Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Chiptuning 1.6 cr tdi
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door AudiCQ Bekijk BerichtenEffe deze terug ophalen :-)
Bij DVX geven jullie nu 150pk in een stage 2. Wat is er veranderd met een jaar geleden toen die 150pk niet zo veilig was Geert?
Comment
-
Tuningkid, ik geef het je maar mee maar deze draad start al vrij vroeg met een agent die vind dat tuning moet kunnen
Het wordt een beetje saai... Als je dan toch zo tegen tuning in gaat, stel ik voor dat je klacht indient bij de daarvoor bevoegde instanties. Je mag ons natuurlijk wel op de hoogte houden, maar ik zou het explictiet beschuldigen van mensen van criminele feiten over laten aan het OM. Die hebben daar nl. voor gestudeerd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenTuningkid, ik geef het je maar mee maar deze draad start al vrij vroeg met een agent die vind dat tuning moet kunnen
Het wordt een beetje saai... Als je dan toch zo tegen tuning in gaat, stel ik voor dat je klacht indient bij de daarvoor bevoegde instanties. Je mag ons natuurlijk wel op de hoogte houden, maar ik zou het explictiet beschuldigen van mensen van criminele feiten over laten aan het OM. Die hebben daar nl. voor gestudeerd.
Iemand die wetten overtreedt waarop een gevangenisstraf van méér dan 1 jaar staat is inderdaad een crimineel, ttz iemand die een misdrijf pleegt.
Maar U heeft gelijk inzake de beschuldiging (waarvoor mijn excuses). Betrokkene is en blijft "verdachte" tot na de veroordeling.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk BerichtenBetrokkene is en blijft "verdachte" tot na de veroordeling.
Het beleid van dit forum is niet van die aard dat we jan en alleman toegang geven tot de logs en paswoorden, maar je moet wel begrijpen dat een dienst als deze ook onderhevig is aan de Belgische wetgeving. En als deze op een bepaald moment vereist dat we bepaalde specifieke informatie moeten delen, dan wordt dit ook gedaan. Ik wil maar zeggen dat het met die informatie voor de bevoegde instanties geen weken moet duren om te achterhalen wie jij bent.
Ik ben eens met jou dat de wetgeving omtrent tuning in België duidelijk is, en in dat opzicht lopen de tuners op glad ijs bij elke klant waarvan ze wel kunnen rieken dat de wagen op de openbare weg gaat ingezet worden, maar ik denk ook dat je moet toegeven dat die situatie in stand wordt gehouden door de politie die hier inderdaad laks mee om gaat, behalve die ene keer dat iemands 320d in beslag werd genomen. Da's natuurlijk zuur als jan en alleman zijn brolbak ongestraft kan tunen, maar het is ook weer des Belgisch dat niemand het weer geen kloten uit maakt, behalve die coppers die die 320d in beslag namen...
Ik ben er zeker van overigens dat als men vanaf morgen alle auto's met powerboxen en getunede mappings in beslag zou nemen, de parkings uit hun voegen zouden barsten en we geen 2 weken moeten wachten op politici die een herziening van de wet voorstellen. Maar zoals altijd in België: elke wet zonder enig toezicht wordt vrolijk genegeerd... En dat is natuurlijk weer zuur voor toch die ene chauffeur die betrapt wordt op rijden zonder gordel, bellen met zijn GSM, rijden onder invloed, of 160 gaan op een lege snelweg om 3 uur 's nachts...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenMaar die inschatting is ook weer niet aan jou om te maken, en als je ze dan toch maakt dan heeft iedereen liever dat je ermee naar de bevoegde instanties mee stapt dan je verdachtmakingen zo publiek te uiten. Al was het maar omdat de zogenoemde verdachte heel die verdachtmakingen wel eens beu kan worden, en zelf naar de instanties kan stappen om tegen jou een klacht in te dienen.
Het beleid van dit forum is niet van die aard dat we jan en alleman toegang geven tot de logs en paswoorden, maar je moet wel begrijpen dat een dienst als deze ook onderhevig is aan de Belgische wetgeving. En als deze op een bepaald moment vereist dat we bepaalde specifieke informatie moeten delen, dan wordt dit ook gedaan. Ik wil maar zeggen dat het met die informatie voor de bevoegde instanties geen weken moet duren om te achterhalen wie jij bent.
Als bepaalde figuurtjes uit die tuningwereld zich plots aangesproken voelen omdat iemand op een zere teen trapt is dat nogal veelzeggend.
Opvallend is dat "iemand" van DVx bijna ontploft omdat de waarheid van zijn gecopieerde files eens uit de doeken wordt gedaan.
Ben benieuwd wat oom agent hiervan zal zeggen.
Van mijn kant is er NIETS mis om bepaalde wetten en regels te ventileren. Ik verplicht ook niemand deze bijdrage te lezen.
In dit forum wordt ook publiciteit etc...gevoerd inzake deze (verboden) chiptuningen hetgeen OOK verboden is en zelfs tegen uw eigen reglement indruist !
Potentiële klanten hebben op hun beurt dan ook weer vragen inzake de legaliteit wat nochtans keurig beantwoord wordt.
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenIk ben eens met jou dat de wetgeving omtrent tuning in België duidelijk is, en in dat opzicht lopen de tuners op glad ijs bij elke klant waarvan ze wel kunnen rieken dat de wagen op de openbare weg gaat ingezet worden, maar ik denk ook dat je moet toegeven dat die situatie in stand wordt gehouden door de politie die hier inderdaad laks mee om gaat, behalve die ene keer dat iemands 320d in beslag werd genomen. Da's natuurlijk zuur als jan en alleman zijn brolbak ongestraft kan tunen, maar het is ook weer des Belgisch dat niemand het weer geen kloten uit maakt, behalve die coppers die die 320d in beslag namen...
Gezien de wetgeving duidelijk is bestaat er géén glad ijs en zijn mijn opmerkingen hieromtrent dus geen verzinsels.
De laksheid van de politie (volgens U) is een andere zaak die op dit forum niet terzake doet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk BerichtenAls bepaalde figuurtjes uit die tuningwereld zich plots aangesproken voelen omdat iemand op een zere teen trapt is dat nogal veelzeggend.
Opvallend is dat "iemand" van DVx bijna ontploft omdat de waarheid van zijn gecopieerde files eens uit de doeken wordt gedaan.Last edited by Geert DVX; 02/12/2013, 17:18.
Comment
-
Tunen heeft 2 problemen: fabrieksgarantie en wettelijk kader
1. Fabrieksgarantie kan blijven gelden als je via de constructeur langsgaat. VAG heeft zelf tuningsmogelijkheden.
2. Theoretisch is er wettelijk niks mis met tunen zolang je het legaal parcours aflegt en daarvoor dien je stap 1 af te leggen.
Dat wil dus zeggen dat tunnen op zichzelf GEEN synoniem is van criminaliteit.
Net zoals wapenbezit bv. Er MAG dus gebabbeld worden over tunen en motortechniek etc... Er MOGEN tuners bestaan. Het KAN legaal. Dat wil dus zeggen dat alle tuners bij voorbaat afschilderen eerder zelf een "direct" probleem is (afschilderen = laster) dan het tunen (crimineel karakter moet bewezen). Ja, er is illegaliteit en misbruik. Maar dat is toch overal?
Er is misschien een derde probleem en dat is persoonlijk vertrouwen in je motor en/of transmissie. Maar dat heeft niets met criminaliteit te maken.
Comment
-
Sorry mannekes, maar moest tjoeningkit mij zo blijven persoonlijk aanvallen, zoals ik zie in verschillende topics, was ik allang verder gegaan. Jullie hebben echt wel veel geduld met deze keyboardwarrior die de moraalridder wilt uithangen.2011 Porsche Boxster S Black Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenDit gewoon ter info. Omdat het voor ons een passie is hebben we onderzocht wat er nog allemaal mogelijk is met de 1.6 TDI.
Meer vermogen is dus mogelijk. Gisteren hebben we een stage 4 toegepast op de 1.6 TDI. Rond 2u30 haalden we mooie resultaten van +/-185pk en +/-380Nm, maar betrouwbaar is dit niet meer.
Bewijs is er dat het kan, maar om later problemen te vermijden gaan we dit niet aanbieden. DPF werd hiervoor ook verwijderd.
Uitlaatgassen werden niet te warm, maar kwamen te dicht bij de grens. Stel dat je dit doet met een Hybride-turbo waren de temperaturen zeker de hoogte ingegaan met alle gevolgen vandien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichtenminder dan 50% van het koppel op 1500 toeren bij een T dieselke lijkt mij niet interessant vandaag. Persoonlijke design mening. koppel is wel mooi vlak in het top gebied.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk BerichtenTunen heeft 2 problemen: fabrieksgarantie en wettelijk kader
1. Fabrieksgarantie kan blijven gelden als je via de constructeur langsgaat. VAG heeft zelf tuningsmogelijkheden.
2. Theoretisch is er wettelijk niks mis met tunen zolang je het legaal parcours aflegt en daarvoor dien je stap 1 af te leggen.
Dat wil dus zeggen dat tunnen op zichzelf GEEN synoniem is van criminaliteit.
Net zoals wapenbezit bv. Er MAG dus gebabbeld worden over tunen en motortechniek etc... Er MOGEN tuners bestaan. Het KAN legaal. Dat wil dus zeggen dat alle tuners bij voorbaat afschilderen eerder zelf een "direct" probleem is (afschilderen = laster) dan het tunen (crimineel karakter moet bewezen). Ja, er is illegaliteit en misbruik. Maar dat is toch overal?
Er is misschien een derde probleem en dat is persoonlijk vertrouwen in je motor en/of transmissie. Maar dat heeft niets met criminaliteit te maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stekki Bekijk BerichtenSorry mannekes, maar moest tjoeningkit mij zo blijven persoonlijk aanvallen, zoals ik zie in verschillende topics, was ik allang verder gegaan. Jullie hebben echt wel veel geduld met deze keyboardwarrior die de moraalridder wilt uithangen.
Comment
-
Wel ja, ik vind persoonlijk grafiekjes vanaf 1000 veel realistischer voor de daily driver. Precies omdat je anders alles moet uitleggen via niet-cijfermateriaal, terwijl je net graag met cijfermateriaal afkomt .
Sommige onder ons zijn kritische rotzakjes
Info geven vanaf 1500 en hoger is zo ...... "racing achtig"? En daar staat de 1.6 helemaal al niet voor open. Eco-tuning op koppel speelt bv ook al helemaal niet op dergelijke grafieken. Zou daar ook een curveke van willen zien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk BerichtenVag heeft geen tuningmogelijkheden meer! Zowel België en Nederland niet..
Maar als je een motor in 4 vermogensopties aanbiedt, zegt dat al genoeg over legaal tunen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk BerichtenVag heeft geen tuningmogelijkheden meer! Zowel België en Nederland niet..
Comment
Comment