toch wel straf voor een 1600 dieselke, kan de versnellingsbak, koppeling t koppel aan?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Chiptuning 1.6 cr tdi
Collapse
X
-
Is geen probleem. Er is nog ruimte, maar op een bepaald moment moet je stoppen om de betrouwbaarheid te garanderen.
Betrouwbaarheid komt immers op de eerste plaats.
Jongleren met cijfers kent bij ons geen plaats. Doen we niet aan mee.
Maar het resultaat is er en we zijn er fier op.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk BerichtenWat hebben die motoren standaard qua cijfers?
Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
Sent from my iPhone using TapatalkBMW X5 45e
Comment
-
Ik vind het soms best grappig hoe tuners hier precies elkaar de loef willen afsteken door, om het zo maar te zeggen, te stoefen met hun vermogenswinsten na tuning.
Ik denk dat je hier nuchter moet in zijn en rekening houden dat elke wagen op elke testbank een ander resultaat zal geven, e, mij gaat het niet om enkele pk's verschil bij de ene dan bij de andere, maar ook om de service en betrouwbaarheid, hun know-how en zoveel meer.
Misschien dat sommige mensen makkelijker te overhalen zijn als bepaalde tuners een prachtig pand hebben ofzo, maar je zal overal pro's en contras vinden.
Ik wil absoluut geen stenen gooien naar andere tuners dus hé. Ik ben bij DVX Performance geweest, en ben dus zeeeer tevreden over de resultaten, service en zoveel meer. Zet mijn wagen op een testbank bij een andere tuner, en er zullen zeker andere cijfers tevoorschijn komen, wat logisch hé, en spelen zoveel factoren een rol bij een meting. je zal ook nooit telkens het zelfde resultaat halen wanneer je meerdere runs doet met dezelfde wagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk BerichtenPrima motor die 16 tdi. Net volgetankt. na 1397 km moest ik 52 liter bijtanken. Het resultaat van consequent zuinig rijden zonder gebruik te maken van de airco en andere energieverslinders.
Waarom dan die zotte kosten gemaakt om een airco ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk BerichtenDas nu logisch da ge da ni snapt.. Voor 20 pk en misschien 30 nm word de turbo en (intercooler???) vervangen? Op hoeveel komt dit dan?
Je kan zelfs nog verder gaan, maar dan krijg je problemen.
Een nieuwe motor kost ook veel geld.
Wij streven naar maximale betrouwbaarheid met een tevreden resultaat.
Jij bent blijkbaar tevreden over je resultaat. Ik ook dan. 144pk met een stage 2 is zeker niet slecht!Last edited by Geert DVX; 10/10/2012, 23:37.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk BerichtenPrima motor die 16 tdi. Net volgetankt. na 1397 km moest ik 52 liter bijtanken. Het resultaat van consequent zuinig rijden zonder gebruik te maken van de airco en andere energieverslinders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fast_Audi Bekijk BerichtenMisschien dat sommige mensen makkelijker te overhalen zijn als bepaalde tuners een prachtig pand hebben ofzo
Als de restaurant houder nog niet de moeite doet om zijn tafels te kuisen, dan zal die zeker niet de moeite doen om zich aan de voorschriften te houden in de keuken, de smaakpolitie op VT4 al eens bekeken wat een toestanden die soms aantreffen in de keukens van sommige restaurants.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk BerichtenDat is 3.7 l /100km , dat kan beter, met een skoda fabia zonder diesel partikel filter (scheelt bijna een halve liter in verbruik zonder de regeneraties ) en eco-programmatie zitten we nu aan +-3.1 l/100km, moet wel toegeven we doen redelijk wat autostrade , airco heb je niet nodig bij deze temperaturen, het lijkt wel winter...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichtendbr2, misschien u volgende investering in u wagentje?Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KoundiIn de autobranche gaat het vooral om de know how. Er zijn vele mensen die naar een erkende BMW garage gaan waar ze minder betalen en toch perfecte service krijgen. Waarom betalen ze minder? Omdat die persoon een minder dure vloer heeft gestoken, geen koffiezet apparaat heeft staan, de wachtruimte heeft oudere, maar comfortabele zetels,...Hij vraagt geen extra hoog uurloon om nadien een kuisploeg te kunnen betalen, en vooral zelf met een 1 serie rijdt. Maar hij kan wel alles doen omdat hij de know how heeft en de juiste apparatuur...
Het belangrijkste is dat hij zijn passie kan uitoefenen en de mensen zo goedkoop mogelijk kan behelpen.
Zoals je zelf hebt kunnen vaststellen zijn wij nooit degenen die hier met cijfers komen zwaaien, in tegendeel, andere tuners hier op het forum komen met cijfers en grafieken zwaaien, en wij hebben al meermaals aangedrongen op een heel eenvoudige vergelijking 100-200km/h tuner A tegen tuner B, resultaten zeggen meer dan cijfers, echter ik val niemand aan, ik breek niemand af en beweer zeker niet de beste te zijn, in tegendeel we proberen constructief mee te denken, over de turbo upgrade voor de 1.6 TDI CR, deze is in mijn ogen prijs/pk totaal oninteressant tenzij je ook de injectoren aanpast voor 180pk.
Kritische vragen stellen mag blijkbaar niet, we hadden al vernomen dat er via pm opgeroepen werd om hier te komen reageren, maar dit slaagt alle verbeelding.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk BerichtenIk snap niet waarom zo investeren en zo weinig resultaat.. Mijn heeft 144 pk en 317 nm en hoeveel kost de turbo en montage?????
Sent from my iPhone using TapatalkBMW X5 45e
Comment
-
Mannekes, laat het toch eens zo en back on topic. Hier wordt neergeschreven wat er in de aanbieding is. Een geluk dat iedereen een verschillende mening heeft. Ben blij want anders lopen we allemaal zot van dezelfde vrouw.
Iedere klant heeft zijn eigen wensen en eigen budget en de toekomst zal wel uitwijzen wat de ervaringen op termijn zijn.
Ik probeer ook constructief na te denken en ben van mening dat 150pk met originele turbo zorgt voor te hoge turbo-toerentallen en drukken in het uitlaatspruitstuk. Een turbo kent zijn grenzen. Vandaar dat we een (jawel duurdere) oplossing aanbieden waardoor de turbo zeker niet overbelast zal worden. DPF delete bieden we op dit model niet aan wegens de keuringsproblemen die naderhand optreden. Deze wagens moeten blijven voldoen aan de strengste milieu-eisen.
Goedkoop is niet altijd beter.
Maar zoals gezegd. Ik wil hiermee een ander zijn werk niet afbreken. Ieder zijn eigen filosofie over bepaalde zaken.
Verder is het aan de eindgebruiker te beslissen wat hij wil.
Discuties op een forum kunnen blijven aanslepen en denk niet dat dit de bedoeling is.
Iedereen weet nu wat wij aanbieden en wat de collegas aanbieden. Dit is voor mij het belangrijkste.
Ervaringen van onze klanten zullen automatisch wel op het web verschijnen.
mvgLast edited by Geert DVX; 11/10/2012, 14:15.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichtenben van mening dat 150pk met originele turbo zorgt voor te hoge turbo-toerentallen en drukken in het uitlaatspruitstuk.dus met 150pk en originele turbo zonder dpf (ca 2400mbar@4000rpm) heb je een hogere uitlaatspruitdruk dan met een hybride turbo (zelfde uitlaatspruitstuk ) met dpf en 160pk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenDPF delete bieden we op dit model niet aan wegens de keuringsproblemen die naderhand optreden. Deze wagens moeten blijven voldoen aan de strengste milieu-eisen.
Goedkoop is niet altijd beter.
Keuring is geen enkel probleem, 2 weken geleden nog met de Caddy 1.6 tdi naar de keuring geweest zonder dpf geraak je perfect door de roettest
Comment
Comment