Mededeling

Collapse
No announcement yet.

airride op de wagen en mogelijke gevolgen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    men kan ook stellen: als die zonder rijbewijs daar niet op die plaats had geweest (omdat die niet met de auto mag rijden), had het ongeval misschien niet plaatsgevonden
    Tot hoever kan je daarin gaan? Als de vader en moeder van de veroorzaker niet mekaar ooit waren tegengekomen, was het ongeval namelijk ook nooit gebeurd...

Doorgaans oordeelt de politierechter in dergelijke gevallen zo:
    • Elke overtreding door iedere betrokkene die bewezen kan worden wordt bestraft
    • De overtreding die de aanrijding veroorzaakte, wordt gebruikt om de schuldvraag te bepalen

Een aanrijding gebeurt niet vaak omdat iemand geen rijbewijs heeft. Een aanrijding gebeurt wél vaak omwille van een al dan niet onvrijwillige voorrangsnegatie (bv controleverlies, dronkenschap, een onvoorzienbare hindernis worden door onregelmatig rijgedrag, ...).

Comment

in NL is airride perfect legaal en geraak je er probleemloos mee door de keuring...

die domme 9cm-regel geldt daar ook niet...je mag bij wijze van spreken 1mm bodemspeling hebben, maar als ze zien dat je onderweg de weg raakt, dan kan je een boete krijgen voor het beschadigen van het wegdek

er rijden 100den auto's rond met airride hier in B, dit zijn dezelfde systemen die in NL en D TUV gekeurd zijn etc...het is dan niet te snappen dat het hier in B niet zou mogen...

voor de rest, onze kever met trommelremmen, mogen wij niet uitrusten met originele schijfremmen die 1 jaar later op de markt zijn gekomen, maar ik denk toch dat we schijfremmen gaan steken voor onze eigen veiligheid...

toch mooi, dit 'ééngemaakt Europa" met in elk land andere regeltjes

schroefkit mag je niet borgen..dit staat ook zo op je keuringspapier...bij mij is het ook elk jaar wielen veranderen en schroefkit omhoogdraaien...

wie zegt dat je binnen de wet kan 'leuk' kan stylen, heeft het toch mis hoor...een mooie verlaging is essentieel en met die 9cm bodemvrijheid, is dat niet mogelijk...

ik dacht dat er toch altijd een oorzakelijk verband moest zijn door hetgeen je veranderd hebt en de oorzaak van het ongeval...als je uw voorrang van rechts niet hebt gegeven, dan kan dit onmogelijk te wijten zijn aan het feit dat je airride hebt steken e..

maarja, verzekeringen zijn er snel bij als ze moeten ontvangen, eens ze moeten betalen gaan ze allerlei foefkes verzinnen om niet te moeten betalen!

in de tijd van mijnen astra stond het in de clausule dat mijn wagen op 2cm van de grond lag en dat er andere velgen onder staken om problemen te vermijden...die velgen waren toen ook verzekerd tegen diefstal...

Comment

Working...
      X