Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
    Uitstekend! Alleen begrijp ik ni waarom je om de 5000km en additef toevoegd terwijl premiumdiesel al genoeg additieven bevat. Ik beschouw additieven als laatste hulpmiddel. Of moet je auto al over 200 000km hebben
    Zit in mijn hoofd
    Wagen heeft bijna 177.000km.
    Kwaad zal het wel niet doen.

    Comment


    • Ik voeg ook additief toe om de 10,000 km, van Tunap. Heb eens een voorstelling van het product gezien (m'n pa werkt daar), en ben wel overtuigd dat het werkt. En al zeker aangezien de meeste garage's in de buurt dat gebruiken.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
        Ik voeg ook additief toe om de 10,000 km, van Tunap. Heb eens een voorstelling van het product gezien (m'n pa werkt daar), en ben wel overtuigd dat het werkt. En al zeker aangezien de meeste garage's in de buurt dat gebruiken.
        Die van Marly daar zijn ze ook over te spreken voor commonrail diesels kost wel een 18euro.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
          Die van Marly daar zijn ze ook over te spreken voor commonrail diesels kost wel een 18euro.
          Valt nog mee, die van Tunap kost vanachter in de €20

          Comment


          • Ik gebruik Zenox (van Marly) en die komt op 19,90€.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Ik tank al meer dan 20 jaar, ik denk zo ergens tussen de 70 en 80% Makro. Vroeger in de 205 GTI, daarna in de E46 318d, nu in de E91 318d. NOOIT heb ik één enkel probleem gehad dat te wijten zou kunnen zijn aan slechte brandstof. NOOIT een verschil gevoeld tegenover merkbrandstoffen in draaicultuur, noch in verbruik, noch in roetuitstoot, noch in prestaties,... . Niks, noppes, nadda... .
              Met de moto net hetzelfde verhaal.
              Hier zelfde ervaring, met dat verschil dat er altijd bij Makro getankt werd.
              Even een kleine anekdote neerschrijven. Toen we met de eerste Audi A6 2.7 Tdi (2006) langs gingen bij Heinz, vertelden ze me, en nu zeker altijd "goede" brandstof tanken. We woonden toen op een boogscheut van de Makro. Je kan het al raden zeker, tussen de 55.000km en de 450.000 km (dus honderden keren op 31 maanden) daar gaan tanken. Resultaat, motor heeft altijd als een zonnetje gelopen. Wat wel was, hij rookt al wel eens en soms had ie een felle "azijn"geur.

              Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
              Dat is hetzelfde als wiet roken (niet dat ik het doe....serieus!)
              Je merkt het volle effect pas bij een paar sigaretten.

              Een tankje van 20 euro prestatie brandstof ga je het ook niet merken, maar bij een paar volle tankjes wel.
              Van hetgeen in het vet staat heb ik toch soms mijn twijfels, als ik zie wat jij (soms) schrijft.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • dan zit het merendeel van het forum aan de wiet, en sommige aan nog wel wat straffer spul dan dat
                BMW X5 45e

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  Hier zelfde ervaring, met dat verschil dat er altijd bij Makro getankt werd.
                  Even een kleine anekdote neerschrijven. Toen we met de eerste Audi A6 2.7 Tdi (2006) langs gingen bij Heinz, vertelden ze me, en nu zeker altijd "goede" brandstof tanken. We woonden toen op een boogscheut van de Makro. Je kan het al raden zeker, tussen de 55.000km en de 450.000 km (dus honderden keren op 31 maanden) daar gaan tanken. Resultaat, motor heeft altijd als een zonnetje gelopen. Wat wel was, hij rookt al wel eens en soms had ie een felle "azijn"geur.


                  Tuurlijk dat!

                  Onze fordpouwer geeft liever 20 cent de liter extra voor de mooie merknaam. Dat is prima natuurlijk, hij creëert zo immers extra werkgelegenheid. Maar als ie een 20.000 km per jaar rijdt tegen een gemiddeld verbruik van 7 liter, dan is dat jaarlijks 280 euro in de vuilbak. Op 10 jaar is dat 2800 euro. Kan toch al wreed tellen vind ik, maar ik ben dan ook een arme luis die het zich allemaal niet kan veroorloven natuurlijk.

                  Comment


                  • Misschien een tip voor zelfverklaarde tjoeners die over buitenaardse kennis beschikken om naast de software, nu ook olie te kraken tot brandstof !
                    Succes verzekerd.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Tuurlijk dat!

                      Onze fordpouwer geeft liever 20 cent de liter extra voor de mooie merknaam. Dat is prima natuurlijk, hij creëert zo immers extra werkgelegenheid. Maar als ie een 20.000 km per jaar rijdt tegen een gemiddeld verbruik van 7 liter, dan is dat jaarlijks 280 euro in de vuilbak. Op 10 jaar is dat 2800 euro. Kan toch al wreed tellen vind ik, maar ik ben dan ook een arme luis die het zich allemaal niet kan veroorloven natuurlijk.
                      het is toch niet dat het bij u auto geen verschil maakt, dat het bij andere auto's geen verschil maakt.

                      met de bmw waar ik nu mee rondbol maakt dat ook wel wat verschil.
                      De audi bij ons thuis heeft daar dan weer geen last van.
                      BMW X5 45e

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Tuurlijk dat!

                        Onze fordpouwer geeft liever 20 cent de liter extra voor de mooie merknaam. Dat is prima natuurlijk, hij creëert zo immers extra werkgelegenheid. Maar als ie een 20.000 km per jaar rijdt tegen een gemiddeld verbruik van 7 liter, dan is dat jaarlijks 280 euro in de vuilbak. Op 10 jaar is dat 2800 euro. Kan toch al wreed tellen vind ik, maar ik ben dan ook een arme luis die het zich allemaal niet kan veroorloven natuurlijk.
                        Liever (correctie 10 CENT!) per liter meer uitgeven dan op het einde volledig nieuwe injectoren plaatsen van bijna 1000 euro per stuk, en wat allemaal nog meer!
                        Ik doe meer dan 30 000km per jaar.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                          Liever (correctie 10 CENT!) per liter meer uitgeven dan op het einde volledig nieuwe injectoren plaatsen van bijna 1000 euro per stuk, en wat allemaal nog meer!
                          Ik doe meer dan 30 000km per jaar.

                          Beste vriend, bij bepaalde merken is het nu eenmaal logisch dat de injectoren naar de knoppen gaan, onder meer bij Ford, Opel... Ja dit zeg ik uit ervaring gezien ik het laatste jaar al 5 injectoren heb moeten laten vervangen, altijd getankt bij Total.

                          En om af te sluiten in het thema " ik heb de grootste", Ik doe meer dan 125.000km op een jaar.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                            het is toch niet dat het bij u auto geen verschil maakt, dat het bij andere auto's geen verschil maakt.

                            met de bmw waar ik nu mee rondbol maakt dat ook wel wat verschil.
                            De audi bij ons thuis heeft daar dan weer geen last van.
                            Dan zal ik altijd net die moto's en auto's hebben waarbij het geen verschil maakt zeker? Ken nog genoeg mensen die daar tanken die net hetzelfde ondervinden hoor (niks dus), die zullen dan ook net die 'niet gevoelige' auto's hebben hé.

                            Kijk, een gehalte van 0.01% van een onbekend additief, want die samenstellingen worden angstvallig verzwegen. Natuurlijk om de concurrentie niks te gunnen, of... omdat het misschien eigenlijk niks is?? Enfin, dat betekent in een volle tank van pakweg 60 liter een 6 ml aan additief (ter info: 6 ml = 1/55 van de inhoud van een colablik!). En daar gaat uw auto opmerkelijk stiller van draaien, een pak zuiniger mee zijn, duidelijk meer vermogen hebben,... en nog wat ongelooflijk zalige dingen doen?? Dat additief moet iets zijn dat nog niet op de tabel van Mendeljev terug te vinden is peins 'k.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

                              En om af te sluiten in het thema " ik heb de grootste", Ik doe meer dan 125.000km op een jaar.
                              In't echt of in Need for Speed/Forza/Gran Tursimo?

                              +125.000km is alleen haalbaar als je vrachtwagenchauffeur zijt die INTL rijdt...
                              125.000/365= 342km per dag (en dan nog in de veronderstelling dat je élke dag rijdt)

                              Tenzij ge een brevet hebt om den Enterprise te mogen besturen, geloof ik er niet veel van...

                              Last edited by ; 19/08/2013, 21:22.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                Beste vriend, bij bepaalde merken is het nu eenmaal logisch dat de injectoren naar de knoppen gaan, onder meer bij Ford, Opel... Ja dit zeg ik uit ervaring gezien ik het laatste jaar al 5 injectoren heb moeten laten vervangen, altijd getankt bij Total.

                                En om af te sluiten in het thema " ik heb de grootste", Ik doe meer dan 125.000km op een jaar.



                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                  Liever (correctie 10 CENT!) per liter meer uitgeven dan op het einde volledig nieuwe injectoren plaatsen van bijna 1000 euro per stuk, en wat allemaal nog meer!
                                  Ik doe meer dan 30 000km per jaar.
                                  Blijkbaar laat uw geheugen u weeral eens in de steek. Van de wiet blijven 'jongen', kan helpen.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                  Gisteren nog getankt voor 1,53 euro per liter....
                                  I love that juice
                                  Makro 1.307 euro/lit. Verschil = 22,3 cent per liter. Oké?

                                  Ah zo, meer dan 30.000 km per jaar zeg je? Da's dan een 500 euro per jaar de vuilbak in hé.
                                  Enfin, bij mij nog niks stuk gehad met m'n inferieure brandstof. 120.000 km met de E46, bij verkoop rookte die nog niet, geen druppel olieverbruik, niks noppes nadda, blokje was nog als nieuw. Niks van injectoren ofzo kapot gereden, enz... . E91 momenteel een 55.000 km, ook nog niks. Misschien ligt het aan uwe zalige Ford moteur??

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Dan zal ik altijd net die moto's en auto's hebben waarbij het geen verschil maakt zeker? Ken nog genoeg mensen die daar tanken die net hetzelfde ondervinden hoor (niks dus), die zullen dan ook net die 'niet gevoelige' auto's hebben hé.

                                    Kijk, een gehalte van 0.01% van een onbekend additief, want die samenstellingen worden angstvallig verzwegen. Natuurlijk om de concurrentie niks te gunnen, of... omdat het misschien eigenlijk niks is?? Enfin, dat betekent in een volle tank van pakweg 60 liter een 6 ml aan additief (ter info: 6 ml = 1/55 van de inhoud van een colablik!). En daar gaat uw auto opmerkelijk stiller van draaien, een pak zuiniger mee zijn, duidelijk meer vermogen hebben,... en nog wat ongelooflijk zalige dingen doen?? Dat additief moet iets zijn dat nog niet op de tabel van Mendeljev terug te vinden is peins 'k.
                                    Kan goed zijn natuurlijk, bij mij valt het in ieder geval wel op hoe miniem het verschil ook mag zijn.
                                    mss ben ik daar wat meer oplettender voor.

                                    Mijn huidige heeft het, de bmw heeft het, audi niet, mijn 3 auto's hiervoor ook niet..

                                    doe mij maar gewoon een shell station en ik ben content. Kan evengoed tussen mijn oren zitten en ik ben dan mss wel een badgebuyer maar hoeveel badgebuyers zitten hier niet met een bmw 3 serie die beweren dat ze een porsche kunnen blijven volgen, of hun C klasses die zo hard getuned zijn dat zelfs een AMG niet meer kan volgen enz...

                                    Maar als ze dan tegen een B merk moeten rijden, inneens niet meer vooruit geraken.

                                    Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                                    In't echt of in Need for Speed/Forza/Gran Tursimo?

                                    +125.000km is alleen haalbaar als je vrachtwagenchauffeur zijt die INTL rijdt...
                                    125.000/365= 342km per dag (en dan nog in de veronderstelling dat je élke dag rijdt)

                                    Tenzij ge ge een brevet hebt om den Enterprise te mogen besturen, geloof ik er niet veel van...

                                    toch wel, met mijn eigen ogen gezien
                                    BMW X5 45e

                                    Comment


                                    • Voor alle duidelijkheid,ik had het over benzine,met die stinkende vervuilende roetmoppen heb ik geen ervaring ..

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                                        In't echt of in Need for Speed/Forza/Gran Tursimo?

                                        +125.000km is alleen haalbaar als je vrachtwagenchauffeur zijt die INTL rijdt...
                                        125.000/365= 342km per dag (en dan nog in de veronderstelling dat je élke dag rijdt)

                                        Tenzij ge ge een brevet hebt om den Enterprise te mogen besturen, geloof ik er niet veel van...

                                        Ik moet u teleurstellen, het is wel waar... en nee ben geen vrachtwagenchauffeur. Er zitten hier mensen op het forum die zelfs beter doen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                          Ik moet u teleurstellen, het is wel waar... en nee ben geen vrachtwagenchauffeur. Er zitten hier mensen op het forum die zelfs beter doen.
                                          *SLIK*

                                          Comment

                                          Working...
                                          X