Denk het niet, variabele turbo heeft niets te maken met de wastegate maar VNT ken ik ook niet, althans de afkorting toch niet.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2011
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenWastegate (verloren - doorgang)is een bypass voor de uitlaatgassen om uw turbodruk te regelen.
VNT regelt uw variabele schoepen om uw druk te regelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk BerichtenEen turbo met VNT kan dan toch ook een wastegate hebben,het één vervangt het andere dan toch ni of ben ik fout ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk BerichtenAlléé weeral iets bijgeleerd,spijtig da ik ni weet wa een vnt is
In het tdi-milieu spreekt men meestal van een vnt turbo oftewel variabele turbo.
De rest is al uitgelegd ondertussenSeat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
Audi S3 '02 sold => topic
Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic
Comment
-
Gisteren bij ASD geweest. Vriendelijke man, leek ook wel te weten waar hij mee bezig is (voor zover je dat kan zeggen na 2 minuten chit-chat :-p)
De afspraken zelf waren wat moeilijker: bij afgifte wagen werd de sleutel aangenomen door zijn broer, hij was er zelf niet, OK zover nog. Bij ophaling moest ik ook een uurtje wachten, de aanpassing gebeurde omwille van de verbouwingen elders (ook nog OK) Verder rekende ik op de vervanging van de DPF door een buis, maar dat verliep ook anders: DPF leeggehaald. Nu OK, dat hadden ze bij andere tuners ook gedaan, en hier zelfs aangeraden, maar toch. Beetje principe: als we afspreken vervangen, dan had ik even een tel. verwacht met de uitleg dat het om één of andere reden niet kon en de vraag of ze mochten leeghalen.
Ik verwacht niet meteen gigantische problemen, maar principe....
Och soit, ook niet over zeveren! Wel mooi werk geleverd, netjes gelast, je ziet dit wel, maar als er weer wat vuil en corrosie aan de filter hangt zal dat haast niet meer te merken zijn. Verder ook de aanpassingen gedaan, EGR zou er ook uit zijn, en een kleine performance update zou door de ingreep en bijhorende aanpassingen in de MAP merkbaar moeten zijn.....
Jawel hoor! Ding trekt als een losgeslagen hond
Verbruik zou ook iets minder moeten zijn, op eerste zicht lijkt dat ook zo, maar das nog een vroege conclusie (heb uiteraard ook wat perfo test gedaan, en dan is het verbruik al wat hoger....)
Al bij al: tevreden! beetje prullen met de afspraken, maar ik ben daar van nature nu eenmaal iets gevoeliger aan misschien. Op het einde van de rit telt uiteraard de service en verkregen werk, en daar kan ik zover weinig negatiefs over zeggen
Ik zou er meteen terug gaan met een volgende wagen! Zeker als hij weer gesetteld is in zijn garage zal alles ook wel vlotter lopen hé...
BTW zijn er manieren om te zien of de EGR nu effectief dicht blijft?
Dat de DPF leeg is zie ik alvast aan de uitlaat
Comment
-
Na één dag gechipt kan je onmogelijk al beweren dat je met een goede chiptuner te maken hebt. Je kan daar op het vlak van betrouwbaarheid na zo'n korte tijd nooit conclusies uit trekken. Je moet naar mijn mening ook bij verschillende tuners met verschillende wagens geweest zijn om dat allemaal goed te kunnen inschatten maar das mijn mening he.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten@318d Hoeveel pk heeft hij nu en wat heeft het gekost?
Oorspronkelijk geplaatst door 318d Bekijk BerichtenDPF delete met ERG en kleine power update kwam op 600 euro.
Comment
-
Bedankt voor de opvolging, alles staat op 3 plaatsen, lekker hectisch
Geen rollentest gedaan, ik ga er nog wel even langs als de rollenbank er weer is.
@diabolic, absoluut waar! Zover kan ik enkel tevreden zijn, als we enkele maanden en 10K km verder zijn zal ik allicht meer kunnen zeggen, al ken ik zelf ook weinig of niks van motoren, sturingen en tuning. Dus wat ze me ook wijsmaken... als dat logisch klinkt kan ik dat enkel aannemen. Hopelijk binnenkort een rollentest en print-out dat zegt toch al "iets" meer
Comment
-
Aan de jongens van Br performance ik heb gemerkt dat jullie een Mclaren hebben nu ... Prachtige machine maar ik zou toch willen vragen om tijdens jullie testritten de mechelsesteenweg niet als circuit te gebruiken
Sommige delen ( waar ik woon ) zijn zone 30 , ik heb deze 2 wagens ( wit & zwart ) hier al verschillende keren zien passeren aan een redelijke snelheid om dan vervolgens achter de vluchtheuvel terug op het gas te gaan
Dit is een school omgeving en tijdens de vakantie zijn hier ook redelijk veel kinderen actief die op straat spelen
Met testritten geen probleem , maar daarvoor is de A12 of het lange stuk aan de mazda & decathlon iets geschikter voor
Gelieve hier rekening mee te houden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenEn dit moet op't forum omdat?
Stuur dan een pm of een e-mail
Elk verhaal heeft 2 kanten he
Comment
Comment