Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke audio uitrusting heb jij?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke audio uitrusting heb jij?

Hallo iedereen,

Ik ben eens benieuwd om te horen wat jullie allemaal in jullie auto zitten hebben van car hifi systeem.

Ik heb vrijdag een nieuwe radio gekocht, maar verwacht wel iets meer kwaliteit van mijn speakers.
    Daarmee had ik graag eens gehoord wat er in jullie auto aanwezig is

misschien steek ik deze vooraan :http://www.redcoon.be/index.php/cmd/...Pro_Flat_162/#
    en deze achteraan:
    http://www.pixmania.be/be/nl/1611250...ers-pspk3.html

Head unit: kenwood kdc-w5041ua

Er is een apart forumdeel voor dit soort vragen...

Comment

heb bij mijzelf de boxen vervangen door pioneers. niet slecht prijs kwaliteit gezien.
      40 euro ofzo betaald op 2dehands.

tenzij je muziekwedstrijden gaat doen met je auto moet je ook niet overdrijven.
      je kan morgen een 300 of 600 euro box van hetzelfde formaat kopen die mss wel beer is.
      maar wat je waarschijnlijk nooit gaat horen omdat
      1) je radio het mss niet aankan
      2) om uit je boxen het maximum te halen je op maat gemaakte behuizingen moet maken.
      3) je gehoor niet goed genoeg is om het verschil te apprecieren. ( troost u ik hoor ook niet altijd het verschil tussen een A en een B merk. onder sommige omstandigheden, bvbeeld weglawaai enz)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
        Er is een apart forumdeel voor dit soort vragen...
        ik vind het audio gedeelte niet
        waar vind ik het ? :s

Comment

Niks wereldschokkend, basic stuff.. al ben ik wel erg tevreden van de mac subwoofer is meer dan goed genoeg voor mij, ook al zet ik dat nooit volledig open
          én ik moet het dringend eens in mijn auto installeren, want na de verkoop van mijn vorige auto (waar ik alle audio heb uitgehaald) staat alles nog stof te vangen in de gang

Kenwood monoblock 8104D -300W RMS/1000W Max

Mac Audio Absolute 300 - 270W RMS/620W Max

HUD: JVC KDG-612

Comment

mooi, ziet er een vette sub woofer uit,
            Ik hou het ook simpel omdat ik niet echt zou weten hoe ik een versterker moet plaatsen en een sub
            aanwezig:

komt nog:

Comment

heel content van.
              gaat luid genoeg als het moet en speelt ook zuiver... enkel de bass zou beter en helderder mogen maar ben content met deze ICE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                ik vind het audio gedeelte niet
                waar vind ik het ? :s
                Beetje verder kijken dan je neus lang is :

Comment

Ik hou het ook simpel omdat ik niet echt zou weten hoe ik een versterker moet plaatsen en een sub
                  aanwezig:

komt nog:

Vergeet niet je speakersetup in te stellen op die radio. Gigantisch verschil...

Heb net dezelfde in m'n E30, en dat trok op niks. Tot ik die instelling wijzigde. Toen werd het allemaal net iets draaglijker.
                  - Vooraan 2 Blaupunkt 2-weg speakers
                  - Achteraan Alpine 6"x9" hoedenplankspeakers

Meer dan voldoende voor in die ketel...
                  1991 BMW E30 318is

Comment

Alles standaard in de Golf.
                    Gaat meer dan luid genoeg zonder kwaliteitsverlies .

Comment

Ja sommige standaard uitrustingen spelen zeer mooi

Ja ik heb die instelling al gevonden, maar ik ondervond niet veel verschil, nu zitter er wel 4 X 6,5" in

Comment

Comment

ik heb nooit echt begrepen waarom mensen allemaal aftermarket boxen in hun auto stoppen, voor mij gaat mijn standaard uitrusting meer dan luid genoeg..

Comment

standaard gaat wel luid, maar kwaliteit is echt niets. zeker niet in auto van 14 jaar die dingen verslijten gewoon

Comment

Ik had in mijn 206:

Headunit: Alpine CDA-9851R (met adapter voor stuurwielbediening + CD/MP3 wisselaar CHA-S634 (HU is in de 206 blijven steken, wisselaar ligt hier stof te verzamelen )
                              Composet in de deuren: Helix Blue MkII 62 (50 Wrms)
                              Subwoofer in de koffer: JL Audio 10W1v2-4 (125 Wrms) [ligt hier ook nog]
                              Versterker: Audio System Twister F4-260 (2x65 Wrms voor de composet en 1x210 Wrms voor de sub) [geraak ik ook aan de straatstenen nie kwijt]
                              Rearfill achter: ergens iets van kenwood wat ik nog had liggen rechtstreeks op de HU

In de RCZ heb ik gekozen voor het optionele JBL-pack

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door samdds Bekijk Berichten
                                ik heb nooit echt begrepen waarom mensen allemaal aftermarket boxen in hun auto stoppen, voor mij gaat mijn standaard uitrusting meer dan luid genoeg..
                                Vergelijk het met zo'n all-in-one mini-stereoketen voor in de veranda versus een zware stereoversterker met een aparte cd-speler en hoogwaardige, los gekochte luidsprekers.

Brengen beide geluid voort, het één alleen nog harder en met meer definitie.

Maar ik rij ook af fabriek, ondanks dat ik muziekliefhebber (en tikkeltje audiofiel) ben.

Comment

autoradio sony cdx-gt300 radio/cd/mp3 + aux vooraan ( 175 euro nieuw kerstcadeau ) ondertussen 5 jaar later 50 euro ofzo waard
                                  4x6 boxen nieuw 75 euro
                                  6x9 boxen (2dehands ) 40 euro
                                  6 cd/mp3 wisselaar in de koffer (2dehands ) 60 euro
                                  hcb-300 bluetoothkit voor de gsm 20 euro

totaalprijs 370 euro.

redelijk degelijk systeem als je van een 20 jaar oud systeem komt.

Comment

Niets speciaals hier maar in de toekomst als ik een deftige daily heb wil ik wel kwalitatief spul installeren dan denk ik aan een klein subje en 2 composets.

Comment

aanwezig:

komt nog:

ik zou deze kopen. Pulse ken ik niet en voor hetzelfde geld heb je Pioneer.

Comment

versterker en sub plaatsen is niet zo moeilijk.
                                        je hebt 2 dikke stroomkabels +12 en massa.
                                        een schakeldraad die de versterker aanzet als je radio opkomt.

2 signaaldraden van je radio naar je versterker.
                                        2 signaaldraden van je versterker naar je woofer.

Comment

Working...
                                        X