Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning 1.6 cr tdi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    toch wel straf voor een 1600 dieselke, kan de versnellingsbak, koppeling t koppel aan?
    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

    Comment


    • #62
      Is geen probleem. Er is nog ruimte, maar op een bepaald moment moet je stoppen om de betrouwbaarheid te garanderen.
      Betrouwbaarheid komt immers op de eerste plaats.
      Jongleren met cijfers kent bij ons geen plaats. Doen we niet aan mee.
      Maar het resultaat is er en we zijn er fier op.

      Comment


      • #63
        Wat hebben die motoren standaard qua cijfers?

        Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
          Wat hebben die motoren standaard qua cijfers?

          Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
          Kdacht 105pk/250Nm zoals de 1.9 hadden


          Sent from my iPhone using Tapatalk
          BMW X5 45e

          Comment


          • #65
            70, 90 en 105, afhankelijk van model zijn er verschillende beschikbaar.

            Comment


            • #66
              Ik snap niet waarom zo investeren en zo weinig resultaat.. Mijn heeft 144 pk en 317 nm en hoeveel kost de turbo en montage?????

              Comment


              • #67
                Deze vraag is relatief natuurlijk. Ik snap zoveel zaken niet...
                Prijs kwaliteit is enkel chiptuning het voordeligste.(in de meeste gevallen) Geen twijfel mogelijk.
                Maar er zijn mensen die verder willen en klant is koning.

                Comment


                • #68
                  Das nu logisch da ge da ni snapt.. Voor 20 pk en misschien 30 nm word de turbo en (intercooler???) vervangen? Op hoeveel komt dit dan?

                  Comment


                  • #69
                    Ik vind het soms best grappig hoe tuners hier precies elkaar de loef willen afsteken door, om het zo maar te zeggen, te stoefen met hun vermogenswinsten na tuning.
                    Ik denk dat je hier nuchter moet in zijn en rekening houden dat elke wagen op elke testbank een ander resultaat zal geven, e, mij gaat het niet om enkele pk's verschil bij de ene dan bij de andere, maar ook om de service en betrouwbaarheid, hun know-how en zoveel meer.
                    Misschien dat sommige mensen makkelijker te overhalen zijn als bepaalde tuners een prachtig pand hebben ofzo, maar je zal overal pro's en contras vinden.
                    Ik wil absoluut geen stenen gooien naar andere tuners dus hé. Ik ben bij DVX Performance geweest, en ben dus zeeeer tevreden over de resultaten, service en zoveel meer. Zet mijn wagen op een testbank bij een andere tuner, en er zullen zeker andere cijfers tevoorschijn komen, wat logisch hé, en spelen zoveel factoren een rol bij een meting. je zal ook nooit telkens het zelfde resultaat halen wanneer je meerdere runs doet met dezelfde wagen.

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                      Prima motor die 16 tdi. Net volgetankt. na 1397 km moest ik 52 liter bijtanken. Het resultaat van consequent zuinig rijden zonder gebruik te maken van de airco en andere energieverslinders.

                      Waarom dan die zotte kosten gemaakt om een airco ?

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                        Das nu logisch da ge da ni snapt.. Voor 20 pk en misschien 30 nm word de turbo en (intercooler???) vervangen? Op hoeveel komt dit dan?
                        +/- 2000 euro voor 75pk (= 85%) extra. Is inderdaad veel geld.
                        Je kan zelfs nog verder gaan, maar dan krijg je problemen.
                        Een nieuwe motor kost ook veel geld.
                        Wij streven naar maximale betrouwbaarheid met een tevreden resultaat.

                        Jij bent blijkbaar tevreden over je resultaat. Ik ook dan. 144pk met een stage 2 is zeker niet slecht!
                        Last edited by Geert DVX; 10/10/2012, 23:37.

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                          Prima motor die 16 tdi. Net volgetankt. na 1397 km moest ik 52 liter bijtanken. Het resultaat van consequent zuinig rijden zonder gebruik te maken van de airco en andere energieverslinders.
                          Dat is 3.7 l /100km , dat kan beter, met een skoda fabia zonder diesel partikel filter (scheelt bijna een halve liter in verbruik zonder de regeneraties ) en eco-programmatie zitten we nu aan +-3.1 l/100km, moet wel toegeven we doen redelijk wat autostrade , airco heb je niet nodig bij deze temperaturen, het lijkt wel winter...

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Fast_Audi Bekijk Berichten
                            Misschien dat sommige mensen makkelijker te overhalen zijn als bepaalde tuners een prachtig pand hebben ofzo
                            Fast_audi, als jij op restaurant gaat en de tafellakens zijn vuil en smerig, heb je er dan vertrouwen in dat de keuken wel netjes en hygiënisch is ?

                            Als de restaurant houder nog niet de moeite doet om zijn tafels te kuisen, dan zal die zeker niet de moeite doen om zich aan de voorschriften te houden in de keuken, de smaakpolitie op VT4 al eens bekeken wat een toestanden die soms aantreffen in de keukens van sommige restaurants.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                              Dat is 3.7 l /100km , dat kan beter, met een skoda fabia zonder diesel partikel filter (scheelt bijna een halve liter in verbruik zonder de regeneraties ) en eco-programmatie zitten we nu aan +-3.1 l/100km, moet wel toegeven we doen redelijk wat autostrade , airco heb je niet nodig bij deze temperaturen, het lijkt wel winter...
                              dbr2, misschien u volgende investering in u wagentje?

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
                                dbr2, misschien u volgende investering in u wagentje?
                                waar blijft zijn opmerking (bv. 70 pk is al meer als genoeg voor een stadswagen)
                                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Koundi
                                  In de autobranche gaat het vooral om de know how. Er zijn vele mensen die naar een erkende BMW garage gaan waar ze minder betalen en toch perfecte service krijgen. Waarom betalen ze minder? Omdat die persoon een minder dure vloer heeft gestoken, geen koffiezet apparaat heeft staan, de wachtruimte heeft oudere, maar comfortabele zetels,...Hij vraagt geen extra hoog uurloon om nadien een kuisploeg te kunnen betalen, en vooral zelf met een 1 serie rijdt. Maar hij kan wel alles doen omdat hij de know how heeft en de juiste apparatuur...
                                  Het belangrijkste is dat hij zijn passie kan uitoefenen en de mensen zo goedkoop mogelijk kan behelpen.
                                  ik ben het volledig met je eens, dat is ook exact de manier waarop wij werken, ik kuis hier elke avond na om geen kuisploeg te moeten betalen, ons koffie-apparaat hebben we op ebay op de kop kunnen tikken en al onze winst wordt geinvesteerd in research apparatuur om onze klanten nog beter te dienen en wij hebben de beste prijs/kwaliteits verhouding op de markt met 5 jaar garantie op motor en aandrijflijn (enigste in Belgie).

                                  Zoals je zelf hebt kunnen vaststellen zijn wij nooit degenen die hier met cijfers komen zwaaien, in tegendeel, andere tuners hier op het forum komen met cijfers en grafieken zwaaien, en wij hebben al meermaals aangedrongen op een heel eenvoudige vergelijking 100-200km/h tuner A tegen tuner B, resultaten zeggen meer dan cijfers, echter ik val niemand aan, ik breek niemand af en beweer zeker niet de beste te zijn, in tegendeel we proberen constructief mee te denken, over de turbo upgrade voor de 1.6 TDI CR, deze is in mijn ogen prijs/pk totaal oninteressant tenzij je ook de injectoren aanpast voor 180pk.

                                  Kritische vragen stellen mag blijkbaar niet, we hadden al vernomen dat er via pm opgeroepen werd om hier te komen reageren, maar dit slaagt alle verbeelding.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                                    Ik snap niet waarom zo investeren en zo weinig resultaat.. Mijn heeft 144 pk en 317 nm en hoeveel kost de turbo en montage?????
                                    Zegt degene die voor ocharme 7pk een nieuwe luchtfilter enal laat steken


                                    Sent from my iPhone using Tapatalk
                                    BMW X5 45e

                                    Comment


                                    • #78
                                      Mannekes, laat het toch eens zo en back on topic. Hier wordt neergeschreven wat er in de aanbieding is. Een geluk dat iedereen een verschillende mening heeft. Ben blij want anders lopen we allemaal zot van dezelfde vrouw.

                                      Iedere klant heeft zijn eigen wensen en eigen budget en de toekomst zal wel uitwijzen wat de ervaringen op termijn zijn.
                                      Ik probeer ook constructief na te denken en ben van mening dat 150pk met originele turbo zorgt voor te hoge turbo-toerentallen en drukken in het uitlaatspruitstuk. Een turbo kent zijn grenzen. Vandaar dat we een (jawel duurdere) oplossing aanbieden waardoor de turbo zeker niet overbelast zal worden. DPF delete bieden we op dit model niet aan wegens de keuringsproblemen die naderhand optreden. Deze wagens moeten blijven voldoen aan de strengste milieu-eisen.
                                      Goedkoop is niet altijd beter.

                                      Maar zoals gezegd. Ik wil hiermee een ander zijn werk niet afbreken. Ieder zijn eigen filosofie over bepaalde zaken.

                                      Verder is het aan de eindgebruiker te beslissen wat hij wil.
                                      Discuties op een forum kunnen blijven aanslepen en denk niet dat dit de bedoeling is.

                                      Iedereen weet nu wat wij aanbieden en wat de collegas aanbieden. Dit is voor mij het belangrijkste.
                                      Ervaringen van onze klanten zullen automatisch wel op het web verschijnen.

                                      mvg
                                      Last edited by Geert DVX; 11/10/2012, 14:15.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                        ben van mening dat 150pk met originele turbo zorgt voor te hoge turbo-toerentallen en drukken in het uitlaatspruitstuk.
                                        dus met 150pk en originele turbo zonder dpf (ca 2400mbar@4000rpm) heb je een hogere uitlaatspruitdruk dan met een hybride turbo (zelfde uitlaatspruitstuk ) met dpf en 160pk.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                          DPF delete bieden we op dit model niet aan wegens de keuringsproblemen die naderhand optreden. Deze wagens moeten blijven voldoen aan de strengste milieu-eisen.
                                          Goedkoop is niet altijd beter.
                                          DPF weghalen is inderdaad niet goedkoop, maar heeft anders wel heel wat voordelen, lagere EGT's, beter voor de levensduur van de turbo, geen olie verdunning van de regeneraties, lagere uitlaatspruitstukdrukken, lager verbruik en dus veel lagere CO2 uitstoot ,....

                                          Keuring is geen enkel probleem, 2 weken geleden nog met de Caddy 1.6 tdi naar de keuring geweest zonder dpf geraak je perfect door de roettest

                                          Comment

                                          Working...
                                          X