Mededeling

Collapse
No announcement yet.

airride op de wagen en mogelijke gevolgen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    dat was nochtans het eerste dat me opviel nadat ik ben meegereden met een auto voorzien van air ride. De gewone dempers waren vervangen door koni's.
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
      hothatch heeft het over oorzakelijk verband: was de air ride de oorzaak van het ongeval of niet? En dat is nog altijd aan de verzekering om dat te bewijzen. In jouw voorbeeld van het karton is het duidelijk dat het ontbreken van de stalen kooi ertoe geleid heeft dat de persoon de kwetsuren heeft opgelopen. Zelfde probleem als je je airbag verwijdert en bij een ongeval met je hoofd tegen het stuur knalt.
      Oorzakelijk verband heeft hier niets mee te maken.
      Omdat er Airride onderzit moet dat niet aangetoond worden.

      Uit mijn verzekeringscontract:

      In geval van verzwijging of onjuiste mededeling behouden wij ons comform de wettelijke bepalingen terzake het recht voor om onze tegemoetkoming te verminderen of te weigeren en zult u ons de vergoedingen die al uitgekeerd werden dienen terug te betalen.
      Wijzigingen die ons verplicht dienen meegedeeld te worden:
      - ...
      - De kenmerken van het motorvoertuig (bijvoorbeeld wijziging aan de motor om het vermogen van het motorrijtuig op te drijven
      - ...
      Airride is een wijziging van de kenmerken van het motorvoertuig. En dus kunnen ze weigeren uit te betalen.

      Volledig terecht

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        dat was nochtans het eerste dat me opviel nadat ik ben meegereden met een auto voorzien van air ride. De gewone dempers waren vervangen door koni's.
        Dan moet je eens diezelfde koni's steken onder hetzelfde type wagen met conventionele veren, en dan eens kijken wat het doet qua rolneiging.

        Comment


        • #24
          koni's dempen op de uitgaande slag
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • #25
            koni's dempen in beide richtingen, en zijn toch bij de yellows bij beiden instelbaar

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
              Oorzakelijk verband heeft hier niets mee te maken.
              Omdat er Airride onderzit moet dat niet aangetoond worden.
              En dat is net mijn probleem, dat zou wel moeten. Stel ge staat stil op een kruispunt met een wagen met airride. Er rijdt je een wagen van achteren aan terwijl je stilstaat en dan gaat de verzekering van de tegenpartij dat gebruiken als excuus om niet uit te betalen?
              sigpic

              http://www.streamlinecarcare.be

              lakbehandelingen voor voertuigen

              MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

              Comment


              • #27
                Alle schokdempers dempen in beide richtingen

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                  En dat is net mijn probleem, dat zou wel moeten. Stel ge staat stil op een kruispunt met een wagen met airride. Er rijdt je een wagen van achteren aan terwijl je stilstaat en dan gaat de verzekering van de tegenpartij dat gebruiken als excuus om niet uit te betalen?
                  Waarom moet dat?

                  In principe mag die wagen met airride op dat moment daar niet zijn, want hij neemt deel aan het verkeer, wat niet mag met airride

                  Comment


                  • #29
                    carlito, je hebt elijk, maar je gaat nu toch ook niet zeggen dat wat er gebeurd juist is in hothatch zijn voorbeeld.
                    het probleem in belgie is trouwens dat je op geen enkele makkelijke of degelijke manier u aanpassingen kunt laten goedkeuren.
                    Of het gaat je een hele hoop poen kosten voor een papiertje met een stempel,
                    of je gaat er XX aantal maanden op mogen wachten voor het in orde is. allemaal met de reden dat belgie dwars moet liggen en in sommige gevallen zelfs geen TUV keuring goedkeurd.

                    Comment


                    • #30
                      En te zeggen dat er mensen zijn die zonder problemen rondjes draaien op het circuit. Met air ride.

                      Ik heb met alle vormen van ophanging al gereden en ik moet zeggen dat airride toch het comfortabelst is van allemaal.

                      En de wagen reageerde op net dezelfde wijze als het met originele ophanging deed, zelfs beter omdat hij lager lag.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                        Waarom moet dat?

                        In principe mag die wagen met airride op dat moment daar niet zijn, want hij neemt deel aan het verkeer, wat niet mag met airride
                        Die ketel met air ride gaat toch uitbetaald worden door de tegenpartij hoor.

                        Comment


                        • #32
                          kans is groot van niet.
                          ken zo een voorbeeld van iemand die snachts reed zonder rijbewijs, en waar 2 idioten zijn tegengereden op en rond punt. ( ze wilden schuin de bocht door )
                          wel politie heeft diegene zonder rijbewijs in fout gesteld, omdat zij daar niet mocht rijden omdat ze geen rijbewijs heeft. had ze een rijbewijs gehad, was ze wel in haar recht geweest.

                          Comment


                          • #33
                            Ok, omdat de politie haar in fout heeft gesteld, dat maakt het natuurlijk makkelijk voor de verzekering.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                              kans is groot van niet.
                              ken zo een voorbeeld van iemand die snachts reed zonder rijbewijs, en waar 2 idioten zijn tegengereden op en rond punt. ( ze wilden schuin de bocht door )
                              wel politie heeft diegene zonder rijbewijs in fout gesteld, omdat zij daar niet mocht rijden omdat ze geen rijbewijs heeft. had ze een rijbewijs gehad, was ze wel in haar recht geweest.

                              Politie doet normaal geen uitspraak over fout of niet in fout. Politie doet alleen maar vaststellingen en dat wordt dan door experts of de rechter bepaald wie in fout is.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
                                Hij zit dan hier te zagen voor rechtsbijstand en zijn centen van zijn onniumverzekering. Besluit van onze dienst : stopzetting van zijn verzekeringpolis en weigering betaling van de schade.
                                Interessant.
                                1. De rechtsbijstand is een aparte polis, en hangt niet af van het al dan niet in orde zijn van de polis BA of omnium;
                                2. De rechtsbijstandpolis kan ook aangewend worden om de verzekeraar van de polis BA of omnium te dagvaarden als deze niet willen uitbetalen, wat ze in ze in een geval van het niet conform zijn met de kleine lettertjes altijd willen doen;
                                3. De verzekeraar van de polis BA kan niet beslissen retroactief een polis op te schorten omdat na bepaalde feiten duidelijk wordt dat niet alle kleine lettertjes die niet niet nauw omschreven situaties omschrijven gevolgd werden. De verzekeraar zal nog altijd moeten uitbetalen aan de derden indien de verzekerde verantwoordelijk gesteld wordt voor het ongeval, en zal vervolgens de schadevergoeding moeten terugeisen van hun ex-klant;
                                4. En de clausule 'aanpassingen' is zo dun of dik als je het zelf maakt. Moet je aangeven dat je auto gewrapt is? Dat er een kinderzitje in zit? Dat de remblokken vervangen zijn? Dat je er winterbanden hebt op gezet gezien de weersomstandigheden? Dat je de OEM radio hebt vervangen door een ander exemplaar? Dat je de voorgeselecteerde radiozenders hebt aangepast?


                                Bottom line is wel dat een verzekeringsmaatschappij niets liever doet dan innen, en helemaal niet wil uitbetalen. Daarom zal ze vaak mikken op een gedeelde verantwoordelijkheid bij ongevallen, en als dat niet lukt, een gaatje zoeken om het contract nietig te verklaren. Een goeie makelaar, advocaat, rechtsbijstandpolis en niet te zotte dingen doen aan je wagen helpen daar bij.

                                Comment


                                • #36
                                  Verboden of niet, beter of niet... ik zal het niet zeggen, maar één ding weet ik wel: als een verzekeringsmaatschappij ook maar ergens de mogelijkheid ziet om niet te moeten betalen zal ze die aangrijpen. En hebben ze geen mogelijkheden, dan maken ze er wel...

                                  Comment


                                  • #37
                                    Wat er ook allemaal gezegd wordt : ik wou gewoon aantonen dat een airride plaatsen serieuze gevolgen kan hebben. Het is verboden om op de openbare weg te gebruiken en inderdaad als de verzekering daarmee een betaling kan weigeren zal ze dit meer en meer gaan gebruiken. Maar is ook zo met een schroefkit. Blijkt dat een wagen die een ongeluk heeft gehad een schroefkit heeft en dat de wagen onder het wettelijke minimum gedraaid was dan zal de verzekering dat ook gebruiken. Het heeft misschien wel niets met veiligheid te maken. Punt is dat het keuringsbewijs niet geldig is. Dat er een vorm van verzekeringsfraude is gepleegd en dit geeft voldoende bewijskracht om de verzekering op te schorten en uitbetaling te weigeren. Naar wat ik in de wandelgangen hoorde zou er een hele reeks van dergelijke punten in een soort omzendbrief geplaatst worden?

                                    Mijn gedacht : jonge bestuurders zijn nu eenmaal een grote risicofactor op ongelukken. En tuning wordt nog altijd als iets macho aanzien en dat machogevoel geeft dat er wel eens sneller wordt gereden en er op straat stoer wordt gedaan. Daarom dat ze dit deels weg willen?

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
                                      Wat er ook allemaal gezegd wordt : ik wou gewoon aantonen dat een airride plaatsen serieuze gevolgen kan hebben. Het is verboden om op de openbare weg te gebruiken en inderdaad als de verzekering daarmee een betaling kan weigeren zal ze dit meer en meer gaan gebruiken. Maar is ook zo met een schroefkit. Blijkt dat een wagen die een ongeluk heeft gehad een schroefkit heeft en dat de wagen onder het wettelijke minimum gedraaid was dan zal de verzekering dat ook gebruiken. Het heeft misschien wel niets met veiligheid te maken. Punt is dat het keuringsbewijs niet geldig is. Dat er een vorm van verzekeringsfraude is gepleegd en dit geeft voldoende bewijskracht om de verzekering op te schorten en uitbetaling te weigeren. Naar wat ik in de wandelgangen hoorde zou er een hele reeks van dergelijke punten in een soort omzendbrief geplaatst worden?

                                      Mijn gedacht : jonge bestuurders zijn nu eenmaal een grote risicofactor op ongelukken. En tuning wordt nog altijd als iets macho aanzien en dat machogevoel geeft dat er wel eens sneller wordt gereden en er op straat stoer wordt gedaan. Daarom dat ze dit deels weg willen?
                                      Je vergeet dat sommige aanpassingen de kwaliteiten van een wagen wel verbeteren. Is dat dan logisch?
                                      sigpic

                                      http://www.streamlinecarcare.be

                                      lakbehandelingen voor voertuigen

                                      MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                                        Je vergeet dat sommige aanpassingen de kwaliteiten van een wagen wel verbeteren. Is dat dan logisch?
                                        Opinions differ. Nu zijn de meeste wagens wel een compromis tussen comfort en veiligheid, maar als je als jongeling enkel verlagingsveren gaat monteren kan je volgens mij niet zeggen dat het er veiliger op wordt.

                                        En zelfs met een schroefkit, die je tegenwoordig niet meer moet vastlassen, kan je een afstelling bekomen die ronduit gevaarlijk is op de weg.
                                        Last edited by ; 27/01/2011, 13:24.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Opinions differ. Nu zijn de meeste wagens wel een compromis tussen comfort en veiligheid, maar als je als jongeling enkel verlagingsveren gaat monteren kan je volgens mij niet zeggen dat het er veiliger op wordt.

                                          En zelfs met een schroefkit, die je tegenwoordig niet meer moet vastlassen, kan je een afstelling bekomen die ronduit gevaarlijk is op de weg.
                                          Akkoord maar ik heb het dan bv. over het monteren van een big brake kit. Daar wordt de wagen beter van en dat zou dan als reden kunnen gebruikt worden door de verzekering om niet uit te betalen, want voor de keuring mag het niet.
                                          sigpic

                                          http://www.streamlinecarcare.be

                                          lakbehandelingen voor voertuigen

                                          MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                                          Comment

                                          Working...
                                          X