Ik ben op zoek naar de mogelijkheden van de 1.4TSI in de Tiguan op het gebied van chiptuning.
De VW Tiguan heeft de 1.4TSI met 150PK aan boord. De Scirocco heeft ook een 1.4TSI, maar 160PK. Beide een koppel van 240NM. Beiden zijn uitgerust met turbo en compressor.
Op het gebied van chiptuning kan de Tiguan tot 180PK/300NM getuned worden. De Scirocco echter tot 200PK/340NM getuned worden bij verscheidene chiptuners.
Is er dan toch een technisch verschil tussen beide blokken? Nu kan bv. ABT de Tiguan op 210PK/290NM krijgen, waardoor ik toch vermoed dat het verschil louter software matig zou moeten zijn? Iemand die hierover uitsluitsel kan bieden?
Welke vermogen- en koppelwinsten voor de TSI in de Tiguan mogen nog als veilig beschouwd worden? Is >300NM koppel schadelijk op langere termijn voor deze motor?
Iemand al ervaring met de betrouwbaarheid van deze motoren?
De VW Tiguan heeft de 1.4TSI met 150PK aan boord. De Scirocco heeft ook een 1.4TSI, maar 160PK. Beide een koppel van 240NM. Beiden zijn uitgerust met turbo en compressor.
Op het gebied van chiptuning kan de Tiguan tot 180PK/300NM getuned worden. De Scirocco echter tot 200PK/340NM getuned worden bij verscheidene chiptuners.
Is er dan toch een technisch verschil tussen beide blokken? Nu kan bv. ABT de Tiguan op 210PK/290NM krijgen, waardoor ik toch vermoed dat het verschil louter software matig zou moeten zijn? Iemand die hierover uitsluitsel kan bieden?
Welke vermogen- en koppelwinsten voor de TSI in de Tiguan mogen nog als veilig beschouwd worden? Is >300NM koppel schadelijk op langere termijn voor deze motor?
Iemand al ervaring met de betrouwbaarheid van deze motoren?
Comment