Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
    Mijn record is 282.000km met m'n préfacelift e46 330d en reed nog als een trein.

Max. getuned tot 220pk (185PK versie) bij Ketchup door BrunoL.
    met die wagen heb je me wel laten zweten, we hebben hem zeker 10 keer aangepast tot het perfect was :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
      met die wagen heb je me wel laten zweten, we hebben hem zeker 10 keer aangepast tot het perfect was :-)
      sry..Je hebt misschien toen pas beseft hoe moeilijk klanten kunnen zijn met hun eisen.
      Uiteindelijk wist je niet wat voor een figuur ik was om em max. te willen tunen.
      En je ziet, ik heb em niet kapot gereden.

Toch extra je best gedaan en ik was er wreed content van, echt.

Comment

Waarom in 10 keer als je het ook in 1 keer perfect kunt?

Zo kan iemand wel tevreden zijn na 10 keer terwijl zoiets ook in 1 keer moet lukken. Zou toch geen probleem moeten zijn om in 1 keer een goede tuning te maken voor een van de betere tuners van belgie?

:-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door birdy89 Bekijk Berichten

Zo kan iemand wel tevreden zijn na 10 keer terwijl zoiets ook in 1 keer moet lukken. Zou toch geen probleem moeten zijn om in 1 keer een goede tuning te maken voor een van de betere tuners van belgie?

Ze noemen het afstellen!
          Is dat zo moeilijk om te begrijpen?

Wat een topic zeg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
            Ze noemen het afstellen!
            Is dat zo moeilijk om te begrijpen?

Wat een topic zeg.
            Ja okay afstellen dat begrijp ik maar heb je daar 10 keer voor nodig? pfffffff inderdaad wat een topic.
            Ik zou de titel van het topic veranderen wellicht zijn er anno 2012 betere tuners?

Comment

Dat noem ik dus de 'trial and error' of 'correction' methode. Als je iets voor de eerste keer op punt moet zetten dan tracht je telkens het resultaat bij te schaven (als je een zekere beroepsfierheid hebt natuurlijk). Liever dan iemand die na 10 keer het beste resultaat bekomt omdat hij niet opgeeft, dan iemand die na 2 beurten, 'foert' zegt en de wagen zo afgeeft.

Just my 02 cents.

Dat bedoelde ik dus met een vorige opmerking over trail and error...
              Iemand die maar 1 of 2 type wagens mapt (en daar van kan leven natuurlijk) gaat zoiets door zijn ervaring veel minder voorhebben. Hij kent bij wijze van spreken door de jaren heen elke verschillende setup op die wagens en heeft het probleem bij wijze van spreken 'al eens tegengekomen' en weet meteen wat hij moet doen. In de Evo en Subaru wereld zie je trouwens in de Ecutek hoe dikwijls iemand correcties aanbrengt in het aanmaken van een map.

Sommigen schrijven een map vanaf nul dmv 35 pogingen, andere schrijven een map met 3 of 4 correcties. Niet dat de eerste zijn map niet goed zou zijn, (uiteindelijk telt het eindresultaat) maar de tweede gaat wel sneller werken door de ervaring en 'kunnen' dat hij heeft opgebouwd. Hoe je het ook draait of keert, iemand die een opstel afgeeft met 4 tipp-ex correcties geeft mij meer vertrouwen dan iemand die net hetzelfde opstel afgeeft met 35 tipp-ex verbeteringen. (ook al hebben ze beiden 10/10 qua eindscore)
              Last edited by ; 12/12/2012, 18:46.

Comment

Ja okay afstellen dat begrijp ik maar heb je daar 10 keer voor nodig? pfffffff inderdaad wat een topic.
                Ik zou de titel van het topic veranderen wellicht zijn er anno 2012 betere tuners?
                Moet je alles zo letterlijk nemen?
                Bij wijze van spreken 10 keer afgesteld.
                Al doen ze er nog 20 keer over, als het eindresultaat maar goed is toch?!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                  Dat noem ik dus de 'trial and error' of 'correction' methode. Als je iets voor de eerste keer op punt moet zetten dan tracht je telkens het resultaat bij te schaven (als je een zekere beroepsfierheid hebt natuurlijk). Liever dan iemand die na 10 keer het beste resultaat bekomt omdat hij niet opgeeft, dan iemand die na 2 beurten, 'foert' zegt en de wagen zo afgeeft.

Just my 02 cents.
                  Houd dus simpelweg in dat hij alle wagens 10 keer moet tunen wilt hij een goede tuning maken. Nu snap ik ook waarom een tuning 3 uur kan duren en je zoveel geld betaald. :-)
                  Als je toch al zoveeeeel wagens getuned hebt zoals bruno dan mag ik toch met wijsheid zeggen dat het vreemd is dat er 10 pogingen voor nodig zijn!

Maar ik ga hier verder stoppen met posten in dit topic. Er zijn veel meer rubrieken en topics waar men echt wat aan heeft.
                  Last edited by ; 12/12/2012, 18:47.

Comment

Houd dus simpelweg in dat hij alle wagens 10 keer moet tunen wilt hij een goede tuning maken. Nu snap ik ook waarom een tuning 3 uur kan duren en je zoveel geld betaald. :-)
                    Als je toch al zoveeeeel wagens getuned hebt zoals bruno dan mag ik toch met wijsheid zeggen dat het vreemd is dat er 10 pogingen voor nodig zijn!

Maar ik ga hier verder stoppen met posten in dit topic. Er zijn veel meer rubrieken en topics waar men echt wat aan heeft.

Dat is een verkeerde conclusie. Je kan niet ALLE modellen van ALLE wagens perfect kennen van buiten... Het zal dan ook vermoedelijk wel gaan over een niet alledaags 'probleem' en op een setup die niet dagelijks de revue passeert. Nogmaals chapeau dat hij er de tijd insteekt om een 'probleem' wagen toch 100% correct af te stellen.

Er zullen wel merken en modellen zijn die voor hem geen enkele maar dan ook geen enkel geheim meer hebben. Is gewoon kwestie van ervaring in een bepaald model.

Comment

het zijn geen 10 pogingen, het zijn 10 verbeteringen (ja ik ben een perfectionnist, sorry ) , het eerste resultaat was al uitstekend, het laatste ( heb ze niet geteld dus weet niet precies hoeveel het er waren ) was perfect volgens de zeer specifieke wensen van de eigenaar van het voertuig

Comment

• Vind het eerlijk gezegd ook "strange" een opmerking te geven dat er meerdere pogingen worden gedaan.
                        Het is waar dat als je een specifiek voertuig meermaals doet dat je sneller aan het eindresultaat komt, maar meermaals "verbeteren" is wel de meest normale zaak dat er bestaat hoor.
                        Het is geen pannekoekendeeg dat gemaakt wordt he. Elke voertuig (zelfs hetzelfde type alsook dezelfde motor) "reageert" anders. Vandaar dat er meerdere pogingen nodig zijn om de perfectie te bekomen.

Comment

het zijn geen 10 pogingen, het zijn 10 verbeteringen (ja ik ben een perfectionnist, sorry ) , het eerste resultaat was al uitstekend, het laatste ( heb ze niet geteld dus weet niet precies hoeveel het er waren ) was perfect volgens de zeer specifieke wensen van de eigenaar van het voertuig
                          +1

Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                          Vind het eerlijk gezegd ook "strange" een opmerking te geven dat er meerdere pogingen worden gedaan.
                          Het is waar dat als je een specifiek voertuig meermaals doet dat je sneller aan het eindresultaat komt, maar meermaals "verbeteren" is wel de meest normale zaak dat er bestaat hoor.
                          Het is geen pannekoekendeeg dat gemaakt wordt he. Elke voertuig (zelfs hetzelfde type alsook dezelfde motor) "reageert" anders. Vandaar dat er meerdere pogingen nodig zijn om de perfectie te bekomen.
                          +1

Ok ik heb over bepaalde zaken ook een andere mening dan sommigen hier, maar mensen die alles zo letterlijk oppakken en niet voorbij hun oogkleppen WILLEN zien, zijn enorm vermoeiend om in dialoog mee te gaan.

Comment

+1

+1

Ok ik heb over bepaalde zaken ook een andere mening dan sommigen hier, maar mensen die alles zo letterlijk oppakken en niet voorbij hun oogkleppen WILLEN zien, zijn enorm vermoeiend om in dialoog mee te gaan.
                            +10 voor uw laatste post! Sommige hebben inderdaad oogkleppen op!

Comment

• Ik wil geen spelbreker zijn maar ge moogt uw erectie terug in uw broek steken daar ik het tegen u had...

Comment

+10 voor uw laatste post! Sommige hebben inderdaad oogkleppen op!
                                birdy, ge hebt in uw laatste posts geen punt, kom terug als ge er een gevonden hebt aub.

Comment

Ik wil geen spelbreker zijn maar ge moogt uw erectie terug in uw broek steken daar ik het tegen u had...
                                  Hmmmm een erectie krijgen weet je wel wat dat is een erectie?
                                  Duidelijk wie hier oogkleppen op heeft dus :-)

Comment

Hmmmm een erectie krijgen weet je wel wat dat is een erectie?
                                    Duidelijk wie hier oogkleppen op heeft dus :-)
                                    komaan man, meent ge dat nu echt? als ge van 89 zijt, zijt ge nu 23 en is het tijd om ne grote jongen te worden.
                                    vermoeiend is een understatement wat mij betreft:-)

back on topic aub.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door onefivenine Bekijk Berichten
                                      birdy, ge hebt in uw laatste posts geen punt, kom terug als ge er een gevonden hebt aub.
                                      Ik ga eens in andere topics lezen dit topic slaat namelijk werkelijk op puin.
                                      Wellicht komen we elkaar tegen in een topic dat wel wat teweeg brengt.

Comment

• Zal ff specifiëren: Bruno heeft toen in totaal het programma vijf keer verbeterd en na de vijfde keer was ik content want ik moest 220pk hebben bij 4000tr/m. (Wel minstens tien runs gedaan)
                                        De eerste programmaties kwamen niet verder dan ongeveer een 215pk bij 3650tr/m omdat er niet meer inzat rekening houdend met de veiligheidsmarges.

Uiteindelijk heb ik Bruno kunnen overtuigen dat ik zeer zuinig ben op mijn wagens en heb toen ook afstand gedaan van enige vervolging, moest er iets stuk gaan.
                                        Vervolgens (De 5de keer) is hij een beetje over de veiligheidsgrens gegaan (Nog altijd veilig in handen van "niet idioten") en alsnog gerealiseerd wat ik wou.

Vond ik wel top van hem.

Comment

• tuningkid is back in town

+ YouTube Video
                                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                          www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                          X