Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mooie wagen he.
Persoonlijk duur voor wat je krijgt. Standaard vermogen zou op z'n minst af fabriek juist mogen zijn.
Idd, de winst is amper 17 pk tov het fabrieksafvermogen, op papier. Winst aan koppel tov (papieren) fabriekswaarde is niet duidelijk.
Wordt elke motor bij Ferrari niet door vaste mechaniciens gebouwd en zien ze dan niet dat bij het testen de nominale waarde bijlange niet gehaald wordt? En ik heb de indruk dat dat nogal vaak voorkomt bij Ferrari's.
het komt ook vaak voor dat de atmo audi's zoals de r8, rs5,... hun opgegeven waarden niet halen.
de geblazen fsi halen dan dikwijls meer dan standaardwaarden
het komt ook vaak voor dat de atmo audi's zoals de r8, rs5,... hun opgegeven waarden niet halen. de geblazen fsi halen dan dikwijls meer dan standaardwaarden
het komt ook vaak voor dat de atmo audi's zoals de r8, rs5,... hun opgegeven waarden niet halen.
de geblazen fsi halen dan dikwijls meer dan standaardwaarden
Yep, geldt o.a. ook voor de ongeblazen M reeksen van BMW.
Eens zitten rondzien op de sites van BR, Apec en Heinz voor mijn break. C220 143pk. Ze geven allemaal ongeveer dezelfde waardes aan => +-175pk en 360 a 370nm. Wat zou ik daar mogen van verwachten qua prestaties met automatische versnellingsbak?
Heeft ondertussen ook wel al 175.000km, dus tegen dat ik het eventueel zou doen zitten we al aan 185.000, is het wel nog verantwoord? Wagen is wel altijd perfect onderhouden geweest.
Eens zitten rondzien op de sites van BR, Apec en Heinz voor mijn break. C220 143pk. Ze geven allemaal ongeveer dezelfde waardes aan => +-175pk en 360 a 370nm. Wat zou ik daar mogen van verwachten qua prestaties met automatische versnellingsbak?
Heeft ondertussen ook wel al 175.000km, dus tegen dat ik het eventueel zou doen zitten we al aan 185.000, is het wel nog verantwoord? Wagen is wel altijd perfect onderhouden geweest.
Bij een manuele voel je het verschil goed maar bij de automaat minder. Ik zou het niet doen gezien de km stand.
Persoonlijk zou ik het ook niet doen.
Alles hangt natuurlijk af van de staat waarin hij zich bevindt.
We hebben er onlangs eentje gedaan met +200,000km aangezien deze perfect in orde was. Anderzijds zijn er met 100,000km die we weigeren...
origineel +/- 0,8 bar.
Motor zelf kan makkelijk +1,5 bar aan, maar dan wel met de juiste turbo natuurlijk. En rekening houden met de limieten benzinepomp.
Persoonlijk zou ik het ook niet doen.
Alles hangt natuurlijk af van de staat waarin hij zich bevindt.
We hebben er onlangs eentje gedaan met +200,000km aangezien deze perfect in orde was. Anderzijds zijn er met 100,000km die we weigeren...
Op basis waarvan weiger je die dan? Heb je geen vertrouwen meer in de kwaliteit van specifieke onderdelen?
Aan de uitdraai kan je zien dat er iets met de turbo is, of met de koppeling of N75 ventiel en dergelijke.
Ook aan onze diagnose cijfers (logs tijdens het rijden) kan je bevoorbeeld zien of de turbo nog alles deftig afregelt.
Dit zijn nu slechts een paar voorbeelden. Maar als we zien dat er iets niet pluis is zullen wij met de klant zien wat we eraan doen. Maar de tuning wordt dan niet uitgevoerd.
Een eerlijk gezegd hebben we dit al meermaals moeten doen.
Waarom? Omdat we achteraf niet de nodige discuties willen en zeker geen slechte reclame op het net.
Wie zijn fout is het als er achteraf iets mis gaat?
Komt dit dan niet gevaarlijk dicht in de buurt van de 1,5 grens
voor de standaard turbo...
Vanaf 1,3bar pakt de flow af. Zie het nut er niet van in om naar 1,5 te gaan.
Ook is er een verschil tussen piekgrens en gewone grens.
Maar persoonlijk is 1,2 (max) niet dicht bij de 1,5 grens zoals jij hier vraagt.
Vanwaar deze vragen?
Indien je hier allemaal theoretsich dieper op in wil gaan nodig ik je graag uit om met onze programmeur hierover te komen praten.
Comment