Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste tuning voor een Hyundai Santa Fé?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Beste tuning voor een Hyundai Santa Fé?

Hallo allemaal,

Ik heb eind 2010 een Santa Fé gekocht. Prachtige wagen en zeer tevreden over, maar hij komt vermogen te kort. Nu heeft hij 155 Pk voor 2000 kilo, wat niet veel is natuurlijk. Zeker niet omdat hij vaak zwaar geladen is.

Nu, ik zou hem graag laten tunen, maar heb al prijzen gehoord die variëren van 300 tot 1000 euro. En ook dat niet alle tuners aan motortuning doen, maar gewoon programmaatjes aankopen en die dan eenvoudigweg op 15 minuutjes op de auto zetten. Ook zou de auto minder gaan verbruiken.

Heeft er iemand van jullie ervaring met tuning? En welke tuningfirma biedt de beste prijs/kwaliteit? Wat zouden jullie mij aanraden? Ik ben van Gent, dus iets in de buurt zou extra handig zijn maar hoeft niet.

Alvast heel erg bedankt voor jullie tips!

Esteban

PPE in Brussel

Comment

Gent? Laat u maar niet verleiden tot ziptuning
      b-r-o-l

Shiftec of PPE

Comment

Ziptuning ging ik zeker niet doen na al wat ik erover gelezen heb op dit forum. Mijn vader heeft er zijn zware bmw cabrio wel laten doen 2 jaar geleden, en is er heel tevreden over. Nu, wat niet is kan nog komen natuurlijk

Betreffende de Santa Fé: ik zal het door mijn vaste garagist laten doen. Die kent mijn auto het besteen die staat ook meer garant voor eventuele defecten dan een louter tuningbedrijf. Kost 500 + btw en ik zou van 150 naar 180 pk kunnen gaan, en 1 à 1,5 liter per 100 kilometer zuiniger moeten rijden.

Comment

Best ook iemand zoeken in de buurt . Niet dat je +100km rijd voor achteraf terug de software er te laten inladen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Esteban78 Bekijk Berichten

Betreffende de Santa Fé: ik zal het door mijn vaste garagist laten doen. Die kent mijn auto het besteen die staat ook meer garant voor eventuele defecten dan een louter tuningbedrijf. Kost 500 + btw en ik zou van 150 naar 180 pk kunnen gaan, en 1 à 1,5 liter per 100 kilometer zuiniger moeten rijden.

ik zou toch eerst eens horen waar de garagist hem gaat binnen doen, mogelijk steekt de garagist gewoon een powerbox of doet hij hem binnen bij een goedkope tuner zonder testbank, jij hebt wel veel vertrouwen in je garagist

wacht dacht je hiervan ?

http://www.br-performance.be/nl-be/h...2-2-2crdi-vgt/

je hebt tevens geluk, er staat nog geen vermogengrafiek op de website en dus kan je genieten van deze speciale aktie :

http://www.br-performance.be/nl-be/n...e-website-aan/

sorry voor de spam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
              ik zou toch eerst eens horen waar de garagist hem gaat binnen doen, mogelijk steekt de garagist gewoon een powerbox of doet hij hem binnen bij een goedkope tuner zonder testbank, jij hebt wel veel vertrouwen in je garagist

wacht dacht je hiervan ?

http://www.br-performance.be/nl-be/h...2-2-2crdi-vgt/

je hebt tevens geluk, er staat nog geen vermogengrafiek op de website en dus kan je genieten van deze speciale aktie :

http://www.br-performance.be/nl-be/n...e-website-aan/

sorry voor de spam
              Wat gebeurt er eigenlijk bij zo een herprogrammering?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de messias Bekijk Berichten
                PC aanhangen en op load drukken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                  PC aanhangen en op load drukken.
                  Waarom gebeurt dat niet van fabriekswege?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                    Ja. En als het een zware tuning is op 'huge load'
                    Gewoon het volgende kolommeke selecteren...

Waarom gebeurt dat niet van fabriekswege?
                    Het is niet omdat je de messias noemt dat je de boodschap hebt begrepen precies.

Fiscaliteit vooral...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                      Gewoon het volgende kolommeke selecteren...

Het is niet omdat je de messias noemt dat je de boodschap hebt begrepen precies.

Fiscaliteit vooral...
                      Ik dacht dat de wijsheid met de naam ging komen, maar ze is uitgebleven.

Ik ben helemaal niet op de hoogte van wat precies wanneer moet betaald worden, maar ontloop je alle fiscale kosten als die pk's achteraf komen? En ben je dan ook verzekerd voor die extra pk's?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Esteban78 Bekijk Berichten
                        Hallo allemaal,

Ik heb eind 2010 een Santa Fé gekocht. Prachtige wagen en zeer tevreden over, maar hij komt vermogen te kort. Nu heeft hij 155 Pk voor 2000 kilo, wat niet veel is natuurlijk. Zeker niet omdat hij vaak zwaar geladen is.

Nu, ik zou hem graag laten tunen, maar heb al prijzen gehoord die variëren van 300 tot 1000 euro. En ook dat niet alle tuners aan motortuning doen, maar gewoon programmaatjes aankopen en die dan eenvoudigweg op 15 minuutjes op de auto zetten. Ook zou de auto minder gaan verbruiken.

Heeft er iemand van jullie ervaring met tuning? En welke tuningfirma biedt de beste prijs/kwaliteit? Wat zouden jullie mij aanraden? Ik ben van Gent, dus iets in de buurt zou extra handig zijn maar hoeft niet.

Alvast heel erg bedankt voor jullie tips!

Esteban
                        Surf eens naar http://www.atm-chiptuning.com/chiptu...22-crdi-150pk/

Comment

Van op z'n site

Stage 1: herprogrammatie

De stage 1 bestaat uit een individuele herprogrammatie van het motormanagement systeem van het voertuig, waarbij de afstelling van de motorparameters ( ontsteking, inspuiting,... ) op maat gebeurt op de vermogentestbank. Alle waarden van de motorparameters blijven bij deze stage binnen de door de constructeur gestelde veiligheidsnormen. Deze stage 1 is dan ook 100% betrouwbaar, kortom meer rijplezier zonder zorgen !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                            Van op z'n site
                            ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden

Comment

Working...
                            X