Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Passat Variant 1.6 TDI chippen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• VW Passat Variant 1.6 TDI chippen

Ben een zoektochtje begonnen naar chiptuning van de 1.6 TDI CR van mijn passat.

Resultaten dus ver:

- Heinz: nog niet beschikbaar
    - JDEngineering: nog niet beschikbaar omwille van Delphi ECU (voordien altijd Bosch) + zeggen dat diegene die beschikbaar zijn enkel powerbox is.
    - Ziptuning: beschikbaar. van 105Pk /250Nm naar 132Pk/325 Nm. Prijs normaal 600 euro, nu met alle kortingen 450 euro. Geen powerbox maar software-herprogrammatie
    - ABT: beschikbaar van 105Pk/250Nm naar 125Pk/295Nm. Prijs volgt...

Iemand ervaring met Ziptuning of andere? Aanraders?
    Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
    VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

ABT beschikbaar in DE, nog niet gehomologeerd in België. Verwacht binnen enkele maanden. Prijs +/- 900 euro
    Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
    VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichten
      ABT beschikbaar in DE, nog niet gehomologeerd in België. Verwacht binnen enkele maanden. Prijs +/- 900 euro

ABT is een powerbox, staat duidelijk geschreven op hun website en JD heeft je verkeerd geinformeerd het is geen Delphi maar wel een Continental stuurdoos

De 1.6 TDI kan inderdaad al geherprogrammeerd worden, ik ben momenteel bezig aan de ontwikkeling, maar die is nog lang niet af, ik denk dat ik er zeker nog 2-3 mss 4 weken werk mee heb, zeker onze duurtest , die wagen moet eerst wat kilometers gelopen hebben voordat je zeker bent van de kwaliteit en zo'n tuning kan gaan verkopen .

Je zal zien dat tussen nu en 2 maanden elke tuner wel iets zal aanbieden voor de 1.6 TDI maar ik zou zeker niet op de eerste springen die het aanbied, die hebben vaak zeer snel ontwikkeld en helemaal niets van betrouwbaarheidstesten gedaan, vaak ben je als klant dan ook proefkonijn, zoiets kan je best vermijden tenzij je hiermee akkoord bent en de tuner je duidelijk over de risico's geinformeerd heeft

Comment

Hoi Bruno,
        Is de tuning voor deze motor reeds beschikbaar bij jullie ?
        En wat zijn de ervaringen er mee qua evolutie ?
        Heb zelf deze motor besteld in de sedan versie en misschien ook wel geïnteresseerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
          De 1.6 TDI kan inderdaad al geherprogrammeerd worden, ik ben momenteel bezig aan de ontwikkeling, maar die is nog lang niet af, ....
          hahahahah, correctie, MIJN LEVERANCIER is hier aan bezig ipv "ik" .

Comment

Working...
          X