Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2011
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenAls gepensioneerde (maar lees gepassioneerde) ben je technisch toch zeer goed op de hoogte van al deze nieuwe technologiën. ;-)
Zo moet het! :-)
Nu ja, op de hoogte van de nieuwe technologiën is toch wat hoog gegrepen voor mij maar gezond verstand met de nodige ervaringen over de jaren heen kan wel een pluspunt zijn om deze materie enigzins te begrijpen.
Heb toen trouwens die K04 zelf gemonteerd....en ik heb het geweten, wat een hoop werk was me dat zeg..pfff...maar heb er daarna veel plezier aan beleefd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenHoe bedoel je? Het herzetten na een remap van uw ori software?
Het optrekken van een fabrieksmatige gedowntunede versie naar fabrieksmatige standaard versie. Geen chiptuning boven wat standaard verkrijgbaar is.
bv E 220cdi 2006
ori motor = bv 150pk, maar ook verkocht in fiscaal getunede 136pk versie.
Het gaat dus om de 136pk te herschirjven naar standaard 150pk.
beide versies staan op bijna alle tuners' websites. en zijn dus zogezegd "gekend".
Er wordt steeds gesproken over "we vertrekken vanuit standaard software". Dat wil dus zeggen dat in theorie de 136pk versie en de 150pk volledig gekend is en perfect overgezet kan worden
Exact hetzelfde als 2.0 tdi bv in 140pk en 136pk versie. Alleen is het zo dat bij deze motor standaard (Duits) en fiscaal (belgisch) echt wel hetzelfde zijn en iedereen ze in één zucht dezelfde motor noemen. EN daarenboven is het verschil nul in winst. Bij 136pk en 150pk is dit lichtjes anders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichtenooo neeje
Het optrekken van een fabrieksmatige gedowntunede versie naar fabrieksmatige standaard versie. Geen chiptuning boven wat standaard verkrijgbaar is.
bv E 220cdi 2006
ori motor = bv 150pk, maar ook verkocht in fiscaal getunede 136pk versie.
Het gaat dus om de 136pk te herschirjven naar standaard 150pk.
beide versies staan op bijna alle tuners' websites. en zijn dus zogezegd "gekend".
Er wordt steeds gesproken over "we vertrekken vanuit standaard software". Dat wil dus zeggen dat in theorie de 136pk versie en de 150pk volledig gekend is en perfect overgezet kan worden
Exact hetzelfde als 2.0 tdi bv in 140pk en 136pk versie. Alleen is het zo dat bij deze motor standaard (Duits) en fiscaal (belgisch) echt wel hetzelfde zijn en iedereen ze in één zucht dezelfde motor noemen. EN daarenboven is het verschil nul in winst. Bij 136pk en 150pk is dit lichtjes anders.
Maar zo eenvoudig is het niet.
De programmas bezitten meerdere coderingen eigen aan de wagen zelf.
Het is dus niet mogelijk om de wagen eerst over te zetten naar de 150pk software en van daaruit verder te werken.
De persoon die dit kan mag bij ons een demo komen geven.
Wat wel mogelijk is, is stukjes van de 150pk versie overnemen en toepassen in de 136pk versie.
Dit is ook de reden waarom alle originele programmas van onze klanten specifiek op naam en chassis worden bijgehouden.
Ik weet naar welke tekst je wil verwijzen, maar deze discutie kan je op dit forum beter niet beginnen ;-)
Ik ga je een ander voorbeeld geven.
Indien betreffende tuner een ECU "verneukt" en hij bezit originele software. Waarom worden deze wagens dan naar mercedes getransporteerd?
Wijzelf hebben dit ook eens voorgehad met een VW. Wij hebben toen een nieuwe ECU gekocht en de wagen moest bij VW met de SAT gelinkt worden aan de ECU. Zelfs met originele software en hetzelfde vermogen.
Alles moet herkend worden van coderingen tot injectoren toe.
Een ander voorbeeld.
Volvo XC70 2004 D5 163PK. Deze heeft 1000den verschillende originele software voor dezelfde motor. Zelfs met dezefde stuurdoosnummer.
Eeprom moet losgesoldeerd worden en uitgelezen. Vanuit dit origineel programma kan je verder werken. Indien je voor het uitlezen een beentje afbreekt heb je een groot probleem.
Oplossing: origineel programma van DE volvo XC70 met betreffende chassisnummer bemachtigen en verderwerken op dit programma.Last edited by Geert DVX; 28/01/2013, 18:10.
Comment
-
Dus bv een 136pk remappen naar een 150pk - "achtige" versie vanuit de 136pk software is doodgewoon de enige manier?
Ik bedoel: vermogen en koppel exact recreëren?
Wat vast staat is dat de motor de druk, vermogen en koppel aankan, gezien de 150pk bestaat en zelfs 170+ gechipten.
Maar de terughoudenheid om dit te doen is begrijpelijk, niet, gezien je net zegt dat de ori software zo specifiek is?
De 150pk voelt/lijkt in elk geval wel lineairder, maar ik ken de exacte curves niet.
Met de uitleg die je geeft lijkt het mij zelfs bijna onmogelijk dat Mercedes Benz zelf het zou kunnen? Of met andere woorden: dat ze dezelfde techniek zouden toepassen en gewoon de sterktemarges van de motor weerhouden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichtenalle vooruit dan hebben we de escort RS turbo gemeen.
ik heb nooit beweerd je te kennen. Maar er komen hioer genoeg wannabee it pro die het beter weten dan de gerenommeerde tuners hier. Er daar krijgt ik het schijt van.
die indruk kreeg ik van jou. Gelukkig een paar post later blijkt dit niet zo te zijn.
Als ik je dus gekwetst hebt bij deze mijn excuses.////1 - 2 - 4 - 5 - 3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk BerichtenDus bv een 136pk remappen naar een 150pk - "achtige" versie vanuit de 136pk software is doodgewoon de enige manier?
Ik bedoel: vermogen en koppel exact recreëren?
Wat vast staat is dat de motor de druk, vermogen en koppel aankan, gezien de 150pk bestaat en zelfs 170+ gechipten.
Maar de terughoudenheid om dit te doen is begrijpelijk, niet, gezien je net zegt dat de ori software zo specifiek is?
De 150pk voelt/lijkt in elk geval wel lineairder, maar ik ken de exacte curves niet.
Met de uitleg die je geeft lijkt het mij zelfs bijna onmogelijk dat Mercedes Benz zelf het zou kunnen? Of met andere woorden: dat ze dezelfde techniek zouden toepassen en gewoon de sterktemarges van de motor weerhouden.
Exact 150pk is moeilijk te evenaren, maar we kunnen wel in de buurt komen.
En uw ori prog wordt in eerste instantie opgeslagen. Dus deze terughoudenheid hoop ik bij deze weggewerkt te hebben ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenWel, als je bij een tuner gaat die alles op maat maakt kan je perfect vragen deze te tunen van 136 naar 150pk ipv 170pk.
Exact 150pk is moeilijk te evenaren, maar we kunnen wel in de buurt komen.
En uw ori prog wordt in eerste instantie opgeslagen. Dus deze terughoudenheid hoop ik bij deze weggewerkt te hebben ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lexieke Bekijk BerichtenHoe lang moet je wachten om te tunen? Ik ben bij Heinz geweest en daar zeiden ze me vanaf de 2 à 3000km, klopt dat?
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenEn waarom na de keuring als ik vragen mag?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jayv Bekijk BerichtenMisschien omdat ze tegenwoordig de OBD uitlezen en mogelijks het programma vergelijken met de vorige keer!?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jayv Bekijk BerichtenMisschien omdat ze tegenwoordig de OBD uitlezen en mogelijks het programma vergelijken met de vorige keer!?
En de nodige tools voor vergelijking hebben ze zeker niet.
Zoek de verschillen maar manueel eens op... ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lexieke Bekijk BerichtenHoe lang moet je wachten om te tunen? Ik ben bij Heinz geweest en daar zeiden ze me vanaf de 2 à 3000km, klopt dat?
Wij raden altijd een 2000km aan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenProgramma zelf wordt op de keuring niet uitgelezen.
En de nodige tools voor vergelijking hebben ze zeker niet.
Zoek de verschillen maar manueel eens op... ;-)
En zelfs daar doen ze niks mee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door onefivenine Bekijk Berichtenben net naar keuring geweest en van uitlezen geen sprake.
Comment
Comment