Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Die 280 is een theoretisch gegeven met een zeer grote marge. Maar wie zich veiliger voelt met 280 krijgt van ons 280. Aanpassing van boit is in de nabije toekomst wel mogelijk. Ontwikkelingen zijn aan de gang.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DuDe Bekijk Berichten
      Vraagje aan de forumchippers (brp & dvx aangezien apec niet veel meer van zich laat horen). Jullie chippen beide de nieuwe clio rs tot +/-320nm maar naar wat ik gelezen heb, kan die edc bak maar 280nm aan? Wordt hierbij de bak dan ook onder handen genomen (zoals bij een dsg ook een mogelijkheid is)?
      Wij zijn er nog hoor, enkel niet meer zo actief op fora (liever de focus op ons werk ;-)).

Met de nieuwe Clio RS kan je tot 300nm gaan zonder dat aangepaste software vereist is op de EDC. Van zodra je erboven wil is het een absolute vereiste (anders krijg je schokkerig rijgedrag, slip, ...).

Wij tunen in elk geval de automaat altijd mee, net zoals we bij DSG (bij meer dan 380nm) doen.

Comment

• Zijn er mensen met ervaring met Chiptuning plus te dilsen stokkem?
        ziet er mij vrij profi uit?

Comment

• Dus de tuners kunnen garanderen dat ze het koppel beperken tot ca 280? Wanneer mag ik passeren

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
            Dus de tuners kunnen garanderen dat ze het koppel beperken tot ca 280? Wanneer mag ik passeren

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk
            Uiteraard kan dat, het motormanagement systeem werkt volledig in Nm, dus als tuner kan je (mits je beschikt over de juiste omrekentabellen die de constructeur hanteert) het koppel begrenzen op de waarde die je wil
            Stuur me maar een PM als je meer info wil over hoe dat in zijn werk gaat, ik toon het je met plezier met een paar afbeeldingen uit onze tuningsoftware.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Twinclutch Bekijk Berichten
              Zijn er mensen met ervaring met Chiptuning plus te dilsen stokkem?
              Zeer vriendelijke mensen. Ben er ook al langs geweest voor een testbank run en binnenkort voor uitlaat. Ivm chiptuning op zich wel geen ervaring mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Twinclutch Bekijk Berichten
                Zijn er mensen met ervaring met Chiptuning plus te dilsen stokkem?
                Toevallig vandaag geweest en zeer tevreden van.
                Vriendelijke ontvangst, auto eerst op de testbank en bleek 137PK te hebben en 282NM.
                Vervolgens een mooie tuning op maat gekregen en nadien weer op de testbank met als resultaat 183PK en 355NM.
                Naar mijn idee allemaal netjes binnen de marges. Standaard zou mijn 320dA 150PK en 330NM hebben.

Het "slome" is er uit en de BMW loopt nu super!

Originele en testwaardes konden lager uit vallen, volgens hen doordat een automaat schijnbaar op een testbank niet maximaal getest kan worden, of door hen niet maximaal getest wordt.
                Last edited by ; 09/08/2013, 18:18.

Comment

• Onlangs de eer en het genoegen gehad van met een E46M3 naar Beek Racing in Holland te rijden,ewel die kerel maakt er zijn werk van ,toegekomen om 10u30 ,buitengereden om 18u00,van tuning op maat gesproken..no offence tov sommige hier ,maar kwaliteit primeert daar toch boven kwantiteit..en die komt daar niet met van die standaard verhaaltjes aandraven van uw lmm heeft z'n beste tijd gehad of uw turbo zit bijna op z'n tandvlees ,ik weet zeker ,daar ga ik zeker terug met m'n hok en eens zien wat ze er hier aan verkloot hebben,want m'n mengsel stond veel te arm na de mapping,dixit m'n garagist , en men weet wat dat kan teweegbrengen...die prutser ziet me nooit meer terug!

Comment

• Beste chiptuners anno 2011

Amai das lang!

Ik was op een uur trg buiten
                    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                      Amai das lang!

Ik was op een uur trg buiten

Zot? Bij JDEngineering in Nederland waren ze 3.5uur bezig aan een chip op maat bij een Golf 4 TDI van een kameraad, 300.000km later draait die nog perfect

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                        Onlangs de eer en het genoegen gehad van met een E46M3 naar Beek Racing in Holland te rijden,ewel die kerel maakt er zijn werk van ,toegekomen om 10u30 ,buitengereden om 18u00,van tuning op maat gesproken..no offence tov sommige hier ,maar kwaliteit primeert daar toch boven kwantiteit..en die komt daar niet met van die standaard verhaaltjes aandraven van uw lmm heeft z'n beste tijd gehad of uw turbo zit bijna op z'n tandvlees ,ik weet zeker ,daar ga ik zeker terug met m'n hok en eens zien wat ze er hier aan verkloot hebben,want m'n mengsel stond veel te arm na de mapping,dixit m'n garagist , en men weet wat dat kan teweegbrengen...die prutser ziet me nooit meer terug!
                        Dag Luc, 3-4 uur mappen voor een M3 is normaal, maar als ze 8 uur bezig zijn op de testbank dan lijkt het me eerder dat ze een probleem hadden want dat is toch wel heel lang , om je een voorbeeld te geven, 6 testen met telkens 1° voorontsteking verschil kan je makkelijk in 1 uur doen. Ik weet niet wie de tuner was die hem te arm had afgesteld, maar een M3 mag wel wat "arm" staan, of liever mag zeker niet te rijk staan voor goed vermogen. Je hoeft zeker niet naar Nederland te rijden voor een goede M3 tuner, die ga je in België ook vinden.

Comment

Onlangs de eer en het genoegen gehad van met een E46M3 naar Beek Racing in Holland te rijden,ewel die kerel maakt er zijn werk van ,toegekomen om 10u30 ,buitengereden om 18u00,van tuning op maat gesproken..no offence tov sommige hier ,maar kwaliteit primeert daar toch boven kwantiteit..en die komt daar niet met van die standaard verhaaltjes aandraven van uw lmm heeft z'n beste tijd gehad of uw turbo zit bijna op z'n tandvlees ,ik weet zeker ,daar ga ik zeker terug met m'n hok en eens zien wat ze er hier aan verkloot hebben,want m'n mengsel stond veel te arm na de mapping,dixit m'n garagist , en men weet wat dat kan teweegbrengen...die prutser ziet me nooit meer terug!
                          Sja, ik ken weer verhalen over mensen die naar Beek weer níet graag heen gaan omdat het mengsel veel te arm stond.......Met een Mini mapping sta je daar met 15 minuten weer buiten . Iedereen heeft ze eigen voorkeuren.

Comment

• Die M3 stond niet te arm hoor,was de mijne ,een E39M5,en ie heeft er zolang aan "gewerkt" doordat ie niet tevreden was van het resultaat, naar het einde toe was het wel inorde ,maar kerel bleef maar aanpassingen doen (tot vervelens toe),was niet tevreden over het vermogen in lage toeren,maar heeft een compromis gedaan (motor heeft reeds+200k km's);

Comment

Die M3 stond niet te arm hoor,was de mijne ,een E39M5,en ie heeft er zolang aan "gewerkt" doordat ie niet tevreden was van het resultaat, naar het einde toe was het wel inorde ,maar kerel bleef maar aanpassingen doen (tot vervelens toe),was niet tevreden over het vermogen in lage toeren,maar heeft een compromis gedaan (motor heeft reeds+200k km's);
                              ok dan is het goed !

Comment

• Heeft een dezer tuners ervaring met een Cupra R tuning?

op de sites staat 310pk? hoe gaat dit in de praktijk? is dat evenveel of meer of minder? hoe valt dat mee met enkel dat vermogen op de voorwielen?
                                BMW X5 45e

Comment

• Zoals ik dit weekend heb gezegd: http://www.jdengineering.nl/
                                  No nonsens en genoeg ervaring met die motor

Comment

• Just, maar wilde gewoon ervaringen weten in het algemeen.

heb eentje zien staan naar mijn goesting

prijs is best oke dus ik twijfel hard
                                    BMW X5 45e

Comment

Just, maar wilde gewoon ervaringen weten in het algemeen.

Gewoon kopen die handel!

Comment

Just, maar wilde gewoon ervaringen weten in het algemeen.

Link? Uiteraard in Pm!
                                        Ik zou ervoor gaan!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                          Gewoon kopen die handel!
                                          Is nog wat tevroeg, als ik die nu moet kopen met mijn km's dat ik doe ben ik binnen de korste keren blut

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                          Link? Uiteraard in Pm!
                                          Ik zou ervoor gaan!
                                          Staat hier in Belgie, helemaal zoals mijne nu is maar een beetje sneller. Prijs is nog deftig bespreekbaar want ze geraken er toch niet vanaf.

In duitsland staat er ook eentje nog te koop en is in het gifgroen, maar heeft tuningachterlichten en de zetels zijn nogal gekreukt wat kan wijzen op veel korte afstandjes met in en uit stappen..
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X