Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Straf gedaan van die Ibiza
Btw, ik ben 22 en zit ook niet op FB
'K heb wel wat beter te doen dan te leze wie er een appel gaat eten enz
Haha, ja das wel waar. Ben er ook een jaartje af geweest omdat ik alleen nog maar las dat ze de strijk gedaan hadden en een koffie aan het drinken waren.
Maar FB is nu eenmaal een communicatiepoort voor bedrijven.
Het is gewoon een kwestie van gezond verstand, 5000 euro tuning op een auto van 10.000euro om naar 250pk te gaan is ( mijn persoonlijke mening ) prijs/pk een domme zet want voor 15.000 euro heb je makkelijk een +300pk auto......
Vandaar dat je ook heel weinig mensen zal vinden met dit soort extreme ombouwen, komt dan nog eens het probleem van de betrouwbaarheid bij, op het tdi forum zijn er tientallen met zelfs tot +300pk uit een 1.9 TDI en het blok is inderdaad zeer sterk, maar toch zie je in hun topic dat ze wekelijks wel een ander probleem hebben cardan koppelingen die om de zoveel duizend km vervangen moeten worden, de lagedruk brandstofpomp die het continu begeeft, de synchroon ringen van de versnellingsbak ,... kortom het zijn wagens die vaker in de garage staan dan dat je ermee aan het rijden bent.
Vraag aan eender wie die ooit zo'n ombouw heeft gehad of hij het opnieuw zou doen .....
Het is gewoon een kwestie van gezond verstand, 5000 euro tuning op een auto van 10.000euro om naar 250pk te gaan is ( mijn persoonlijke mening ) prijs/pk een domme zet want voor 15.000 euro heb je makkelijk een +300pk auto......
Vandaar dat je ook heel weinig mensen zal vinden met dit soort extreme ombouwen, komt dan nog eens het probleem van de betrouwbaarheid bij, op het tdi forum zijn er tientallen met zelfs tot +300pk uit een 1.9 TDI en het blok is inderdaad zeer sterk, maar toch zie je in hun topic dat ze wekelijks wel een ander probleem hebben cardan koppelingen die om de zoveel duizend km vervangen moeten worden, de lagedruk brandstofpomp die het continu begeeft, de synchroon ringen van de versnellingsbak ,... kortom het zijn wagens die vaker in de garage staan dan dat je ermee aan het rijden bent.
Vraag aan eender wie die ooit zo'n ombouw heeft gehad of hij het opnieuw zou doen .....
Heb ik ook ooit gedacht.
15j geleden had ik een kameraad die zo 100000en BEF in zijn Astra GSI pompte om die te "cleanen", motorisch te upgraden,... wat wij als snotapen natuurlijk geweldig vonden.
Toen mijn vader dat hoorde en vroeg of ie voor dat geld (nieuw gekocht, niet goedkoop) geen M3 had gehad, keek ie toch maar raar.
"Jamaar, ik heb iets origineel".
Yep, tot ie 'm een tijdje later wilde verkopen, serieus broek aan gescheurd.
Yep, tot ie 'm een tijdje later wilde verkopen, serieus broek aan gescheurd.
daar zeg je nog zoiets, de herverkoop waarde is veel lager van een zwaar getuunde wagen, want iedereen heeft schrik dat de motor "opgereden" is ( wat ook meestal het geval is )
Absoluut.
In zijn geval was dat wel niet zo, was er heel voorzichtig mee maar dat weten de mensen niet.
Had zelfs het volledige interieur gecleaned, met zelfs alle drukknoppen afgeschuurd en gespoten in carrosseriekleur. Was wel knap maar iemand die de auto niet kende vond de achterruitverwarming niet .
Ik denk dat het nog steeds de keuze van de eindgebruiker is hoe ver hij wil gaan en wat zijn budget is. Wij hebben het nodige gedaan om te voldoen aan zijn verwachtingen en om de betrouwbaarheid te blijven garanderen. Veralgemenen wat elders gebeurt is geen optie. Doen wij ook niet ;-)
Even alles in contrast plaatsen. Het lijkt met niet relevant om over al reeds uitgevoerd project te gaan zemelen waar elke tuner normaal eerst overleg pleegt met klant over kosten enz. Weinig mensen met dit soort projecten zeg jij. Feiten graag? Betrouwbaarheid zit in hardware basis - upgrade en natuurlijk afstelling. 300pk uit zo een wagen is niets nieuws. Ik heb er nu zelf één met 400PK plus gemeten op een motor testbank. Heb al zelf dikke 1.9 projecten achter de rug en moet zeggen dat de probelem wel meevallen. even ter uitleg: men weet misschien niet goed hoe men een auto moet afstellen en de bestuurder weet vaak niet wat voor manier de auto behandeld moet worden. Dit is in de F1 niet anders... Als dit steeds allemaal kapot zou gaan wordt dit ook niet meer aangeboden. Vaak weet men niet waar men over spreekt omdat er geen kennig genoeg is om dit soort projecten goed te bouwen... rij nu al met een 1.9TDI 275PK voor 1.5 jaar en nog steeds niets kapot... oja en hij lust de nordsleife graag dus wordt niet als een watje mee gereden. En ik ga zeker weer meer projecten maken met dit vermogen. Zijn er al heel mensen die meerdere auto´s hebben gemaakt met 275+ en nieuw gaan bouwen... ben al sinds 2004 bezig wanneer was jou eerste project?
Niet slecht bedoel hoor. Maar wie weet kunnen we allemaal nog iets leren
Zeker van iemand zoals jij, die blijkbaar al meer ervaring heeft met dit soort projecten.
Niet slecht bedoel hoor. Maar wie weet kunnen we allemaal nog iets leren
Zeker van iemand zoals jij, die blijkbaar al meer ervaring heeft met dit soort projecten.
Dat begrijp ik hoor dat het niet slecht bedoelt is. Kan er alleen slecht tegen als mensen iets gaan roepen over dingen die ze zelf niet doen of kunnen en dan onder de dekmantel van van alles en nog wat pretenderen dat dit soort projecten niet deugen... ervaring tja wie zal het zeggen.
Comment