Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Eens vergeleken tegen de porsche?

    Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
      Mooie wagen he.
      Persoonlijk duur voor wat je krijgt. Standaard vermogen zou op z'n minst af fabriek juist mogen zijn.
      Idd, de winst is amper 17 pk tov het fabrieksafvermogen, op papier. Winst aan koppel tov (papieren) fabriekswaarde is niet duidelijk.
      Wordt elke motor bij Ferrari niet door vaste mechaniciens gebouwd en zien ze dan niet dat bij het testen de nominale waarde bijlange niet gehaald wordt? En ik heb de indruk dat dat nogal vaak voorkomt bij Ferrari's.

      Comment


      • het komt ook vaak voor dat de atmo audi's zoals de r8, rs5,... hun opgegeven waarden niet halen.
        de geblazen fsi halen dan dikwijls meer dan standaardwaarden

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
          het komt ook vaak voor dat de atmo audi's zoals de r8, rs5,... hun opgegeven waarden niet halen.
          de geblazen fsi halen dan dikwijls meer dan standaardwaarden

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
            het komt ook vaak voor dat de atmo audi's zoals de r8, rs5,... hun opgegeven waarden niet halen.
            de geblazen fsi halen dan dikwijls meer dan standaardwaarden
            Yep, geldt o.a. ook voor de ongeblazen M reeksen van BMW.

            Comment


            • Spijtig voor de puristen (die pure atmo's willen), die 'kunnen' dan niet anders dan naar de tuning te gaan direct na aankoop

              Comment


              • Hoe zit het nu eigenlijk met het tunen van multitronics? Is dit nu volledig uit zijn kinderschoenen?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door hmn_pwr Bekijk Berichten
                  Spijtig voor de puristen (die pure atmo's willen), die 'kunnen' dan niet anders dan naar de tuning te gaan direct na aankoop
                  Allez jong dat meen je toch niet, dit soort commentaren, mmhh.....
                  Last edited by ; 23/01/2013, 23:34.

                  Comment


                  • Eens zitten rondzien op de sites van BR, Apec en Heinz voor mijn break. C220 143pk. Ze geven allemaal ongeveer dezelfde waardes aan => +-175pk en 360 a 370nm. Wat zou ik daar mogen van verwachten qua prestaties met automatische versnellingsbak?
                    Heeft ondertussen ook wel al 175.000km, dus tegen dat ik het eventueel zou doen zitten we al aan 185.000, is het wel nog verantwoord? Wagen is wel altijd perfect onderhouden geweest.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                      Eens zitten rondzien op de sites van BR, Apec en Heinz voor mijn break. C220 143pk. Ze geven allemaal ongeveer dezelfde waardes aan => +-175pk en 360 a 370nm. Wat zou ik daar mogen van verwachten qua prestaties met automatische versnellingsbak?
                      Heeft ondertussen ook wel al 175.000km, dus tegen dat ik het eventueel zou doen zitten we al aan 185.000, is het wel nog verantwoord? Wagen is wel altijd perfect onderhouden geweest.
                      Bij een manuele voel je het verschil goed maar bij de automaat minder. Ik zou het niet doen gezien de km stand.

                      Comment


                      • Persoonlijk zou ik het ook niet doen.
                        Alles hangt natuurlijk af van de staat waarin hij zich bevindt.
                        We hebben er onlangs eentje gedaan met +200,000km aangezien deze perfect in orde was. Anderzijds zijn er met 100,000km die we weigeren...

                        Comment


                        • Vraag mij eigenlijk af hoeveel Turbodruk
                          een Golf VI Gti origineel / na tuning geeft ?
                          Wat is het max die de motor / turbo aankan ?
                          ////1 - 2 - 4 - 5 - 3

                          Comment


                          • origineel +/- 0,8 bar.
                            Motor zelf kan makkelijk +1,5 bar aan, maar dan wel met de juiste turbo natuurlijk. En rekening houden met de limieten benzinepomp.
                            Last edited by Geert DVX; 25/01/2013, 19:19.

                            Comment


                            • Op hoeveel komt de Turbodruk dan bij een stage 1 tuning...
                              ////1 - 2 - 4 - 5 - 3

                              Comment


                              • 1,15 tot 1,2 bar ;-)

                                Comment


                                • Komt dit dan niet gevaarlijk dicht in de buurt van de 1,5 grens
                                  voor de standaard turbo...
                                  ////1 - 2 - 4 - 5 - 3

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                    Persoonlijk zou ik het ook niet doen.
                                    Alles hangt natuurlijk af van de staat waarin hij zich bevindt.
                                    We hebben er onlangs eentje gedaan met +200,000km aangezien deze perfect in orde was. Anderzijds zijn er met 100,000km die we weigeren...
                                    Op basis waarvan weiger je die dan? Heb je geen vertrouwen meer in de kwaliteit van specifieke onderdelen?

                                    Comment


                                    • Aan de uitdraai kan je zien dat er iets met de turbo is, of met de koppeling of N75 ventiel en dergelijke.
                                      Ook aan onze diagnose cijfers (logs tijdens het rijden) kan je bevoorbeeld zien of de turbo nog alles deftig afregelt.

                                      Dit zijn nu slechts een paar voorbeelden. Maar als we zien dat er iets niet pluis is zullen wij met de klant zien wat we eraan doen. Maar de tuning wordt dan niet uitgevoerd.
                                      Een eerlijk gezegd hebben we dit al meermaals moeten doen.

                                      Waarom? Omdat we achteraf niet de nodige discuties willen en zeker geen slechte reclame op het net.
                                      Wie zijn fout is het als er achteraf iets mis gaat?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Doohie Bekijk Berichten
                                        Komt dit dan niet gevaarlijk dicht in de buurt van de 1,5 grens
                                        voor de standaard turbo...
                                        Vanaf 1,3bar pakt de flow af. Zie het nut er niet van in om naar 1,5 te gaan.
                                        Ook is er een verschil tussen piekgrens en gewone grens.
                                        Maar persoonlijk is 1,2 (max) niet dicht bij de 1,5 grens zoals jij hier vraagt.

                                        Vanwaar deze vragen?
                                        Indien je hier allemaal theoretsich dieper op in wil gaan nodig ik je graag uit om met onze programmeur hierover te komen praten.

                                        Comment


                                        • De k03 van een gti kan nog wat aan hoor, weinig uitval hiervan.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X