even quoten:
Ik heb standaard 15", op mijn gelijkvormigheidsattest staat 16" als max.
Ik heb dus 15" wintersloffen maar mijn zomerwielen zijn 18".
195/65/15 <=> 225/40/18, afwijking is dus 0,47% wat wettelijk is toegestaan.
ik weet echter niet of het spoor anders is?
Nu zit het zo dat ik naar de keuring moet op 12 april voor verlaging in Alken, zou ik op 15" gaan of op 18"??
De 18" zijn origineel peugeot 308 (waar we het dus over hebben) dus de ET is correct, maar staat NIET op mijn gelijkvormigheidsattest.
Yes or no...?
Door andere banden of bandvelg combinatie te monteren kan de wielomtrek van de banden veranderen.
De wettelijke afwijking die hierop is toegestaan is 2% kleiner en 1.5% groter.
De wettelijke afwijking die hierop is toegestaan is 2% kleiner en 1.5% groter.
Indien de gemonteerde banden niet overeenstemmen met één van de banden vermeld in het PVG, COC, instructieboekje van de constructeur of op de originele sticker van de constructeur dient de buitendiameter van elke band overeen te stemmen met de buitendiameter van één van de banden vermeld in het PVG, COC, instructieboekje of originele sticker van de constructeur met een tolerantie van -2% en +1,5%.
Indien de gemonteerde velgen niet overeenstemmen met de velgen vermeld in het PVG, COC, instructieboekje van de constructeur of originele sticker van de constructeur worden deze aanvaard voor zover het spoor voor personenauto’s binnen de tolerantie van 2 % verhoging ten opzichte van het origineel spoor valt, 4% voor terreinvoertuigen.
Indien de gemonteerde velgen niet overeenstemmen met de velgen vermeld in het PVG, COC, instructieboekje van de constructeur of originele sticker van de constructeur worden deze aanvaard voor zover het spoor voor personenauto’s binnen de tolerantie van 2 % verhoging ten opzichte van het origineel spoor valt, 4% voor terreinvoertuigen.
Ik heb dus 15" wintersloffen maar mijn zomerwielen zijn 18".
195/65/15 <=> 225/40/18, afwijking is dus 0,47% wat wettelijk is toegestaan.
ik weet echter niet of het spoor anders is?
Nu zit het zo dat ik naar de keuring moet op 12 april voor verlaging in Alken, zou ik op 15" gaan of op 18"??
De 18" zijn origineel peugeot 308 (waar we het dus over hebben) dus de ET is correct, maar staat NIET op mijn gelijkvormigheidsattest.
Yes or no...?
Comment