Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning 1.6 cr tdi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
    Da heb ik vorige week nog verkocht aan ne klant..
    Als ik da wil dan doenek da gewoon op men werk! Auto's +300 pk genoeg:what::confused:
    ice experience wil ik wel eens doen.

    Comment


    • Dan zulde toch nog een paar stages 25 moeten doen ze

      Comment


      • verklaar u nader

        Comment


        • Dat dit een dure cursus is..

          Comment


          • Effe deze terug ophalen :-)
            Bij DVX geven jullie nu 150pk in een stage 2. Wat is er veranderd met een jaar geleden toen die 150pk niet zo veilig was Geert?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door AudiCQ Bekijk Berichten
              Effe deze terug ophalen :-)
              Bij DVX geven jullie nu 150pk in een stage 2. Wat is er veranderd met een jaar geleden toen die 150pk niet zo veilig was Geert?
              Toen waren alle tuners de eerste 1.6 TDi's aan het herschrijven en kan je je enkel berusten op ervaringen dat je toen opdeed. Jongleren met theoretische antwoorden is geen optie en kan goed of slecht uitdraaien. Intussen hebben we onze stage 2 (soft en hardware) aangepast en hebben we veel praktische ervaring opgedaan. Stel dat ik toen beweerde dat het wel goed was (op basis van theorie) en het niet goed afloopt? Beter safe dan nadien brokken op internet terugvinden. Zo zal je zien dat er vele wagens bij ons lagere vermogens halen volgens onze site. Maar wij, VAG-tuner, steken meer tijd in research van deze wagens waardoor we elke dag nieuwe zaken ontdekken. Op basis van ervaringen van onze eigen wagens gaan we stapsgewijs de site aanpassen. Stel dat je een "goede" file maakt als tuner en deze steeds opnieuw gebruikt.... Dan leer je niets bij. Wij zijn van mening dat je nooit alles kan weten en elke dag kan bijleren. Daarom gaan we bij elke tuning steeds opnieuw van 0 vertrekken en hopen dat we iets nieuws ontdekken. "We keep moving forward".

              Comment


              • Tuningkid, ik geef het je maar mee maar deze draad start al vrij vroeg met een agent die vind dat tuning moet kunnen

                Het wordt een beetje saai... Als je dan toch zo tegen tuning in gaat, stel ik voor dat je klacht indient bij de daarvoor bevoegde instanties. Je mag ons natuurlijk wel op de hoogte houden, maar ik zou het explictiet beschuldigen van mensen van criminele feiten over laten aan het OM. Die hebben daar nl. voor gestudeerd.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Tuningkid, ik geef het je maar mee maar deze draad start al vrij vroeg met een agent die vind dat tuning moet kunnen

                  Het wordt een beetje saai... Als je dan toch zo tegen tuning in gaat, stel ik voor dat je klacht indient bij de daarvoor bevoegde instanties. Je mag ons natuurlijk wel op de hoogte houden, maar ik zou het explictiet beschuldigen van mensen van criminele feiten over laten aan het OM. Die hebben daar nl. voor gestudeerd.
                  Die oom "agent" mag dan een nieuw wetsvoorstel indienen of naar de RvS gaan als hij vindt dat "iets moet kunnen". Indien het inderdaad een "agent" betreft moet hij zelfs verplicht notie nemen van de talrijke inbreuken die "chiptuning" teweegbrengen. Zoniet pleegt oom "agent" een inbreuk op de integriteit van zijn beroep !

                  Iemand die wetten overtreedt waarop een gevangenisstraf van méér dan 1 jaar staat is inderdaad een crimineel, ttz iemand die een misdrijf pleegt.
                  Maar U heeft gelijk inzake de beschuldiging (waarvoor mijn excuses). Betrokkene is en blijft "verdachte" tot na de veroordeling.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                    Betrokkene is en blijft "verdachte" tot na de veroordeling.
                    Maar die inschatting is ook weer niet aan jou om te maken, en als je ze dan toch maakt dan heeft iedereen liever dat je ermee naar de bevoegde instanties mee stapt dan je verdachtmakingen zo publiek te uiten. Al was het maar omdat de zogenoemde verdachte heel die verdachtmakingen wel eens beu kan worden, en zelf naar de instanties kan stappen om tegen jou een klacht in te dienen.

                    Het beleid van dit forum is niet van die aard dat we jan en alleman toegang geven tot de logs en paswoorden, maar je moet wel begrijpen dat een dienst als deze ook onderhevig is aan de Belgische wetgeving. En als deze op een bepaald moment vereist dat we bepaalde specifieke informatie moeten delen, dan wordt dit ook gedaan. Ik wil maar zeggen dat het met die informatie voor de bevoegde instanties geen weken moet duren om te achterhalen wie jij bent.

                    Ik ben eens met jou dat de wetgeving omtrent tuning in België duidelijk is, en in dat opzicht lopen de tuners op glad ijs bij elke klant waarvan ze wel kunnen rieken dat de wagen op de openbare weg gaat ingezet worden, maar ik denk ook dat je moet toegeven dat die situatie in stand wordt gehouden door de politie die hier inderdaad laks mee om gaat, behalve die ene keer dat iemands 320d in beslag werd genomen. Da's natuurlijk zuur als jan en alleman zijn brolbak ongestraft kan tunen, maar het is ook weer des Belgisch dat niemand het weer geen kloten uit maakt, behalve die coppers die die 320d in beslag namen...

                    Ik ben er zeker van overigens dat als men vanaf morgen alle auto's met powerboxen en getunede mappings in beslag zou nemen, de parkings uit hun voegen zouden barsten en we geen 2 weken moeten wachten op politici die een herziening van de wet voorstellen. Maar zoals altijd in België: elke wet zonder enig toezicht wordt vrolijk genegeerd... En dat is natuurlijk weer zuur voor toch die ene chauffeur die betrapt wordt op rijden zonder gordel, bellen met zijn GSM, rijden onder invloed, of 160 gaan op een lege snelweg om 3 uur 's nachts...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Maar die inschatting is ook weer niet aan jou om te maken, en als je ze dan toch maakt dan heeft iedereen liever dat je ermee naar de bevoegde instanties mee stapt dan je verdachtmakingen zo publiek te uiten. Al was het maar omdat de zogenoemde verdachte heel die verdachtmakingen wel eens beu kan worden, en zelf naar de instanties kan stappen om tegen jou een klacht in te dienen.

                      Het beleid van dit forum is niet van die aard dat we jan en alleman toegang geven tot de logs en paswoorden, maar je moet wel begrijpen dat een dienst als deze ook onderhevig is aan de Belgische wetgeving. En als deze op een bepaald moment vereist dat we bepaalde specifieke informatie moeten delen, dan wordt dit ook gedaan. Ik wil maar zeggen dat het met die informatie voor de bevoegde instanties geen weken moet duren om te achterhalen wie jij bent.
                      Als die "verdachte" een klacht tegen mij indient is dat zijn volste recht. Zij moeten dan maar eens het begrip "fraus omnia corrumpit" opzoeken.
                      Als bepaalde figuurtjes uit die tuningwereld zich plots aangesproken voelen omdat iemand op een zere teen trapt is dat nogal veelzeggend.
                      Opvallend is dat "iemand" van DVx bijna ontploft omdat de waarheid van zijn gecopieerde files eens uit de doeken wordt gedaan.
                      Ben benieuwd wat oom agent hiervan zal zeggen.
                      Van mijn kant is er NIETS mis om bepaalde wetten en regels te ventileren. Ik verplicht ook niemand deze bijdrage te lezen.

                      In dit forum wordt ook publiciteit etc...gevoerd inzake deze (verboden) chiptuningen hetgeen OOK verboden is en zelfs tegen uw eigen reglement indruist !
                      Potentiële klanten hebben op hun beurt dan ook weer vragen inzake de legaliteit wat nochtans keurig beantwoord wordt.


                      Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Ik ben eens met jou dat de wetgeving omtrent tuning in België duidelijk is, en in dat opzicht lopen de tuners op glad ijs bij elke klant waarvan ze wel kunnen rieken dat de wagen op de openbare weg gaat ingezet worden, maar ik denk ook dat je moet toegeven dat die situatie in stand wordt gehouden door de politie die hier inderdaad laks mee om gaat, behalve die ene keer dat iemands 320d in beslag werd genomen. Da's natuurlijk zuur als jan en alleman zijn brolbak ongestraft kan tunen, maar het is ook weer des Belgisch dat niemand het weer geen kloten uit maakt, behalve die coppers die die 320d in beslag namen...

                      Gezien de wetgeving duidelijk is bestaat er géén glad ijs en zijn mijn opmerkingen hieromtrent dus geen verzinsels.

                      De laksheid van de politie (volgens U) is een andere zaak die op dit forum niet terzake doet.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                        Als bepaalde figuurtjes uit die tuningwereld zich plots aangesproken voelen omdat iemand op een zere teen trapt is dat nogal veelzeggend.
                        Opvallend is dat "iemand" van DVx bijna ontploft omdat de waarheid van zijn gecopieerde files eens uit de doeken wordt gedaan.
                        Denk jij nu echt dat ik ontplof omdat jij dit insinueert? Ik heb nog steeds geen bewijzen gezien. Als onze files overeenkomen (volgens u) met files van een ander moet je maar beseffen dat het ook in de andere richting mogelijk is. Onze files worden gekopieerd en de betreffende persoon heeft het zwart op wit toegegeven in een mail naar een ander persoon dat dan "toevallig" bij ons terechtkomt. Of wagens die bij ons gedaan zijn en dan van eigenaar veranderen en zo bij een andere tuner terecht komen is ook een mogelijkheid... Verklaar dan even hoe het komt dat wij stages doen die een ander niet kan. Verklaar dan waarom wij plots verschillende vragen krijgen van andere tuners hoe we het gefixed hebben om injectoren te plaatsen in een TSi motorblok en deze correct te kunnen laten functioneren. Jij bent gewoon een stuk gefrustreerd vlees en meer en meer duiden uw uitspraken naar mijn vermoede. Maar zolang ik niet 100% weet wie je bent is het voor mij tasten in het duister. Wat kennelijk voor u meerdere natte plekken maakt in uw zwakdoekjes. De reden dat ik ontplof is omdat je blijft insinueren en me persoonlijk aanvalt door GREET te zeggen, DVNIKS etc. Dit zijn persoonlijke aanvallen. Nogmaals, kom uit de kast en we zullen dan wel het nodige doen. Zolang ik niet weet wie je bent kan ik je ook niets doen. Ik ben het kotsbeu om op uw kinderachtige praat te blijven reageren. Het is dan ook idioot van mij om hier steeds op in te gaan, maar dit is mijn karakter nu eenmaal.
                        Last edited by Geert DVX; 02/12/2013, 17:18.

                        Comment


                        • Tunen heeft 2 problemen: fabrieksgarantie en wettelijk kader

                          1. Fabrieksgarantie kan blijven gelden als je via de constructeur langsgaat. VAG heeft zelf tuningsmogelijkheden.
                          2. Theoretisch is er wettelijk niks mis met tunen zolang je het legaal parcours aflegt en daarvoor dien je stap 1 af te leggen.

                          Dat wil dus zeggen dat tunnen op zichzelf GEEN synoniem is van criminaliteit.
                          Net zoals wapenbezit bv. Er MAG dus gebabbeld worden over tunen en motortechniek etc... Er MOGEN tuners bestaan. Het KAN legaal. Dat wil dus zeggen dat alle tuners bij voorbaat afschilderen eerder zelf een "direct" probleem is (afschilderen = laster) dan het tunen (crimineel karakter moet bewezen). Ja, er is illegaliteit en misbruik. Maar dat is toch overal?

                          Er is misschien een derde probleem en dat is persoonlijk vertrouwen in je motor en/of transmissie. Maar dat heeft niets met criminaliteit te maken.
                          Last edited by ; 02/12/2013, 17:47.

                          Comment


                          • Sorry mannekes, maar moest tjoeningkit mij zo blijven persoonlijk aanvallen, zoals ik zie in verschillende topics, was ik allang verder gegaan. Jullie hebben echt wel veel geduld met deze keyboardwarrior die de moraalridder wilt uithangen.
                            2011 Porsche Boxster S Black Edition

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                              Dit gewoon ter info. Omdat het voor ons een passie is hebben we onderzocht wat er nog allemaal mogelijk is met de 1.6 TDI.
                              Meer vermogen is dus mogelijk. Gisteren hebben we een stage 4 toegepast op de 1.6 TDI. Rond 2u30 haalden we mooie resultaten van +/-185pk en +/-380Nm, maar betrouwbaar is dit niet meer.
                              Bewijs is er dat het kan, maar om later problemen te vermijden gaan we dit niet aanbieden. DPF werd hiervoor ook verwijderd.
                              Uitlaatgassen werden niet te warm, maar kwamen te dicht bij de grens. Stel dat je dit doet met een Hybride-turbo waren de temperaturen zeker de hoogte ingegaan met alle gevolgen vandien.

                              minder dan 50% van het koppel op 1500 toeren bij een T dieselke lijkt mij niet interessant vandaag. Persoonlijke design mening. koppel is wel mooi vlak in het top gebied.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                                minder dan 50% van het koppel op 1500 toeren bij een T dieselke lijkt mij niet interessant vandaag. Persoonlijke design mening. koppel is wel mooi vlak in het top gebied.
                                Hou er wel tekening mee dat we pas op 1500 toeren starten met vollgas en meting. Op nog geen 100 toeren zat je al boven de 50% en zelfs bijna op max na 500 toeren. Vind dat deze toen mooi opspoelde ( persoonlijke mening he ) maar dit bieden we niet aan op de site.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                                  Tunen heeft 2 problemen: fabrieksgarantie en wettelijk kader

                                  1. Fabrieksgarantie kan blijven gelden als je via de constructeur langsgaat. VAG heeft zelf tuningsmogelijkheden.
                                  2. Theoretisch is er wettelijk niks mis met tunen zolang je het legaal parcours aflegt en daarvoor dien je stap 1 af te leggen.

                                  Dat wil dus zeggen dat tunnen op zichzelf GEEN synoniem is van criminaliteit.
                                  Net zoals wapenbezit bv. Er MAG dus gebabbeld worden over tunen en motortechniek etc... Er MOGEN tuners bestaan. Het KAN legaal. Dat wil dus zeggen dat alle tuners bij voorbaat afschilderen eerder zelf een "direct" probleem is (afschilderen = laster) dan het tunen (crimineel karakter moet bewezen). Ja, er is illegaliteit en misbruik. Maar dat is toch overal?

                                  Er is misschien een derde probleem en dat is persoonlijk vertrouwen in je motor en/of transmissie. Maar dat heeft niets met criminaliteit te maken.
                                  Vag heeft geen tuningmogelijkheden meer! Zowel België en Nederland niet..

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door stekki Bekijk Berichten
                                    Sorry mannekes, maar moest tjoeningkit mij zo blijven persoonlijk aanvallen, zoals ik zie in verschillende topics, was ik allang verder gegaan. Jullie hebben echt wel veel geduld met deze keyboardwarrior die de moraalridder wilt uithangen.
                                    Heb al achter zijn ip gevraagd, maar wordt niet vrijgegeven. Na klacht kunnen ze dit eventueel opvragen. Maar ja, kan heel lang duren. Feit is dat hij zich niet kenbaar wil maken, dus iets te verbergen heeft. Dit in tegenstelling tot mij. Ik post zelfs mijn huisadres. Zegt genoeg. Maar als mijn vermoedens kloppen en uitkomen denk ik wel dat er redelijk veel tumult zal ontstaan...

                                    Comment


                                    • Wel ja, ik vind persoonlijk grafiekjes vanaf 1000 veel realistischer voor de daily driver. Precies omdat je anders alles moet uitleggen via niet-cijfermateriaal, terwijl je net graag met cijfermateriaal afkomt .
                                      Sommige onder ons zijn kritische rotzakjes

                                      Info geven vanaf 1500 en hoger is zo ...... "racing achtig"? En daar staat de 1.6 helemaal al niet voor open. Eco-tuning op koppel speelt bv ook al helemaal niet op dergelijke grafieken. Zou daar ook een curveke van willen zien.
                                      Last edited by ; 02/12/2013, 18:54.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                                        Vag heeft geen tuningmogelijkheden meer! Zowel België en Nederland niet..
                                        aha ... zozo ... tja jammer dan maar.
                                        Maar als je een motor in 4 vermogensopties aanbiedt, zegt dat al genoeg over legaal tunen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                                          Vag heeft geen tuningmogelijkheden meer! Zowel België en Nederland niet..
                                          Die werken via tuners :-)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X