Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Ik heb een gerobotiseerde versnellingsbak, maar ik schakel altijd zelf.
    nee, jij zegt tegen uw auto dat hij moet schakelen, zelf schakelen is met een pook en een koppelingspedaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
      nee, jij zegt tegen uw auto dat hij moet schakelen, zelf schakelen is met een pook en een koppelingspedaal.
      Yup, bosch heeft recent een (manuele)koppelingssysteem uitgevonden waarbij alles veel gemakkelijker gaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten

Als je de tekst goed leest zie je dat ik met de Shell V-Power diesel nooit problemen gehad heb, alleen dat de Esso diesel nog ietsje zuiniger en goedkoper is, en dat de motor zachter draait.
        Je reactie slaat dan ook nergens op.
        Als je domme praat verkoopt krijg je al even domme reacties man. Dat vetgedrukte in uw post zijn pure nonsens en verzinsels. Vooral dat laatste zinnetje, hoe kom je er zelfs nog maar op om zoiets te zeggen? Man man...

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Sinds ik met Esso diesel rij heb ik dus al enkele keren hetzelfde voorgehad, dat ik in 4de blijf rijden ipv naar 5de te schakelen, of in 5de ipv naar 6de op te schakelen.
        De motor draait bij mij op Esso diesel dus ook veel stiller dan op de Shell V-Power diesel.
        Om nog maar te zwijgen van de gewone Shell diesel die ik effe getest heb, daarmee leek ik met een tractor te rijden ipv met een auto!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
          Wilt niet zeggen als een paar mensen dit meemaken dat iedereen dit moet geloven.
          V-power diesel is voor een deel synthetische diesel. Niet elke motor vindt dit fijn omdat de smering schraler is.
          Maar het verwijdert wel vuil uit uw systeem. Ik kan u garanderen dat bij een super koude start tijdens de winter uw motor sneller zal aanslaan en rustiger zal lopen!

Voor mensen die rustig rijden is gewone diesel of benzine uitstekend. Maar als je veel autobahn ritten doet zoals ik heb je een brandstof nodig die optimaal verbrandt tijdens die hoge toeren.
          Waarom anders verkopen ze in Duitsland de beste brandstoffen? 102Octaan benzine en 61.5 Cetaan diesel. Ik zou niet weten in welk land er nog een beter brandstof is.

Zelfs Polen heeft beter brandstof dan in Belgie. (A-merk pomp)
          Nog eens...., het gaat hier niet over de kwaliteitsverschillen tussen verschillende octaan- en cetaangehaltes. Het gaat over de eventuele verschillen in kwaliteit tussen dezelfde brandstoffen (dus zelfde octaan en cetaantoestanden, ja?) van verschillende merken. We hebben het dan vooral over de verschillen tussen die zogezegd inferieure supermarkt brandstoffen (het laatste uit de tank, geen wonderadditieven, blablabla...) en die superieure met flashy benamingen doorspekte magische premiumtoestanden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Nog eens...., het gaat hier niet over de kwaliteitsverschillen tussen verschillende octaan- en cetaangehaltes. Het gaat over de eventuele verschillen in kwaliteit tussen dezelfde brandstoffen (dus zelfde octaan en cetaantoestanden, ja?) van verschillende merken. We hebben het dan vooral over de verschillen tussen die zogezegd inferieure supermarkt brandstoffen (het laatste uit de tank, geen wonderadditieven, blablabla...) en die superieure met flashy benamingen doorspekte magische premiumtoestanden.

Zal ik u nu eens iets zeggen?

Mijn schoonbroer die woont in Engeland. Die heeft een Peugeot 308SW met een 1.6Hdi motor.
            Hij heeft altijd tesco getankt. Na een tijd begon zijn motor te stotteren.... Diagnose: hele Brandstofsysteem vastgelopen.
            Dus hij dacht okee niets aan de hand het is gemaakt onder de garantie.. Dus hij tankt gewoon opnieuw tesco supermarket diesel.
            Daarna weer hetzelfde verhaal. Diagnose: brandstofsysteem vastgelopen.
            Toen hebben de experts de motor helemaal bekeken met een interne camera. VUIL VUIL EN NOG EENS VUIL. ze zeiden dat het probleem lag aan de lage kwaliteit van brandstof.
            Hij heeft toen de KOSTEN VAN ZE ALLEBIJ MOET BETALEN. nu, tankt hij bp diesel en bp ultimate diesel. Totaal geen problemen meer. That will let you think twice....

Comment

Mijn schoonbroer die woont in Engeland. Die heeft een Peugeot 308SW met een 1.6Hdi motor.
              Hij heeft altijd tesco getankt. Na een tijd begon zijn motor te stotteren.... Diagnose: hele Brandstofsysteem vastgelopen.
              Dus hij dacht okee niets aan de hand het is gemaakt onder de garantie.. Dus hij tankt gewoon opnieuw tesco supermarket diesel.
              Toen hebben de experts de motor helemaal bekeken met een interne camera. VUIL VUIL EN NOG EENS VUIL. ze zeiden dat het probleem lag aan de lage kwaliteit van brandstof.
              Hij heeft toen de KOSTEN VAN ZE ALLEBIJ MOET BETALEN. nu, tankt hij bp diesel en bp ultimate diesel. Totaal geen problemen meer. That will let you think twice....
              EN ZAL IK U EENS IETS ZEGGEN!

Ik woon niet in Engeland.

Denk jij nu echt dat Makro, DATS24,... rommel brandstof gebruiken? In België worden tankstations onverwacht frequent gecontroleerd op de samenstelling van hun brandstoffen, beste.

Comment

Hehe...En wat als...Wie zegt dat die bewuste pomp niet toevallig, wanneer je schone broer kwam tanken op het aller, allerlaatste drupje diesel zat (Lees dus vuile troep ertussen) en net hij toevallig op dat moment ging tanken met alle gevolgen vandien!!?? Mag niet maar het gebeurt wel! Wel een foutje die bij iedere pomp kan gebeuren maar je zult het maar meemaken.. Zoals je zult begrijpen...iets onderbouwen is niet zo eenvoudig als met het voorbeeld van je schoonbroer..te simpel en te doorzichtig.. Sry mate maar je schoonbroervoorbeeld wankelt als een scheve kruk..
                Last edited by ; 18/08/2013, 17:54.

Comment

There is nothing better than shifting it by yourself

Mooie cockpit..enheu ik schakel ook zelf, alleen hoef ik die vervelende koppelingspedaal niet te gebruiken, vooral in file is dat zeer ontspannend.. Ach ja, iedere heug zijne meug.
                  Last edited by ; 18/08/2013, 17:52.

Comment

Denk jij nu echt dat Makro, DATS24,... rommel brandstof gebruiken? In België worden tankstations onverwacht frequent gecontroleerd op de samenstelling van hun brandstoffen, beste.
                    Bij mij is het verschil tussen makro en shell toch opmerkelijk anders, en dat is niet van toevallig 1 slechte naftbak maar vergeleken over meerdere naftbakken.

Verschil in prestaties was er zeker niet maar de manier hoe de auto draaide bij stilstand was toch opmerkelijk
                    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                      Hehe...En wat als...Wie zegt dat die bewuste pomp niet toevallig, wanneer je schone broer kwam tanken op het aller, allerlaatste drupje diesel zat (Lees dus vuile troep ertussen) en net hij toevallig op dat moment ging tanken met alle gevolgen vandien!!?? Mag niet maar het gebeurt wel! Wel een foutje die bij iedere pomp kan gebeuren maar je zult het maar meemaken.. Zoals je zult begrijpen...iets onderbouwen is niet zo eenvoudig als met het voorbeeld van je schoonbroer..te simpel en te doorzichtig.. Sry mate maar je schoonbroervoorbeeld wankelt als een scheve kruk..
                      Amai, dat moet die toch wel pech hebben want het is wel 2 keer gebeurt eh!

Comment

Jongen, natuurlijk is dat rommel....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                          Bij mij is het verschil tussen makro en shell toch opmerkelijk anders, en dat is niet van toevallig 1 slechte naftbak maar vergeleken over meerdere naftbakken.

Verschil in prestaties was er zeker niet maar de manier hoe de auto draaide bij stilstand was toch opmerkelijk

Bij mij is dit ook!
                          Niet echt een verschil in prestaties maar wel merkbaar meer motorlawaai op de snelweg.
                          Bij koude start stonk die ook naar verbrand.
                          Bij goede diesel ruikt die lekker zoet uit de uitlaat.

Comment

• Tijd om de topic titel te veranderen.
                            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                              Mooie cockpit..enheu ik schakel ook zelf, alleen hoef ik die vervelende koppelingspedaal niet te gebruiken, vooral in file is dat zeer ontspannend.. Ach ja, iedere heug zijne meug.
                              Bedankt!
                              Maar dit is belange nog niet het duurste.
                              Met individual bekleding kom je uit rond de 60 000 Euro voor full option...

Comment

• .....
                                Last edited by knight-rider; 18/08/2013, 20:47.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                                  Als ik zelf beslis wanneer er geschakeld word dan zie ik dat als zelf schakelen, ik bepaal dan immers het schakelmoment.
                                  En ik ben blijkbaar niet de enige die het zo ziet >>>>
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Als je domme praat verkoopt krijg je al even domme reacties man. Dat vetgedrukte in uw post zijn pure nonsens en verzinsels. Vooral dat laatste zinnetje, hoe kom je er zelfs nog maar op om zoiets te zeggen? Man man...
                                    Ik zeg gewoon wat ik zelf heb kunnen ervaren, ik ga daar niet over liegen.

Daar is niks nonsens of verzinsels bij, het is pure realiteit uit eigen ondervinding.

Comment

Wilt niet zeggen als een paar mensen dit meemaken dat iedereen dit moet geloven.
                                      V-power diesel is voor een deel synthetische diesel. Niet elke motor vindt dit fijn omdat de smering schraler is.
                                      Maar het verwijdert wel vuil uit uw systeem. Ik kan u garanderen dat bij een super koude start tijdens de winter uw motor sneller zal aanslaan en rustiger zal lopen!

Voor mensen die rustig rijden is gewone diesel of benzine uitstekend. Maar als je veel autobahn ritten doet zoals ik heb je een brandstof nodig die optimaal verbrandt tijdens die hoge toeren.
                                      Waarom anders verkopen ze in Duitsland de beste brandstoffen? 102Octaan benzine en 61.5 Cetaan diesel. Ik zou niet weten in welk land er nog een beter brandstof is.

Zelfs Polen heeft beter brandstof dan in Belgie. (A-merk pomp)
                                      Ik tank al jaren waar het het goedkoopst is, rij mijn tank elke keer tot de laatste druppel leeg en nog nooit problemen gehad. En t is nie da circuitrijden zo rustig rijden is.

Comment

• Iemand die mij hier kan helpen?

Wat zou het leukste rijden:

190pk en 340nm

of

200pk en 300nm

Comment

• Iedereen zal koppel antwoorden. Wel ik niet :p pak maar je pks op je benzine

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X