Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door birdy89 Bekijk Berichten
    Ik ga eens in andere topics lezen dit topic slaat namelijk werkelijk op puin.
    Wellicht komen we elkaar tegen in een topic dat wel wat teweeg brengt.
    Vergeet uw fleske Biactol ni eh! Da helpt echt!
    (denk ni da Biactol nog bestaat maar kom, google brengt wel raad)

Comment

• Denk dat birdy89 een beetje voor zijn beurt heeft gereageerd maar da kan eventueel gebeuren als je niet alle feiten weet.

Comment

• vraagje voor de tuners hier. Ik overweeg om mijn DPF te laten leegkloppen. Dit is op een E87 van 2008.
        Ga ik hier nog mee door de keuring geraken?
        Klopt het dat dit beter is voor de motor als de DPF leeg is?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door allalin Bekijk Berichten
          vraagje voor de tuners hier. Ik overweeg om mijn DPF te laten leegkloppen. Dit is op een E87 van 2008.
          wagens ingeschreven voor 1 sept 2009 , dpf niet verplicht , dus in principe geen probleem voor de keuring . Verbruik daalt ca 0.5l/100km zonder dpf

Comment

• Bedankt

Verstuurd van mijn HTC One X+ met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door allalin Bekijk Berichten
              vraagje voor de tuners hier. Ik overweeg om mijn DPF te laten leegkloppen. Dit is op een E87 van 2008.
              Is dit een dure ingreep? 0.5l/100km is niet niks.

Comment

• Afhankelijk van voertuig tot voertuig, maar gaat tussen de 300 en 500€ zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                  wagens ingeschreven voor 1 sept 2009 , dpf niet verplicht , dus in principe geen probleem voor de keuring . Verbruik daalt ca 0.5l/100km zonder dpf
                  ik was onlangs op de keuring en heb het hen gevraagd.
                  Zij zeiden dat dit voor 1 sept 2008 was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                    Is mij ook altijd gezegd, wou dit voor mijn Ibiza ook doen maar kon niet omwille van de inschrijvingsdatum (07/01/200

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                      Afhankelijk van voertuig tot voertuig, maar gaat tussen de 300 en 500€ zijn.
                      Scheelt het ook iets qua vermogen?

Comment

• uit volgend artikel blijkt het 1 september 2009 te zijn.

Steeds meer mensen die een nieuwe dieselwagen met ingebouwde roetfilter kopen, krijgen motorpech omdat ze geen 'dieselprofiel' hebben, merkt de VAB.

Als ik dat artikel lees denk ik dat ik het best zelfs doe want ik rij voornamelijk korte ritten (woon-werk is 30km enkel)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                          het is wel degelijk 2009 , maar zelfs na die datum is er niet meteen een probleem aangezien ze dit toch niet zien ;-)

Comment

• zou nogal sneu zijn als we er een jaar zouden naastzitten e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Motormark Bekijk Berichten
                              Scheelt het ook iets qua vermogen?
                              ja , maar ook daar afhankelijk van wagen tot wagen en uiteraard van de programmatie, want zonder dpf heb je merkelijk lagere thermische belasting en dan kan je weer iets verder gaan met de tuning ;-)

Comment

• tot op heden als de auto door roetmeting is - alles klaar op keuring, dpf of niet
                                wat zijn de boetes als je de dpf zou verwijderen bij een auto na 9/2009
                                gewoon afgekeurd ? of nog wat extra ?

ik hoor via een vw dealer dat auto's 'binnekort' aan de obd-poort worden gehangen bij de keuring, om chippen en evt een verwijderde dpf op te sporen...is er wat van aan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  tot op heden als de auto door roetmeting is - alles klaar op keuring, dpf of niet
                                  wat zijn de boetes als je de dpf zou verwijderen bij een auto na 9/2009
                                  gewoon afgekeurd ? of nog wat extra ?

ik hoor via een vw dealer dat auto's 'binnekort' aan de obd-poort worden gehangen bij de keuring, om chippen en evt een verwijderde dpf op te sporen...is er wat van aan
                                  Eerst eens horen als zij zich toegang mogen verschaffen in het motormanagement van uw voertuig via de obd poort

Comment

• de plaatsing van de obd moet bij alle modellen op zelfde plek liggen, is dat ondertussen al zo ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

dat zeggen ze als sinds 2003 , zal dus niet voor morgen zijn dat dit erdoor komt

Comment

• Bij een tweedehandskeuring heb ik al meegemaakt dat ze een aparaatje aan de OBD poort hingen. Toen ik vroeg waarom zei die kerel dat het was 'om de auto uit te lezen maar de helft van de keren werkt het niet...'

Wanneer je bvb in Wallonië naar de keuring gaat hebben ze daar nauwelijks apparatuur. Ik heb al meegemaakt dat ze de dieseltest vergaten. Laat maar zo zeiden ze toen ik het opmerkte.

Comment

• Allen naar wallonie voor de keuring lol

Verstuurd van mijn HTC One X+ met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X