dat was nochtans het eerste dat me opviel nadat ik ben meegereden met een auto voorzien van air ride. De gewone dempers waren vervangen door koni's.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
airride op de wagen en mogelijke gevolgen
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenhothatch heeft het over oorzakelijk verband: was de air ride de oorzaak van het ongeval of niet? En dat is nog altijd aan de verzekering om dat te bewijzen. In jouw voorbeeld van het karton is het duidelijk dat het ontbreken van de stalen kooi ertoe geleid heeft dat de persoon de kwetsuren heeft opgelopen. Zelfde probleem als je je airbag verwijdert en bij een ongeval met je hoofd tegen het stuur knalt.
Omdat er Airride onderzit moet dat niet aangetoond worden.
Uit mijn verzekeringscontract:
In geval van verzwijging of onjuiste mededeling behouden wij ons comform de wettelijke bepalingen terzake het recht voor om onze tegemoetkoming te verminderen of te weigeren en zult u ons de vergoedingen die al uitgekeerd werden dienen terug te betalen.
Wijzigingen die ons verplicht dienen meegedeeld te worden:
- ...
- De kenmerken van het motorvoertuig (bijvoorbeeld wijziging aan de motor om het vermogen van het motorrijtuig op te drijven
- ...
Volledig terecht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtendat was nochtans het eerste dat me opviel nadat ik ben meegereden met een auto voorzien van air ride. De gewone dempers waren vervangen door koni's.
Comment
-
-
koni's dempen in beide richtingen, en zijn toch bij de yellows bij beiden instelbaar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenOorzakelijk verband heeft hier niets mee te maken.
Omdat er Airride onderzit moet dat niet aangetoond worden.sigpic
http://www.streamlinecarcare.be
lakbehandelingen voor voertuigen
MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk BerichtenEn dat is net mijn probleem, dat zou wel moeten. Stel ge staat stil op een kruispunt met een wagen met airride. Er rijdt je een wagen van achteren aan terwijl je stilstaat en dan gaat de verzekering van de tegenpartij dat gebruiken als excuus om niet uit te betalen?
In principe mag die wagen met airride op dat moment daar niet zijn, want hij neemt deel aan het verkeer, wat niet mag met airride
Comment
-
carlito, je hebt elijk, maar je gaat nu toch ook niet zeggen dat wat er gebeurd juist is in hothatch zijn voorbeeld.
het probleem in belgie is trouwens dat je op geen enkele makkelijke of degelijke manier u aanpassingen kunt laten goedkeuren.
Of het gaat je een hele hoop poen kosten voor een papiertje met een stempel,
of je gaat er XX aantal maanden op mogen wachten voor het in orde is. allemaal met de reden dat belgie dwars moet liggen en in sommige gevallen zelfs geen TUV keuring goedkeurd.
Comment
-
En te zeggen dat er mensen zijn die zonder problemen rondjes draaien op het circuit. Met air ride.
Ik heb met alle vormen van ophanging al gereden en ik moet zeggen dat airride toch het comfortabelst is van allemaal.
En de wagen reageerde op net dezelfde wijze als het met originele ophanging deed, zelfs beter omdat hij lager lag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenWaarom moet dat?
In principe mag die wagen met airride op dat moment daar niet zijn, want hij neemt deel aan het verkeer, wat niet mag met airride
Comment
-
kans is groot van niet.
ken zo een voorbeeld van iemand die snachts reed zonder rijbewijs, en waar 2 idioten zijn tegengereden op en rond punt. ( ze wilden schuin de bocht door )
wel politie heeft diegene zonder rijbewijs in fout gesteld, omdat zij daar niet mocht rijden omdat ze geen rijbewijs heeft. had ze een rijbewijs gehad, was ze wel in haar recht geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichtenkans is groot van niet.
ken zo een voorbeeld van iemand die snachts reed zonder rijbewijs, en waar 2 idioten zijn tegengereden op en rond punt. ( ze wilden schuin de bocht door )
wel politie heeft diegene zonder rijbewijs in fout gesteld, omdat zij daar niet mocht rijden omdat ze geen rijbewijs heeft. had ze een rijbewijs gehad, was ze wel in haar recht geweest.
Politie doet normaal geen uitspraak over fout of niet in fout. Politie doet alleen maar vaststellingen en dat wordt dan door experts of de rechter bepaald wie in fout is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk BerichtenHij zit dan hier te zagen voor rechtsbijstand en zijn centen van zijn onniumverzekering. Besluit van onze dienst : stopzetting van zijn verzekeringpolis en weigering betaling van de schade.
- De rechtsbijstand is een aparte polis, en hangt niet af van het al dan niet in orde zijn van de polis BA of omnium;
- De rechtsbijstandpolis kan ook aangewend worden om de verzekeraar van de polis BA of omnium te dagvaarden als deze niet willen uitbetalen, wat ze in ze in een geval van het niet conform zijn met de kleine lettertjes altijd willen doen;
- De verzekeraar van de polis BA kan niet beslissen retroactief een polis op te schorten omdat na bepaalde feiten duidelijk wordt dat niet alle kleine lettertjes die niet niet nauw omschreven situaties omschrijven gevolgd werden. De verzekeraar zal nog altijd moeten uitbetalen aan de derden indien de verzekerde verantwoordelijk gesteld wordt voor het ongeval, en zal vervolgens de schadevergoeding moeten terugeisen van hun ex-klant;
- En de clausule 'aanpassingen' is zo dun of dik als je het zelf maakt. Moet je aangeven dat je auto gewrapt is? Dat er een kinderzitje in zit? Dat de remblokken vervangen zijn? Dat je er winterbanden hebt op gezet gezien de weersomstandigheden? Dat je de OEM radio hebt vervangen door een ander exemplaar? Dat je de voorgeselecteerde radiozenders hebt aangepast?
Bottom line is wel dat een verzekeringsmaatschappij niets liever doet dan innen, en helemaal niet wil uitbetalen. Daarom zal ze vaak mikken op een gedeelde verantwoordelijkheid bij ongevallen, en als dat niet lukt, een gaatje zoeken om het contract nietig te verklaren. Een goeie makelaar, advocaat, rechtsbijstandpolis en niet te zotte dingen doen aan je wagen helpen daar bij.
Comment
-
Wat er ook allemaal gezegd wordt : ik wou gewoon aantonen dat een airride plaatsen serieuze gevolgen kan hebben. Het is verboden om op de openbare weg te gebruiken en inderdaad als de verzekering daarmee een betaling kan weigeren zal ze dit meer en meer gaan gebruiken. Maar is ook zo met een schroefkit. Blijkt dat een wagen die een ongeluk heeft gehad een schroefkit heeft en dat de wagen onder het wettelijke minimum gedraaid was dan zal de verzekering dat ook gebruiken. Het heeft misschien wel niets met veiligheid te maken. Punt is dat het keuringsbewijs niet geldig is. Dat er een vorm van verzekeringsfraude is gepleegd en dit geeft voldoende bewijskracht om de verzekering op te schorten en uitbetaling te weigeren. Naar wat ik in de wandelgangen hoorde zou er een hele reeks van dergelijke punten in een soort omzendbrief geplaatst worden?
Mijn gedacht : jonge bestuurders zijn nu eenmaal een grote risicofactor op ongelukken. En tuning wordt nog altijd als iets macho aanzien en dat machogevoel geeft dat er wel eens sneller wordt gereden en er op straat stoer wordt gedaan. Daarom dat ze dit deels weg willen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk BerichtenWat er ook allemaal gezegd wordt : ik wou gewoon aantonen dat een airride plaatsen serieuze gevolgen kan hebben. Het is verboden om op de openbare weg te gebruiken en inderdaad als de verzekering daarmee een betaling kan weigeren zal ze dit meer en meer gaan gebruiken. Maar is ook zo met een schroefkit. Blijkt dat een wagen die een ongeluk heeft gehad een schroefkit heeft en dat de wagen onder het wettelijke minimum gedraaid was dan zal de verzekering dat ook gebruiken. Het heeft misschien wel niets met veiligheid te maken. Punt is dat het keuringsbewijs niet geldig is. Dat er een vorm van verzekeringsfraude is gepleegd en dit geeft voldoende bewijskracht om de verzekering op te schorten en uitbetaling te weigeren. Naar wat ik in de wandelgangen hoorde zou er een hele reeks van dergelijke punten in een soort omzendbrief geplaatst worden?
Mijn gedacht : jonge bestuurders zijn nu eenmaal een grote risicofactor op ongelukken. En tuning wordt nog altijd als iets macho aanzien en dat machogevoel geeft dat er wel eens sneller wordt gereden en er op straat stoer wordt gedaan. Daarom dat ze dit deels weg willen?sigpic
http://www.streamlinecarcare.be
lakbehandelingen voor voertuigen
MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk BerichtenJe vergeet dat sommige aanpassingen de kwaliteiten van een wagen wel verbeteren. Is dat dan logisch?
En zelfs met een schroefkit, die je tegenwoordig niet meer moet vastlassen, kan je een afstelling bekomen die ronduit gevaarlijk is op de weg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenOpinions differ. Nu zijn de meeste wagens wel een compromis tussen comfort en veiligheid, maar als je als jongeling enkel verlagingsveren gaat monteren kan je volgens mij niet zeggen dat het er veiliger op wordt.
En zelfs met een schroefkit, die je tegenwoordig niet meer moet vastlassen, kan je een afstelling bekomen die ronduit gevaarlijk is op de weg.sigpic
http://www.streamlinecarcare.be
lakbehandelingen voor voertuigen
MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2
Comment
Comment