Mededeling

Collapse
No announcement yet.

18" op keuring, origineel 15"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    "je camber", de j staat naast de k

    Comment


    • #22
      dit is dus het probleem met dit apeland he,
      door zoon mensen worden de regels op de keuring elk jaar verstrengt.
      de mensen die hun auto aanpasse zoals het hoort worden hierdoor gestraft
      maa de cowboys die zoon stunts uithalen kunnen nog steeds rondrijden met hun wagen en de keuring passeren.


      zoon auto's mogen ze voor mijn part onmiddelijk van de straat plukken en door de press steken.
      u u 225 banden word nog geen 3de van het loopopervlak gebruikt. goeie grip ga je daarmee hebben :S

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
        "je camber", de j staat naast de k
        ah ok...ik dacht dat 'ke' misschien voor een afkorting stond van iets m uw camber beter te kunnen regelen ofzo...zoals die cambershims bij die Insignia

        in NL kan dit allemaal perfect...Daar kan je engineswap doen, airride, daar passeer je zonder probleem door de keuring met een wagen die 1cm van de grond ligt...je mag betere remmen steken etc...
        hier kan je elk jaar een dagje sleutelen om je wagen door de keuring te krijgen en daarna terug alles ombouwen..

        enkel hier mag dit niet...ik wou schijfremmen steken, dan nog de originele VW schijfremmen die ze op de latere kevers staken, dus geen geperforeerde ofzo, en dit mocht ook niet om de simpele reden dat mijne kever dan beter zou remmen dan dat de andere weggebruikers zouden kunnen inschatten

        dit was dus de uitleg die ik daarvoor kreeg...

        Comment


        • #24
          Ik vind dat uw Omega toch ook wel een maatje meer mocht hebben. 245 ofzo. Dit is te hard getrokken en neigt naar het gevaarlijke toe

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
            Ik vind dat uw Omega toch ook wel een maatje meer mocht hebben. 245 ofzo. Dit is te hard getrokken en neigt naar het gevaarlijke toe
            er rijden er andere rond hoor die moeten hun banden over hun velg laten 'ploffen' met een lucifer en ontvlambare vloeistof zoals haarlak ofzo zoals in dit filmpje te zien is:

            A SIMPLE CHEEP WAY TO FIT YOUR STRECHED TYRES NOT FOR THE FAINT HEARTED


            die foto van die camber is niet van mijne omega hé, is van ne insignia

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
              er rijden er andere rond hoor die moeten hun banden over hun velg laten 'ploffen' met een lucifer en ontvlambare vloeistof zoals haarlak ofzo zoals in dit filmpje te zien is:

              A SIMPLE CHEEP WAY TO FIT YOUR STRECHED TYRES NOT FOR THE FAINT HEARTED


              die foto van die camber is niet van mijne omega hé, is van ne insignia
              tis niet omdat anderen dat doen dat het daarom goed is he.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                er rijden er andere rond hoor die moeten hun banden over hun velg laten 'ploffen' met een lucifer en ontvlambare vloeistof zoals haarlak ofzo zoals in dit filmpje te zien is:

                A SIMPLE CHEEP WAY TO FIT YOUR STRECHED TYRES NOT FOR THE FAINT HEARTED


                die foto van die camber is niet van mijne omega hé, is van ne insignia
                Daar spreek ik ook niet over

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                  tis niet omdat anderen dat doen dat het daarom goed is he.
                  http://customwheelsmarket.com/rimwheelwidth1.html
                  leuke site. Ik heb nu 205/45/16 op 7,5" dus licht getrokken. Meer moet dat ook niet zijn op een 'grote' velg. op een klein 14erke zie ik ze wel graag strak staan

                  Comment


                  • #29
                    tja, wat is 'goed' hé
                    ik vind persoonlijk niets zo lelijk dan nen ballonband op ne grote velg...ik zag toevallig eens dezelfde 20inch velgen van mijn omega op een VW transporter staan, maar hier lagen dan wel heel dikke banden op, en ik moest al goed kijken om te zien dat het identiek dezelfde velgen waren de 'charme' van de velgen was helemaal vern**kt door de dikke banden...

                    en 205 getrokken op ne 7.5? ik had eerst nen 165 45 17 op die mercedesvelgen laten trekken, maar ik kon toen de rand met mijn vingers vastnemen en dit was echt niet schoon meer + dodelijk voor de randen dieje 185 35 17 lag eigenlijk als gegoten op ne 7,5 = beetje getrokken

                    Comment


                    • #31
                      Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                      tja, wat is 'goed' hé
                      ik vind persoonlijk niets zo lelijk dan nen ballonband op ne grote velg...ik zag toevallig eens dezelfde 20inch velgen van mijn omega op een VW transporter staan, maar hier lagen dan wel heel dikke banden op, en ik moest al goed kijken om te zien dat het identiek dezelfde velgen waren de 'charme' van de velgen was helemaal vern**kt door de dikke banden...

                      en 205 getrokken op ne 7.5? ik had eerst nen 165 45 17 op die mercedesvelgen laten trekken, maar ik kon toen de rand met mijn vingers vastnemen en dit was echt niet schoon meer + dodelijk voor de randen dieje 185 35 17 lag eigenlijk als gegoten op ne 7,5 = beetje getrokken
                      ik wist zelfs niet dat zo'n maat bestond dat kan toch niet rendabel zijn om in grote hoeveelheden te produceren, wie koopt dat?

                      Comment


                      • #32
                        ik was verkeerd, het is 165 40 17

                        en er is een grote afzetmarkt voor hoor...anders maken ze dat niet hé..bijna iedereen rijdt met zo'n bandjes rond in het tuningmilieu...zijn vrij goedkope bandjes die na max 10.000km toch vervangen moeten worden doordat ze schuin zijn afgesleten door de camber

                        hier zo'n 165 40 17 getrokken op een 7.75J brede velg met 3bar lucht erin :



                        Comment


                        • #33
                          Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                          ik was verkeerd, het is 165 40 17

                          en er is een grote afzetmarkt voor hoor...anders maken ze dat niet hé..bijna iedereen rijdt met zo'n bandjes rond in het tuningmilieu...zijn vrij goedkope bandjes die na max 10.000km toch vervangen moeten worden doordat ze schuin zijn afgesleten door de camber

                          hier zo'n 165 40 17 getrokken op een 7.75J brede velg met 3bar lucht erin :




                          het tuning milieu in belgie bestaat dan ook voor 95% uit ricer en consoorten
                          + YouTube Video
                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                          die denken dat een auto tegen de grond smijten en grotere velgen steken er voor zorgt dat hun auto ineens een curner carver is. niet wetende dat hun schokdempers niet gemaakt zijn voor die veren waardoor deze kapot gaan en waarna de auto geen baanligging meer heeft.
                          om dan nog maar te zwijgen over het feit dat de helft van die mannen hun auto zo verlagen zonder rekening te houden met hun camber en alles opnieuw af te stellen.

                          anyway, anderen geloven nog altijd dat ze door een cold air intake die vlak naast hun motor hangt nog steeds meer pk's hebben dan standaard.


                          wil je in belgie een tuner zijn, koop een dikke uitlaat, wat bumpertjes, wat veertjes ( indien goedkoop warm u originele veren ff op ) en zijn er een 19" velg onder en doe of je meedoet in de nieuwe FNF film.








                          ow, even terzijde om u een idee te geven wat het prijsverschil is tussen een fatsoenlijke en een el cheapo verlaging voor mijn wagen.

                          el cheapo, setje eibachs 300 euro.
                          ( gevolgen, binnen het jaar kapotte schokdempers, een springerige achteras, een achteras die niet meer in het midden staat, bumpsteer als ik een bultje raak in het wegdek. en indien ik niet voor een goeie uitlijning ga, nog om de x aantal tijd nieuwe bandjes.


                          wat heb ik nodig.
                          set eibachs 300 euro
                          koni's 800 euro
                          panhard bar 200 euro
                          lower control arm reloaction brackets 50 euro + laswerk.
                          bumpsteer kit 50 euro.

                          Comment


                          • #34
                            de mensen die serieus met styling bezig zijn, lachen bovenstaande wagens vierkant uit! Zij zijn ook niet opgezet met de 'Tjoeners' zoals wij die noemen, die enkel wat stickers kleven, lelijke spoilers plaatsen en grote poly bodykits plaatsen die meestal totaal niet passen bij de lijnen van de wagen!

                            Zij die deftig bezig zijn, beginnen eerst met de wagen te verlagen met airride (+-2500) of een deftge schroefkit van KW (onder mijn omega was +-1300euro), Weitec,...(1000-1500euro), veerpootbrug etc dus niet met enkel veren op de originele schokdempers, omdat je die verlaging totaal niet ziet + de wegligging trekt op niets zo!

                            Dan komen er nog meestal dikke velgen onder en ja, een schone camber achteraan, maakt het alleen 'dikker', zo kan je met airride de velgrand in de wielkas laten vallen

                            het zijn ook deze mensen die zeker NIET racen, omdat er zo veel geld in de wagen zit...Denk niet dat mensen met een wagen die 2cm van de grond ligt met velgen van 5000euro zich laten verleiden tot racen...

                            in inderdaad, de auto's die in bovenstaand filmpje zijn gepost, zijn de auto5-tjoeners die inderdaad overal met gierende banden vertrekken, liefst nog een een baskist van 50euro die langs alle kanten kraakt

                            geloof me, in het 'stylingmilieu' zijn ze die personen ook liever kwijt dan rijk hoor want het is door zo'n marginalen dat 'styling' een slechte naam krijgt en vooroordelen zoals in jou post naar de oren krijgt geslingerd

                            daarom zijn er ook steeds meer en meer meeting met selectie, zodat er enkel deftige wagens binnenstaan en zodat je er geen 'foorkramen' met neon, stickers en ongespoten onderdelen aanwezig zijn

                            Vooral in Wallonië en Noord-Frankrijk kennen ze wat van 'foorkramen' wat je daar soms op een meeting ziet

                            ivm 95% zijn 'Ricers' in België, dat zijn er toch wel wat minder, maar deze wagens vallen natuurlijk veel meer op dan een mooie verlaagde passat met dikke wielen en een knap interieur
                            de dikste stylingwagens komen ook alleen maar buiten voor een meeting, dus die zal je al zeker niet op de baan zien rijden
                            De meerderheid is echt wel deftig bezig met styling en spuwt die johnny's met hun foorkramen ook uit hoor

                            zoals bij alles vallen alleen de slechte dingen op hé ,)

                            bovenstaande velgen komen op een Tigra Twintop die volledig met metaal is verbreed dus zonder polyesteren rommel en er deze ligt ook op een deftige airrideset
                            Last edited by ; 06/04/2011, 11:48.

                            Comment


                            • #35
                              het moment dat u styling u camber om zeep helpt zijt ge slecht bezig.
                              op dat moment primeert u styling op baanligging en daarmee veiligheid.

                              Comment


                              • #36
                                Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                het moment dat u styling u camber om zeep helpt zijt ge slecht bezig.
                                op dat moment primeert u styling op baanligging en daarmee veiligheid.
                                Ik denk niet dat die mensen begrijpen waar camber voor dient. (buiten om hun velgen binnen de kassen te laten "vallen")

                                Comment


                                • #37
                                  eigenlijk zijn dit de mensen die een O plaat verdienen waarmee ze niet snachts mogn rijden, niet verder dan 25km en enkel test ritten of evenementen. want DEZE wagens zijn een gevaar op de baan.

                                  Comment


                                  • #38
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                    het moment dat u styling u camber om zeep helpt zijt ge slecht bezig.
                                    op dat moment primeert u styling op baanligging en daarmee veiligheid.

                                    zolang het deze toestand niet op gaat, zie ik niet echt een probleem qua veiligheid

                                    http://www.youtube.com/watch?v=G_vxzD6Cd6w

                                    er zijn genoeg keverkes die achteraan 3 tanden gezakt zijn waardoor hun achterwielen ook enkele graden schuin staan

                                    Comment


                                    • #39
                                      als iedereen onder een trein springt betekent nog niet dat het een goed plan is...

                                      over veiligheid, u auto heeft op dat moment nog nog met niet eens e helft van zijn band degelijk wegcontact. hoeveel grip denk je dan te hebben als je een maneuvre moet maken zoals hard remmen of ontwijken.?
                                      Noppes

                                      Comment


                                      • #40
                                        Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                                        ik was verkeerd, het is 165 40 17

                                        en er is een grote afzetmarkt voor hoor...anders maken ze dat niet hé..bijna iedereen rijdt met zo'n bandjes rond in het tuningmilieu...zijn vrij goedkope bandjes die na max 10.000km toch vervangen moeten worden doordat ze schuin zijn afgesleten door de camber

                                        hier zo'n 165 40 17 getrokken op een 7.75J brede velg met 3bar lucht erin :



                                        Sorry, maar dit is belachelijk.
                                        Mannen die met zo'ne brol rondrijden (letterlijk, gezien het goedkope bandjes zijn) mogen ze van mij direct naar de keuring sturen en bij herhaling de auto in beslag nemen.... (of de onderdelen)

                                        Comment

                                        Working...
                                        X