan ook niet dat de tuning slecht is. in tegendeel je hebt de eindcijfers tenslotte gezien. zeg enkel het het niet echt ''maatwerk'' is.

Comment

• Ik denk dat Birdy89 het een beetje verkeerd begrepen heeft, en naast Devildriver praat.
                Als je een rollenbank enkel gebruikt om een vermogensgrafiekje voor-en-na tuning uit te draaien om de klant mee te geven heb je gelijk.

Maar een goede tuner gebruikt de rollenbank als testmiddel om te zien hoe de grafiek verloopt, tuning aan te passen weer te rollen enz. Tot men tevreden is van de tuning, en daarna met een test op de weg ev met log, zijn tuning bevestigd ziet.

Uiteraard zal een beetje tuner niet telkens van nul beginnen bij een motor die hij al 20x heeft gedaan. Dan gaat hij uit van een basis, waarna hij voor elke motor individueel, met behulp van de rollenbank, zijn tuning voor DIE motor aanpast. Dat lijkt me toch duidelijk maatwerk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Motormark Bekijk Berichten
                  Ik denk dat Birdy89 het een beetje verkeerd begrepen heeft, en naast Devildriver praat.
                  Als je een rollenbank enkel gebruikt om een vermogensgrafiekje voor-en-na tuning uit te draaien om de klant mee te geven heb je gelijk.

Maar een goede tuner gebruikt de rollenbank als testmiddel om te zien hoe de grafiek verloopt, tuning aan te passen weer te rollen enz. Tot men tevreden is van de tuning, en daarna met een test op de weg ev met log, zijn tuning bevestigd ziet.

Uiteraard zal een beetje tuner niet telkens van nul beginnen bij een motor die hij al 20x heeft gedaan. Dan gaat hij uit van een basis, waarna hij voor elke motor individueel, met behulp van de rollenbank, zijn tuning voor DIE motor aanpast. Dat lijkt me toch duidelijk maatwerk?
                  Klopt 100%. Maar een grondige diagnose voor en tijdens de runs is zeker een must. Zo hebben we af en toe voor dat de d-riem een beetje verkeerd staat. En als ik de fabels mag geloven zijn er niet veel tuners die aan de riem beginnen prutsen tot dit goed staat. En toch worden de waardes gehaald. Zijn wij dan de enige waar niet altijd een perfecte wagen toe komt?

Comment

• Met spijt in het hart verlaat ik dit topic voorgoed.
                    Ik ben hier heel goed geholpen geweest maar de laatste maanden lijkt dit allemaal maar tijdverlies om hier nog te lezen.
                    Met name Bruno heeft me steeds duidelijke eerlijke antwoorden gegeven en geduldig uitleg via E-mail gegeven. Ook over mijn bezorgdheid over die niet zo leuke kantjes.

De moderatoren mogen eens modereren, het is me een raadsel waarom dit niet gebeurt.
                    Het heeft geen zin om mijn post nog te beantwoorden, ik kijk niet meer.
                    Het ga jullie goed kindjes...

@moderator:Gelieve mijn account te wissen.

Bart.

Comment

Is je wagen dan al rijdend afgestelt?
                      Dus niet even uitgelezen en aangepast en weer herschreven???

Op maat tunen houdt het volgende in:

Je auto wordt voor de tuning gelogd, RIJDEND. Men krijgt dan inzicht in de conditie en staat van de motor, turbo etc.
                      Hier stemt men vervolgens de tuning op af. Vervolgens wordt de auto weer RIJDEND gelogd en wordt de software waar nodig aangepast. Dat is maatwerk.

Als je gewoon een auto uitleest, tuning maakt, herschrijft dat is geen maatwerk.... dat bedoel ik. Een vermogenbank is mooi als je RIJDEND een log maakt en niet even kijkt wat die origineel aan vermogen heeft en wat met tuning.

Voor de duidelijkheid ik heb niets tegen Bruno ik ken hem niet eens. Alleen vind het best ver gaan dat hij zegt dat andere bedrijven zonder testbank geen goede tuning kunnen maken. Terwijl ze hetzelfde doen als wat hij doet.
                      En om dat op een forum te gaan schrijven onder een nickname BrunoL dat ze maar naar br moeten gaan voor tuning komt beetje wanhopig over.

Dit is enkel mijn mening, ga er ook vanuit dat je hier zonder problemen je mening mag geven.

Ola Paula! Oppassen Birdy want je bevindt je op glad ijs!

Wat jij hier komt vertellen strookt niet met de huisregels van de sekteleider en diens volgelingen... Heb het hier al zelf mogen meemaken dat de 'raad van bestuur' besloten had om dergelijke godslasteringen monddood te maken... (http://www.autoforum.be/showthread.p...=1#post4993123 en http://www.autoforum.be/showthread.p...=1#post4993250)

Anyways, steek er uwen tijd nimeer in... brengt toch geen zoden aan de dijk.
                      Last edited by ; 09/12/2012, 17:44.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                        En toch worden de waardes gehaald. Zijn wij dan de enige waar niet altijd een perfecte wagen toe komt?
                        Dat weet ik niet maar jullie zijn misschien wel fair enough om jullie vermogensbank neutraal te laten meten... en geen manipulatie te hanteren als de uitdraai niet overeenkomt met wat er op de verpakking van de file stond.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door onefivenine Bekijk Berichten
                          ik ken anders wel een paar tuners zonder testbank, waar een herprogrammatie een kwartier duurt en die daar ook gemiddeld 500 euro voor vragen? vraag mij af wat ge daar dan van vindt... bij bruno is het tenminste duidelijk dat hij investeringen heeft gedaan om zijn job degelijk te kunnen uitvoeren, dus ge weet als klant waar ge voor betaalt... (net zoals ge weet dat ge met ne fancy nieuwe bmw meebetaalt aan de decadente showroom... maar dat vind ik persoonlijk een stuk minder zinvol).
                          Of iemand een bank heeft stoort me niet, integendeel want dit werkt vlotter.
                          Dat iemand met een bank in principe altijd iets duurder zal zijn stoort me ook niet. Het ding moet nl worden afgeschreven zoals elke andere kost.
                          Daarbij ga ik echt niet afwegen welke tuner goedkoper is dan de andere... wat win je hiermee? Een paar 100 euro misschien op een wagen van 25k-35k-40k-...k? Als je hierover gaat vallen, dan ben je echt niet goed bezig...

Wat me wel stoort is dat als er getuned wordt zonder bank, deze meteen geklasseerd wordt als zijne 'niet goed' of gedaan door 'prutsers'.

Waarom? Welke data kan een bank meer verzamelen? Uiteindelijk is het nog zo, dat op een bank er gemeten wordt in omstandigheden die niet 'natuurlijk' zijn. Temperatuur en most important de rolweerstand van de rollen op de banden die minder is dan dat de banden op de baan hebben. Bijgevolg gaat een bank altijd positievere resultaten neerzetten dan diegene die je op straat/track gaat meten.

Een bank is gewoon een tool om makkelijker te werken, maar stap toch is af van dat idee fixe dat een meting of mapping op de baan/track niet goed zou zijn...
                          Last edited by ; 09/12/2012, 18:12.

Comment

... bij bruno is het tenminste duidelijk dat hij investeringen heeft gedaan om zijn job degelijk te kunnen uitvoeren, dus ge weet als klant waar ge voor betaalt... (net zoals ge weet dat ge met ne fancy nieuwe bmw meebetaalt aan de decadente showroom... maar dat vind ik persoonlijk een stuk minder zinvol).
                            Dat klopt... Bruno heeft terecht geïnvesteerd om zijn job terdege en vlotter te kunnen uitoefenen en in zijn geval zal hij dat dan ook goed kunnen.

MAAR stel dat ik morgen een pand open doe, er twee banken inzet, veel uiterlijke show verkoop en vlot van babbel ben:
                            dan kom jij bij mij binnen en denk je van 'wauw diene pee kan het wel'... Waarom zou je dat denken? Omdat ik geld heb om te investeren?

t'is niet het materiaal dat uwen auto mapped eh, t'is de hopelijk goede en ervaren mapper die dat doet en die z'n kennis kan toepassen via het materiaal dat hij ter beschikking heeft staan. Ik wordt liever geopereerd door een hartchirurg met een zwitsers zakmes, dan door de verpleegster die uitpakt met de beste/duurste scalpel...
                            Last edited by ; 09/12/2012, 18:21.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                              Dat klopt... Bruno heeft terecht geïnvesteerd om zijn job terdege en vlotter te kunnen uitoefenen en in zijn geval zal hij dat dan ook goed kunnen.

MAAR stel dat ik morgen een pand open doe, er twee banken inzet, veel uiterlijke show verkoop en vlot van babbel ben:
                              dan kom jij bij mij binnen en denk je van 'wauw diene pee kan het wel'... Waarom zou je dat denken? Omdat ik geld heb om te investeren?

t'is niet het materiaal dat uwen auto mapped eh, t'is de hopelijk goede en ervaren mapper die dat doet en die z'n kennis kan toepassen via het materiaal dat hij ter beschikking heeft staan. Ik wordt liever geopereerd door een hartchirurg met een zwitsers zakmes, dan door de verpleegster die uitpakt met de beste/duurste scalpel...
                              ik geef u op alle vlakken gelijk. maar ge zijt tegen bruno bezig, en niet tegen mij, denk ik. ik heb nergens gezegd dat ge zonder bank geen deftige map zou kunnen maken. enne verder ben ik gene idioot die zomaar in uiterlijk vertoon trapt. ik heb mijn huiswerk wel degelijk gemaakt voor ik een tuner koos, en ik heb voor BR gekozen. tot nu toe zonder spijt. en ik herhaal : hij heeft bij mij een probleem opgelost waar ik een hele tijd over heb gezaagd tegen de merkgarage, en die hebben mij enkel kosten laten maken die niks hielpen. ge moogt mij hier nu ne 'volgeling van de sekteleider' noemen, als ge daar plezier in schept. ik weet wat ik hier doe : ik probeer een inhoudelijk gesprek te voeren, dingen bij te leren, én mijn eigen ervaring te delen. het feit dat dat positief is over BR lijkt gewoon bij sommigen in het verkeerde keelgat te schieten omdat bruno zich hier blijkbaar in het verleden met momenten niet echt populair heeft gemaakt. maar : dat was voor mijn tijd, ten eerste, en ten tweede heb ik niks tegen een beetje gezonde arrogantie en wat 'praat voor eigen winkel' kan ik ook wel relativeren...

Comment

• Ik vind dat als je tevreden bent dat je het mag zeggen.
                                Spijtig genoeg voor ons hebben wij hier niet zoveel klanten rondhangen op dit forum waardoor wij minder "volgelingen" (zoals jullie het noemen) hebben.

Maar we mogen niet klagen. Ik heb geen al te hectisch leven en de klanten zijn allemaal tevreden, dus mij hoor je niet klagen
                                Een uurtje geleden zijn ze hier een Subaru WRX komen afzetten en we zijn meteen aan het plaatsen van de uitlaat begonnen. Het hermappen van wagens is een zekere uitdaging, maar zulke projectjes tussendoor maken het werk extra leuk.
                                Tot grote ergernis van de (ex) vriendin
                                Last edited by Geert DVX; 09/12/2012, 18:58.

Comment

ik geef u op alle vlakken gelijk. maar ge zijt tegen bruno bezig, en niet tegen mij, denk ik. ik heb nergens gezegd dat ge zonder bank geen deftige map zou kunnen maken. enne verder ben ik gene idioot die zomaar in uiterlijk vertoon trapt.
                                  Door deze reactie:

... bij bruno is het tenminste duidelijk dat hij investeringen heeft gedaan om zijn job degelijk te kunnen uitvoeren, dus ge weet als klant waar ge voor betaalt... (net zoals ge weet dat ge met ne fancy nieuwe bmw meebetaalt aan de decadente showroom... maar dat vind ik persoonlijk een stuk minder zinvol

Ik zeg ook niet dat Bruno niet goed is (ik kan en wens niemand te beoordelen waar ik persoonlijk geen ervaring mee heb).
                                  Maar het is niet omdat iemand veel 'gear' heeft dat hij automatisch goed is. Uit je vorige quote ging ik daarvan uit.

Er zijn er hier genoeg die hun eigen constant tegenspreken...

Comment

Door deze reactie:

... bij bruno is het tenminste duidelijk dat hij investeringen heeft gedaan om zijn job degelijk te kunnen uitvoeren, dus ge weet als klant waar ge voor betaalt... (net zoals ge weet dat ge met ne fancy nieuwe bmw meebetaalt aan de decadente showroom... maar dat vind ik persoonlijk een stuk minder zinvol

Ik zeg ook niet dat Bruno niet goed is (ik kan en wens niemand te beoordelen waar ik persoonlijk geen ervaring mee heb).
                                    Maar het is niet omdat iemand veel 'gear' heeft dat hij automatisch goed is. Uit je vorige quote ging ik daarvan uit.

Er zijn er hier genoeg die hun eigen constant tegenspreken...
                                    waar ik met dat statement op doelde, was dat het mij in sommige gevallen niet echt duidelijk is waarom ge een tuner 500 euro moet betalen voor het 'werk' dat hij doet. in het geval dat ze een standaardprogrammake in uwe auto laden en de kous is af, bedoel ik dus. ik zeg nergens dat al de gear van BR een garantie op kwaliteit is, ik zeg alleen maar dat als mijne auto op een bank van 150.000 euro heeft gestaan, ik kan snappen dat die ook afbetaald moet worden.

Comment

waar ik met dat statement op doelde, was dat het mij in sommige gevallen niet echt duidelijk is waarom ge een tuner 500 euro moet betalen voor het 'werk' dat hij doet. in het geval dat ze een standaardprogrammake in uwe auto laden en de kous is af, bedoel ik dus.
                                      Ik denk dat het wel algemeen geweten is dat mannen die kant en klare mapkes copieren en/of licht aanpassen, wel een deftige winstmarge hebben? Zoals je al zelf zei: vaste kosten structuur dient mee doorgeteld te worden, alsook het uurloon en de kostprijs van de file. In sommige gevallen (Ecutek software bv) heb je ook een licentiekost voor de software.

De dag van vandaag zijn er verschillende 'opensource' flashprogramma's en een hele hoop resem std basismappen... Er gaan dan ook verhalen rond (buitenland) van sommigen die hun klanten bv een Ecutek licentie verkopen maar in feite een opensource programma hebben gebruikt. (kwestie van de marge nog wat te verhogen). Vergelijk het zo: je denkt en gaat ervan uit dat je betaald voor een MS Office pakket, maar ooit kom je erachter dat ze je een 'Openoffice' verkocht hebben...

Niet dat een Openoffice minder goed is of kan zijn dan een MS office, alleen als je ervoor betaald, wens je het ook wel te krijgen. In de tuningwereld (daarvoor niet in België) gebeuren spijtig genoeg veel zaken waarvan ze hopen dat ze nooit het daglicht zullen zien.
                                      Last edited by ; 09/12/2012, 19:36.

Comment

Ik denk dat het wel algemeen geweten is dat mannen die kant en klare mapkes copieren en/of licht aanpassen, wel een deftige winstmarge hebben? Zoals je al zelf zei: vaste kosten structuur dient mee doorgeteld te worden, alsook het uurloon en de kostprijs van de file. In sommige gevallen (Ecutek software bv) heb je ook een licentiekost voor de software.

De dag van vandaag zijn er verschillende 'opensource' flashprogramma's en een hele hoop resem std basismappen... Er gaan dan ook verhalen rond (buitenland) van sommigen die hun klanten bv een Ecutek licentie verkopen maar in feite een opensource programma hebben gebruikt. (kwestie van de marge nog wat te verhogen). Vergelijk het zo: je denkt en gaat ervan uit dat je betaald voor een MS Office pakket, maar ooit kom je erachter dat ze je een 'Openoffice' verkocht hebben...

Niet dat een Openoffice minder goed is of kan zijn dan een MS office, alleen als je ervoor betaald, wens je het ook wel te krijgen. In de tuningwereld (daarvoor niet in België) gebeuren spijtig genoeg veel zaken waarvan ze hopen dat ze nooit het daglicht zullen zien.
                                        Ja, en Ecuteck is niet goedkoop.
                                        Morgen de WRX remappen en gisteren weer 5 unlock licenties moeten kopen.
                                        Kosten al 150 stuk. + software en tool. Reken maar snel uit hoeveel subarus je moet doen om er iets op te verdienen.
                                        Dan zwijgen we nog over de software per model dat je nodig hebt. Met een bijhorend bedrag van 4 cijfers per software-doosje ;-).

Comment

• Ik ben sterk aan het overwegen om mijnen auto te laten tunen.
                                          Maar waar ik het dan ga laten doen blijft toch wel de grote vraag ...
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X