Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2011
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenStefan van Squadra komt zelf ook 2-3 keer per jaar ter plaatse bij sommige Belgische dealers.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenZelfde waardes als Squadra en Savali? Ik ben benieuwd...(pm)
ik heb je een pm teruggestuurd, maar zoals beloofd ook even in het openbaar mijn antwoord ivm metingen.
Mijn vraag was niet met de bedoeling om te beamen dat we beter zijn.
In tegendeel. Wij hebben geen ervaring met Squadra en kunnen niet vergelijken.
De beste zijn we zeker niet. Wij doen enkel ons best.
Wat de waardes betreft is het een algemene discussie over de hele wereld.
Wie haalt het meeste vermogen?
Weet dat er belangrijkere zaken zijn dan dit.
Hoe komen de vermogens (en koppel) vrij. Hoe houden deze aan, etc.?
Cijfers zijn ook maar cijfers op papier.
Hoeveel discussies bestaan er niet wie het meeste haalt, wie juist meet, zijn er verschillen tussen banken (wat niet zou mogen)...
Deze discussie wil ik niet aangaan, laat ik aan andere mensen over.
Maar wees gewoon logisch en realistisch.
Elke motor is samengesteld door onderdelen.
Deze onderdelen hebben elk hun eigen fysische limieten.
Er bestaat geen god op aarde die deze kan omzeilen.
Pure wetenschap.
Soms zijn er wel meerdere begrenzingen die door alle tuners over het hoofd wordt gezien en dan is er eentje uit de duizend die deze wel vindt.
Zoals Mineah van MRC Tuning.
Hij is de enige die 480PK uit een S5 3.0TFSi haalt met stage 2 (intake, uitlaat en poelie).
Deze uitzonderingen resulteren in verschillen van 30pk of meer.
Maar deze uitvindingen worden ook uitermate beschermd. (ECU LOCK!)
Maar verschillen van 5pk of dergelijke zonder dat er verborgen limieten zijn is kortzichtig he.
Dit gewoon even een verduidelijking hoe het in zijn werk gaat en zeker zonder minachting naar Squadra.
Dus als antwoord op de vraag of we even goed zijn als Squadra: Geen idee, maar hoop beter... We doen ons best.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenDVX is niet de beste dat is BR Performance
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenDVX is niet de beste dat is BR Performance
Je kan dus een besluit nemen zonder vergeleken te hebben..
(grapje)
Bwa, maakt niet uit wie de beste is.
Ik wil in ieder geval niet de beste zijn, alleen de beste kunnen het hardst tegen een muur lopen ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenDVX is niet de beste dat is BR Performance
Deze topic is enkel gebaat bij objectieve opmerkingen. Dit geldt trouwens voor het hele forum.
Indien je dit zomaar post, is je commentaar compleet nutteloos.
Terug naar het topic.
Ik heb enkel ervaring met DVX Performance en dit is zeer positief.
De uitleg dat je daar krijgt bij het mappen van de wagen is top!
Je weet wat er aan de wagen gebeurd.
Met BR Performance heb ik persoonlijk geen ervaring.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenIk denk dat jij de beste bent.
Je kan dus een besluit nemen zonder vergeleken te hebben..
(grapje)
Bwa, maakt niet uit wie de beste is.
Ik wil in ieder geval niet de beste zijn, alleen de beste kunnen het hardst tegen een muur lopen ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onur Bekijk BerichtenMaakt wel uit wie de beste is dat houdt het spannend toch... BR is zeker ergens het beste in en verslaat iedereen....of dat chippen is laat ik in het midden....
En van verdere "flauwekul" zoals bovenstaande quote laat ik mij niet over in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk BerichtenVoor zover ik het kan inschatten lijkt mij dat Br. en DVX aan mekaar gewaagd zijn.
En van verdere "flauwekul" zoals bovenstaande quote laat ik mij niet over in.
Comment
-
de beste, of niet wat doet dat ertoe?
Eens je op een bepaald niveau van tuning bezig bent ( meerder stages op éénzelfde motor), zal je wel ergens goed in zijn natuurlijk.
Maar voor mij persoonlijk is de beste niet enkel die die het meeste of minste pk belooft. Het is meer een som van verschillende factoren.
- hoe komt die mens voor mij over, ligt hij me of niet? ( 100%persoonlijk)
- internet referenties?
- stel enkele vragen , en bekijk rustig de antwoorden
- hoe is de sfeer in dat bedrijf na bezoek? voel ja na 2 min
- als er problemen zijn hoe lossen ze deze op?
Je kan met iedere auto problemen krijgen zelfs zonder chippen, natuurlijk komt dat rapper uit als hij gechipt is .
En als er dan eens klodden zijn ga gewoon RUSTIG langs bij uwen chipboer , de meesten zijn wel van goede wil (wel met de voetjes op de grond blijven in uw verwachtingen hé)
ik heb nu toch al zeker ne auto of 8 laten chippen, dus ik denk dat ik al een beetje ervaring heb( in totaal +-650dkm gechipt rondgereden en counting)
tot op heden, heel tevreden van DVX duidelijke en eerlijke antwoorden en prima rijdende autoLast edited by BARTVDS; 18/06/2013, 20:30.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onur Bekijk BerichtenGewaagd zeker dat ben ik met je eens Brozee....
@BART7457: +1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten@DVX was maar een grapje. Wou gewoon wat olie in het vuur gooien.
Wie de beste is interesseert mij niet als het maar goed is.
Comment
-
De Alfa Romeo gt JTD (in mijn geval) is een redelijk ambetant autooke om te tunen omdat deze geen wastegate heeft en een beetje teveel turbodruk geeft een noodloop (had ik in mijn vorige GT) ,ik heb mijn nieuwe GT nu laten tunen door Squadra en zeer teveden van,voordeel vind ik ook dat deze de EGR klep afsluit en via de software de foutkode omzeilt van het check engine light,ook bij koude motor krijg je maar beperkt vermogen,al bij al zeer tevreden van de tuning en na een jaar geen enkel probleem..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk BerichtenDe Alfa Romeo gt JTD (in mijn geval) is een redelijk ambetant autooke om te tunen omdat deze geen wastegate heeft en een beetje teveel turbodruk geeft een noodloop (had ik in mijn vorige GT) ,ik heb mijn nieuwe GT nu laten tunen door Squadra en zeer teveden van,voordeel vind ik ook dat deze de EGR klep afsluit en via de software de foutkode omzeilt van het check engine light,ook bij koude motor krijg je maar beperkt vermogen,al bij al zeer tevreden van de tuning en na een jaar geen enkel probleem..Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
Audi S3 '02 sold => topic
Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic
Comment
-
Zijn er eigenlijk in België ook tuners die NA-benzinemotoren tussen pakken? Of moet ik daarvoor bij de specialisten in Nederland zijn.
T gaat over een XU9J4 blok uit oa de Peugeot 309, 405 en Citroen BX
RCZ laat ik nie chippen, banden kunnen nu al nie volgen.
206 heeft 150 000 van de 180 000km gechipped geleefd, en altijd content, maar die verhaaltjes van die mannen vooraf zijn gewoon te mooi. "ge moogt er bij blijven als we da doen, en ge krijgt de hele uitleg. Tarara, geef uw sleutels maar en ga daar maar zitten en we roepen wel." Toen was ik nog naief genoeg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk BerichtenDe meeste moderne diesels hebben geen wastegate maar een vnt.
Comment
Comment