Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning 1.6 cr tdi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Begint eens tijd te worden zeker, hoelang zijn die dingen nu al niet op de markt
    2.0 JTDm

Comment

op facebook gelezen dat dit nu zou lukken bij APEC:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
        op facebook gelezen dat dit nu zou lukken bij APEC:

http://www.facebook.com/pages/APEC-B...07715259294816
        Geheel correct, en geen powerbox!

Comment

Bij BR-Performance in Willebroek is het volgens de website nu ook beschikbaar. Is Bruno van het vroegere Shiftech & Heinz.
          Stage 1: 140pk/320Nm voor €460

Ik twijfel. Zit bovendien met een leaseauto. Na 4j terug inleveren. Kan/mag dat van de leasingmaatschappij?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xplain Bekijk Berichten
            Bij BR-Performance in Willebroek is het volgens de website nu ook beschikbaar. Is Bruno van het vroegere Shiftech & Heinz.

Ik twijfel. Zit bovendien met een leaseauto. Na 4j terug inleveren. Kan/mag dat van de leasingmaatschappij?
            na einde lease gewoon de wagen terug origineel laten zetten door je tuner ( is gratis ) en daarna binnen geven bij de lease ;-)

morgen 14h doen we nog een A3, als je zin hebt kom gerust af dan kan je meteen proefritje maken :-)

Comment

En jij garandeerd dat ze dat niet zien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk Berichten
                En jij garandeerd dat ze dat niet zien?
                ja hoor, als je wilt rijden we samen naar Audi om hem aan de computer daar te hangen als verificatie ;-)

Comment

Prima motor die 16 tdi. Net volgetankt. na 1397 km moest ik 52 liter bijtanken. Het resultaat van consequent zuinig rijden zonder gebruik te maken van de airco en andere energieverslinders.

Comment

Dus jij rijdt nu zonder airco?
                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                      Dus jij rijdt nu zonder airco?
                      Ik ry ook zonder airco, nu niet om zuiniger te zijn op een naftbak maar gwn omdat ik liever met mijn raampje open rij

Sent from my iPhone using Tapatalk
                      BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                        Prima motor die 16 tdi. Net volgetankt. na 1397 km moest ik 52 liter bijtanken. Het resultaat van consequent zuinig rijden zonder gebruik te maken van de airco en andere energieverslinders.

En jij hebt die ook laten chippen bij br-performance?

Comment

chippen bij br-performance?
                          ter info de 1.6 tdi wordt zuiniger na tuning, sommigen beweren tot bijna 1l/100km minder, maar wij hebben het nagemeten op een VW Polo en die was slechts 0.3-0.4l/100km zuiniger. Hangt natuurlijk allemaal sterk af van je rijstijl !

Comment

Ik had ook graag eigenlijk eens ervaringen gelezen : 140 pk is toch een mooie winst ; laatste merkte ik toch dat ik bergop aan 120 km/u niks meer over had met 5 man in de wagen & een volgeladen koffer, precies ten einde adem, terwijl mijn oude 105 pk 1900 TDi nog over had !

Comment

mss interessant om naar de 1.6 TDI meeting te komen

http://www.autoforum.be/showthread.p...broek-(BELGIE)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten
                                Ik had ook graag eigenlijk eens ervaringen gelezen : 140 pk is toch een mooie winst ; laatste merkte ik toch dat ik bergop aan 120 km/u niks meer over had met 5 man in de wagen & een volgeladen koffer, precies ten einde adem, terwijl mijn oude 105 pk 1900 TDi nog over had !
                                Ik heb nog de oude 1.9 tdi, maar die heeft wel ongeveer dezelfde prestaties als de 1.6. heb de mijne bij bruno laten doen. resultaat was 143pk/325nm. en het is toch een wereld van verschil. zeker een aanrader!
                                BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                  Ik heb nog de oude 1.9 tdi, maar die heeft wel ongeveer dezelfde prestaties als de 1.6.
                                  Die oude 1.9 heb ik ook gehad, had in vergelijking toch wat meer 'adem' dan de 1.6.

Tegen volgende keer dat we naar Frankrijk gaan of zo toch even laten chippen !!! En binnenkort eens langsgaan op die 1.6 meeting (als het past)

Comment

Stage 3 is ook een realiteit voor de 1.6 TDi. Op de polo en Ibiza was het makkelijk plug en play om dit te verwezelijken. Maar het heeft ons iets meer moeite gekost om het op de jetta, golf, leon,... tot een goed einde te brengen. Geen plug en play aangezien de sturing van de actuator omgekeerd loopt tov polo.
                                    Hier onze resultaten.
                                    164,8pk/334,5Nm

Last edited by Geert DVX; 10/10/2012, 11:48.

Comment

1.6 TDI stage 3 bij Apex 2 weken geleden, grafiek van hun facebook gehaald, echt een geweldige motor die 1.6 tdi CR

Last edited by ; 10/10/2012, 17:46.

Comment

klopt. Zoals gezegd ibiza, polo, ... Andere turbo en done.
                                        Golf, leon, a3, jetta, ... is ander paar mouwen.
                                        Last edited by Geert DVX; 10/10/2012, 18:15.

Comment

Mja, Bruno waarom 1000€ (of meer) investeren in een grotere turbo voor 160pk, terwijl het al mogelijk is om met een goede stage 2 naar circa 150pk/340Nm te gaan. Prijs/pk geen goede investering lijkt mij dat.

Comment

Working...
                                          X