Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Uit de C4 zal volgens mij zeker niet meer te halen zijn zonder problemen te krijgen.

Vooral qua koppel is er een beperking bij die gerobotiseerde versnellingsbakken.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• De waardes die je ziet staan zijn indicatief. Berekend om zonder problemen te kunnen blijven rijden. Maar bij het herschrijven zelf weet je pas hoe de betreffende wagen reageert. Wij zullen de wagen nooit pushen waardoor de waardes soms lager liggen. Andere wagens werken dan weer heel goed mee. Soms zo goed dat het er pak boven ligt. Het is dan aan ons om terug te schroeven en rekening te houden met de limieten. Ik raad u aan om niet voor de hoogste waardes te kiezen. Hoe de krachten opkomen en hoe lang ze aanhouden is minstens even belangrijk. Vandaag nog een klant die zijn grafiek betwijfelde omdat een kennis zijn wagen beter reed met lager vermogen. Even nagemeten en lag vrijwel binnen aanvaardbare tolerantie. Maar zijn max vermogen hield belange niet zo lang aan als deze met minder vermogen. Misterie opgelost.
      Hou er ook rekening mee dat metingen tussen verschillende merken van bank kunnen verschillen.
      Last edited by Geert DVX; 22/02/2013, 00:18.

Comment

• Bruno, kan je bij jullie ook terecht om de wagen gewoon eens te testen op de rollen, zou graag eens zien hoeveel de Sub momenteel heeft van pk's en of alles deftig is afgesteld, is niet ingeschreven, dus op de weg testen is geen optie.

Comment

• @ScoobySteve, is zeker en vast mogelijk. gewoon even contact met ons opnemen.

Comment

• Ik vraag me af : hoe geloofwaardig is chiptuning? Wat is het wettelijk karakter ervan? Hoe en wat met fabrieksgarantie en vooral wat doet dat op termijn met de motor van de wagen?

Als ik naar waarden zie :
            279kW - 379PS - 580Nm zou worden : 356kW (+28%) - 484PS (+28%) - 737Nm (+27%)
            Een gewone plug-in module die 549 euro incl. BTW zou kosten?
            Is dit te mooi om waar te zijn of is de technologie nu al zo ver gevorderd?

Comment

• Ik zou niet spreken over een plug in module, want dan is het een no go!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                Ik zou niet spreken over een plug in module, want dan is het een no go!
                Kan je hierover een woordje meer uitleg geven? Wat is er zo slecht aan bv een module, als die universeel is kan ik dat best geloven, maar een die bv afgestemd is op de motor. Zoals heico (hier ben ik weer) dat doet voor elke motor van volvo.

Het voordeel dat ik al zie als leek, is dat je niet elke keer na een software update de auto terug moet laten chiptunen...

Comment

• Dit is zeker een voordeel.
                  Maar een box perfect afstellen op de motor zelf gaat niet volledig. Althans niet zoals software op maat.
                  Ik begrijp uit je vraag dat je spreekt over een box gemaakt voor een specifieke motor. Maar elke motor is anders en reageert anders.
                  Soms kan dit perfect genereren wat voorgeschreven is. Maar soms te weinig en soms te veel.
                  Hier knelt het schoentje aangezien je kosten kan oplopen indien er teveel gegenereerd wordt.
                  Moesten wij ons programma (volledig custom en op maat aangemaakt) flashen op elke wagen met dezelfde motor krijg je steeds andere resultaten die ook buiten tolerantie (kunnen) vallen.
                  En dit is nu net het voordeel van software op maat.

Maar zoals je aanhaalt heeft de powerbox een ander voordeel.
                  Maar als tuner bieden wij de garantie dat we de wagen herdoen na een software update, volledig kostenloos.
                  Hem terug origineel plaatsen gebeurt ook kostenloos. Zo kan je bevoorbeeld met een gerust hart naar een terugroepactie gaan. Nadien plaatsen we alles terug, wederom kostenloos.

Het is aan de eindgebruiker te beslissen wat ze toepassen, maar ik ben er persoonlijk geen voorstander van. Ook al kunnen we hier ook ons brood mee verdienen.

Comment

• Bedankt voor de uitleg, weer wat wijzer geworden

Comment

• Zou de 535d (313pk) ondertussen al te shippen zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wabe Bekijk Berichten
                        Zou de 535d (313pk) ondertussen al te shippen zijn?

Heb al aan een kameraad voorgesteld dat ie een weekje mag ruilen met mijne 520d. Dan lijkt de zijne achteraf gechipt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wabe Bekijk Berichten
                          Zou de 535d (313pk) ondertussen al te shippen zijn?
                          F-series enkel met box op dit ogenblik.
                          Wel al veel positieve zaken over gehoord, maar doen dit liever niet.

Comment

• Ppe heeft nu een 4 kanaals digitale module waar echt mooie resultaten mee gehaald worden.
                            Deze bestaat ook voor een 535d Wabe, in volgend topic staan de resultaten op een 640d:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door luigi Bekijk Berichten
                              Ppe heeft nu een 4 kanaals digitale module waar echt mooie resultaten mee gehaald worden.
                              Deze bestaat ook voor een 535d Wabe, in volgend topic staan de resultaten op een 640d:
                              www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=39396.30
                              Kan niet slecht zijn. Me like

Comment

• Ziet er goed uit die nieuwe gen boxen, ppe is ook een zeer degelijke tuner.

Comment

• stel nou dat - blablabla - toekomstige auto's niet meer te chippen vallen tenzij met box

krijgen we hier dan ook een 180° bocht van de chippers dat sommige boxen beter zijn als andere

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    stel nou dat - blablabla - toekomstige auto's niet meer te chippen vallen tenzij met box

krijgen we hier dan ook een 180° bocht van de chippers dat sommige boxen beter zijn als andere
                                    +1
                                    vind het ook vreemd eerst zijn boxen prul.
                                    nu zouden ze toch boxen hebben die goed zijn. omdat ze niet via de ecu kunnen chiptunen

en bij een ongeval is zo een box wel heel snel gevonden

Comment

• Stel

Ik laat een heel nieuwe uitlaatlijn (spaghetti, downpipe,...) plaatsen:

- Een module of chiptunen geven mijn standaard 200pk + nog een klets van die uitlaatlijn

Ga ik dan meer pk's halen met chiptunen omdat hiermee rekening gehouden wordt met de aanpassingen?

Comment

• Stage 2 chippen (uitlaat) houdt vooral je cat of DPF delete in. En vrees dat de boxen hier nog geen rekening mee kunnen houden.
                                        Ik blijf in ieder geval geen voorstander van een box.
                                        Indien een klant dit vraagt vermeld ik het er toch steeds bij, maar de klant beslist uiteindelijk.
                                        We hebben wel enkel boxen getest op wagens van kenissen, maar ieder zijn overtuiging natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                          Stage 2 chippen (uitlaat) houdt vooral je cat of DPF delete in. En vrees dat de boxen hier nog geen rekening mee kunnen houden.
                                          Ik blijf in ieder geval geen voorstander van een box.
                                          Indien een klant dit vraagt vermeld ik het er toch steeds bij, maar de klant beslist uiteindelijk.
                                          We hebben wel enkel boxen getest op wagens van kenissen, maar ieder zijn overtuiging natuurlijk.
                                          Ten eerste ik geloof jou daar wel in ook al spreek je voor je winkel. Ten tweede vanaf wanneer is er chiptuning mogelijk op de nieuwe volvo v40? En ten derde wilde ik nog meedelen: module van heico dikke 1600 euro zonder montage kosten. Chiptuning 700-900 euro?

Comment

Working...
                                          X