Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik zie euro6 wagens toch niet 10jaar rondrijden. Bij het minste is dat toch afgekeurd.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Nee dat klopt, wordt gekeurd volgens euro 6, zo was het toch bij onze ML/250 Bluetec.
      Zal het in juli weten te zeggen als hij naar de keuring moet.

      Is trouwens begin van de week terug binnen gegaan voor de tweede keer om een sensor van de katalysator te vervangen.
      En daardoor begint heel dat adblue systeem te flippen. Leuk hoor ene bluetec.
      Kostprijs 470 + btw + werkuren.
      Gelukkig nog onder garantie

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
        Ik dacht dat meestal de versnelling genomen werd die het dichtste bij de 1 op 1 verhouding staat. Bij mij is de 6de (van de 8 ) perfect 1 op 1. In 4de of 5de te veel wielspin schijnt.
        dat van die 1 op 1 verhouding is nog van heel lang geleden toen tuners nog zelf de verhouding moesten uitrekenen tussen motor toerental en toerental of snelheid van de rollen van de testbank, als je dan een 1op1 verhouding neemt moet je niet veel rekenen, maar tegenwoordig hoeft dat niet en rekent de testbank die verhouding uit en zet je grafiek meteen in RPM ( motortoerental ) ipv vroeger in omttreksnelheid van de rollen ( = wielsnelheid ) . Dus er is helemaal geen voordeel om in een 1op1 verhouding te zitten ( echte 1op1 komt overigens nauwelijks voor, 5de versnelling is meestal rond de 1.08 ) , een motor moet hetzelfde vermogen leveren, ongeacht de versnelling ( je moet alleen zien dat er geen wielspin is ).

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
          dat van die 1 op 1 verhouding is nog van heel lang geleden toen tuners nog zelf de verhouding moesten uitrekenen tussen motor toerental en toerental of snelheid van de rollen van de testbank, als je dan een 1op1 verhouding neemt moet je niet veel rekenen, maar tegenwoordig hoeft dat niet en rekent de testbank die verhouding uit en zet je grafiek meteen in RPM ( motortoerental ) ipv vroeger in omttreksnelheid van de rollen ( = wielsnelheid ) . Dus er is helemaal geen voordeel om in een 1op1 verhouding te zitten ( echte 1op1 komt overigens nauwelijks voor, 5de versnelling is meestal rond de 1.08 ) , een motor moet hetzelfde vermogen leveren, ongeacht de versnelling ( je moet alleen zien dat er geen wielspin is ).
          Alee weer iets bijgeleerd. Tnx voor de uitleg.

          Comment


          • op bezoek geweest bij dvx performance, super goe ontvangen, vriendelijke gasten en goed resultaat. Aanrader!

            Resultaat zie hieronder

            dvxmeting.jpg
            Last edited by ; 15/06/2013, 14:21.

            Comment


            • Kent iemand ASD tuning in Meerhout? Aan te raden?
              Ik zou er binnen gaan met de 318d van 10/2007 (136PK) om de DPF te vervangen door een buis, en deze samen met de EGR bazaar te laten uitschakelen in de software... Goed plan?

              Chiptunen voor extra vermogen is niet het doel, enkele PK's maar vooral wat koppel bij is mooi meegenomen ;-)
              ASD doet dit voor 500 euro, lijkt me niet duur... is wel een tijdelijke actie omdat ze aan het verbouwen zijn blijkbaar.
              Iemand die écht iemand anders kan aanraden? Of goede redenen heeft om mijn ASD afspraak toch maar af te zeggen?

              Comment


              • Nooit van gehoord, persoonlijk zou ik mij bij dvx/brp/ppe houden

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door 318d Bekijk Berichten
                  Kent iemand ASD tuning in Meerhout? Aan te raden?
                  Ik zou er binnen gaan met de 318d van 10/2007 (136PK) om de DPF te vervangen door een buis, en deze samen met de EGR bazaar te laten uitschakelen in de software... Goed plan?

                  Chiptunen voor extra vermogen is niet het doel, enkele PK's maar vooral wat koppel bij is mooi meegenomen ;-)
                  ASD doet dit voor 500 euro, lijkt me niet duur... is wel een tijdelijke actie omdat ze aan het verbouwen zijn blijkbaar.
                  Iemand die écht iemand anders kan aanraden? Of goede redenen heeft om mijn ASD afspraak toch maar af te zeggen?
                  De buurman heeft de zijne daar laten doen en is tevreden .

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door 318d Bekijk Berichten
                    Kent iemand ASD tuning in Meerhout? Aan te raden?
                    Ik zou er binnen gaan met de 318d van 10/2007 (136PK) om de DPF te vervangen door een buis, en deze samen met de EGR bazaar te laten uitschakelen in de software... Goed plan?

                    Chiptunen voor extra vermogen is niet het doel, enkele PK's maar vooral wat koppel bij is mooi meegenomen ;-)
                    ASD doet dit voor 500 euro, lijkt me niet duur... is wel een tijdelijke actie omdat ze aan het verbouwen zijn blijkbaar.
                    Iemand die écht iemand anders kan aanraden? Of goede redenen heeft om mijn ASD afspraak toch maar af te zeggen?
                    ik heb met die man al eens gesproken en die leek me echt wel van wanten te weten.
                    Hij doet bij een vriend van mij ook alle tunings en telkens in orde.

                    Ik zou wel je dpf leegmaken en laten zitten voor het oog. Als er een buis zit dan heb je boel op de keuring.
                    Tenzij er op je gva geen dpf vermeld is.

                    Hou ons eens op de hoogte van hun manier van werken.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door 318d Bekijk Berichten
                      Kent iemand ASD tuning in Meerhout? Aan te raden?
                      Ik zou er binnen gaan met de 318d van 10/2007 (136PK) om de DPF te vervangen door een buis, en deze samen met de EGR bazaar te laten uitschakelen in de software... Goed plan?

                      Chiptunen voor extra vermogen is niet het doel, enkele PK's maar vooral wat koppel bij is mooi meegenomen ;-)
                      ASD doet dit voor 500 euro, lijkt me niet duur... is wel een tijdelijke actie omdat ze aan het verbouwen zijn blijkbaar.
                      Iemand die écht iemand anders kan aanraden? Of goede redenen heeft om mijn ASD afspraak toch maar af te zeggen?
                      Ik zou hem leegmaken en laten zitten. Heb je voor die 500€ enkel DPF delete in uw programma of is hij dan ook herschreven met vermogenswinst? Indien je ook herprogrammatie op maat hebt met vermogenswinst is het niet duur. Indien enkel de buis (of leegmaken) en DPF delete in uw ori programma is het een redelijke prijs...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door krzystof Bekijk Berichten
                        op bezoek geweest bij dvx performance, super goe ontvangen, vriendelijke gasten en goed resultaat. Aanrader!

                        Resultaat zie hieronder

                        [ATTACH=CONFIG]97506[/ATTACH]
                        Da's wel een serieuze winst precies. Alé, ken er nu niet veel van, meer lijkt me toch de moeite.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                          Ik zou hem leegmaken en laten zitten. Heb je voor die 500€ enkel DPF delete in uw programma of is hij dan ook herschreven met vermogenswinst? Indien je ook herprogrammatie op maat hebt met vermogenswinst is het niet duur. Indien enkel de buis (of leegmaken) en DPF delete in uw ori programma is het een redelijke prijs...
                          Geert,
                          Wat rekenen jullie normaal? (mag via PM). Het enige probleem is dat jullie stevig uit de richting zitten voor mij :-s Prijs is all-in dus herprogrammatie voor de DPF en ook EGR zou langs die weg uitegschakeld worden (blijft wel fysiek zitten, gaat enkel niet meer openen) Ik ga wel vragen om de boel te "optimaliseren" zonder speciefiek voor XXX PK/NM te gaan, gewoon en optimale sturing.

                          Wat zouden jullie antwoorden op deze vraag?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                            ik heb met die man al eens gesproken en die leek me echt wel van wanten te weten.
                            Hij doet bij een vriend van mij ook alle tunings en telkens in orde.

                            Ik zou wel je dpf leegmaken en laten zitten voor het oog. Als er een buis zit dan heb je boel op de keuring.
                            Tenzij er op je gva geen dpf vermeld is.

                            Hou ons eens op de hoogte van hun manier van werken.
                            Zover ik me nu heb laten informeren (oa op dit forum) is het een EURO4 en bij EURO4 is geen DPF verplicht, bij EURO5 wel. Dus in principe mogen ze mij hiervoor niet afkeuren, tenzij de roetuitstoot te hoog zou zijn, wat normaal moet meevallen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                              Da's wel een serieuze winst precies. Alé, ken er nu niet veel van, meer lijkt me toch de moeite.
                              Klopt beemer en ik kan u zeggen resultaat is goed voelbaar

                              Comment


                              • De meeste x20d's halen die waardes toch?
                                BMW X5 45e

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door 318d Bekijk Berichten
                                  Geert,
                                  Wat rekenen jullie normaal? (mag via PM). Het enige probleem is dat jullie stevig uit de richting zitten voor mij :-s Prijs is all-in dus herprogrammatie voor de DPF en ook EGR zou langs die weg uitegschakeld worden (blijft wel fysiek zitten, gaat enkel niet meer openen) Ik ga wel vragen om de boel te "optimaliseren" zonder speciefiek voor XXX PK/NM te gaan, gewoon en optimale sturing.

                                  Wat zouden jullie antwoorden op deze vraag?
                                  Check PM.
                                  Maar 500 eurootjes voor ledigen DPF en DPF Delete en EGR uitschakelen en dan nog is een herprogrammatie zal geen maatwerk zijn.
                                  Heb je beide afzonderlijke prijzen laten weten.
                                  Iedereen is vrij om te gaan waar hij wil he. ;-)

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door 318d Bekijk Berichten
                                    Zover ik me nu heb laten informeren (oa op dit forum) is het een EURO4 en bij EURO4 is geen DPF verplicht, bij EURO5 wel. Dus in principe mogen ze mij hiervoor niet afkeuren, tenzij de roetuitstoot te hoog zou zijn, wat normaal moet meevallen.
                                    in Belgie is DPF verplicht voor alle wagens ingeschreven na 1 september 2009 , euro4 of 5 doet er niet toe voor de keuring.

                                    Je kan best je DPF laten zitten maar van binnen leeg maken, dan merken ze niets op de keuring ;-)

                                    Comment


                                    • Ik zit toch een dik jaar voor die datum

                                      Ik twijfel nog... Enerzijds is die DPF ledigen idd meer incognito... Maar uiteindelijk: dat ze het maar zien: DPF niet verplicht
                                      Stel dat ze morgen de boel weer aanpassen en op één of andere manier dat gaan viseren... ik heb nog de originele DPF die er wel onder kan voor de controle. (uiteraard wel lang niet ideaal!)

                                      Verder verdenk ik een leeggemaakte DPF filter ervan (lege grote doos) dat het zich gaat gedragen als klankkast, en dat hij minstens drukverschillen in de uitlaat gaat veroorzaken. Kan zijn dat het niets uitmaakt, kan zijn dat het in bepaalde gevallen en bij bepaalde toerentallen wel golven gaat terugkaatsen en plots tegendruk gaat geven bij resonantie... Of de turbo daar gelukkig mee blijft? Nu denk ik vér, maar het kan... (in een vorig leven erg veel met geluid en speaker cabinets bezig geweest, zelfde theorie Op deze manier, maar dan berekend zorgt een demper er ook voor dat je uitlaat beschaafd klinkt)

                                      Dus puur technisch is een buis in dezelfde diameter sowieso beter vermoed ik.

                                      Ook bedenk ik mij dat een leeggehaalde DPF evengoed herkend kan worden op de keuring: het moet al een héél goeie stielman zijn als deze op de naad open geslepen wordt en weer dichtgelast, zonder dat dit zichtbaar is. Zeker de eerste periode als de naad nog vers is en niet geoxideerd.

                                      Nu ben ik echt héééééél ver aan het denken hé. Maar ik houd liever met alles rekening

                                      Comment


                                      • ze mogen dat zien he, zolang jouw wagen maar voldoet aan de normen van de keuring.

                                        Comment


                                        • Vraagje tussendoor, zijn er 'Belgische' alternatieven voor Squadra Tuning die even goed zijn? Het gaat om een 1.6 jtdm 105 (waar dus ook de fysieke inlaatrestrictie moet worden verwijderd en niet enkel een remap)
                                          2021 Taycan 4S
                                          2021 Lexus UX250h

                                          Comment

                                          Working...
                                          X