Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Denk het niet, variabele turbo heeft niets te maken met de wastegate maar VNT ken ik ook niet, althans de afkorting toch niet.

Comment

• een turbo heeft ofwel een wastegate ofwel variabele schoepen. bij gewone dieseltjes toch voor zover ik weet :p mss dat dat bij naftes beiden mogelijk is.

Comment

• Ah ok maar voor zover ik weet dient de wastegate om de overdruk te regelen.
        Wist niet dat een variabele turbo dat ook in de hand had.
        Dacht dat de variabele turbo in het leven is geroepen om hoofdzakelijk het turbogat te beperken.

Comment

• Wastegate (verloren - doorgang)is een bypass voor de uitlaatgassen om uw turbodruk te regelen.
          VNT regelt uw variabele schoepen om uw druk te regelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
            Wastegate (verloren - doorgang)is een bypass voor de uitlaatgassen om uw turbodruk te regelen.
            VNT regelt uw variabele schoepen om uw druk te regelen.
            Een turbo met VNT kan dan toch ook een wastegate hebben,het één vervangt het andere dan toch ni of ben ik fout ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
              Een turbo met VNT kan dan toch ook een wastegate hebben,het één vervangt het andere dan toch ni of ben ik fout ?
              Wastegate laat druk langs uitlaatkant af via bypass waardoor compressorwiel minder druk opbouwt. Vnt regelt de schoepen waardoor druk vermindert of vermeerdert.

Comment

• Allez, weer wat bijgeleerd.

Comment

• Iedereen weer even bij de les:

This is a 3d animation of the exhaust turbine side of a Garrett VNT turbocharger. It demonstrates the relationship between the moving exhaust vanes and the e...

Comment

• Het doel is dus hetzelfde als een wastegate maar dan veel efficiënter wat het "turbogat" betreft.
                    Thx voor de info, heel duidelijk en voor de leken onder ons weten we nu wat VNT is.
                    Last edited by ; 21/06/2013, 11:07.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                      Alléé weeral iets bijgeleerd,spijtig da ik ni weet wa een vnt is
                      VNT = Variable Nozzle Turbine

In het tdi-milieu spreekt men meestal van een vnt turbo oftewel variabele turbo.

De rest is al uitgelegd ondertussen
                      Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                      Audi S3 '02 sold => topic
                      Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                      Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

• Gisteren bij ASD geweest. Vriendelijke man, leek ook wel te weten waar hij mee bezig is (voor zover je dat kan zeggen na 2 minuten chit-chat :-p)

De afspraken zelf waren wat moeilijker: bij afgifte wagen werd de sleutel aangenomen door zijn broer, hij was er zelf niet, OK zover nog. Bij ophaling moest ik ook een uurtje wachten, de aanpassing gebeurde omwille van de verbouwingen elders (ook nog OK) Verder rekende ik op de vervanging van de DPF door een buis, maar dat verliep ook anders: DPF leeggehaald. Nu OK, dat hadden ze bij andere tuners ook gedaan, en hier zelfs aangeraden, maar toch. Beetje principe: als we afspreken vervangen, dan had ik even een tel. verwacht met de uitleg dat het om één of andere reden niet kon en de vraag of ze mochten leeghalen.
                        Ik verwacht niet meteen gigantische problemen, maar principe....

Och soit, ook niet over zeveren! Wel mooi werk geleverd, netjes gelast, je ziet dit wel, maar als er weer wat vuil en corrosie aan de filter hangt zal dat haast niet meer te merken zijn. Verder ook de aanpassingen gedaan, EGR zou er ook uit zijn, en een kleine performance update zou door de ingreep en bijhorende aanpassingen in de MAP merkbaar moeten zijn.....

Jawel hoor! Ding trekt als een losgeslagen hond
                        Verbruik zou ook iets minder moeten zijn, op eerste zicht lijkt dat ook zo, maar das nog een vroege conclusie (heb uiteraard ook wat perfo test gedaan, en dan is het verbruik al wat hoger....)

Al bij al: tevreden! beetje prullen met de afspraken, maar ik ben daar van nature nu eenmaal iets gevoeliger aan misschien. Op het einde van de rit telt uiteraard de service en verkregen werk, en daar kan ik zover weinig negatiefs over zeggen

Ik zou er meteen terug gaan met een volgende wagen! Zeker als hij weer gesetteld is in zijn garage zal alles ook wel vlotter lopen hé...

BTW zijn er manieren om te zien of de EGR nu effectief dicht blijft?
                        Dat de DPF leeg is zie ik alvast aan de uitlaat
                        Last edited by ; 27/06/2013, 12:10.

Comment

• @318d Hoeveel pk heeft hij nu en wat heeft het gekost?

Comment

• Na één dag gechipt kan je onmogelijk al beweren dat je met een goede chiptuner te maken hebt. Je kan daar op het vlak van betrouwbaarheid na zo'n korte tijd nooit conclusies uit trekken. Je moet naar mijn mening ook bij verschillende tuners met verschillende wagens geweest zijn om dat allemaal goed te kunnen inschatten maar das mijn mening he.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                              @318d Hoeveel pk heeft hij nu en wat heeft het gekost?
                              Antwoord:

Oorspronkelijk geplaatst door 318d Bekijk Berichten
                              DPF delete met ERG en kleine power update kwam op 600 euro.
                              Prestaties heb ik hem ook nagevraagd in dit topic:

Comment

• Bedankt voor de opvolging, alles staat op 3 plaatsen, lekker hectisch

Geen rollentest gedaan, ik ga er nog wel even langs als de rollenbank er weer is.

@diabolic, absoluut waar! Zover kan ik enkel tevreden zijn, als we enkele maanden en 10K km verder zijn zal ik allicht meer kunnen zeggen, al ken ik zelf ook weinig of niks van motoren, sturingen en tuning. Dus wat ze me ook wijsmaken... als dat logisch klinkt kan ik dat enkel aannemen. Hopelijk binnenkort een rollentest en print-out dat zegt toch al "iets" meer

Comment

• Aan de jongens van Br performance ik heb gemerkt dat jullie een Mclaren hebben nu ... Prachtige machine maar ik zou toch willen vragen om tijdens jullie testritten de mechelsesteenweg niet als circuit te gebruiken

Sommige delen ( waar ik woon ) zijn zone 30 , ik heb deze 2 wagens ( wit & zwart ) hier al verschillende keren zien passeren aan een redelijke snelheid om dan vervolgens achter de vluchtheuvel terug op het gas te gaan

Dit is een school omgeving en tijdens de vakantie zijn hier ook redelijk veel kinderen actief die op straat spelen

Met testritten geen probleem , maar daarvoor is de A12 of het lange stuk aan de mazda & decathlon iets geschikter voor

Gelieve hier rekening mee te houden
                                  Last edited by ; 30/06/2013, 17:16.

Comment

• En dit moet op't forum omdat?
                                    Stuur dan een pm of een e-mail

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                      En dit moet op't forum omdat?
                                      Stuur dan een pm of een e-mail
                                      misschien heeft hij dat al gedaan en kwam er geen reactie?
                                      Elk verhaal heeft 2 kanten he

Comment

• Er staan in deze topic wel andere dingen hoor waar ik mijn bedenkingen over heb omdat op een forum te zetten

Er staat niets beledigend of schokkend in mijn post , gewoon een vraag omdat ik weet dat br hier actief is

Comment

• Met een Mclaren mag dat.

Comment

Working...
                                          X